سوغات استانبول

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/05/19
بازدید: 1896
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
به طور کلی از معروف ترین سوغات استانبول می توان به چای ترکی، خوراکی های ترکیه ‏ای، سنگ چشم زخم ، ادویه جات ترکی، لامپ ها تزئینی و غیره اشاره کرد که در این ‏مقاله هر یک از آن ها را به اختصار شرح می دهیم. 
چای ترکی: 
چای یکی از بهترین و معروف ترین سوغات استانبول و بخش جدا نشدنی فرهنگ ترکیه ‏می باشد. در سال های اخیر تمامی مردم دنیا به سمت استفاده از دمنوش های گیاهی ‏جذب شده اند و گردشگرانی که به شهر استانبول می روند می توانند بهترین دمنوش ‏های موجود را در این شهر پیدا کرده و خریداری کنند. اما اصیل ترین دمنوش این شهر ‏نوعی چای سیاه می باشد. خوب است بدانید که چای ترکی را باید در کتری های ‏مخصوص که کایدنلیک نام دارد دم کرده و نوش جان کنید. برخی دیگر از دمنوش های ‏معروف استانبول عبارتند از دمنوش های سیب، گل سرخ، گل لیندن، بامیه و انار. 
گردشگران تور ترکیه می توانند انواع این چای ها را تحت عنوان سوغات استانبول و ‏به صورت بسته بندی شده از فروشندگان این شهر خریداری کنند. 
لازم به ذکر است قیمت چای ترکی بین 7 تا 27 لیر بسته به نوع چای و دمنوش متغیر ‏می باشد. 
خوراکی های ترکیه ای: 
شهر استانبول معدن انواع خوراکی های لذیذ است به طوری که اگر با تور استانبول سفر ‏کرده و به بازار های این شهر بروید محال است با دیدن انواع شیرینی های و شکلات ‏های بسیار لذیذ بتوانید در مقابل خرید آن ها مقاومت کنید. از معروف ترین خوراکی ‏های سوغات استانبول می توان به راحت الحلقوم ها اشاره کرد. 
در بازار های استانبول می توانید بهترین راحت الحلقوم ها در طعم های مختلف نظیر ‏پرتغالی، لیمویی، دارچینی و غیره را مشاهده کنید. 
اگر قصد سفر به استانبول و خرید راحت الحقوم به عنوان سوغاتی را دارید توجه داشته ‏باشید که در برخی از انواع راحت الحقوم موادی استفاده می شود که ممکن است در ‏مسیر های طولانی فاسد شوند پس هنگام خرید سوغات دقت کنید. 
همچنین لازم به ذکر است قیمت راحت الحلقوم در بازار های استانبول به ازای هر یک ‏کیلوگرم حدود 40 تا 160 لیر می باشد. 
سنگ چشم زخم: 
یکی از اصلی ترین و معروف ترین سوغات استانبول و به طور کلی کشور ترکیه سنگ ‏چشم زخم می باشد این سنگ در بین مردم محلی به ‏nazar‏ نیز معروف است. 
این سنگ ها نمادی از افکار و عقایدی هستند که ریشه در فرهنگ مردم ترکیه دارند ‏بنابراین اگر می خواهید نمادی از فرهنگ مردم ترکیه را به عنوان سوغات استانبول ‏خریداری کنید سنگ چشم زخم بهترین انتخاب برای شما می باشد. 
سنگ چشم زخم در وسایل مختلفی نظیر جا کلیدی، گردن بند، انگشتر، آینه های تزئینی ‏و غیره استفاده شده است و گردشگران تور استانبول می توانند با توجه به سلیقه خود ‏یکی از آن ها را انتخاب کرده و خریداری کنند. 
خوب است بدانید که مردم ترک معتقد اند که که سنگ چشم نظر یک محافظ در برابر ‏طلسم های شوم می باشد و به طور کلی این سنگ را بسیار خوش یمن می دانند. 
لازم به ذکر است که قیمت این سنگ های زیبا بین 3 تا 175 لیر متفاوت می باشد. 
ادویه جات ترکی: 
اگر به رستوران های محلی شهر استانبول بروید خواهید دید که غذا های محلی این شهر ‏سرشار از ادویه های بسیار خوش طعم و رنگ است. اگر از علاقمندان غذا های ترکی و ‏طعم متفاوت آن ها هستید باید بدانید که می توانید ادویه های بسیار متنوعی را از بازار ‏های این شهر به عنوان سوغات استانبول خریداری کرده و با خود به ایران بیاورید. 
البته گردشگران تور استانبول باید توجه داشته باشند که پودر فلفل قرمز معروف ترین ‏ادویه در میان سوغات استانبول می باشد.  
ادویه جات مخصوص استانبول در بسته بندی های مختلف به فروش می رسند و قیمت ‏آن ها بین 3 تا 25 لیر متفاوت می باشد. 
لامپ های تزئینی: 
اگر از علاقمندان به وسایل سنتی هستید لامپ های تزئینی بهترین سوغات استانبول ‏برای شما محسوب می شوند. 
در سطح شهر استانبول و در بازار های آن مغازه های متعددی به چشم می خورد که ‏وجود انواع لامپ های زیبا و رنگی در آن ها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. 
این لامپ های تزئینی یکی از زیباترین سوغات استانبول می باشد که اغلب گردشگران ‏تور استانبول در سفر خود به این شهر حتما یکی از آن ها را خریداری می کنند. 
خوب است بدانید که این لامپ های تزئینی دارای تنوع بسیار بالایی در شکل و رنگ می ‏باشند و سلیقه اغلب گردشگران تور استانبول را پوشش می دهند. 
این دسته از سوغات استانبول نیز مانند تمامی اجناس دیگر دارای کیفیت های متفاوتی ‏می باشند و بسته به سطح کیفیت دارای قیمتی بین 25 تا 100 لیر می باشند. 
سرامیک های ایزنیک: 
از دیگر سوغات استانبول می توان سرامیک های ایزنیک را نام برد. اگر از جاذبه های ‏تاریخی شهر استانبول دیدن کنید قطعا کاشی کاری های موجود در آن نظرتان را جلب ‏خواهد کرد. باید بدانید که شما می توانید نمونه های این سرامیک ها را با خود به ایران ‏بیاورید تا یک یادگاری بسیار زیبا از شهر استانبول داشته باشید. 
این سوغات استانبول دارای شکل های متعدد و مختلفی نظیر گلدان، دیوارکوب و غیره ‏می باشد که در بسته بندی های مناسب و قابل حمل به فروش می رسند. 
خوب است بدانید که قیمت این دسته از سوغات استانبول بسته به کیفیت، شکل و ‏اندازه ای که دارند بسیار متفاوت می باشد. 
البته همانطور که پیش تر اشاره کردیم شهر استانبول یکی از توریستی ترین شهر های ‏کشور ترکیه می باشد به همین جهت در مغازه های سوغاتی فروشی این شهر شما می ‏توانند سوغاتی سایر شهر های ترکیه مانند زیور آلات، مجسمه های مینیاتوری، قلیان و ‏پیپ و غیره را نیز مشاهده کرده و خریداری کنید. 
امیدواریم این مقاله در سفر با تور استانبول و همچنین تهیه سوغات استانبول برایتان ‏مفید واقع شود. 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر