آمادگی ایران برای برقراری پروازمستقیم از بیروت به تهران و شهرهای توریستی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/03
بازدید: 93
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان بر افزایش سطح روابط تجاری دو کشور تاکید کرد و  از آمادگی ایران برای عملیاتی کردن پرواز مستقیم خطوط هوایی لبنانی به تهران و سایر شهرهای توریستی ایران به خصوص اصفهان، شیراز و مشهد خبر داد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان که دوشنبه ۱۲ بهمن در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت:

    روابط اقتصادی و تجاری ایران و لبنان علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در سطح بسیار خوبی است و حال با رفع این تحریم‌ها آینده بسیار خوبی را پیش روی روابط اقتصادی دو کشور پیش‌بینی می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل نیاز به منابع مالی زیادی دارد که بانک‌های ایرانی و لبنانی در تأمین این منابع نقش مهمی را ایفا می‌کنند. برای اجرای این مهم نیاز به بازبینی نظام بانکداری و بیمه‌ای ایران داریم تا بانک‌های ما بتوانند در دوره پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به فعالیت در عرصه بین‌المللی بپردازند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، شما می‌توانید در بانک‌های ایران حساب افتتاح کنید و البته پیش از آن نیاز به امضای تفاهم‌نامه میان بانک‌های مرکزی ایران و لبنان داریم.

رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و لبنان افزود: موضوع امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک‌های مرکزی این دو کشور دوست و برادر، باید در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی نهایی شده تا به امضای مقامات تهران ـ بیروت برسد.

وی با تأکید بر امکان افزایش همکاری‌های دوجانبه در همه حوزه‌های حمل و نقل، به همکاری‌های صنعت هوانوردی و فرودگاهی ایران و لبنان اشاره و اظهار کرد:

    ما در حال بازسازی ساختار صنعت هوایی کشور و همچنین ایرلاین‌هایمان هستیم. خطوط هواپیمایی ایران روزانه چهار پرواز به بیروت دارند ولی خطوط هوایی لبنان در حال حاضر پرواز مستقیم به تهران ندارند که باید درباره این مسئله اقدام مقتضی انجام شود. شما می‌توانید علاوه بر پرواز مستقیم به تهران،‌ درباره پرواز مستقیم خطوط هوایی لبنانی به سایر شهرهای توریستی ایران به خصوص اصفهان، شیراز و مشهد هم برنامه‌ریزی کنید. ما کاملا آمادگی داریم تا این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای هم تأکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمادگی دارد تا برای افزایش تردد کامیون‌های ایرانی و لبنانی در جاده‌های دو کشور برنامه منظمی تدوین کند. افزایش ترافیک جاده‌ای کامیون‌ها در جاده‌های ایران و لبنان می‌تواند نقش مهمی در تبادل کالا میان دو کشور ایفا کند. این موارد سه زمینه حمل و نقلی و زیرساختی است که ما می‌توانیم درباره آنها تصمیم‌گیری‌های مناسبی داشته باشیم.
آمادگی ایران برای گسترش روابط ایران و لبنان در حوزه گردشگری

آخوندی با بیان اینکه یکی دیگر از زمینه‌های همکاری دو طرف که می‌بایست در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و لبنان درباره آنها تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد، گردشگری است گفت: بیروت و تهران و همچنین دیگر شهرهای توریستی ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی برای سفر شهروندان دو کشور دارند. زمینه‌سازی ارتقای سطح گردشگری دو کشور با ارتقای سیستم حمل و نقل و همچنین خدمات هتلینگ انجام می‌شود اما تا آنجا که اطلاع دارم مسافران و گردشگران لبنانی از خدمات گردشگری و اقامتی ایران رضایت دارند. ما آمادگی داریم تا در این زمینه نیز میان سازمان‌های دولتی متولی گردشگری در ایران و لبنان تفاهم همکاری امضا کنیم. این تفاهم‌ها می‌تواند شامل انواع گردشگری به خصوص گردشگری سلامت و همچنین گردشگری فرهنگی به دلیل نزدیکی فرهنگی بالای دو کشور باشد.
تمایل وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان به برقراری پرواز مستقیم از بیروت به ایران

در ادامه این نشست نیز آلان حکیم وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان روابط ایران و لبنان را بسیار مناسب و گسترده دانست و گفت: ما علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل به خصوص دریایی و هوایی هستیم و می‌خواهیم پرواز مستقیم از بیروت به شهرهای مهم ایران برقرار کنیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های لبنان در حوزه بانکداری بین‌الملل که ساده‌سازی قوانین بانکداری یکی از مهم‌ترین دستورکارها در این کشور است، اظهار کرد: ما در زمینه صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی قوانین بسیار ساده‌ای داریم که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

این عضو کابینه دولت لبنان با اشاره به سطح بسیار بالای مناسبات تجاری لبنان با آفریقا افزود: شرکت‌های تولیدی ایران می‌توانند از این کشور به عنوان هاب تجاری با آفریقا استفاده کنند.

وی همچنین بر لزوم گردشگری سلامت از سوی گردشگران لبنانی برای درمان در بیمارستان‌های ایران تأکید کرد و خواستار برگزاری مستمر نمایشگاه‌های ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در بیروت شد.

منبع: chn
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر