تهران گردی در نوروز قسمت سوم

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/01/08
بازدید: 330
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
(تهران گردی در نوروز روز سوم)
پارک طالقانی
کلان شهر تهران پوشیده شده از آسمان خراش های بسیاری است که لابه لای اتوبان ها از زمین سر درآورده اند. اما نباید این موضوع را فراموش کرد که در میان این همه آسمان خراش و خیابان و اتوبان فضا های سبز بسیاری هم وجود دارد. یکی از فضاهای سبز برتر تهران بی شک پارک طالقانی است. این پارک که بر روی تپه های خوش آب و هوای عباس آباد قرار دارد، دارای مساحتی 33 هکتاری می باشد، که دارای منظره ی چشم نوازی به سوی شهر است.
دسترسی به این پارک کار سختی نیست. یکی از مزیت های پارک طالقانی، داشتن پارکینگ اختصاصی و ایستگاه مترو می باشد. علاوه بر آن پارک دارای گونه های مختلف گیاهی، فضای سبزی زیبا، وسایل بازی کودکان و ورزش و تندرستی برای بزرگ سالان،انواع بوفه، کافی شاپ و رستوران، میز پینگ پونگ بدون تور، زمین بسکتبال و میز های کوچک شطرنج می باشد.
اما در میان تمامی این امکانات رفاهی دو نکته ی قابل توجه در این پارک وجود دارد. یکی از آنها راه چوبی می باشد که یک مسیر پیاده روی است. این مسیر همان طور که از اسمش معلوم است، از تخته های چوبی ساخته شده است که منظره ی بسیار زیبایی را برای عکاسی به و جود آورده است. این مسیر چوبی به صورت دقیق و برنامه ریزی شده طراحی شده است و با گذر از میان پارک  به پل طبیعت می رسد.
نکته ی دوم هم وجود بزرگ ترین پرچم ایران در پارک طالقانی می باشد. این پرچم که 150 متر ارتفاع دارد، دارای مساحت 1000 متر مربع بوده، و سومین پرچم بزگ جهان نیز می باشد. از جمله تجهیزات به کار رفته در این پرچم می توان به سامانه نگه‌دارنده و بالابر پرچم، دوربین ضدلغزش، دستگاه هواسنج، صاعقه‌گیر و چراغ هشدار هواپیما اشاره کرد.
 
 
پل طبیعت
پل طبیعت یکی از جاذبه های معماری تهران است که بر روی اتوبان مدرس ساخته شده و دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به یک دیگر وصل می نماید. این پل که زیبا ترین پل پایتخت شناخته می شود همه روزه گردشگران بسیاری را به سوی خود در تور تهران جذب می نماید، توسط طراح خوش ذوق ایرانی، خانوم لیلا عراقیان طراحی و ساخته شده است.
این پل دارای سه طبقه بوده و برای عبورو مرور عابرین در نظر گرفته شده است که به زودی در طبقه ی سوم آن، انواع فضاهای تفریحی از جمله نمایشگاه و کافی‌شاپ، گالری و رستوران‌های متنوع ایجاد می گردد. همچنین طولی 300 متری داشته و دارای وزن 2000 تنی نیز می باشد. بدنه اصلی پل بر روی سه‌پایه بنا شده است و در ساخت آن ۱۴۰۰۰ قطعه فولادی در ابعاد مختلف به کار رفته است که در ارتفاع ۴۰ متری زمین برشکاری، سر هم و نصب شده اند. در طراحی این پل از معماری پل‌های ایرانی مانند پل خواجو الهام گرفته شده. فرم درختی ستونها و انتخاب نام طبیعت برای این پل، تاکیدیست بر پیوستگی دو فضای سبز (پارک آب و آتش و پارک طالقانی) توسط پل. بی شک می توان پل طبیعت را، به عنوان یکی از نماد های شهر تهران، در آینده نام برد.
 
 
گنبد مینا
گنبد مینا بزرگترین آسمان‌نمای ایران است که در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده است. گنبد مینا، بزرگترین آسمان‌نما یا پلانتاریوم خاورمیانه است. این گنبد زیبا شبیه ‌سازی است از جهان هستی، کرات و ستارگان،که همگی این ها را می توانید در آن به صورت سه بعدی در قالب یک فیلم با موضوعات نجومی تماشا نمایید.
 در این دوره و زمانه که آلودگی هوا مانع از این شده است تا کمتر به آسمان نگاه کنیم، چنین بنایی به منظور جدا کردن ما از زندگی پر هیاهوی شهری ساخته شده است، تا برای ساعتی هم شده بر روی صندلی نشسته و از دیدن زیبایی‌های آسمان لذت ببریم و کهکشان‌ها و ستاره‌ها را از نزدیک‌ مشاهده کنیم و از دیدن آنها لذت ببریم.
مبلغ بلیت هر سانس تماشای فیلم در گنبد مینا ۱۵۰۰۰ تومان است. همچنین شما نیز می توانید قبل از مراجعه حضوری به این مجموعه برای مشاهده زمان‌بندی بازدیدهای عمومی در طول ایام سال، به وب سایت آن مراجه کرده و از برنامه های آن در ایام مختلف سال آگاه گردید.
 
 
دریاچه ی مصنوعی چیتگر
دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌فارس دریاچه‌ ای مصنوعی است، که در شمال غرب تهران و در منطقه ۲۲ واقع شده‌ است. این دریاچه دارای مساحتی حدود ۳۵۵ هکتار و گنجایش ۳۵ میلیون مترمکعب آب در خود می باشد. همچنین این دریاچه به عنوان یک وسعت بزرگ آبی، می‌تواند سفره‌های زیرزمینی تهران در غرب را سیراب کند. شهری که آرام آرام سفره‌هایش رو به تخلیه رفته با اجرای این پروژه عظیم می‌تواند از احتمال فرو نشست خاک جلوگیری کند.
دریاچه چیتگر از بارش‌های فصلی و آب موقت رودخانه کن و روان آبهای تهران بهره می‌برد و می‌تواند در تعدیل هوای پایتخت و افزایش رطوبت هوا کمک کند. همچنین این دریاچه دارای امکانات بی شماری می باشد که از جمله ی آن ها می توان به محور‌های پیاده روی به طول حدود ۷ کیلومتر به صورت رینگ دور دریاچه، محور دوچرخه‌سواری به طول حدود ۸ کیلومتر، کوشک و رواق روی سد در جنوب دریاچه  به طول ۸۰۰ متر، محور‌های پیاده روی فرعی داخل محدوده جنگلی، دو اسکله ویژه‌ی قایق‌های تفریحی و پدالی، جزیره شهدای تنب بزرگ، آمفی‌ﺗﺌﺎتر‌های روباز با ظرفیت ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ نفر، باغ هنر زمینی، پردیس فرهنگ و هنر ایرانی، موزه آب و خاک، فضای بازی ساحلی با طراحی متناسب با پهنه‌ی شنی، آب‌نمای موزیکال با امکان فضای بازی کودکان، زمین‌های بازی پینت بال در محدوده جنگلی، ایجاد آبشار‌های مصنوعی ویژه، بزرگ‌ترین باغ صخره‌ای شاخص در پهنه ساحلی دریاچه، پارکینگ‌های مسقف درضلع شمال، غرب و شرق دریاچه با گنجایش حدود ۲۰۰۰۰ واحد خودرو و انواع و اقسام امکانات دیگر اشاره کرد.
فراموش نکنید که این ها تنها گوشه ای از تفریحات تهران اند که ما به آن ها پرداختیم. اما کلان شهر مان آنقدر تفریحات و تفرج گاه های گوناگونی دارد که نمی توان در قالب یک خبر تهران گردی در نوروز به تمامی آن ها پرداخت.
 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر