رنگ سال 2022

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 9938
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در آستانه سال نو میلادی شرکت پنتون رنگ سال 2022 را به جهان معرفی کرد. سامانه رنگ شرکت آمریکایی که در نیوجرسی مستقر است و از اوایل دهه 1960 فعالیت خود را آغاز کرده؛ رنگی کاملا متفاوت و جدید که در ذهن مخاطب گل پریوش را تداعی میکند، معرفی کرد. این رنگ که در خانواده رنگ آبی قرار دارد، با هدف بازگرداندن آرامش از دست رفته مردم جهان طی سال های اخیر انتخاب شده است.

 

رنگ سال 2022

 

رنگ سال جدید چیست؟

این شرکت چند رنگ مناسب با فصل بهار آینده را معرفی کرده بود اما تا همین چند هفته اخیر کسی نمی دانست رنگی که قرار است به عنوان رنگ اصلی سال 1401 انتخاب شود کدام است، در واقع شرکت پنتون برای ما یک سورپرایز ویژه در نظر گرفته بود.

اگر شما هم علاقمند هستید تا برای سال جدید از لباس های مد 1401 مطلع شوید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

رنگ سال جدید چیست

 

رنگ سال را چگونه تعیین می کنند؟

هر ساله تعداد زیادی طرح و گرافیست منتظر هستند تا ببینند شرکت پنتون چه رنگی را برای سال جدید معرفی می کند. آن ها بعد از بررسی تمام جوانب زندگی افراد جامعه و صنایع مختلف، تلاش خود را می کنند تا همه این زوایا را پوشش بدهند. در واقع رنگی که توسط این شرکت معرفی می شود نتیجه بررسی های مختلف و تلاش بی وقفه این گروه بزرگ است که فعالیت خود را از سال 1963 به صورت حرفه ای آغاز کرده. این شرکت تمام استانداردهای خود را در دنیای دیجیتال و واقعی در نظر میگیرد تا کار طراحان دکور و لباس ساده تر شود. به همین خاطر در ماه های میلادی دسامبر برای انواع دکوراسیون ها، پارچه و لوازم آرایش و… رنگ مناسب سال آینده را با توجه به شرایط روانی حاکم بر جامعه انتخاب می کند.

 

رنگ سال جدید چگونه انتخاب شد

 

رنگ سال ۲۰۲۲ (Very peri )

شرکت پنتون تمام سعی خود را کرده است تا بعد از دوران سخت و سنگین کرونا رنگی را انتخاب کند که از سنگینی بار این دوران کم کند. دلیل انتخاب رنگ زرد و خاکستری در سال گذشته، تزریق شادی و آرامش به جامعه بوده است.

امسال نیز رنگ سال جدید را با صرف زمان زیاد و با شیوه و سیاستی خاص انتخاب کردند و رنگ Very peri رنگی از طیف آبی می باشد. این رنگ خاص و زیبا در واقع نوعی آبی به حساب می آید. مهم ترین دلیل انتخاب این رنگ، آرامش و ثباتی است که وجودش نهفته است و ترکیب آن کنار رنگ های پرشور و هیجان انگیز، مانند قرمز یک استایل فوق العاده زیبا و منحصر به فردی می سازد.

مدیر شرکت پنتون در رابطه با این موضوع می گوید:

«دنیا در حال تغییر است و ما هم به رنگ‌های تازه‌ای نیاز داریم تا حس آرامش و اعتماد را در افراد زنده کند.»

 

وری پری، رنگ سال 2000

 

Very periy رنگیست از طیف بنفش که علاوه بر شادی و پویایی، که در ذات این رنگ نهفته است، جذابیت و خلاقانه بودن آن باعث می شود تا شما رنگ های بسیاری را کنارش بتوانید ست کنید و جزو جذاب ترین انتخاب ها در رزومه شرکت پنتون به حساب می آید.

رنگ سال 1401 و اقدام جدید شرکت پنتون

این شرکت بعد از 22 سال به ساخت یک رنگ جدید فکر می کند که در دنیای مد و دکوراسیون این رنگ واقعا خاص و منحصر به فرد محسوب می شود. شاید با خودتان بگویید که مشابه آن بسیار به چشممان خورده است، اما دلیل اصلی شرکت پنتون چه بوده که باعث شد تا دست به خلق این رنگ بزنند؟!

 

رنگ سال جدید را چگونه ست کنیم

 

دلیل شرکت پنتون برای انتخاب این رنگ چه بود؟

طبق آنچه در وب سایت شرکت پنتون آمده است، رنگ سال 2022 میلادی در واقع بر طبق یک تغییر بزرگ و ورود به مرحله ای جدید بعد از کرونا، پایان دوران قرنطینه و ایزوله انتخاب شد.

در این دوره که استانداردهای جهانی تغییر کرده و مردم عادات جدیدی پیدا کرده اند، شرکت بین المللی متخصص در زمینه رنگ نیز تصمیم گرفت دست به اقدام جدید و خلاقانه ای بزند.

این رنگ بسیار زیبا و جذاب، تلفیقی از دنیای دیجیتال و دنیای واقعی است تا با آنچه در این سال ها اتفاق افتاد و مردم جهان تجربه کردند، همخوانی و نزدیکی داشته باشد. همچنین این رنگ در قالب دنیای دیجیتال بسیار کارآمد بوده و محبوبیت بیشتری دارد.

 

رنگ موی سال 2022

 

بنابراین «PANTONE 17-3938 Very Peri» علاوه بر تمام ویژگی هایی که پیشتر راجب آن صحبت کردیم، حس زندگی مدرن را در افراد به وجود می آورد و پلی بین جهان دیجیتال و واقعی است.

آرزوی تمام مردم جهان، پایان کرونا در سراسر دنیا، بازگشت به زندگی، مانند دوران قبل کووید19 است. همچنین نگرانی دوستداران محیط زیست از تغییرات زیست محیطی سبب شده که شرکت پنتون تمام تلاش خود را بکند تا با انتخاب رنگی خاص امید، آرامش را به اهالی زمین هدیه بدهد.

شرکت پنتون در رابطه با این رنگ اینگونه می گوید:

استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی حس شادی و تازگی را به خانه میدهد. ترکیب های رنگی عجیبی که در کنار این رنگ فضا خانه را بسیار سرزنده و شاد می کند. این رنگ نه تنها در خانه بلکه در مکان های مختلف قابل استفاده است. این بنفش خاص را می توان در کنار بافت های مختلف و با پرداخت های مختلف به کار برد. در نهایت برای رنگ کاغذ دیواری، مبلمان، رنگ دیوارها، دکوراسیون و هر چیزی که به ذهنتان برسد همخوانی دارد و مناسب است.

ترکیب رنگی بنفش وری پری (Very Peri)

 

رنگ وری پری با چه رنگ هایی ست می شود

 

این رنگ تازه ابداع شده به رنگ آبی بسیار نزدیک است و یک سوپرایز بسیار هیجان انگیز برای عاشقان رنگ آبی می باشد. جالب است بدانید که در ترکیبات خود در درجه بعدی مقداری رنگ قرمز دارد. به همین دلیل در کنار آرامشی که این رنگ به شما میدهد، خلاقیت و حرکت نیز در وجود آن نهفته است

لوری پرسمن (Laurie Pressman) معاون رنگ در موسسه‌ی پنتون در خصوص این رنگ اینگونه سخن می گوید:

«بعد از مدت ها ساخت یک رنگ جدید در این شرکت اتفاق افتاد و این خودش نمادی از تغییرات است که در سال آینده اتفاق می افتد.»

در نتیجه سال آینده، سال تغییرات، پویایی، آرامش و سرشار از ابداع و تفکرات تازه برای جهانیان است.

رنگ سال 2022 چگونه ست می شود؟

رنگ سال 2022 با تمام جذابیت و نو بودنش، یک چالش جدید همراه خود دارد. شرکت پنتون برای اینکه مردم را از سردرگمی نجات دهد یک پالت رنگی متعادل کننده که ترکیب آن در کنار رنگ جدید سال همخوانی داشته باشد را ارائه داده است. این پالت رنگی، رنگ های گرم و سرد را چه در استایل شما و چه در دکوراسیون کنار یکدیگر متعادل می کند. استفاده از این رنگ ها کمک می کند تا PANTONE 17-3938 Very Peri بیشتر به چشم بیاید.

 

رنگ سال 1401 را چگونه ست کنیم

 

یک خبر خوب اینکه، می توانید این رنگ را در کنار هفت رنگ دیگر ست کنید. دست شما برای تنوع دادن و انتخاب بسیار باز است. زیرا برای ست کردن لباس یا دکوراسیون خانه، لازم نیست همه چیز را از نو تهیه کنید. حتی لزومی ندارد برای دکور خانه خود تمام دیوارها را از رنگ کنید. شما میتوانید از انواع سایه های آبی تا سفید، قرمز تا زرد و قهوه ای، را با رنگ وری پری ترکیب کنید و این یعنی همان خلاقیتی که شرکت پنتون از آن صحبت می کرد.

 

رنگ سال جدید با چه رنگ هایی ست می شود

 

اگرچه رنگ بنفش 2022 به تنهایی نیز جلوه زیبایی دارد اما ترکیب آن با سفید حس آرامش و تازگی می دهد و باعث می شود رنگ بنفش بیشتر به چشم بیاید.

یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید ست کنید صورتی است و ترکیب این دو رنگ کنار یکدیگر انسجام و دلربایی بسیاری دارد.

 

رنگ سال جدید را در دکوراسیون داخلی چگونه ست کنیم

 

رنگ بژ نیز ترکیب فوق العاده ای است که باعث تعادل و گرمی بخشیدن به محیط می شود. برای سخت پسندان که میخواهند علاوه بر آرامش به محیط عمق ببخشند، رنگ سرمه ای و خاکستری بهترین انتخاب است. این ترکیب فوق العاده جذاب یک انتخاب عالی برای خانه و محیط کار می باشد.

زمانی که از جذابیت و خلاقیت در ذات این رنگ صحبت می کنیم،  یعنی ترکیب حیرت انگیز آن در کنار رنگ های قرمز، زرد، قهوه ای و سبز که هیجان و انرژی را به محیط القا می کند.

آرامش، لطافت، انرژی، خلاقیت، تازگی و هیجان همگی یک پکیج جذاب و کامل از رنگ سال جدید است.

 

رنگ سال 1401 در دکوراسیون داخلی

 

استفاده از رنگ سال 2022 در دکوراسیون داخلی خانه

طراحان داخلی بی صبرانه منتظر بودند تا رنگ جدید سال را به دکوراسیون خود اضافه کنند. این رنگ علاوه بر جذابیت خاصی که به محیط می دهد سرشار از طراوت و آرامش و در عین حال بازیگوشی است.

اگر طراح داخلی هستید و دوست دارید خودتان را به چالش بکشید و البته جرات زیادی زیاد دارید پیشنهاد می کنیم از کنار این رنگ به سادگی عبور نکنید. شرکت پنتون تاکید کرده است که از رنگ جدید سال 1401 می توانید در محیط و بافت های مختلف استفاده کنید. پس شجاع باشید و از این رنگ در رنگ دیوارها، مبلمان، پرده و … استفاده کنید.

در رابطه با رنگ وری پری، شرکت پنتون به نکته جالبی اشاره می کند:

به دلیل قدرت زیاد این رنگ، زمانی که شما از این رنگ برای دکوراسیون خانه استفاده می کنید جلوه و جذابیت زیادی به محیط می دهد.

در واقع مزیت این رنگ همین است که برای ست کردن و استفاده از آن لازم نیست شما تمام اجزای خانه و وسایتان را تغییر دهید بلکه به راحتی با محیط تطبیق پیدا می کند. قدرت این رنگ آنقدر زیاد است که عنصر کوچک آن تغییر فراوانی ایجاد می کند. البته این نکته را فراموش نکنید که این مسئله تا حد زیادی به رنگ و تم فعلی منزل شما نیز وابسته است.

 

ست کردن رنگ وری پری در دکوراسیون خانه

 

استفاده از رنگ وری پری برای دکوراسیون های لوکس

شرکت تولیدکننده‌ی مبلمان لوکس بریج‌من، نحوه استفاده از رنگ سال 2022 و 1401 اینگونه می گوید:

از این رنگ می توان در کنار تنالیته های رنگ سبز، بافت و رنگ حصیر استفاده کرد. می توانید مبل ها را با کوسن هایی به رنگ بنفش گل پریوش ست کنید. این ترکیب فوق العاده برای محیط های داخل باغ و فضای باز نیز قابل استفاده است و محیط شما را به طرز عجیبی زیبا می کند. 

 

استفاده از رنگ وری پری در دکوراسیون لوکس

 

طراوت و تازگی رنگ سال ۲۰۲۲، مناسب ترین انتخاب برای افراد سختگیر

رنگ ابداعی شرکت پنتون، هیچ بهانه ای برای افراد سختگیر و وسواسی نگذاشته است. اگر حساسی هستید، احتمال اینکه سراغ این رنگ نروید بسیار است. اما با توجه به صحبت های پائولا تایلر، متخصص بررسی ترندهای کاغذ دیواری در موسسه گراهام و براون؛ این رنگ یک انتخاب شجاعانه و جسورانه است. همچنین به ما کمک می کند تا انعکاس زندگی در دنیای مجازی را در جهان واقعی ببینیم و مرز بین این دو جهان را تا آنجا که توانسته کم کرده است.

برای درک بهتر این موضوع می توان به افراد دورکار که در خانه که مشغول فعالیت هستند، اشاره کنیم. این افراد به صورت دیجیتالی کارهای خود را انجام می دهند و در واقع زندگی روزمره آن ها در خانه واقعی شان با دنیای دیجیتال گره خورده است. استفاده از ترکیب رنگ وری پری و رنگ هایی مانند سفید یا کرم در اتاق نشیمن جذابیت خاصی می دهد که نه از چشم میافتد و نه از مد!! این ترکیب بهترین گزینه برای این دسته افراد می باشد.

 

رنگ سال 2022 به رنگ گل پریوش

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر