برنامه مهاجرت استانی کانادا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/10
بازدید: 301
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کانادا از کشور هایی است که همه ساله مبدا مهاجران بسیاری می باشد. ایرانیان در طی سالهای اخیر این کشور را محل اقامت خود قرارداده ند و مقیم این کشور شده اند. کانادا جزو کشور هایی می باشد که توسسعه پیدا کرده است و حتی با وجود اینکه در این سال ها ویروس کرونا خیلی از کارها را مختل کرد اما این  کشور مهاجر پذیر بودن خود را متوقف نکرد و حدودا 3800 ایرانی را به اقامت خود در آورد. برای اخذ اقامت در کانادا روش های مختلفی از جمله مهاجرت های تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و ... است که هرکدام مشمول هزینه های بسیاری می باشد  اما در بین این روش ها مهاجرت استانی به کانادا یکی از شیوه هایی می باشد که می توان از طریق آن آسان و با هزینه کمتری اقامت دائم کانادا را دریافت نمود. این برنامه های استانی که به PNP  مشهور هستند از زیر مجموعه های اکسپرس اینتری و روش های سریع مهاجرت به کانادا می باشد. مسلما سوال پیش می آید که PNP   چیست و چگونه می توان از طریق آن اقامتی راحت را تجربه کرد؟ برنامه های مهاجرت استانی کانادا شرایط و امکاناتی می باشد که سازمان مهاجرت این کشور به دولت های استان ها و ایالات خود داده است که بتوانند از طریق آن نیروهای انسانی  را که لازم دارند به واسطه نیروهای خارجی فراهم نمایند. برنامه مهاجرت انسانی به افرادی که علاقه دارند در شهر خاصی از این کشور اقامت کنند این اجازه را می دهد که با انتخاب استان مدنظر طبق شرایط ویژه ای که وجود دارد به آن مهاجرت کنند.

 

pnp


به جز استان کبک (Quebec) و نوناووت(Nunavut) که سیستم متفاوت خود را دارا هستند بقیه ایالات این کشور از جمله  آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفانلند، نورث وست، نوااسکوشیا، انتاریو، پرنس ادوارد، ساسکاچوان و یوکان برنامه های مهاجرت استانی خاص و منحصر به فردی را برای خود برنامه ریزی کرده اند. افرادی که  خواهان شرکت در این شیوه ی مهاجرتی هستند براساس توانایی ها، رشته ها و شاخص های تخصصی که دارند و اینکه چقدر می توانند در روند رشد چرخه اقتصادی این کشور موثر باشند انتخاب می شوند.اساسا استان های به افرادی از جمله دانشجویان، سرمایه گذاران و نیروهای متخصص و توانمند نیاز دارند. همان طور که گفتیم هر کدام از استان های کانادا برنامه پذیرش مخصوص خود را دارد که با توجه به آن برنامه افرادی را که نیاز دارد پذیرش می کند. در این برنامه مهاجرت هر کدام از استان ها در ابتدا به صورت مجزا لیست نیازمندی های شغلی و کاری خود را که آن استان به آن ظرفیت نرسیده و متخصص کمتری دارد را اعلام می کند. طیق اینکه هر کدام از این استان ها شغل های را مد نظر دارند باید دقت داشته باشید که شما شرایط پذیرش آن استان را دارا باشید .برای مثال استان نوااسکوشیا به مشاغلی مانند دستیار پرستار، همکاران خدمات بیمار یا راننده کامیون برای حمل  و نقل نیازمند است یا استانی مانند انتاریو با توجه به نیاز خود از مهندسان کامپیوتری که امتیاز کافی برای پذیرش دارند دعوت به عمل می آورد. پس اگر قصد مهاجرت از این طریق را داشتید حتما به یاد داشته باشید که شغل و رشته شما با استان مدنظر یکی باشد که بتوانید امتیازات لازم برای اخذ اقامت را به دست آورید. برای اخذ اقامت به روش برنامه مهاجرت استانی به دست آورید 2شیوه فیزیکی و آنلاین وجود دارد که در شیوه فیزیکی ابتدا برای استان مدنظر درخواست خود را بفرستید. اگر شما واجد شرایطی که از قبل استان مطرح کرده است باشید برای شما دعوت نامه یا به عبارت دیگر «نامینیشن» از طریق استان ارسال خواهد شد. و بعد از آن شما مدارک خود را به همراه ازمایشهای پزشکی، گواهی عدم سوءپیشینه می باشد به صورت فیزیکی و برگه ای برای اداره مهاجرت کانادا می فرستید
 اما روش دیگری که وجود دارد روش آنلاین می باشد که به دو صورت انجام می شود :

 

مهاجرت استانی کانادا

 

  1. با استان مدنظر ارتباط می گیرید و بعد از اینکه به شما نامینیشن یا همان دعوت نامه ارسال شد یک پروفایل اکسپرس اینتری تشکیل می دهید و اعلام می کنید که شما دعوت نامه استانی را دارا هستید.
  2. شما در پروفایل اکسپرس اینتری که در اختیار دارید به استان مدنظرتان اعلام  می کنید که به آن جا علاقه و قصد مهاجرت به آن استان را دارید پس اگر شما شرایط آن استان را دارا بودید آن استان شما را مورد پذیرش قرار می دهد و شما را قبول می کند و شما هم شرایط آن را قبول می کنید و به صورت آنلاین در این استان توسط برنامه مهاجرتی استانی کانادا پذیرفته خواهید شد.

پس از دریافت دعوت نامه حدود 60 روز زمان دارید که مدارک مربوطه، ثبت درخواست ویزای اقامت و فیش های واریز هزینه های صدور ویزا است را ارسال کنید. لازم به ذکر است که باید بدانید حدود 5سال  در استان مدنظر می مانید و حدود 75 درصد وقت خود را طبق قرارداد و ضوابط مربوط آن استان در شغلی که پذیرش شده اید می گذرانید پس از اتمام آن زمان می توانید به سازمان مهاجرت کانادا رجوع و بعد از دریافت پاسپورت کانادایی خود از این محدودیت ها خارج شوید. مهاجرت  استانی به کانادا را می توان از روش های اقامت آسان و ارزان به این کشور دانست، و اگر قصد مهاجرت را داشتید کانادا گزینه ی مناسبی برای اقدام شما می باشد در ضمن فراموش نکنید هرچه استان بزرگ تر و صنعتی تر باشد به نیروی کار بیشتری نیازمند می باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر