جاهای دیدنی بحرین

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 64347
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بحرین از کوچک‌ترین کشورهای عربی همسایه است، که علاوه بر مساحت کوچکی که دارد، جاذبه‌های دیدنی فوق العاده و بناهای تاریخی زیادی دارد. مساحت این کشور به 778 کیلومتر می‌رسد، بنابراین از استان‌های ایران نیز کوچک‌تر است. بحرین دارای 33 شهر و 5 استان است، که هر یک از این شهرها مملو از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری هستند.
 بنابراین اگر تا به امروز قصد سفر به بحرین را نداشته‌اید، با خواندن مقاله جاهای دیدنی بحرین، مقصد بعدی فرود پرواز شما، بحرین خواهد بود. آب و هوای این کشور جنوبی، بسیار گرم و مرطوب است. هنگامی که در خیابان‌های منا یا ریفا قدم می‌زنید، به زبان فارسی صحبت کنید و لذت ببرید. چرا که بسیاری از ساکنین بحرین زبان فارسی را به خوبی آموخته‌اند. در ادامه با این کشور زیبا بیش‌تر آشنا شوید.

جاهای دیدنی بحرین

منامه Manama

پس از تغییر پایتخت از محرق، منامه به عنوان پایتخت بحرین انتخاب شد. در شهر منامه می‌توانید معماری اصیل عرب را در ترکیب با معماری مدرن ببینید، که قطعاً نمای زیبایی است. 
منامه در سال 2012 به عنوان مرکز فرهنگی جامعه عرب انتخاب شد، که این مسئله افتخار آفرینی بزرگی برای بحرین محسوب می‌شود. از پیشنهادات ما به شما، اقامت منامه در تور و مسافرت بحرین است. چرا که منامه تنوع بسیاری در مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های دیدنی دارد. از جمله مکان‌های بحرین دیدنی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.
• برج جهانی تجارت
• بندرهای صنعتی
• سواحل آرام
• برج دو قو
• بناهای مدرن

منامه Manama

ریفا Riffa

به جرئت ریفا را می‌توان غنی‌ترین شهر بحرین از نظر قدمت و تاریخ دانست. هر قدمی که در این شهر برمیدارید گویای پیمایش راه در شهری فوق العاده تاریخی است. بازار خیابانی، برج ساعت، قلعه گلی ریفا و.... همگی از جاذبه‌های این شهر زیبا هستند. اگر به دنبال اصیل‌ترین و با کیفیت‌ترین لباس محلی‌های دست دوز هستید، به بازار بوکوورا بروید.
 علاوه بر لباس‌های اصیل دست دوز، سفال‌گری نیز پیشه این مردم مهمان‌نواز است و سوغات بحرین محسوب می‌شود. پیاده‌روی شبانه در حوالی برج ساعت نیز بسیار لذت بخش است. چرا که این برج بلندترین ساختمان منطقه است و با نورپردازی‌های طلایی خود، ترکیب زیبایی با سیاهی شب ساخته است. 

ریفا Riffa

محرق Muharrag

هنوز هم بسیاری از افراد محرق را پایتخت بحرین می‌ دانند، اما طی اتفاقاتی پایتخت بحرین از محرق به منامه و یکی از جاهای دیدنی بحرین تبدیل شد. شهر محرق به دلیل پایتخت بودن، نسبت به سایر شهرها پیشرفت بیش‌تری داشته است و در کل خدمات بهتری از جمله موارد زیر را دارد. 
• مراکز تجاری و تفریحی
• هتل و اقامتگاه های بومی
• مراکز دینی و فرهنگی
• بازارهای مدرن و سنتی
• رستوران‌های مدرن و عربی
• اماکن جدید مسکونی
با اینکه محرق بسیار پیشرفته و مدرن است، اما هنوز هم معیارهای باستانی خود را حفظ کرده است. محرق شهری است که در آن به راحتی می‌توانید صنایع دستی کل بحرین، بازارهای سنتی، خوراک‌های عربی اصیل و..... را بیابید. اگر علاقمند بازدید از معماری عرب هستید، به منطقه فریج آل‌بن علی بروید.

محرق Muharrag

مدینه حمد hamad Town

تا بحال در اخبار و رسانه‌های بسیاری درمورد هزار فرهنگی بودن نیویورک شنیده‌ایم. چرا که همواره مهاجران زیادی نیویورک را مقصد اصلی خود برای سکونت انتخاب می‌کنند. اکنون قصد آشنایی شما با نیویورک بحرین را داریم. مدینه حمد شهر هزار فرهنگی بحرین است، که سالانه افراد زیادی به آن مهاجرت می‌کنند و به دنبال مهاجرت‌های پی در پی و کاهش اقلیت قومی این شهر، سکونتگاه‌های مدرنی در این شهر ساخته شده است. علاوه بر ساخت و اعطای مسکن، آموزش‌های لازم به منظور زندگی در بحرین نیز به تازه واردها داده می‌شود.
 هنگام گشت گذار در مدینه حمد مهاجران بسیاری را خواهید دید، که از سراسر دنیا در این شهر مدرن جمع شده‌اند و زندگی می‌کنند. مسجد کانو نیز از جاهای دیدنی بحرین است و به دلیل ساختار خاص خود، گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

مدینه حمد hamad Town

بنی جمره Bani gamra

روستای بنی جمره را می‌توان از قدیمی‌ترین خیاطی‌های دنیا دانست. مرکز خیاطی که وسعت آن به یک روستا می‌رسد. پیشه مردم این روستای زیبا از دیرباز خیاطی بوده است، و لباس مورد نیاز کل شهر و استان را تأمین می‌کرده‌اند. بنا به دلایلی امروزه تنها تعداد کمی از افراد این منطقه مشغول خیاطی هستند و نیاز پوشاک کشور بحرین اکثراً به صورت وارداتی تأمین می‌شود. هنگامی که از روستای بنی جمره بازدید می‌کنید، لباس‌های دست دوز عربی و محلی بسیاری خواهید دید، که ترکیب رنگ و نقوش آن‌ها شما را به خود خیره خواهد کرد.

بنی جمره Bani gamra

موزه ملی بحرین Bahrain national museum

اگر خواهان آشنایی با تاریخ 6000 ساله بحرین هستید، موزه ملی را از دست ندهید. در این موزه عظیم بخش‌های زیادی ساخته شده‌اند، که هرکدام نمایانگر قسمت خاصی از بحرین هستند. موزه ملی در سال 1988 ساخته شد و به بهره‌ برداری رسید.
 ویو شمالی این بنا نیز ابدی بوده و رو به دریا است. موقعیت جغرافیایی موزه نیز از نظر دسترسی بسیار راحت است، به شهر منامه بروید تا مردم شما را به نحو احسن راهنمایی کنند. از جمله بخش‌های موزه به شرح زیر است.
• گالری‌های مختلف
• مغازه و فروشگاه
• استراحتگاه 
• کافه تریا
• رستوران 
ترکیب بازدید از تاریخ چند هزار ساله یک کشور و هم‌زمان خرید کالاهای اصیل، بسیار لذت بخش است. اسباب راحتی بازدیدکنندگان نیز به خوبی فراهم شده است و حین گشت و گذار تمام خدمات و امکانات رفاهی در اختیار شما قرار دارند. بنابراین موزه ملی را می‌توان از بهترین جاهای دیدنی بحرین دانست.

موزه ملی بحرین Bahrain national museum

مرکز تجارت جهانی بحرین Bahrain world trade center

تقریباً همگی ما از بحرین بسیار شنیده‌ایم و هنگام تصور آن، برجی به بلندای یک آسمان خراش در ذهن خود تصور می‌کنیم. تصور این برج 50 طبقه بی‌دلیل نیست. چرا که این ساختمان 240 متری مرکز تجارت جهانی بحرین است و در سرتاسر دنیا از آن به عنوان نماد بحرین یاد می‌شود. 
این برج در کلاس اداری-تجاری قرار دارد و در سال 2008 به بهره‌ برداری رسیده است. آسمان خراش از قوی‌ترین قسمت‌های تجاری این کشور است و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن به منامه می‌آیند.

مرکز تجارت جهانی بحرین Bahrain world trade center

مسجد الفاتح منامه Al Fateh Grand Mosque

مسجد الفاتح از زیباترین و پیش‌رفته‌ترین مساجد ساخته شده در جهان اسلام است، که در ساخت آن از مهندسی شده ترین طراحی‌ها استفاده شده است. درب‌های مسجد از ساج هندی اصل تشکیل شده‌اند و در نمای بیرونی شاهد مرمر ایتالیایی هستیم. الفاتح را می‌توان از مساجد جهانی دانست، چرا که دارای ظرفیت بیش از 7 هزار نفر جمعیت است. 
محوطه مسجد نیز در مساحتی طول و عریض قرار گرفته است و کل متراژ محوطه به 150 هزار متر مربع می‌رسد. اگر قصد عزیمت به این شاهکار معماری را دارید، کافی است در منامه به حوالی کاخ سلطنتی بروید و سراغ مخل اسکان خلیفه را پرس و جو کنید، در ادامه می‌توانید یکی از بهترین جاهای دیدنی بحرین را از نظر بگذرانید.

مسجد الفاتح منامه Al Fateh Grand Mosque

قلعه بحرین Bahrain fort

قلعه بحرین سازه‌ای است، که حاکمان و اقلیت‌های بسیاری را به خود دیده است. این قلعه تاریخی، در طول قرن‌ها بارها به دست پرتغالی‌ها، دیلمونی‌ها، ایرانیان و..... افتاده است و فرهنگ‌های مختلفی به خود دیده است. قطعاً این بنای مهم بارها مورد ویرانی قرار گرفته و آسیب‌های دیده است، اما سه مورد مهم از ویرانی‌ها مربوط به سال‌های 1893, 1932 و 1942 است. سر انجام پس از صدمات بسیار، این قلعه به طور کامل تحت سلطه بحرین قرار گرفت و در سال 1975 بازسازی و مرمت شد. امروزه قلعه بحرین از مهم‌ترین بناهای تاریخی و باستانی بحرین محسوب می‌شود و گردشگران زیادی برای بازدید از آن، کیلومترها راه را طی می‌کنند.

قلعه بحرین Bahrain fort

الجسره Al Jasra

الجسره مرکز فرهنگی در بحرین است، که انواع هنر و صنعت بحرین را به صورت زنده به نمایش می‌گذارد. بسیاری از هنرمندان در این مجموعه گرد هم آمده‌اند و هنرهای چون بافندگی، سفالگری و...... را به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید در این مجوعه به گردش بپردازید و هم‌زمان سوالات خود را از هنرمندان و صنعتگران بپرسید.
 همچنین می‌توانید تمامی مراحل ساخت صنایع دستی را از مسئولان پرس و جو کنید یا از آن‌ها طریق ساخت را آموزش ببینید. این مجموعه بسیار بزرگ که از بهترین‌ جاهای دیدنی بحرین است، برای استراحت گردشگران باغ عظیمی در این مرکز ساخته است.

الجسره Al Jasra

جزایر حوار – Hawar Islands

اگر در سفر خود برنامه‌ای برای گشت و گذار در استان جنوبیه بحرین دارید، جزایر حوار را از دست ندهید. حوار از چند جزیره مسکونی در حوالی قطر تشکیل شده است و می‌توان گفت که از پیشرفته‌ترین شهرهای بحرین است.
 حوار محبوبیت خود را مدیون تفریحات فوق العاده آبی و مراکز تفریحی است، که در خلیج بحرین در خلیج فارس ارائه می‌شوند. علاوه بر تفریحات آبی، هتل‌های لوکس، اقامتگاه‌های بومی، خدمات و امکانات رفاهی بی‌نقص و.... نیز در توریستی شدن این شهر نقش پررنگی دارند. از جمله تفریحات جزایر حوار به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.
• قایق سواری 
• صخره‌های سقوط آزاد
• اسکیت روی آب
• کشتیرانی و ماهی‌گیری
• غواصی

جزایر حوار – Hawar Islands

باب البحرین منامه bab al-bahrain

باب البحرین منامه نیز از دیگر شاهکارهای معماری بحرین است. این سازه زیبا و مدرن ترکیب زیبایی با نیلگون دریا و خط ساحلی دارد. باب البحرین را می‌توان از کامل‌ترین بازارهای جهان دانست، چرا که هرچیزی در این بازار به فروش می‌رسد. 
شما می‌توانید مرواریدهای اصل خلیج را از این بازار به عنوان  یادگاری یا سوغاتی خریداری کنید. شهرت این بازار موجب ساخت دیگر سازهای معروف و هتل‌های بسیاری در این منطقه شده است. فروشگاه‌های بسیاری مانند موارد زیر در این بازار درحال فعالیت هستند.
• بازار تره بار
• پوشاک بانوان و آقایان
• طلا فروشی
• فروش مروارید
• فروش ماهی
• صنایع دستی عربی
• مواد غذایی
• لوازم خانگی
• لوازم دیجیتال و هوشمند

باب البحرین منامه bab al-bahrain

کلام آخر

بحرین کشوری کوچک اما بسیار زیبا و غنی است. در این کشور فرهنگ و مردم متفاوتی را خواهید دید که علاوه بر عربی، انگلیسی و فارسی را نیز به خوبی صحبت می‌کنند.  قطعاً سفر به بحرین از بهترین تجربه‌های شما خواهد شد و لحظات نابی را سپری خواهید کرد. امیدواریم مقاله جاهای دیدنی بحرین در آشنایی شما با این کشور زیبا مفید واقع شده باشد، از همراهی شما عزیزان تا پایان مطالب سپاسگزاریم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر