تفریحات تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/21
بازدید: 19005
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همانطور که می‌دانید ، تهران یکی از شهر های  ایران است که به سبب تاریخچه‌ای که دارد پر است از تاریخ کهن که البته پایتخت ، شهری مدرن بوده و تفرجگاه ها و مراکز بازی بسیاری را در خود جای داده تا مسافرین و تهرانی ها از لذت وافری با حضور در این اماکن ببرند.
اگر به دنبال شناخت شهر تهران هستید، در ادامه این مطلب به تعدادی از بهترین تفریحات این شهر زیبا و جذاب می‌پردازیم.

تفریحات لاکچری تهران

بهترین تفریحات تهران

با اطمینان می توان گفت تهرانگردی یکی از لذت بخش ترین اوقات را برای مسافرین یا حتی ساکنان پایتخت ، رقم می‌زند. با توجه به پایتخت بودن این شهر بزرگ و توجه بسیار پادشاهان در سده های اخیر ؛ امکانات رفاهی و تفریحی آن ، نزدیک به پایتخت کشور های غربی است.
خیلی از افراد عاشق هیجانند و برای اینکه آدرنالین خونشان بالا برود هر کاری می‌کنند. مکان‌های تفریحی که هیجان فوق‌العاده ای را برایتان رقم می‌زند را در اینجا آورده‌ایم.

زیپ لاین

زیپ لاین چیست؟ تسمه‌های مخصوصی بین دو نقطه که حدواصل بین آن ها عمیق است می بندند و فردی که لباس مخصوصی را پوشیده است به وسیله یک قرقره بین دو نقطه جا‌به‌جا می‌شود، این کار به چند طریق مختلف انجام می‌شود یعنی شما می‌توانید هم به حالت نشسته هم به حالت خوابیده وهم به حالت معلق این تجربه را داشته باشید. 
زیپ لاین‌ها از جمله جالب‌ترین و در عین حال ترسناک ترین تفریحات هستند. سُرخوردن بر روی سیم‌ها در حالی که در میان زمین و هوا معلق هستید، تجربه‌ایست که هرگز از ذهن‌هایتان پاک نخواهد شد. لازمه انجام این تفریح این است که ترسی از ارتفاع نداشته باشید. پس اگر ترس از ارتفاع ندارید و برعکس حتی عاشق هیجان و ارتفاع هستید برای یک‌بار هم که شده باید زیپ‌لاین را امتحان کنید. 
در تهران امکان تجربه‌ ی زیپ لاین سواری وجود دارد ، در حقیقت در تهران دو زیپ لاین معروف وجود دارد که به شرح زیر اند.

زیپ لاین

زیپ لاین توچال یا زیپ لاین بام تهران

بزرگترین زیپ لاین ایران که در ارتفاع 70 متری واقع شده است .
افرادی اجازه‌ی استفاده از زیپ لاین توچال را دارند که سنشان بیش از 12 سال و وزنشان کمتر از 100 کیلوگرم باشد. استفاده از این جذابیت تفریحی محدودیتی برای  بانوان ندارد .

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین توچال: 35 هزار تومان
آدرس زیپ لاین بام تهران: ولنجک، بام تهران، زیپ لاین توچال

زیپ لاین پارک طالقانی یا زیپ لاین کماندو

پارک طالقانی که در نزدیکی پارک آب و آتش قرار دارد نیز دارای زیپ‌لاینی است که ، 210 متر طول دارد و سوارانش باید در ارتفاع 30 تا 50 متری از سطح زمین از روی کابل سُر بخورند.
محدودیت های استفاده از آن مانند زیپ لاین توچال است با این تفاوت که افرادی اجازه‌ی استفاده از این زیپ لاین را دارند که قدشان بین 120 تا 150 سانتی‌متر باشد و وزنشان از 120 کیلوگرم بیشتر نباشد.

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین پارک طالقانی: 40 هزار تومان
آدرس زیپ لاین پارک طالقانی: اتوبان شهید حقانی، خیابان سرو،‌ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جت اسکی

در مجموعه تفریحی ورزشی فشافویه، امکانات خوبی وجود دارد. از اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری، کایاک سواری، تا ATV (موتورهای چهار چرخ)، پیست اتومبیلرانی، پینت بال، سوارکاری و تفریحات ورزشی و مهیجی از این دسته که یک روز عالی را برای شما بسازد .

آدرس : نرسیده به فرودگاه امام، در کیلومتر 18 اتوبان تهران قم، مجموعه تفریحی فشافویه 
در دریاچه مصنوعی چیتگر نیز امکان قایق سواری و دیگر ورزش ها و تفریحات آبی وجود دارد.

جت اسکی

کارتینگ

این ورزش مفرح و هیجان‌انگیز چند سالی است که در تهران طرفداران زیادی پیدا کرده و به همین خاطر شاهد افتتاح شمار زیادی پیست کارتینگ در تهران هستیم.
کارتینگ تفریحی است که در آن علاقه‌مندان سوار بر اتومبیل‌های کوچکی می‌شوند و مسیرهای مشخصی را در پیست مخصوص می‌پیمایند.

مجموعه کارتینگ آزادی

در ضلع شمال شرقی میدان آزادی یک پیست کارتینگ وجود دارد که از محبوب‌ترین پیست‌ها در ایران است . 
طول این پیست 800 متر و عرض آن بین 8 تا 10 متر است و در آن آموزش رایگان اتومبیل سواری نیز داده می‌شود.
در این مکان محدودیتی برای آقایان و بانوان وجود ندارد و به‌صورت همزمان می‌توانند از پیست استفاده کنند. همچنین این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی هست.

قیمت بلیط کارتینگ تهران آزادی: 51 هزار تومان
آدرس پیست کارتینگ آزادی: ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ ۱۳

مجموعه کارتینگ آزادی

کارتینگ بین المللی پرند

کارتینگ پرند اولین مجموعه‌ی تفریحی موتوری بود که برای سرگرم شدن خانواده‌ها در ایران افتتاح شد.
این کارتینگ در جنوب دانشگاه آزاد اسلامی پرند واقع شده است و مساحتی بالغ بر 21 هکتار دارد.طول پیست اتومبیل‌رانی این کارتینگ 5 .1712 متر است و تمامی بخش‌های آن براساس معیارهای بین‌المللی ساخته شده است.
همچنین این مجموعه آموزش رایگان ، رستوران و کافی شاپ هم دارد .

قیمت بلیط کارتینگ بین المللی پرند: متغیر 
آدرس کارتینگ پرند: تهران، اتوبان تهران ساوه، بعد از عوارضی دوم

 

بام تهران - پارکی که در آن تهران زیر پای شماست! تفریح و ورزش در کنار یکدیگر

پیست کارتینگ موزه خودرو

نخستین پیست کارتینگ سرپوشیده در ایران است که در کیلومتر 11 جاده‌ی مخصوص کرج قرار دارد و علاوه بر استفاده از مجموعه‌ی کارتینگ، از خودروهای قدیمی که در این مکان نگهداری می‌شوند نیز دیدن کنید .
این مجموعه پارکینگ رایگان نیز دارد و آموزش اصول اولیه کارتینگ‌به صورت رایگان صورت می‌گیرد

بلیط پیست کارتینگ موزه خودرو: 15 هزار تومان (ممکن است گران شود)
آدرس پیست کارتینگ موزه خودرو: کیلومتر 11 جاده‌ی مخصوص کرج، خیابان 25، جنب فروشگاه سپه، پیست کارتینگ موزه خودرو

پیست کارتینگ فراسا

افرادی که برای کارتینگ به فراسا مراجعه می‌کنند، می‌توانند به صورت همزمان از چشم‌انداز رودخانه نیز استفاده کنند. تمامی تجهیزات ایمنی در این مکان به صورت رایگان در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد . 
در حالی که برای استفاده از رستوران و کافی شاپ این مجموعه باید هزینه جداگانه پرداخت کنید ، وای‌فای رایگان در اختیار مراجعان قرار گرفته است .

قیمت بلیط پیست کارتینگ اوشان فشم (فراسا): متغیر 
آدرس پیست کارتینگ فشم: جاده لشگرک، 7 کیلومتر بعد از میدان زربند به سمت فشم، نرسیده به اوشان، جنب پمپ بنزین

پینت بال

پینت بال

پینت‌بال، رنگ‌اندازی و یا رنگاجنگ ، از جمله بازی های هیجان انگیز گروهی است که به هر گروه به تعداد نفرات تفنگ‌هایی داده می‌شود که می‌توانند با استفاده از آن تفنگ‌ها به اعضای تیم حریف گلوله‌هایی رنگین پرتاب کنند. در نهایت تیمی که آخرین عضو را در زمین بازی دارد، برنده خواهد شد. بازی شکل های متفاوت و ابزارهایی همچون سنگر دارد که بازی را جذاب تر می‌کند. زمین پینت بال دانیال، پرواز، چیتگر، ایران زمین، ماتریکس، شهاب، قائم، پینت بال شکارگاه، شایراد، رازی و...  برخی از زمین‌های بازی پینت‌بال در تهران هستند. اگر بخواهیم به صورت جداگانه به هر کدام بپردازیم مبحثی مفصل است چرا که هر کدام از این مراکز جذابیت های خاص خود را در میان امکانات تفریحی خود دارند.

قیمت بلیط پینت بال تهران دانیال: 21 هزار تومان
آدرس پینت بال دانیال: اقدسیه، خیابان شهید سباری (آجودانیه)، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، مجموعه ورزشی میثاق، مجموعه ورزشی تفریحی دانیال، پینت بال دانیال

قیمت پینت بال پرواز پالاس: 12 هزار تومان
آدرس پینت بال پرواز پالاس: اتوبان یادگار امام، ورودی ایثارگران شمالی، مجموعه پرواز پلاس

قیمت بلیط پینت‌بال چیتگر: ورودی برای هر نفر 15 هزار تومان و هر بسته‌ی 50 تایی گلوله 10 هزار تومان
آدرس پینت بال چیتگر: تهران، همت غرب، ورودی دریاچه خلیج فارس، پینت بال چیتگر

اسنوکر

اسنوکر (Snooker) شکل دیگری از بیلیارد با قوانینی متفاوت است که با چوب مخصوص و ۲۱ عدد توپ رنگی بر روی یک میز سبزرنگ انجام می شود. اگر علاقمند به این بازی هستید،  پیشنهاد می‌شود به بام تهران ، پاپلی و یا odal مراجعه کنید و از این بازی جذاب لذت ببرید.

بولینگ

بولینگ بازی هیجان انگیزی که تنها با یک توپ انجام میشود و باشگاه های متفاوتی در سطح تهران دارد . برخی از باشگاه های بولینگ محبوب تهران به شرح زیر است.

  • سالن بولینگ عبدو در مجموعه شهید چمران قرار دارد و یکی از سالن‌های شماره اول بولینگ در تهران محسوب می‌شود. 
  • سالن بولینگ شیان که در مجموعه صدف قرار دارد و واقع در منطقه لویزان تهران است.
  • اریکه ایرانیان یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت قرار گرفته، مجموعه فرهنگی-تفریحی-ورزشی است و شما می‌توانید به صورت مجزا از بولینگ اریکه ایرانیان استفاده کنید.
  • مجموعه ورزشی انقلاب بزرگ‌ترین، مجهزترین و بهترین مرکز تفریحی ورزشی پایتخت است که سالن بولینگ آن از بالاترین تکنولوژی امتیازدهی دیجیتال استفاده می‌شود. همچنین سیستم تهویه و سیستم صوتی سالن بولینگ باعث شده تا افراد زیادی این سالن را برای بازی بولینگ انتخاب کنند.

سالن بولینگ عبدو

بانجی جامپینگ 

ارتفاع زیاد با چاشنی سقوط‌ آزاد باعث شده است که هر کسی جرات امتحان کردن این تفریح را نداشته باشد اما اگر شما هم از عاشقان ارتفاع هستید کافی‌ست یک بار دل را به‌دریا بزنید و این کار را امتحان کنید . در اینجا به برخی از مراکزی که این امکان تفریحی را دارا هستند می‌پردازیم.

بانجی جامپینگ بوستان ولایت

در سال 1390 ساخته شد . 50 متر ارتفاع دارد و باید در نظر داشته باشید که برای استفاده هم محدودیت وزنی و هم محدودیت سنی دارد. بانوان هم امکان استفاده از آن را دارند .

آدرس: انتهای بزرگراه نواب، بوستان ولایت، ورودی چهار مجموعه شهر ورزش‌

بانجی جامپینگ برای عاشقان پرواز

علاوه بر زیپ‌لاین ، امکان بانجی جامپینگ هم در توچال وجود دارد.بیش ا ۴۰متر ارتفاع دارد و تنها آقایانی که بالای ۱۴سال سن و کمتر از ۹۰کیلوگرم وزن دارند امکان استفاده از آن را وجود دارد.

آدرس : تهران، بزرگراه شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تله کابین توچال

بانجی جامپینگ بوستان ولایت

در سال ۱۳۹۱ ، در بوستان ولایت تهران راه اندازی شده است و برای افراد بالای ۱۴سال با وزن کمتر از ۸۵ کیلوگرم ، قابل استفاده است .

آدرس : تهران، انتهای اتوبان نواب، بوستان ولایت، درِ شماره ۴ شهر ورزش، بعد از آتش نشانی

بانجی جامپینگ بوستان ولایت

اسکیت یو

اسکیت مهیج هوایی U شکل با ظرفیت 16 نفر همزمان که برای افراد زیر ۱۶سال و بالای ۸۰. کیلوگرم توصیه نمی شود. این بازی جذاب را در پارک شهدای خلیج فارس در چیتگر ، می‌توانید امتحان کنید.

تفریحی پرهیجان به نام سورتمه سواری

دربند می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. کوهنوردی، طبیعت گردی، بانجی جامپینگ، سورتمه سواری و... را تجربه کنید. آب و هوای عالی این منطقه به خاطر قرارگیری در کوهپایه البرز است. در این مسیر که در نهایت  به آبشار دوقلو و شیرپلا می‌رسد، دیدنی‌های طبیعی زیبایی وجود دارد.
سورتمه تهران در بوستان گلابدره ، در سال ۱۳۹۲ با بهترین استاندارد های اروپایی راه اندازی شد و امروزه یکی از جاذبه های فوق العاده پر طرفدار تهران و دربند است!

اتاق فرار

اتاق فرار یا اسکیپ روم بازی فیزیکی ـ ماجراجویی است که به صورت گروهی انجام می‌شود. در سال‌های اخیر بازار اتاق‌ های فرار گرم شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. اتاق های فرار، یکی از جاهای تفریحی تهران می باشند. در این بازی شرکت کنندگان  داخل اتاقی می‌شوند که در آن پشت سرشان قفل می‌شود و افراد باید ظرف مدت زمان مشخص شده با پیدا کردن سرنخ‌ها و حل معماها راه خروج را پیدا کنند. البته تعداد افراد و زمان انجام بازی به نوع سناریویی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.
معماهای راز آلودی که در زمان کمی باید آنها را حل کنید با توجه یه سناریو که بازی می‌کنید متفاوت است و اتاق فرار های مختلفی آنها را در تهران ارائه می‌دهند از جمله اتاق فرار فکرکده سعادت آباد، خانه اسرار ذهن زیبا پاسداران، اتاق فرار ریپتون ستارخان، اتاق فرار گاراژ محمودیه، اتاق فرار انیگما برج میلاد ( که معروف ترین اتاق فرار تهران است ) و …

اتاق فرار

سینما

سینما حتماً برای افراد مسن خانواده خاطره انگیز و زنده کننده تجربه‌های شیرینی از جوانی است. تهران با توجه به وسعتی که دارد سینماهای زیادی را در خود جای داده است. سینما جی ، سینما بهمن ، سینما سروش و سینما عصر جدید ، سینما رازی ، سینما چارسو ، سینما آزادی تهران ، سینما گالری ملت و … ازجمله سینما های تهران هستند که برای مطابقت با سینما های مدرن بازسازی شده اند.

لیست سینماهای تهران -  لیستی کامل از سینماهای تهران + آدرس، ظرفیت و شماره تلفن!

کنسرت

تقریباً تمامی خوانندگان به نام، در سال چندین کنسرت برگزار می‌کنند که سبب می‌شود تعداد زیادی از عاشقان موسیقی به تهران سفر می‌کنند فقط به خاطر شرکت در کنسرت خواننده محبوبشان که ممکن است در هر کدام از تالار های مطرح تهران برگزار شود.
این تالار ها عبارتند از :
برج میلاد ، تالار وحدت ، وزارت کشور، تالار رودکی ، تالار اریکه ایرانیان ، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و تالار ایوان شمس
برای اطلاع از تئاترها و کنسرت‌ها و تهیه بلیط می‌توانید به سایت ایران کنسرت و تی وال که دو سایت ارائه دهنده آخرین کنسرت‌های تهران و شهرستان‌ها هستند، مراجعه کنید.

پارک های آبی

از وقتی که استخرهای سرپوشیده و به دنبال آن، پارک های آبی ساخته شدند دیگر فرقی نمی کند در چه فصلی از سال هوای آب تنی به سرتان بزند. این در صورتی است قدیم تر ها فقط در فصل تابستان که هوا گرم بود می توانستیم با خیال راحت از شنا کردن در استخر ها لذت ببریم.
اُپارک کار خود را در سال ۱۳۹۶ و به عنوان بزرگترین پارک سرپوشیده کشور آغاز کرد.  اُپارک ۵۵ هزار متر مربع مساحت دارد و ۳۰۰۰ کمد برای نگهداری وسایل شما در آن موجود است. اولین و بهترین انتخابتان در سفر به پایتخت پارک آبی اوپارک تهران است.

پارک های آبی ایران - بهترین پارک های آبی ایران برای تجربه یک روز پرماجرا

کوهنوردی

کوهنوردی

در این قسمت می خواهیم به مسیر های کوهنوردی تهران برویم. از آن جایی که مردمان این شهر برای کوهنوردی مسیرهای زیادی دارند تا بتوانند برای خودشان برنامه های یک روزه کوهنوردی تنظیم کنند و ارتفاعات بالایی این شهر پر هرج و مرج بروند. اینجا به تعدادی از محبوب ترین این مسیرهای جذاب و طبیعی می‌پردازیم.

مسیر دارآباد 

مسیر دارآباد که در شمال شرقی شمیران واقع شده است ، دره ای زیبایی دارد و ارتفاع آن ۱۷۵۰ متر می‌باشد ، که تا ارتفاع حدود ۲۶۰۰ متر در جهت شمال و شمال‌غرب امتداد پیدا کرده.

مسیر کلکچال

یکی دیگر از محبوب ترین مسیرهای کوهنوردی در تهران مسیر کلکچال است که به سبب مسیر کوتاه و کم خطر و وجود امکانات مناسب مورد علاقه کوهنوردان است .

مسیر ولنجک (تله کابین توچال)

از جمله قدیمی ترین و جذاب ترین مقاصد کوهنوردی در ایران محسوب می شود که ارتفاع قله ی آن حدودا ۳۹۶۰ متر است و در شمال تهران، میان رشته کوه البرز جای خوش کرده است.

  • درکه (پلنگچال)
  • دربند یا شیرپلا
  • مسیر حصارک ، گلابدره و فرحزاد

مسیر های کوهنوردی شهر تهران هستند.

پیک نیک

برای فرار از دغدغه‌های زندگی شهری و افزایش کیفیت زندگی، پیک نیک اطراف تهران یا اتراق در پارک‌های تهران و آرامش حاصل کردن از آن می‌تواند راهکار مناسبی برای ادامه زندگی در این شهر شلوغ باشد .

البته تعداد پارک های این شهر بی شمار بوده و در اینجا تنها تعدادی از قدیمی ترین بزرگترین و جذاب ترین های آنها را برای شما آورده ایم.

پیک نیک

بازدید از مکان های دیدنی معروف تهران

اگر فرصت کوتاهی دارید و می‌خواهید اصلی‌ترین و هیجان انگیزترین مراکز را ببینید، باید بدانید که تفریح در تهران ساده‌ترین کار است چرا که شما با هر بودجه‌ای می‌توانید تفریحات جالب و هیجان انگیز پیدا کنید. 
باغ پرندگان تهران، بام تهران ، توچال ، پارک جمشیدیه ، پارک آب و آتش ، پارک ژوراسیک ، پل طبیعت تهران ، دربند و دریاچه چیتگر از جمله مکان هایی هستند که اگر در یک زمان خیلی کوتاه و محدود تمایل به تجربه تعدادی از این سرگرمی ها و تفریحات شهر را دارید می‌توانید به سادگی با انتخاب یکی از این گزینه ها ، روز به یاد ماندنی را تجربه کنید .
همچنین برج آزادی ، برج میلاد ، خانه هنرمندان ، کاخ موزه ها یی همچون کاخ سعدآباد ، کاخ گلستان ، موزه های ایران باستان ، آبگینه و سفالینه ، هنر معاصر ، عمارت ها، زیارتگاه ها و آثار منحصر به فرد تفریحی ، تاریخی و فرهنگی بسیار دیگری که بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطره‌های دلنشینی از این شهر را برایتان به یادگار بگذارد، ارزش این را دارند که سری به آنها بزنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 104 کاربر