فراهم شدن تمهیدات لازم برای افزایش سفرهای نوروزی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/25
بازدید: 133
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه های اجرایی ستاد خدمات سفر برای فراهم شدن شرایط و تمهیدات لازم برای افزایش سفرهای مردم در تعطیلات نوروز 95 خبر داد.
«مرتضی رحمانی موحد» عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران که در فرمانداری آمل برگزار شد، گفت: تداخل نداشتن مناسبت های مذهبی، پایان دو انتخابات و نیز شرایط ویژه دولت برای کارمندان پیش بینی می شود نوروز 95، نوروز پرسفری درمقایسه با سال های گذشته باشد.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: سال 94 را در نگاه سازمانی ستاد به سال تقویت بنیان ها و فعالیت های خدمات اجرایی فرمانداری ها نام گذاری کردیم.
وی اضافه کرد: دیدگاهها بر این شد کانون همه خدمات فرمانداری ها و شهرها هستند و مازندران یکی از استان های پرشهرستان است که پایلوت بسیار مهم برای ما محسوب می شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امیدواریم با هنر و انرژی ایرانی فعالیت های خود را به خوبی مدیریت کنیم تا بتوانیم موفق باشیم.
رحمانی موحد با اشاره به این که 10 کمیته را برای هر ستادی در استان ها پیش بینی کردیم مگر استان هایی که شرایط ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: دارایی های ارزشمندی در صنعت گردشگری داریم که باید به درستی حفظ و حراست شود.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور خاطرنشان کرد: محور هراز یکی از محورهای مهم گردشگری کشور است که باید بدانیم نگاه زودگذر منفعت طلبانه مانع توسعه گردشگری می شود و همه آثاری که در اطراف دماوند قرار دارد نباید به راحتی آسیب ببیند.
وی ادامه داد: محور هراز ظرفیت های ارزشمند تاریخی، طبیعی و مذهبی دارد و با گرایش طبیعت گردی و آب درمانی از سرمایه های بزرگ کشور است که اگر این محور با شن و ماسه و گرد و غبار باشد به عنوان محور ماندگار فراموش می شود و تنها محوری عبوری خواهد شد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این که استانداردهای گردشگری ماجراجویانه تصویب شده است، گفت: آئین نامه راهنمایان داخلی، بین المللی و تخصصی ابلاغ شد که تورهای گردشگری باید از راهنمایان حوزه خود استفاده کنند.
رحمانی موحد خاطرنشان کرد: هتل هایی که شرایط لازم استفاده از ماهواره را داشته باشند می توانند با ارائه درخواست نسبت به استفاده آن اقدام کنند.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با بیان این که مازندران بستر خوبی برای بوم گردی است که همه اجزای لازم در این راستا را دارد، گفت: شکل گیری روستاهای بوم گردی در این استان از سرعت خوبی برخوردار است که باید سرمایه گذاری مناسب این بخش را در مازندران توسعه دهیم.
وی ادامه داد: هر گردشگر فرصتی برای توسعه اقتصادی است که ضرورت دارد به این امر مهم توجه شود که دستاوردهای ارزشمندی در آن وجود دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این که کمیسیون امنیت و مقاصد گردشگری در استان ها تشکیل شد که همه دستگاهها در آن عضویت دارند تصریح کرد: کمیته ملی طبیعت گردی داریم که مصوبه دولت را داشته و نظام نامه ها و دستورالعمل های خوبی در این راستا تنظیم شد.

منبع:ایرنا
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر