ورود سرمایه‌گذاران گردشگری به کیش

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/03
بازدید: 588
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
وقتی سرمایه‌گذاران در کیش امنیت دارند و گردشگران بدون ویزا می‌توانند به این جزیره وارد شوند، فضای مناسب برای رشد گردشگری در این جزیره مهیاست.
 
همزمان با روز ۲۲ بهمن، جزیره کیش ۱۵ پروژه‌ی عمرانی - گردشگری را با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به بهره‌برداری رساند؛ پروژه‌هایی که قطب‌های مختلف صنعتی، عمرانی و به خصوص گردشگری را در برمی‌گرفت.
 
جزیره کیش که حکم نخستین منطقه‌ آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در کشور را از آن خود کرده، حالا آن‌قدر سرمایه‌گذار جذب کرده که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فضای این جزیره را برای رشد بیشتر گردشگری مهیا می‌بیند.
 
سلطانی‌فر در این زمینه می‌گوید:
کیش فضای گردشگری بزرگی دارد و به خاطر وجود زیرساخت‌های مناسب محل سرمایه‌گذاری شده است.
 این جزیره امکانات زیربنایی برای رشد گردشگری، امنیت سرمایه‌گذاری و امکانات ورود گردشگر بدون اخذ ویزا را دارد، از سوی دیگر مدیریت خوبی در جزیره حاکم است؛ بنابراین این موارد باعث شده تا کیش روند رو به رشدی در گردشگری داخلی و خارجی سالیانه داشته باشد.
 
وی با تاکید بر این‌که امیدوارم این روند در سال‌های آینده شتاب بیشتری به خود بگیرد، ادامه می‌دهد:
 کیش همیشه به عنوان یکی از چند قطب بزرگ جذب گردشگر داخلی و خارجی در دنیا خواهد بود.
 
اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی ابعاد رشد کیش را در حوزه‌های گسترده‌تری می‌بیند.
او نیز در این زمینه می‌گوید:
 علاوه بر این که جزیره کیش جذب مسافر زیادی از طریق تور کیش در جغرافیای ایران دارد، از سوی دیگر قطب حفاری دریایی کشور نیز هست، به طوری‌که صنایع مرتبط به نفت و گاز این جزیره را به طور طبیعی و به عنوان مرکزیت این صنایع انتخاب کردند.
 
وی با اشاره به گزارش رئیس منطقه آزاد کیش درباره‌ی‌ آمار حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه ادامه می‌دهد:
 از ۴۲۰ صنعت فعال در جزیره ۱۳۰ صنعت مربوط به صنعت حفاری و نفت و گاز است که یا مستقیما به شرکت حفاری یا آن‌هایی که خدمات حفاری تولید یا شرکت‌هایی که تجهیزات مربوط به حفاری یا دریا چاه‌پیمایی و ایزارها و لوازم مربوط به مشبک سازی و غیره تولید می‌کنند، برمی‌گردد.
 
«ترکان» از سوی دیگر شناخت بیشتر مردم از جزیره‌ی کیش را در بُعد «گردشگری» می‌داند و می‌گوید:
از سوی دیگر پتانسیل معتبر کیش از صنعت نفت در دریا پشتیبانی می‌کند و مهمترین قطب دریایی برای پشتیانی از سکوهای نفتی فعلا جزیره کیش است.
 
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین به سفرهای رئیس جمهور به کشورهایی مثل فرانسه اشاره و بیان می‌کند:‌
 در این سفرها دریچه‌هایی را برای همکاری گشوده‌ایم و باید منتظر باشیم تا مذاکرات وزیر صنایع این مذاکرات را به نتیجه برساند و پس از آن در این زمینه به نتیجه می‌رسیم.
 
او اما اظهارنظر در حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای گردشگری در جزیره کیش و حتی در مناطق آزاد تجاری ایران را زود می‌داند و می‌گوید: با توجه به این‌که هنوز روزهای زیادی از رفع تحریم‌ها نمی‌گذرد و به تازگی پنجره‌هایی از همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف گشوده شده و در ابتدای راه هستیم، باید فرصت دهیم تا گفت‌وگوها پیش بروند.
 
جزیره‌ی کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضوی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند.
 
ساحل مرجانی جزیره، آب انبار سنتی، کشتی یونانی، اسکله بزرگ تفریحی، مساجد، مجموعه درخت سبز، پارک دلفین، باغ پرندگان، شهر زیر زمینی کاریز، لاک پشت های دریایی،‌ آکواریوم، شهر باستانی حریره و سافاری کیش بخشی از مناطق گردشگری هستند که گردشگران امکان بازدید از آن‌ها را دارند، مناطقی که به نظر می‌رسد هنوز آن‌قدر معرفی نشده‌اند تا هر مسافران کیش به جز رفتن به مجتمع‌های تجاری و ساحل دریا به آن سمت نیز قدمی بردارند.
 
اما از سوی دیگر درصد ساخت مجتمع‌های مسکونی و هتل در این جزیره روند رو به رشدی دارد. مانند نخستین هتل دریایی ایران که در روز ۲۲ بهمن امسال در مراسمی ویژه افتتاح شد.
 
منبع: ایسنا
 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر