واکسن کرونا در ایروان ارمنستان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/13
بازدید: 369
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

حتما شما هم اخبار مربوط به واکسن کرونا در شهر ایروان را شنیده اید، چندی پیش وزارت بهداشت ارمنستان این امکان را برای یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا در کشورش ایجاد کرد که در سطح عمومی بتواند فعالیت کند. از آن جایی که روند واکسیناسیون در کشورمان بسیار کند انجام می شود و سفر به ارمنستان (کشور همسایه) به صرفه تر از سایر کشورهای خارجی می باشد، این طرح با استقبال خیره کننده ایرانی ها مواجه شد. آمارها حاکی از آن است که اتباع چینی، روسی، لهستانی و ایرانی رکورددار دریافت واکسن در ارمنستان هستند. فرایند واکسن زدن در ارمنستان توسط یک ایستگاه بهداشت سیار انجام می شود که به صورت مستقیم تحت نظارت وزارت بهداشت این کشور قرار دارد. مراحل تزریق واکسن با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و در مدت زمان 10 دقیقه انجام می شود.

 

واکسن کرونا در ارمنستان


دلیل انجام این طرح از سوی دولت ارمنستان به نوعی خودنمایی می باشد، چراکه مردم این کشور تحت تاثیر اخبار گوناگون گمان می کنند که این واکسن ها غیر ایمن هستند و دولت سعی دارد از این طریق اعتماد آن ها را برای زدن واکسن جلب نماید. از طرف دیگر واکسن های تهیه شده تاریخ انقضا دارند و با در نظر عدم تمایل ارمنی ها به دریافت واکسن، در نهایت دولت تصمیم به انجام این طرح گرفت. تا به امروز تنها 2.5 درصد از مردم این کشور واکسینه شده اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دولت های چین، روسیه و بریتانیا به ترتیب 100 هزار دوز واکسن کروناوک، 30 هزار دوز واکسن اسپوتنیک و 24 هزار دوز واکسن آسترازنکا به ارمنستان هدیه داده اند. حضور گسترده اتباع خارجی سبب شد که دولت ارمنستان شرایط جدیدی را وضع کند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. 

مدارک لازم برای دریافت واکسن کرونا در ارمنستان

برای انجام واکسیناسیون در کشور ارمنستان نیاز به مدارک پزشکی خاصی ندارید و تنها جواب منفی تست PCR و همراه داشتن پاسپورت و مدارک شناسایی برای ورود به این کشور کافی می باشد. واکسیناسیون در ارمنستان بدون ثبت نام قبلی و به صورت رایگان انجام می شود. 

کدام واکسن کرونا در ارمنستان تزریق می شود؟

در کشور ارمنستان 3 نوع واکسن سینوفارم، اسپوتنیک و آسترازنکا برای تزریق به مردم وجود دارد، نکته قابل توجه تفاوت در زمان تزریقِ دوزِ دوم هر یک از این واکسن ها می باشد که افراد باید مجدد به مرکز درمانی مربوطه مراجعه کنند. زمانبندی دریافت دوز دوم واکسن های کرونا به شرح زیر می باشد:


واکسن آسترازنکا 3 ماه بعد
واکسن اسپوتنیک 2 ماه بعد
واکسن سینوواک 28 روز بعد


لذا مهم است که هنگام دریافت واکسن از نوع آن مطلع شوید تا برای دریافت دوز دوم برنامه ریزی لازم را انجام دهید. برخی از افراد ترجیح می دهند که این فاصله زمانی را در ارمنستان حضور داشته باشند تا ضمن گشت و گذار با یک تیر دو نشان بزنند اما اغلب افراد به ایران برمی گردند و در زمان مشخص شده مجدد راهی این کشور می شوند.


قوانین جدید ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا

طبق مقررات جدید دولت ارمنستان، اتباع خارجی تنها به شرط اقامت 10 روزِ می توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. بدین معنا که مسافران ابتدا باید 10 روز (حداقل) در این کشور اقامت داشته باشند و بعد از گذشت این مدت به آن ها واکسن زده می شود!

 

قوانین جدید واکسن کرونا در ارمنستان


افزایش پرواز به ارمنستان برای واکسن کرونا

به دلیل تقاضای زیاد هموطنانمان برای انجام واکسیناسیون در ارمنستان و از طرفی عدم فعالیت شرکت های هواپیمایی داخلی در این مسیر، آژانس های هواپیمایی ارمنی دست به کار شده اند و در طول هفته چندین پرواز بین دو کشور انجام می دهند که درادامه به آن ها اشاره می کنیم:


* شرکت ارمنی ایرکمپانی 2 پرواز در مسیر ایروان – تهران
* شرکت هواپیمایی ارمنیا ایرویز 7 پرواز در مسیر ایروان – تهران
* شرکت ارمنیا ایرویز 2 پرواز در مسیر ایروان – تبریز


اگر شما هم مانند بسیاری از هموطنانمان قصد دارید ضمن دریافت واکسن کرونا از مکان های دیدنی و جاذبه های بی نظیر این کشور نیز دیدن کنید، حتما سری به صفحه تور ارمنستان در سایت لحظه آخر بزنید چراکه علاوه بر قیمت های ارزان، خدماتی را به شما ارائه می دهد که قطعا رضایت شما را در پی خواهد داشت. قیمت تور هوایی ارمنستان هم اکنون حدود 6 میلیون و هشتصد هزار تومان و تور زمینی حدود 2 میلیون و ششصد هزار تومان است. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 102 کاربر