مقصد های مناسب برای سفر های خانوادگی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/25
بازدید: 190
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
سفر به آفریقا

شاید بتوان گفت که سفر ماجراجویانه به آفریقا در پارک کروگر (Kruger) خلاصه می‌شود. البته باید توجه داشت که استان KwaZulu-Natal نیز یکی از مکان‌هایی است که دوست‌داران حیات وحش حتما عاشق آن خواهند شد. گردشگران در این سرزمین می‌توانند به تماشاهای حیوانات مختلف بپردازند. گفتنی است که آفریقا پنج حیوان معروف دارد که تحت عنوان Big Five شناخته می‌شوند و شامل شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن می‌ِشود.

گردشگران در تور‌های یازده روزه می‌توانند در دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سواحل اقیانوس هند حیوانات مختلفی را مشاهده کنند. بازدید از حیوانات، قایق‌سواری، غواصی و دوچرخه‌سواری در کوهستان از جمله فعالیت‌هایی است که گردشگران در آفریقا انجام می‌دهند. البته در این سفر تماشا کردن زندگی تمساح‌ها نیز خالی از لطف نیست. پس برای انجام این کار باید به سراغ روستای Zulu رفت که در واقع قلمرو تمساح‌ها به‌شمار می‌رود.


کمپ‌زدن در غرب وحشی

جنوب غربی آمریکا دره‌های بسیار جالب و زیبایی دارد که همگی برای گردشگران جالب هستند. خانواده‌ها در این دره‌ها ۴ روز اقامت خواهند داشت که تماشا‌کردن ستارگان در تاریکی این دره‌ها نیز خود فعالیتی دوست‌داشتنی است. گردشگران قادر خواهند بود در گروه‌های کوچک و با راهنمای اختصاصی این سفر را بگذرانند و در طول این سفر ماجراجویانه نیز از ۵ پارک ملی بازدید خواهند کرد که در این بین می‌توان به دره Monument، Bryce، Fire و گرند کانیون اشاره کرد.

بهتر است در طول سفرتان به این منطقه حتما چکمه با خود به همراه ببرید. زیرا کوه‌پیمایی‌های بسیاری خواهید داشت و البته در برنامه سفر مذکور، ورزش‌های آبی، اسب‌سواری و گاهی اقامت در خانه‌های گِلی نیز وجود دارد. شروع و پایان تور گردشگری به غرب وحشی در لاس‌وگاس صورت می‌گیرد و گردشگران می‌توانند یک روز نیز در این شهر به تفریح بپردازند.

از معبد تا ساحل

سری‌لانکا ترکیبی از طبیعت و فرهنگ است که فیل و معابد زیبا از نماد‌های این کشور هستند. سری‌لانکا مکانی است که اوقات خوبی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند و امکان انجام دادن فعالیت‌های مختلفی نیز در آن وجود دارد. از طریق تور‌های ۱۱ روزه‌ای که در سری‌لانکا وجود دارد (به همراه راهنمای شخصی) گردشگران به بازدید از جزیره‌های اصلی و زیبا، قلعه سنگی Sigiriya (که در بالای کوه قرار دارد)، مزارع چای در Nuwara Eliya و پارک ملی Yala خواهند پرداخت. اقامتگاه‌های بسیار خوبی نیز در سری‌لانکا وجود دارد و ۴ روز از این تور نیز در سواحل سپری می‌شود.

سرزمین آتش و یخ

سرزمین آتش و یخ یکی از چمشگیر‌ترین مکان‌ها در زمستان است. با وجود اینکه تابستان‌های بسیار داغی را در ایسلند شاهد هستیم اما زمستان‌های این سرزمین بسیار هیجان‌انگیز است. آبفشان‌ها و آب‌های زیرزمینی جوشان، مواردی هستند که باعث شده‌اند توجه گردشگران به ایسلند جلب شود. در طول تور ۷ روزه‌ای که برای خانواده‌ها ترتیب دیده شده است، افراد قادر خواهند بود تا از تمام جاذبه‌های زمین‌گرمایی بازدید کنند که در این بین می‌‌توان به آبفشان‌ها و البته یخچال‌های طبیعی اشاره کرد.

گردشگران در ایسلند می‌توانند به سراغ تفریح‌های مختلفی نظیر اسب‌سواری یا تماشا کردن نهنگ‌های قاتل بروند. گردش در پایتخت ایلسند با نام Reykjavik نیز بسیار هیجان‌انگیز است و کافه‌ها و موزه‌های زیادی در آن وجود دارد.


دوچرخه سواری در طول تاریخ

دوچرخه سواری یکی از فعالیت‌های جالب در زمین‌های سرسبز شمال ویتنام است. یک تور ۱۲ روزه برای این سرزمین وجود دارد که گردشگران در طول آن قادر خواهند بود فعالیت‌های متنوعی را انجام دهند. این تور در پارک‌های ملی، روستاها، معابد و غار‌ها صورت می‌گیرد و تمام این مسیر‌ها را نیز باید از طریق دوچرخه طی کنید. از Hanoi که در جنوب این سرزمین قرار دارد تا Hoi An که شهری به عنوان میراث جهانی است همگی باید از طریق دوچرخه طی شود.

البته محدودیت زیادی در این بین وجود ندارد و گردشگران می‌توانند بدون دوچرخه به فعالیت‌های مختلفی در ویتنام بپردازند. اقامت در خانه‌های قایقی در جزایر آهکی خلیج Halong یا یک شب سکونت در خانه‌های قبیله‌ای از جمله فعالیت‌هایی هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. کلاس‌های آشپزی، فعالیت‌های آبی، سفر با قطار و موارد مشابه باعث می‌شوند گردشگران خاطرات خوبی از ویتنام داشته باشند. البته همانند هر جای دیگر، خرید از بازار‌های محلی ویتنام نیز بسیار هیجان‌انگیز است.

فرهنگ، ورزش و طبیعت

کشور‌های کمی در جهان وجود دارند که همانند آرژانتین فعالیت‌های مختلفی را در اختیار گردشگران خانوادگی قرار می‌دهند. شهر بوئنوس آیرس نیز ترکیبی است از فرهنگ و مکان‌های رنگارنگ که گردش در بین جاذبه‌های تاریخی Plaza Mayo و استادیوم Bombanero (خانه کلوب فوتبال Boca Juniors) باعث سرگرمی گردشگران خواهند شد. عاشقان طبیعت نیز می‌توانند در آرژانتین لذت ببرند. سفر به جنگل‌های زیبا و تماشا کردن آبشار‌هایی نظیر Iguazu یا کایاک‌سواری در اطراف خط ساحلی Patagonia از جمله‌ی این فعالیت‌های هیجان انگیز برای عاشقان طبیعت هستند. البته در طول سفر خود به این سرزمین تماشا کردن منظره‌ای برفی از پارک ملی Los Glaciares را نیز فراموش نکنید. دوست‌داران حیوانات در تالاب Ibera قادر خواهند بود تا به تماشای زندگی تمساح‌ها و کاپی‌بارا – برگچه‌خوار یا کاپی‌بارا بزرگترین جونده جهان است که گاهی طولش به ۱ متر نیز می‌رسد – بپردازند.


کوه‌نوردی

مراکش یکی از کشور‌های هیجان‌انگیز برای سفر‌های خانوادگی است که در جریان آن گردشگران قادر به استراحت کردن در استخر‌های زیبا و لذت بردن از مناظر مختلف هستند. اما در مقابل، بالا رفتن از کوه‌های بلند و پوشیده از برف این کشور نیز هیجان‌انگیز است. این کوه‌نوردی‌ها به همراه یک راهنمای خانوادگی صورت می‌گیرد و نقطه شروع و پایان این کوه‌پیمایی نیز شهر مراکش است. بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف مراکش و انجام فعالیت‌های گوناگون در این کشور، اقداماتی هستند که گردشگران در سفر خود به مراکش انجام می‌دهند. دره‌های شیب‌دار،، باغ‌ها و روستای سنتی Berber نیز از جمله مکان‌هایی جالی مراکش هستند.

در نهایت نیز بهتر است که گردشگران به سواحل شرقی اقیانوس اطلس بروند و به تماشای ماهی‌های رنگارنگ بپردازند. اقامت در استراحتگاه‌های Essaouira نیز انتخاب خوبی است. در این استراحتگاه امکان انجام دادن فعالیت‌های مختلف ورزشی و آبی وجود دارد و هتل‌های راحت و استخر‌های شنا از جمله قابلیت‌های این منطقه هستند.


کوه‌نوردی در تاریخ

خانواده‌هایی که قصد سفر به پرو را دارند، باید خود را برای یک کوه‌نوری سخت و طولانی آماده کنند. کوه‌نوردی در Inca Trail چهار روز کامل را به خود اختصاص خواهد داد و در این مسیر تا ارتفاع ۴۲۰۰ متری بالا خواهید رفت و برای اقامت نیز در کمپ‌های کوهستانی ساکن خواهید شد. اما پیشنهاد می‌شود در صورتی به این کوه‌نوردی بروید که کودکانتان سن نسبتا زیادی داشته باشند (زیرا مسیر طولانی و نسبتا خطرناک است).

البته در جریان این کوهنوری به بازدید از کوه مشهور ماچو پیچو (Machu Picchu) که یک خرابه سنگی در بالای آن وجود دارد و کوه Cuzco نیز خواهید پرداخت. از طریق منطقه Tambopata در جنگل‌های آمازون پرو نیز می‌توان قایق‌سواری کرد یا با پای پیاده در این منطقه راه رفت و به تماشای حیوانات مختلفی نظیر میمون، ماکائو و تمساح پرداخت. اگر خوش‌شانس باشید، در این صورت پیدا کردن یک سمور بزرگ رودخانه‌ای نیز کار سختی نخواهد بود.

قایق‌سواری از نوع Paddle-Boarding، دوچرخه سواری در کوهستان و زیپلاین (Zip-Line) در دره مقدس از جمله فعالیت‌های هیجان‌انگیز برای گردشگران هستند.



ببر و یوزپلنگ

بخش شمالی هندوستان مناظر بسیار زیبایی دارد که هر گردشگری را در بازدید نخست مجذوب خود می‌کند. در بخش کوچکی از این منطقه نیز می‌توانید به بازدید از جاذبه‌های محبوب این کشور بپردازید. تاج‌محل، قصر Amber و حیواناتی نظیر ببر و یوزپلنگ از جمله مواردی هستند که گردشگران را در سفر به هندوستان سرگرم خواهند کرد. قایق‌سواری در رودخانه گنگ و تماشا کردن غروب آفتاب در Ranthambore از جمله جالب‌ترین فعالیت‌هایی هستند که گردشگران در سفر خود به هندوستان انجام می‌دهند. تور هندوستان تمام جاذبه‌های گردشگری این کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد که در این بین کلاس‌های آشپزی، فیلم‌های بالیوودی و موارد مشابه وجود دارند.

حمل و نقل گردشگران نیز از طریق قطار یا اتومبیل‌های خصوصی صورت می‌گیرد اما از طریق شتر، فیل و کاسلکه‌های چینی (Rickshaw) نیز می‌توان وارد عمل شد. هندوستان برای خانواده‌هایی با کودکان کم سن و سال نیز مناسب است و هتل‌های راحتی دارد که اغلب آن‌ها نیز دارای استخر هستند.

گردش در حیات وحش

کاستاریکا یکی از کشور‌هایی است که ابعاد کوچکی دارد اما در مقابل جانوران بسیار زیادی در آن زندگی می‌کنند. تور‌های دو هفته‌ای کاستاریکا باعث می‌شود گردشگران پی ببرند که چرا به این کشور لقب بیشترین تنوع‌زیستی در جهان را داده‌اند. پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی این کشور نیز بسیار هیجان‌انگیز است.

پیدا کردن میمون و ماکائو در این منطقه کار ساده‌ای است و کودکان نیز بخش‌های مختلف زمین را جستجو خواهند کرد تا قورباغه و سایر حیوانات عجیب و غریب را مشاهده کنند. زیپلاین و قایق‌سواری در رودخانه نیز از جمله اقداماتی است که باعث ثبت خاطرات خوب در ذهن خانواده‌ها می‌شود. البته استراحت در آب‌های گرم موجود در دامنه کوه‌ها نیز بسیار آرامش‌بخش است.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر