جاهای دیدنی مالزی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/23
بازدید: 1944
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در صورتی که می‌خواهید شاهد ترکیبی هماهنگ و مسالمت‌آمیزی از اقوام، ادیان و زبان‌های مختلف در کنار هم باشید، سفر به مالزی بهترین انتخاب است. این کشور در بر گیرنده بومی‌های مالایی‌ها، چینی و هندوهاست که با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. این موضوع باعث شده تا دیدنی‌های مالزی بسیار متنوع باشد. این تنوع قابل توجه مالزی را به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده است. چنانچه که برنامه‌ای برای سفر دارید، توصیه می‌کنیم همه جای آن را خوب بشناسید. مالزی آب و هوایی گرمسیری دارد. این کشور میزان سرسبزی و خرمی‌اش به اندازه‌ای است که خاورمیانه کنار آن مثل صحرای آتاکاما به چشم می‌خورد. جاذبه‌های دیدنی مالزی آنچنان زیاد است که نمی‌توان در ۴ روز به دیدن تمام این جاذبه‌ها رفت.

دیدنی های مالزی

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

تالار شهر پنانگ مالزی

ساختمان نئوباروک مخصوص شورای شهر در مالزی تالار شهر پنانگ است. قدمت این ساختمان به سال ۱۹۰۳ باز می‌گردد و در ضلع غربی جزیره‌ پنانگ قرار دارد. نمای بیرونی این سازه شامل پنجره‌های طاقی ‌شکل و ستون‌های ردیفی است. با وجود عدم ورود و بازدید به فضای داخلی، تالار دو طبقه شهر پنانگ مقصدی مناسب برای عکاسی به شمار می‌رود.

تالار شهر پنانگ

مالزی - از دین و مذهب تا آب و هوا کشور مالزی 

فایر فلای پارک مالزی

در دهه ۱۹۷۰ ماجراجویی پارک فایرفلای مالزی آغاز گردید. زمانی که یک کار آفرین محلی پتانسیل تجاری این رویداد جادویی را پیش‌بینی کرد. تاکنون این پارک به خوبی توانسته توسعه خود را برای اسکان روز افزون گردشگران افزایش دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند سوار بر سمپان در پارک فایرفلای از گشت و‌گذار خود در امتداد پیچ و خم‌های رودخانه سلانگور لذت ببرند. سفر با سمپان به شما کمک می‌کند تا تجربه نمایش کرم‌های شب تاب را داشته باشید. این پارک به دلیل داشتن کرم‌های شب تاب بزرگ‌ترین جاذبه دیدنی مالزی به شمار می‌رود. این پارک در دهکده کوالا سلانگور قرار دارد.

فایر فلای پارک مالزی

خیابان پتالینگ مالزی

یکی از محبوب‌ترین بازار‌های خیابانی کوالالامپور خیابان پتالینگ است. این خیابان در خود بازاری به همین نام را دارد. این منطقه‌ خریدی، بسیار سرزنده و پر جنب و جوش بوده و در محله چینی‌های کوالالامپور است. در این خیابان شاهد صد‌ها غرفه از انواع کالا‌ها با قیمت‌های بسیار ارزان خواهید بود.

شهرهای دیدنی مالزی - شهرهایی که باید حتما ببینیشون

خیابان پتالینگ 

جزیره لنکاوی مالزی

مجمع‌الجزایر لنکاوی یکی از مقاصد گردشگری مالزی است که در بخش شمال غربی این کشور قرار دارد. این بیش از ۱۰۴ جزیره مختلف در این مجمع‌الجزایر قرار دارد که در سال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید. از این جزیره به عنوان یک ژئوپارک جهانی یاد می‌شود. فضای جزایر لنکاوی انتخاب خوبی برای تعطیلات، خوشگذرانی، ماجراجویی و گردش خواهد بود. از مزایای این جزیره اقتصادی بودن هزینه سفر، خرید و دریافت خدمات در این مجموعه است. اگر به دنبال تجربه سفر‌های بکر هستید جزیره لنکاوی مالزی انتخاب خوبی خواهد بود.

جزیره لنکاوی

پارک ماجراجویی آی تی وی مالزی

پارک ‌ای تی وی به عنوان یکی از بخش‌های هیجان‌آور و مهیج در مالزی شناخته می‌شود. افراد با خودروهای ‌ای تی وی در این پارک از میان جنگل انبوه و درختان در هم تنیده و زیبایی‌های دیگر عبور می‌کنند. در این پارک تفریح و سرگرمی را در کنار تجربه رانندگی و حرکت در میان جنگل را همزمان تجربه خواهید کرد. در سال ۲۰۰۳ با افتتاح این مرکز چندین شعبه در شهر‌های دیگر ایجاد شد.

پارک ماجراجویی آی تی وی

باغ پروانه آنتوپیا مالزی

بوستان‌های پروانه به عنوان بهشتی به روی زمین شناخته می‌شود که می‌توانید با خیال راحت به پروانه‌ها نزدیک شوید. در این باغ پروانه‌ها در کمال تعجب به آرامی بر روی دست و صورتتان می‌نشینند و غرق در این زیبایی مینیاتوری می‌شوید. بوستان‌های پروانه مکان ‌ایده‌آلی برای عکاسان است. این باغ به جهت نگهداری از گونه‌های در حال انقراض و تحقیق به روی آن‌ها ایجاد گردید. مجموعه‌ فوق‌العاده‌ای از پروانه‌ها را از سرتاسر دنیا را در این بوستان‌ها می‌توانید مشاهده کنید.

باغ پروانه آلتوپیا

پارک ملی گونونگ مولو مالزی

یکی از الهام بخش‌ترین جاذبه‌های طبیعی در سراسر شرق آسیا پارک ملی گونونگ مولو است. در سنگ‌های نوک تیز شمشیری شکل و شبکه گسترده غار‌های این پارک در کنار کوهستان جنگلی شما را شگفت‌زده می‌کند. کوه مولو یک کوه ماسه سنگی است که دارای ارتفاعی برابر ۲۳۷۶ متر دارد. دلیل اصلی شهرت این پارک وجود غار‌های زیر زمینی و روی زمین است.

پارک ملی گونونگ

مرکز حفاظت فیل کوالا گندا مالزی

مرکز حفاظت فیل کوالا گندا مکانی رایگان برای دیدن فیل‌ها از نزدیک است. در سال ۱۹۸۹ این مرکز برای حفاظت از گونه‌های مختلف فیل‌ها و پیشگیری از شکار بی‌رویه آن‌ها تأسیس گردید. می‌توان در این پناهگاه به فیل‌ها غذا داد و از نزدیک آن‌ها را لمس کرد. یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های گنتینگ هایلند مالزی این مرکز است. همچنین می‌توانید تجربه‌ شست و شو فیل‌ها را در این پناهگاه داشته باشید.

مرکز حفاظت فیل کوالا

مرکز تفریحی بریک اوت در مالزی

این مرکز تفریحی ارائه دهنده نوع جذابی از اتاق فراراست. تجربه یک تفریح و سرگرمی هوش و توانایی حل مسأله را در این مرکز خواهید داشت. مسافران در تور مالزی از این مکان فوق مهیج بازدید می‌نمایند. در این مرکز نوعی از بازی‌های اتاق فرار با محوریت بازیکن و فرد شرکت‌کننده به عنوان نقش اول سناریو انجام می‌شود. معما‌ها و مسائل در این حالت باید در مدت زمان کوتاهی حل شود.

تفریحات مالزی - آشنایی با بهترین تفریحاتی که در کشور مالزی باید آن ها را تجربه کنید!

مرکز تفریحی

مرکز خرید ‌ایست کوست مالزی

از زمانی که مصرف گرایی غربی گسترش پیدا کرد، ریشه‌های پول‌ساز خود را در گوشه و کنار جهان گسترش داد. کشور‌ها به ساخت مراکز خریدی روی آورده‌اند. این مراکز آنقدر بزرگ‌ هستند که حتی فروشندگان کافی برای پر کردن آن‌ها وجود ندارند. مرکز خرید ‌ایست کوست از جمله این مراکز است که در مالزی قرار داد. این مکان ضمن مرکز خرید به عنوان دیدنی‌های مالزی نیز شناخته می‌شود.

مرکز خرید ایست کوست

پل پارک ملی تامان نگارا مالزی

در سال‌های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ میلادی پارک ملی تامان نگارا پولائو پنانگ افتتاح و تأسیس گردید. همه افراد بومی و گردشگران آن را با نام پارک ملی جورج شاه چهارم می‌شناسند. در پی به استقلال رسیدن کشور مالزی نام این پارک به نام امروزی خود تغییر پیدا کرد. در زبان مالایی نام این پارک به معنای پارک یا جنگل ملی است. طولانی‌ترین پل معلق دنیا در پارک ملی تامان نگارا قرار دارد. این پل از طولی در حدود ۵۳۰ متر که در بین ۲۵ تا ۴۵ متر از سطح زمین فاصله دارد برخوردار است.

پل پارک ملی تامان

مرکز حفاظت از خرس آفتاب بورنئو مالزی

این مکان مرکز نگهداری از حیات وحش و حفاظت از خرس خورشید است. در این مکان تحقیقاتی برای بهبود وضعیت حیوانات و توان‌بخشی خرس خورشید مالایی انجام می‌شود. به طور کلی هدف از این عملکرد افزایش آگاهی عمومی در مورد وضعیت خرس‌های خورشید و افزایش آگاهی از حفاظت در مورد این حیوانات است.

مرکز حفاظت از خرس

جنگ لیزر کوالالامپور مالزی

لقب بهترین مرکز لیزر قاره آسیا به جنگ لیزر کوالالامپور داده می‌شود. این مرکز پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری مالزی محسوب می‌شود که همه سنین از ۵ سال به بالا در آن می‌توانند استعداد تیراندازی خود را دریابند. این مکان در طبقه شماره ۷ از مرکز خرید برجایا تایمز قرار دارد. اسکوئر به عنوان بهترین مراکز خرید کوالالامپور شناخته می‌شود که به شما این فرصت را می‌دهد تجربه خرید از برند‌های بین‌المللی را داشته باشید.

جنگ لیرز

جزیره پوم پوم مالزی

از زیباترین جزایر استوایی مالزی در این ایالت جزیره پوم پوم صباح است. این جزیره به دلیل برخورداری از سواحل سفید رنگ و صخره‌های مرجانی چند میلیون ساله‌اش در بین گردشگران خارجی محبوبیت زیادی دارد. شما می‌توانید تجربه بهترین غواصی، تفریحات دریایی و هتل‌های مالزی را در جزیره پوم پوم تجربه کنید.

جزیره پوم پوم

روستای فرهنگی ماری ماری کشور مالزی

در میان جنگ‌های کینسون روستای فرهنگی ماری ماری قرار دارد. این روستا در بین خانه‌های سنتی مربوط به قوم ساباحان است. این دهکده از ۵ قبیله قومی مختلف در یک روستا برخوردار بوده که شامل کشاورزان برنج Kadazan-Dusun، ساکن رودخانه Longhouse، شکارچیان و ماهی‌گیران Lundayeh، گاوچران و Gypsey Bajau  دریایی و موتوت قبیله سرخپوست هستند. در این روستای فرهنگی این اقوام بومی و روش زندگی آن‌ها معرفی می‌شود.

روستای فرهنگی

تله کابین لنکاوی (اسکای کب) در مالزی

تله کابین لنکاوی که اغلب با نام اسکای کب نیز معرفی می‌شود، یکی از دیدنی‌های مالزی در جزیره لنکاوی است. طولی این تله کابین ۲. ۲ کیلومتر، حدود ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا با آن سفر کنید. این تله کابین با عبور از سه ‌ایستگاه، به قله گونونگ ماچینچانگ وصل می‌شود.

تله کابین

معبد خوکونگسی مالزی

این ساختمان برای معماری و هنری ارزش فراوانی دارد اما سقف آن به علت شباهت با سقف قصر امپراتور چین سوزانده شد. این ساختمان دارای رواق بزرگی است که روی آن نقش و نگار‌های پیچیده کشیده‌اند. اثر ماهر‌ترین استادان چینی را روی تیر‌های افقی عمارت می‌توان مشاهده کرد.

معبد خوکونگسی

مرکز خرید استریتس کوآی مالزی

مجموعه‌ی رو باز و دو طبقه مرکز خرید استریتس کوآی در مقابل تفرجگاه ساحلی قرار دارد. این مرکز میزبان برترین برند‌های داخلی به شمار می‌رود. همچنین ضمن وجود فروشگاه‌های برند، رستوران‌ها و کافه‌هایش شهرت زیادی دارند. مرکز هنر‌های نمایشی پنانگ در این مجموعه جای گرفته است.

مرکز خرید

غار‌های باتو مالزی

تپه‌ها و غار‌ها چهارصد میلیون سال قبل با چندین دگردیسی زمین‌شناسی از دریاچه‌ای ما قبل تاریخ و از سنگ‌های آهکی ایجاد گردید. کاشفین و ساکنین این تپه بعد از می‌مون‌ها، مردمان قبیله \" Temuan \" بودند که از ورودی‌های غار باتو به عنوان پناهگاه استفاده نموده و به طور مخفی در آن زندگی می‌کردند. چینی‌هایی که به مالزی مهاجرت داشتند برای استخراج چلغوز، جهت حاصل‌خیز کردن خاک زمین‌های کشاورزی‌شان به این تپه آمدند.

غارهای باتو مالزی

معبد کک لوک سی در مالزی

بزرگ‌ترین معبد بودایی در دیدنی‌های مالزی معبد کک لوک سی بوده که به عنوان بزرگ‌ترین معابد در جنوب ‌شرقی آسیا شناخته می‌شود. کنده‌کاری‌های بی‌نظیر این معبد، وجود مجسمه‌های بزرگ و نقاشی‌های دیواری زیبا از جاذبه‌های این معبد است. برای رفتن به این معبد می‌بایست مسیر پیچ در پیچ را طی کرد. سوغاتی‌های فروشگاه‌ها و وجود برکه‌ای از لاک پشت‌های تیره رنگ از جاذبه‌های این معبد میان گردشگران است.

معبد کک لوک سی

جزیره ردانگ در مالزی

در منطقه‌ کوآلا نروس جزیره ردانگ قرار دارد. جزیره ردانگ یکی از بزرگ‌ترین جزایر در ساحل شرقی شبه جزیره‌ واقع شده است. به دلیل داشتن آب‌های فوق‌العاده شفاف، برخورداری از سواحل ماسه‌ای سفید رنگ، ماهی‌های استوایی و صخره‌های متعدد بسیار گردشگرپذیر محسوب می‌شود.

جزیره ردانگ مالزی

رودخانه کیناباتانگان مالزی

یکی از دیدنی‌های مالزی که از آن نباید گذشت بازدید از رودخانه کیناباتانگان مالزی است. این رودخانه طولانی‌ترین رودخانه مالزی به شمار می‌رود. با انتخاب این رودخانه‌ها می‌توانید کلی از تفریحات آبی هیجان‌انگیز را تجربه نمایید. وجود رودخانه‌های خروشان و طبیعتی بسیار خیره‌کننده زیبایی متفاوتی به این منظره می‌بخشد. آب و هوای استوایی کشور مالزی باعث داشتن زلال‌ترین رودخانه‌ها و دریاچه‌ها شده است.

رودخانه

سیپادان مالزی

جزیره سیپادان به عنوان یک جریزه کوچک در مالزی است که در سواحل شرقی از مالزی بورنئو قرار دارد. با پیاده‌روی کوتاهی می‌توانید دورتادرو این جزیره را ببینید. در میان غواصان حرفه‌ای جزیره سیپادان به عنوان یک جزیره افسانه‌ای است. به خاطر زیبایی این جزیره‌ی مرجانی و سواحل عجیب و غریبش، دیدن آن‌ها از نزدیک تماشایی و خیره‌کننده خواهد بود.

سیپادان مالزی

ارتفاعات کامرون در مالزی

در ۲۰۹ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور ارتفاعات کامرون قرار دارد که مرتفع‌ترین منطقه در تور کوالالامپور به شمار می‌رود. این ناحیه مورد پسند عموم مردم بوده و افراد مشتاق لذت بردن از هوای خنک و محیط سرسبز آن هستند. این مکان به عنوان پایتخت تولید چای در کشور مالزی شناخته می‌شود که به عنوان مکانی عالی جهت لذت بردن از نوشیدن یک فنجان چای در محیطی بکر با هوای دلپذیرش به شمار می‌رود.

ارتفاعات کامرون در مالزی

شهر جرج تاون مالزی

شهر جرج تاون در کرانه اقیانوس اطلس قرار دارد که دارای جمعیتی حدودی ۲۱۳٬۷۰۵ نفر بوده است. جرج تاون بزرگ‌ترین شهر گویان به شمار می‌رود که لقب باغ‌ شهر کارائیب نیز به آن داده بودند. در منطقه دمررا-ماهائیکا در ریزشگاه رودخانه دِمِررا این شهر قرار دارد. این شهر به عنوان یک مرکز خدمات مالی شناخته می‌شود. نام این شهر برگرفته از نام جورج سوم پادشاه انگلستان است. در شهر جرج تاون شاهد رستوران‌هایی با سبک‌های گوناگون، کافه‌های دنج کنار خیابان، بازار‌های محلی و مراکز خرید بزرگ خواهید یود که به زیبایی جورج تاون صد چندان می‌افزاید.

شهر جرج تاون

گنتینگ هایلندز، پاهانگ در مالزی

یکی از هیجان انگیز‌ترین مقصد‌های گردشگری گنتینگ مالزی در سال‌های اخیر بوده که شمار زیادی از توریست‌های بین‌المللی این کشور را برای گردشگری انتخاب می‌نمایند. ایده اجرای این تفرجگاه در سال ۱۹۶۴ به دهن سری لیمگو تانگ Tan Sri Lim Goh Tong در سفر به ارتفاعات کامرون راه پیدا کرد. او در حالی که از بالکن اتاق هتلش از منظره بیرون لذت می‌برد، این‌ ایده در ذهنش شکل گرفت. در نهایت تصمیم گرفت اقدام به احداث این تفرجگاه در دل جنگل‌های بکر و سرسبز استوایی نماید.

گنتینگ هایلندز

تامان نگارا مالزی

در سال‌های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ پارک ملی تامان نگارا تحت نام پارک ملی جورج شاه ۴ در مالزی با وسعتی بیش از ۴۳۴۳ کیلومتر مربع افتتاح گردید. پس از استقلال کشور مالزی به نام امروزی تغییر پیدا کرد که در زبان بومی مالایی به معنی پارک یا جنگل ملی است. در میان دیدنی‌های مالزی از تامان نگارا غافل نشوید.

تامان نگارا

جزیره لنکاوی مالزی

جزیره‌ زیبا و جداب لنکاوی با توجه به جاذبه‌های اکوتوریسمی که دارد، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در مالزی به شمار می‌رود. این مجمع الجزایر تقریباً دارای صد جزیره بوده و در محل برخورد تنگه مالاکا با آب‌های دریا‌های آندامان قرار می‌گیرد. در زبان محاوره مالایی لنکاوی به معنی عقاب قهوه‌ای است.

لنکاوی

غار‌های مولو مالزی

از غار‌های مولو به عنوان طولانی‌ترین شبکه غار‌ها در دنیا می‌توان یاد کرد. بزرگ‌ترین اتاق زیرزمینی جهان، اتاق ساراواک، در این پارک قرار داشته، که قابلیت جا دادن چهل هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را در خود دارد. غار آب‌های زلال یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی پارک، طولانی‌ترین غار در جنوب شرق آسیا است. این غار‌های وسیع زیستگاه میلیون‌ها خفاش و پرندگان سویفتلت بوده که هر روز عصر زمان غروب به شکل دسته‌های بزرگ در داخل جنگل جمع می‌شوند. بهترین نمونه‌های هوازدگی سنگ آهک گرمسیری را در این غار می‌توان مشاهده کرد.

غارهای مولو مالزی

سخن پایانی

رفتن به کشور مالزی از طریق تور مالزی به دلیل برخورداری از سواحل و جاذبه‌های طبیعی متنوع، یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می‌رود. این کشور برای ورزش‌هایی همچون غواصی زبانزد تمامی گردشگران است. میان مردمان این سرزمین جا‌های دیدنی مالزی با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شوند. این کشور طیف گسترده‌ای از سرگرمی را پیش روی گردشگران خود قرار می‌دهد. این کشور ضمن برخورداری از ساحل و جزیره‌های متعدد، دارای جنگل‌های انبوه و سرسبزی زیادی بوده که یکی دیگر از جذابیت‌های این کشور به حساب می‌آید.
 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
بیشتر بخوانید
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر