جاهای دیدنی اوکراین

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/02/24
بازدید: 1419
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
دومین کشور بزرگ اروپایی که در آن می‌توانید تجربه‌های زیادی کسب کنید اوکراین است. با سفر به این کشور می‌توانید به کارپاتا بروید و از تفریحاتی مانند اسکی و چشمه‌های آب گرم لذت ببرید. برای تجربه بهترین قهوه اروپا به شهر لویو بروید و از معماری بی‌نظیر این شهر تجربه‌های زیادی کسب کنید. این شهر سراسر آرامش و پر از جاهای دیدنی خارق‌العاده است. کیو پایتخت اوکراین بوده و بسیاری از دیدنی‌های اوکراین در این شهر قرار دارند.
 
جاهای دیدنی اوکراین

 

جاهای دیدنی اوکراین

در این قسمت، به معرفی چندین مکان از جاهای دیدنی اوکراین می‌پردازیم، امیدواریم از تماشای آن‌ها لذت ببرید:


خیابان آندر یوسکی اوزویز

در شهر کیف خیابانی به نام آندر یوسکی اوزویز وجود دارد که از معروف‌ترین و پرجاذبه‌ترین خیابان‌های شهر کیو است. کلیسای سنت اندرو ساخته شده به سبک باروک، قصر ریچارد شیردل، خانه نویسنده‌ای به نام میخائیل بولگاکف در این خیابان هستند. حتما برای دیدن این بناها به این خیابان بروید و آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.


موزه جنگ بزرگ میهنی

در سال ۱۹۷۴ میلادی همزمان با سالگرد سی‌امین ساله آزادی اوکراین، موزه جنگ بزرگ میهنی در این کشور افتتاح شد. آثار بسیاری از جنگ آلمان و شوروی در این موزه وجود داشته و دیدنی هستند. با حمله آلمان به کشور اوکراین بخش‌های زیبای این کشور تخریب شدند. دولت در سال ۱۹۴۳ تصمیم به ساخته موزه گرفت و بازسازی و توسعه بخش‌های تخریب شده این کشور ساخت موزه را به تعویق انداخت. این موزه در هفدهم اکتبر سال ۱۹۷۴ افتتاح شد. مجسمه ردینا مات و مادر میهن از زیبایی‌های این موزه است. 
 

موزه بزرگ میهنی


موزه پیروگوو (pirigovo)

نام روستای قدیمی که در قرن ۱۷ میلادی در شهر کیف وجود داشته پیروگوو بوده و این نام را امروزه روی یکی از موزه‌های این شهر است. موزه پیروگوو نمایانگر معماری و زندگی مردم اوکراین است. این موزه روی تپه‌ای به مساحت ۱۵۰ هکتار قرار گرفته و بیش از ۳۰۰ اثر در آن قرار دارند. با قدم زدن در این موزه می‌توانید زندگی روستایی مردم اوکراین را مشاهده کنید و از فضای باز و طبیعی اطراف آن برای استراحت و تفریح استفاده نمایید.


خیابان لنداسکیپ (landscape)

مجسمه‌ها و سنگ‌تراشی‌های مدرن واقع در خیابان لنداسکیپ که در پایتخت اوکراین قرار دارند از دیدنی‌های جذاب این شهر محسوب می‌شوند. هر گوشه این خیابان چیزهای عجیب و غیر عادی قرار گرفته و یکی از زیباترین مناطق پایتخت اوکراین است.
 

خیابان لنداسکیپ


خانه اپرای ملی اوکراین

در سال ۱۸۶۷ خانه اپرای ملی اوکراین تاسیس شد. روی درب این خانه مجسمه تاراس شوچنکو نویسنده و شاعر معروف اوکراینی وجود دارد. علاوه بر زیبایی‌های داخلی این خانه، معماری ساختمان هم به شدت مورد توجه گردشگران واقع شده است.


بلوار تاراس شوچنکو

کشور اوکراین با داشتن عنوان دومین کشور بزرگ اروپا بسیار زیباست و معابر و بلوارهای زیادی در دل خود جای داده است. از معابر اصلی شهر کیو که به نام نویسنده معروف اوکراینی در آمده می‌توان به بلوار تاراس شوچنکو اشاره کرد. این بلوار برای گرفتن عکس‌های زیبا مکان بسیار مناسبی است.
 

بلوار تاراس شوچنکو


باغ گل مرکزی گریشکو (Gryshko)

در سال ۱۹۳۶ باغ گل مرکزی گریشکو که دارای ۱۳۰۰۰ گیاه مختلف است، تاسیس شد. در این باغ گل درخت و درختچه‌های زیادی وجود داشته و گل‌های یاس و ماگنولیا از زیباترین گل‌های داخل این باغ محسوب می‌شوند. شما با رفتن به این باغ زیبا طراوت و شادابی را به خود هدیه خواهید داد.


کلیسای سنت سوفیا (Saint sophia)

کلیساها محل عبادت مسیحیان هستند که در طول تاریخ دو هزار ساله میلادی در جای جای دنیا ساخته شده‌اند. تاریخی‌ترین بنا در اروپای شرقی و زیباترین بنای تاریخی شهر کیو، کلیسای سنت سوفیا نام دارد. این کلیسا علاوه بر ساختمان اصلی، خانه و ناقوس هم دارد. این بنا جزو میراث جهانی محسوب می‌شود.
 

کلیسای سنت سوفیا


منطقه لاوارا کیف پچرسک

 از جاذبه‌های گردشگری اوکراین می توانیم به منطقه لاوارا کیف پچرسک اشاره کنیم ک که به نام منطقه صومعه غارهای کیو هم شهرت دارد و در سال ۱۰۵۱ ساخته شده است. در این صومعه سیستم‌های غار زیرزمینی، برج‌های ناقوس، کلیساهای جامع و... وجود دارند. اصلی‌ترین جاذبه این منطقه برج ناقوس آن محسوب می‌شود.


خیابان کریشچارک (Khreshchaty)

خیابان کریشچارک اوکراین اصلی‌ترین و طولانی‌ترین خیابان شهر کیو است. این خیابان در جنگ‌ جهانی دوم توسط عقب‌نشینی ارتش سرخ نابود شد. برای بازسازی آن از سبک نئوکلاسیک معماری استانیلیستی استفاده شده و امروزه بیشتر ساختمان‌های اداری در این خیابان قرار دارند. این مکان یک جاذبه توریستی بوده که در روزهای شنبه و یکشنبه هیچ ماشینی حق ورود به این خیابان را ندارد. همچنین برای برگزاری جشن‌ها از آن استفاده می‌شود.


سخن پایانی
اوکراین، کشوری بزرگ و زیبا در اروپاست که مکان‌های دیدنی آن زبانزد خاص و عام است. اگر به اوکراین سفر کردید حتما به پایتخت این کشور بروید تا جاذبه‌های زیادی را از نزدیک مشاهده کنید. سفر به اوکراین می‌تواند برای شنا و خانواده یک سفر لذت‌بخش باشد و برای دیدن تمامی مکان‌های توریستی باید چند روز در این کشور بمانید.
 
 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر