تهران گردی در ایام نوروز

زمان مطالعه: 10 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 8435
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تهران گردی در ایام نوروز حال و هوای متفاوتی دارد از این بابت که با خیال آسوده می توانید به مقاصد مورد نظر بدون ترافیک و ازدحام جمعیت برسید. تهران در ایام نوروز را می توانید برای تور مسافرتی در نظر بگیرید و با خیال آسوده از آب و هوای خوب و تمیز آن لذت ببرید و ساعت ها در پارک ها و خیابان ها قدم بزنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. یکی از بهترین زمان های گشت و گذار در پایتخت پر جنب و جوش ایران، ایام تعطیلات عید نوروز می باشد.

تهرانگردی

طبیعت تهران

شهر تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای که دارد مقصد پر طرفداری برای گردشگران نوروزی می باشد. گردشگرانی که می خواهند تعطیلات نوروزی خود را در تهران سپری کنند، می توانید با تور های طبیعت گردی به ارتفاعات تهران بروند و از باغ ها و ییلاق ها و مکان های زیبا و معروف این استان نهایت لذت را ببرند. طبیعت گردی، اکوتوریسم یا بوم گردشگری، نمونه ای از گردشگری می باشد که در این نوع گردش، برای دیدار از مناطق طبیعی بکر تهران سفر می‌کنند و به تماشای گونه های خاص گیاهان، پرندگان، ماهی‌ها و دیگر جانوران در آن طبیعت می‌ پردازند. یکی از مسیر ها و مکان های زیبا و دیدنی تهران که طرفداران زیادی دارد دربند، درکه و فرحزاد می باشد. که می توانید صبح زود راهی شوید و پس از کوهنوردی از رستوران های زیبا و سنتی نهایت لذت را ببرید. از اماکن دیگری که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست می توان به آبشار ده تنگه، دریاچه چیتگر، آبشار تهران، پارک جنگلی لویزان، آبشار کفتر لو، کوه کلون بستک، رودخانه کن، آبشار چال مگس، دره ناصر آباد، منطقه کاوه ده، دره دار آباد، دشت لار و غیره اشاره کرد. با تمامی تفاسیر گردش در طبیعت بی نظیر تهران یکی از جذاب ترین روش تهران گردی در ایام نوروز می باشد.

جاجرود کجاست؟ - اطلاعات کلی درمورد جاجرود + موقعیت مکانی + راه های دسترسی و عکس

موزه های تهران

تهران تعداد زیادی کاخ موزه را در خود جای داده است، که این امکان را به شما می دهد در تاریخ سفر کنید و اطلاعات زیادی را کسب نمایید. موزه گردی جزء یکی از جذاب ترین فعالیت هایی است که گردشگران نوروزی می توانند در تهران گردی در ایام نوروز از آن لذت ببرند. به گردشگرانی که با تور تهران به این کلان شهر زیبا سفر می کنند پیشنهاد می شود حتما از موزه های خارق العاده و کم نظیر آن بازدید کنند. اگر قصد تهران گردی در ایام نوروز را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه لیستی از کم نظیر ترین و زیبا ترین موزه های تهران را در اختیار شما قرار دهیم.

موزه های تهران

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد در کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند تهران با مساحتی حدود صد و ده هکتار قرار گرفته است. منطقه سعد آباد در دوره قاجار محل استقرار و سکونت تابستانی و ییلاق شاهان این سلسه بوده اما پس از کودتای 1299، این عمارت توسط رضاخان، از ابوالفتح سردار اعظم خریداری شد. در آن روزگار منطقه سعد آباد، منطقه ییلاقی اطراف شهر بوده و مانند امروز در شهر تهران ادغام نشده بود. نخستین بنایی که در آن دوره در آن ساخته شد؛ کاخ سبز یا اقامتگاه رضا شاه بود. این کاخ، بهترین گزینه برای گردشگرانی است که قصد تهران گردی در ایام نوروز را دارند. این کاخ بی نظیر از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام بیانگر روایتی هستند، بیست بنا و کاخ کوچک و بزرگ از دوره های قاجاریه و پهلوی در مجموعه کاخ های سعدآباد وجود دارند که در ذیل برای شما نام بردیم.

کاخ احمدشاهی، کاخ شهوند (کاخ موزه سبز)، کاخ سفید (کاخ موزه ملت)، کاخ اختصاصی (موزه تاریخ طبیعی سابق در حال حاضر در اختیـار نهاد ریاســت جمهوری)، کاخ اسود (سیاه)، کاخ شمس (موزه هنر و مردم)، کاخ اشرف (موزه ظروف سلطنتی)، کاخ غلامرضا ( موزه سلاح های دربار )، کاخ ملکه مادر (ســــاختمان جمهوری)، کاخ احمدرضا (در اختیار نهاد ریاست جمهوری)، ساختمان عبدالرضا (در اختیار نهاد ریاست جمهوری)، کاخ بهمن پهلوی پسر غلامرضا، کاخ شهرام پسر اشرف (موزه نظامی)، کاخ فریده دیبا (موزه نگارستان)، کاخ قدیم ولیعهد رضا پهلوی (موزه استاد بهزاد)، کاخ جدید ولیعهد رضا پهلوی (موزه دفینه سابق و در اختیار نهاد ریاست جمهوری)، کاخ فرحناز و علیرضا فرزندان محمدرضا شاه (موزه میرعماد)، کاخ لیلا پهلوی (مرکز هدفمندی برنامه ریزی کودکان و نوجوانان)، محل اسکان رضا شاه به همراه همسر چهارمش ملکه عصمت ( موزه استاد فرشچیان)، کالسکه خانه و استراحتگاه سورچی ها متعلق به دوره قاجار (موزه برادران امیدوار)، ساختمان گارد جاویدان ( موزه اسناد و آلبوم های سلطنتی )، آشپزخانه مخصوص کاخ سفید (موزه آشپزخانه سلطنتی )، ساختمان تیمسار کسرایی (موزه آب).

به گردشگران تور تهران پیشنهاد می شود، حتما بازدید از این کاخ بی نظیر را در برنامه خود قرار دهند. نکته لازم به ذکر آن است که کاخ موزه سعدآباد دارای راهنما و مینی بوسی برای راحتی حال گردشگران و بهبود بازدید می باشد و همچنین اگر علاقه دارید که پیاده مسیر را طی کنید، نگران نباشید برای راهنمایی تابلو هایی در مسیر نصب شده است.

کاخ نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران در شمال تهران واقع شده است، این کاخ نیز متعلق به دوره های قاجار و پهلوی می باشد. کاخ نیاوران در باغ بزرگی به مساحت تقریبی 11 هکتار احداث گردیده که در گذشته قصر اختصاصی پهلوی بوده و امروزه به عنوان میراث ملی و تاریخی به موزه بدل گشته است. این کاخ در مجموعه باغ نیاوران در میدان نیاوران تهران قرار دارد. از آنجایی که نیاوران منطقه ی خوش آب و هوایی بوده، پادشاهان قاجار آن را جهت اقامت ییلاقی خویش برگزیدند. به دستور فتحعلی شاه قاجار کاخ نیاوران برای تفریحات تابستانی احداث گردید. این کاخ زیبا و پر بازدید کننده از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام بیانگر روایتی هستند، از بخش های مختلف آن می توان به کاخ صاحبقرانیه، کاخ اختصاصی نیاوران، کوشک احمد شاهی، موزه جهان نما، موزه کتابخانه سلطنتی، موزه خودرو های اختصاصی کاخ نیاوران، باغ موزه کتیبه ها اشاره کرد.

کاخ نیاوران

کاخ گلستان

کاخ گلستان مجموعه‌ ای از بناها می باشد که در میدان ارگ تهران واقع شده است. بنا های این کاخ در زمان ‌های مختلف ساخته شده ‌اند، کاخ گلستان بخشی از ارگ سلطنتی تاریخی بوده است. این کاخ به دلیل داشتن قدمتی طولانی تر، جزء یکی از پر بازدید ترین موزه های تهران به حساب می آید و به گردشگرانی که قصد تهران گردی در ایام نوروز را دارند پیشنهاد می شود حتما از این کاخ زیبا بازدید کنند. این کاخ پر بازدید کننده نیز همانند دو کاخی که پیش تر توصیف کردیم از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام بیانگر روایتی هستند، از بخش های مختلف آن می توان به ایوان تخت مرمر، خلوت کریخانی، تالار سلام، تالار آیینه، تالار سفره خانه، تالار برلیان، عمارت خوابگاه، کاخ شمس‌ العماره، عمارت بادگیر، تالار الماس، کاخ ابیض و چادرخانه اشاره کرد. شاید جالب باشد که بدانید، نگارخانه هم بخشی از حوض ‌خانه طبقه زیرین تالار سلام است که برای ارائه آثار نقاشی هنرمندان ایران در دوره قاجار اختصاص یافته است و شما می‌توانید آثار کمال الملک را در نگارخانه ببینید. این سه کاخ که برای شما شرح دادیم از معروف ترین کاخ موزه های تهران بوده اند با این حال کاخ های دیگری نیز در تهران وجود دارد که بازدید از آن ها نیز خالی از لطف نیست. از دیگر کاخ های تهران می توان به کاخ فرح آباد، کاخ بهارستان، کاخ شهربانی و غیره اشاره کرد.

خیابان گردی

تهران در ایام نوروز به دور از هر نوع شلوغی و ترافیک می باشد به همین دلیل می توانید با خیال آسوده از خیابان ها با بافت های مدرن و قدیمی و معماری زیبای این ابر شهر لذت ببرید. تهران خیابان های بسیار بزرگ و قدیمی دارد که قدم زدن بر روی سنگ فرش های این خیابان ها بسیار لذت بخش است به خصوص در ایام نوروز زیرا اکثر تهرانی ها به شهر های دیگر سفر می کنند و خیابان های شهر بسیار خلوت می شود و کسانی که قصد تهران گردی در ایام نوروز را دارند، می توانند با قدم زدن در این خیابان های خلوت بسیار لذت ببرند. از خیابان های معروف تهران می توان به خیابان ولی عصر (بلند ترین خیابان خاورمیانه)، بلوار کشاورز، خیابان میرداماد، خیابان بهارستان، خیابان سی تیر، خیابان فاطمی و غیره اشاره کرد.

خیابان گردی

کافه های تهران

شهر تهران پر از کافه های زیبا و دنج می باشد که ساعاتی شما را به آرامش دعوت می کنند. اگر جزء افرادی هستید که به وقت گذراندن در کافه علاقه دارند می توانید بسیاری از کافه های معروف تهران را در برنامه تهران گردی در ایام نوروز خود جای دهید. اگر قصد تهران گردی در ایام نوروز را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه لیستی از کم دنج ترین و زیبا ترین کافه های تهران را در اختیار شما قرار دهیم.

کافه باغ نگارستان

کافه تهرون یا همان کافه باغ نگارستان یک کافه با دیوار های آجری قدیمی در فضای باغ نگارستان در حوالی میدان بهارستان می باشد. اگر در برنامه تهران گردی در ایام نوروز بازدید از باغ موزه نگارستان را جای داده اید، به این کافه هم سر بزنید کافه تهرون گزینه مناسبی برای گردشگران تور تهران می باشد. این کافه فضای با صفایی در بخش بیرونی، در فضای آزاد آماده کرده است، که حدود 10 میز قدیمی با صندلی های لهستانی کهنه را خود جای داده است، به گردشگرانی که به تهران سفر می کنند پیشنهاد می شودحتما به این کافه بروند و اوقات خوشی را سپری کنند، زیرا نشستن در فضای بیرون و در کنار درختان در هر فصل مخصوصا در دو فصل اول سال برای هر شخصی جالب و خاطره انگیزه می باشد. نکته مهم آن است که نوشیدنی ها و خوراکی های این کافه فوق العاده خوش طعم و خوش مزه اند. در کافه تهرون موسیقی سنتی قدیمی که با حال و هوای کافه تناسب دارد، پخش می شود و حس خوبی را به گردشگران منتقل می کند.

 

کافه نقش وصال 

کافه نقش ‌وصال (وصال سابق) کافه ‌ای نام‌ آشنا در میان علاقه مندان به کافه است. کافه نقش وصال، کافه‌ای است که در بلوار کشاورز، خیابان وصال تهران می ‌درخشد. نقش وصال در محدوده خیابان کریم‌ خان نیز از جزء یکی از برترین کافه‌ های اطراف خود می باشد. کافه نقش وصال واقع در فضای یکی از قدیمی‌ ترین و زیبا ترین گالری ‌های نقاشی ایران، مکانی ایده‌آل برای برگزاری جشن‌ ها و مراسم خصوصی شما است. شاید این کافه در نگاه اول به نظرتان کوچک بیاید. اما با ورود به آن و دیدن 25 میز این کافه واقعیت مشخص می‌شود. محیط دل ‌انگیز و دوست ‌داشتنی نقش وصال، از دو بخش سالن و حیاطی بسیار زیبا و با صفا تشکیل شده است. فضای دنج و آرامش ‌بخش حیاط با تزیین گل‌ ها، گلدان‌ های آویزان و انواع گیاهان زیبا به همراه میز و صندلی‌ های شیک چیده ‌شده در آن هر کسی را سر ذوق می‌آورد، به همین خاطر به گردشگرانی که قصد دارند به تهران گردی در ایام نوروز بپردازند پیشنهاد می شود حتما سری به این مجموعه هنری زیبا بزنند.

کافه وصال

کافه ویکولو

کافه ویکولو یکی از بهترین کافه ها در منطقه الهیه تهران می باشد، این کافه جزء یکی از پر طرفدار ترین کافه های تهران به شمار می آید. کافه ویکولو در فضای روف تاپ مدرن مرکز خرید مدرن الهیه قرار گرفته و از طبقه رویال مدرن الهیه به آن راه دارد. طراحی این فضا شبیه به کوچه های قدیمی اروپایی است و به همین خاطر هم نام ویکولو به معنی کوچه از زبان ایتالیایی برای این کافه انتخاب شده است. قیمت های این کافه بسیار گران است، اما به نسبت خدمتی که ارائه می دهد مناسب می باشد، به گردشگرانی که با تور تهران گردی در ایام نوروز به پایتخت سفر می کنند پیشنهاد می شود، اگر می خواهند زمان خود در کافه ای لوکس سپری کنند، این کافه گزینه بسیار مناسبی است. البته لازم به ذکر است که این کافه معمولا شلوغ می باشد و اگر می خواهید به کافه ویکولو بروید باید از قبل میزی را رزرو کنید، در غیر این صورت اگر به طور حضوری مراجعه کنید، مدتی باید در انتظار بمانید.

کافه ژ

در میان شلوغی ها و برج های سر به فلک کشیده خیابان فرشته، کافه‌ ای زیبا به نام کافه ژ به چشم می‌خورد. کافه ژ در سال 1393 افتتاح شده و به عنوان یکی از بهترین کافه‌ های این منطقه شناخته می‌ شود. کافه ژ جزء یکی از پر طرفدار ترین کافه های تهران می باشد و به گردشگرانی که قصد تهران گردی در ایام نوروز را دارند این کافه پیشنهاد می شود. دکوراسیون منحصربه ‌فرد و بسیار شیک این کافه، در بدو ورود تحسین شما را بر می ‌انگیزد. بدون اغراق همه چیز آن ‌قدر زیباست که دوست ندارید کافه را ترک کنید. تمام وسایل و میز و صندلی ‌ها با دقت و وسواس بسیاری خریداری شده و در کافه تعبیه شده ‌اند. محیط زیبا و لوکس، سرویس‌ دهی عالی و پرسنلی مجرب و آموزش‌ دیده از عوامل جذب مهمانان در کافه ژ است. این کافه با منوی بسیار متنوعی در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

کافه ژ

کافه نادری

یکی دیگر از کافه های معروف تهران کافه نادری می باشد که فضایی آرامش بخش و نوشیدنی های بسیار دلپذیری را به شما ارائه می دهد. کافه نادری جزء یکی از قدیمی‌ ترین و نوستالژیک‌ ترین کافه‌ های پایتخت به شمار می ‌رود. این کافه نام آشنا در قسمت شرقی پل حافظ و در خیابان جمهوری واقع شده است. مهاجری ارمنی به نام خاچیک مادیکیاس در سال 1306 این کافه را تأسیس کرد. کافه نادری هنوز هم همان حال و هوای قدیم خود را دارد. کاغذ دیواری‌ ها و چراغ‌ های قدیمی، صندلی ‌های چوبی لهستانی، لیوان‌ های لب‌پر، بشقاب ‌های شکسته همه و همه حکایت از این موضوع دارند. کافه نادری همان کافه قدیم و بدون کوچک ترین تغییر می باشد. حتی دکور، رومیزی ‌ها، قاشق چنگال‌ها و ظروف غذاخوری نیز همان قدیمی ‌هاست. حیاط بزرگ و پر از دار و درخت این کافه با حوض فیروزه ‌ای در وسط، زمانی رستوران تابستانی بوده و سن قدیمی موجود در آن، هنوز خاطرات اجرای خواننده‌ های مطرح آن دوران را تداعی می‌کند. کافه نادری جزء یکی از بهترین کافه های تهران می باشد که هم اکنون نیز تهران قدیم را به تصویر می کشد به گردشگران تور تهران گردی در ایام نوروز پیشنهاد می شود حتما از این کافه بی نظیر بازدید کنند. با تمامی این تفاسیر در اغلب کافه های تهران، برنامه های مختلفی از قبیل کتاب خوانی، معرفی کتاب، نقد و بررسی کتاب، فیلم و غیره را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد و گردشگران می توانند اوقات خوشی را سپری کنند. از دیگر کافه های تهران می توان به کافه لمیز، کافه لانجین، کافه گراف، کافه گردو، کافه سبوس، کافه لایت، کافه لیو و غیره اشاره کرد.

 

سینما گردی

اگر به فیلم های سینمایی علاقه مند هستید در ایام نوروز، می توانید به دور از شلوغی و ازدحام جمعیت به سینما های اطراف بروید و از تماشای فیلم مورد نظر خود لذت ببرید. اگر قصد تهران گردی در ایام نوروز را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه لیستی از معروف ترین سینما های تهران را در اختیار شما قرار دهیم.

  • سینما جی

  • سینما بهمن

  • سینما آفریقا

پارک ها

پارک ها بهترین نماد برای به تصویر کشیدن یک شهر می باشند. تهران شهری است مملو از پارک های زیبا و بزرگ که هر کدام آن ها زیبایی خاص خود را دارد و هر کدام بیانگر فرهنگ این شهر می باشد.

نظرات کاربران

  1. ایمان عباسی ایمان عباسی 1401/12/21
    18 نفر پسندیدند
    تهران گردی در ایام نوروز واقعا خوش میگذره شهر خلوته و آسمون آبی و هوای بهاری وجود داره. واقعا بهتون توصیه میکنم توی نوروز تهران بمونید و از زیبایی های این شهر لذت ببرید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 108 کاربر