تنگه چاهکوه

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/02/16
بازدید: 293
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
 
 
تنگه چاهکوه را دره مقدس هم می نامند به دلیل مقدس بودن آب در سالیان قدیم و این دره مکانی برای ذخیره آب بوده است زیبا ترین صحنه ای که هنگام بازدید شاید برایتان اتفاق بیافتد بارش باران است که دره چاهکوه به زیبا ترین شکل خود را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.
 
از دیدنی ها و تفریحات تنگه چاهکوه قشم می توان به چند مورد اشاره کرد :
1. دره نوردی : این دره شگفت انگیز به صورتیست که برای دیدن و کشف کردن آن باید  قدم بزنید و به جلو حرکت نمایید هر چقدر که رو به جلو در حال حرکت هستید این دره جادو های خود را به شما نشان خواهد داد طوری که ساعت از دستتان در برود و نفهمید زمان چطور گذشت
 
2. دنیایی جدید با اشکال متفاوت : به محض ورود به دره تندیس زیبایی که به نگهبان دره شهرت دارد بر می خورید و پس از آن به چهار عدد چاه بر می خورید که توسط ساکنان این منطقه حفر و آب شیرین نگهداری می شود.پس از آن حجم ها ، کاسه ها و طاقچه های بزرگی به چشم می خورد پس از آن با دیوار های مرتفع با اشکال و حفره های با شکل های مختلف رو به رو می شوید که شما را از این دنیا به دنیای دیگری می روید.
 
3. تماشا آسمان شب : با قرار گرفتن در تنگه چاهکوه درست است قسمت کمی از آسمان را می توانید ببینید اما به نوع خود بی نظیر و مانند چلچراغ های بالا سرتان روشن می باشد.اما ب دلیل قرار گیری و موقعیت و نبود هیچ گونه پوشش گیاهی آنتن دهی موبایل صفر می باشد پس برای رفتن به این محل در شب حتما با کسی که بلده راه است همراه شوید تا مشکلی برایتان پیش نیاد.
 
4. عکاسی : اگر به هنر و عکاسی علاقه زیادی دارید مطمئن باشید در این تنگه می توانید عکس ها کارت پستالی و یادگاری زیبایی را بگیرید و یا حتی اگر به نقاشی علاقه مند هستید بنشینید و با خیال راحت و در سکوت از منظره زیبا این تنگه نقاشی بکشید و لذت ببرید.
 
5. سنگ نوردی : اگر سنگ نوردی و اصول اولیه آن ا بلد هستید و تجربه کافی دارید وسائل لازم را در کوله خود به همراه ببرید و بدانید بعضی از قسمت های زیبا و دیدنی تنگه چاهکوه را با سنگ نوردی می توانید کشف کنید.
 
 
علت نام گذاری این تنگه به دلیل وجود چهار حلقه چاه در ابتدای مسیر می باشد.این چاه ها علاوه بر اینکه نیاز به آب شیرین منطقه ای گرم و خشک را تامین می کند باعث زیبایی این دره شده است که قدمتی 400 ساله دارد.
جنس سنگ های این دره به سه دسته : آذرین ، رسوبی و دگرگون تقسیم می شود که سنگ رسوبی آن مربوط به رشته کوه زاگرس می باشد که پس از سال ها بر اثر فرسایش به شکل امروزی در آمده است.خط های فرسایشی زیاد و خط های موازی زیادی داخل سنگ ها دیده می شود که به دلیل عمق زیاد به صورت قیفی و قاشقی در آمده است.
پوشش جانوری و گیاهی تنگه چاهکوه قشم : در این تنگه به دلیل وجود آب پرندگان زیادی برای زندگی به آن جا می آیند علاوه بر آن به 16 گونه جانور در این تنگه زندگی می کنند که از جمله می توان غزال اشاره کرد.و اما گونه های گیاهی به دلیل آب و هوای گرم و خشک این منطقه و بیابانی و استوایی بودن آن درختچه های کم و پراکنده استپی نیز به جشم می خورد.
 
 
تنگه چاهکوه امکانات اولیه ای برای تایید سازمان جهانی یونسکو و به دلیل اینکه از بخش های ژئوپارک تور قشم به شمار می رود مانن سرویس بهداشتی ، تابلو های اطلاعاتی ، پارکینگ ، سطل زباله و کیوسک نگهبانی نیز می باشد.
برای سفر به تنگه چاهکوه کفش راحت ، خوراکی ، آب و کرم ضد آفتاب حتما در کوله خود داشته باشید. بهترین فصل برای بازدید از ابن تنگه پاییز ، زمستان و ایام نوروز می باشد و آب و هوای بهتری خواهد داشت و گرمای زیاد شما را اذیت نخواهد کرد.
 
 
فاصله قرار گیری تنگه چاهکوه با استان و شهر های اطراف :
قشم : 70 کیلومتر
بندر لافت : 55 کیلومتر
بندر عباس : 188 کیلومتر
 
 
دیدنی های اطراف تنگه چاهکوه :
1. لاک پشت عقابی
2. غار نمکدان
3. جنگل دریایی حرا
4. جزایر ناز 
5. دلفین های جزیره هنگام
6. دره ستارگان قشم
 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر