واکسن کرونا برای گردشگران در خارج از کشور

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/02
بازدید: 378
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در جهان جمعیتی در حدود یک میلیارد نفر واکسن کرونا را تزریق کرده اند. برخی از دولت ها علاقمند به این مسئله اند که از منابع خود در جهت جبران ضرری که در پی همه گیر شدن ویروس کرونا به صنعت گردشگری وارد شده است، استفاده نمایند. برای جبران این ضرر ابتکاراتی در نظر گرفته شده که از جمله مهمترین آن ها تزریق واکسن کرونا به گردشگران می باشد. برخی از کشور های جهان در جهت رونق صنعت گردشگری خود به گردشگران بین المللی تزریق واکسن کرونا را توصیه می کنند.

در ادامه این مطلب به معرفی کشور هایی می پردازیم که به تزریق واکسن کووید 19 به گردشگران خود پرداخته اند.

 

واکسن کرونا

 

ایالات متحده آمریکا

برخی از شهر های ایالات متحده این امکان را به گردشگران خود می دهند که بدون وقت قبلی و با استفاده از واکسن تک دوزی جانسون اند جانسون در برابر بیماری کووید 19 واکسینه شوند. یکی از مهم ترین شهر های آمریکا در این زمینه نیویورک می باشد که از ماه مه تا کنون از طریق مراکز واکسیناسیون دوز هایی از واکسن کرونا را در اختیار گردشگران قرار داده است.

ایالت آلاسکا نیز پیرو این روند بوده است. مدیر بهداشت عمومی ایالت آلاسکا ( هید هید برگ ) این موضوع را تایید کرده که گردشگران بین المللی می توانند به هنگام ورود به فرودگاه های سراسر این ایالت دز واکسن فایزر یا مدرنا را تزریق کنند.

از جمله دیگر ایالت های آمریکا که با استفاده از مازاد ذخایر واکسن خود به واکسینه کردن گردشگران خارجی پرداخته اند می توان به ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، لوئیزیانا و تگزاس اشاره نمود.

مالدیو

مقامات گردشگری مالدیو تایید کرده‌اند که پس از آنکه واکسیناسیون ساکنان این جزیره کامل شد، آن‌ها طرح «بازدید، واکسیناسیون، تعطیلات» را به گردشگرانی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند ارائه می‌دهند.

طبق گفته ی مقامات گردشگری مالدیو، این کشور قصد دارد بعد از اینکه واکسیناسیون ساکنین این جزیره به اتمام رسید، آن‌ها طرح «بازدید، واکسیناسیون، تعطیلات» را برای گردشگرانی که هنوز واکسینه نشده اند به اجرا درآورد.

مالدیو معمولا یک مکان گردشگری برای استراحت میلیون‌ها بازدیدکننده ثروتمند در طول سال است و در نظر دارد بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر را در سال جاری جذب کند.

مالدیو مقصدی برای تفریح و استراحت میلیون ها گردشگر ثروتمند در طول سال می باشد و این کشور قصد دارد در سال جاری بیش از 400 هزار گردشگر را به سوی خود جذب کند. این کشور تقریبا بیش از 41 درصد از جمعیت بزرگسال خود را واکسینه کرده و بنابراین برای گرم ترین فصل در آوریل و مارس سال آینده پذیرای گردشگران خواهد بود.

 

واکسیناسیون کرونا در کشور های خارجی

 

امارات عربی متحده

از ماه ژوئن تا کنون گردشگران توانسته اند دز واکسن سینو فارم یا فایزر را در پایتخت امارات دریافت و تزریق کنند. برای تزریق واکسن در این کشور نیاز به رزرو وقت دارید و این کار بر اساس اپلیکیشن کووید-19 این کشور که با وارد کردن اطلاعات گذرنامه وضعیت ویزای شما را تایید می کند، صورت می پذیرد. کشور امارات بر این قصد است که غیر از ابوظبی این شرایط را برای شهر توریستی دبی نیز فراهم آورد.

بالی، اندونزی

سفر به بالی همیشه از سوی گردشگران مورد استقبال قرار گرفته است، بالی به زودی قصد دارد بسته های تعطیلات خود را ارائه دهد که در این بسته ها، تزریق دُزهای واکسن در محل اقامت گردشگران پیشنهاد می‌شود.

در حال حاضر کشور اندونزی با افزایش بسیار زیاد موارد ابتلا به کووید 19 مواجه است و بنابراین تاریخ شروع این طرح در اختیار رئیس جمهور این کشور می باشد.

قرار بر این است که در این طرح، واکسن‌ها آسترازنکا و سینو فارم به گردشگران تزریق شود که قیمت این واکسن ها در بسته تعطیلاتی لحاظ می شود.

 

واکسن کرونا

 

روسیه

کشور روسیه برای سود بردن از گردشگران از ذخیره اضافی واکسن خود استفاده می کند. این کشور برنامه دارد که بین 1200 تا 2200 یورو از گردشگرانی که قصد دارند یک دوز از واکسن اسپوتنیک روسیه را تزریق کنند، دریافت نماید.

موضوعی که باعث سردرگمی گردشگران احتمالی شده این موضوست که در حال حاضر این کشور ویزای گردشگری صادر نمی کند.

رئیس اتحادیه صنعت گردشگری روسیه در این رابطه گفته است که: این محصول آماده است اما مسائل مربوط به پشتیبانی ویزایی و ورود قانونی برای خارجیانی که مایل به تزریق واکسن روسی هستند هنوز برطرف نشده است.

ارمنستان

کشور ارمنستان با توجه به این امر که با بی اشتیاقی شهروندانش برای واکسینه شدن مواجه شده است، در ماه های اخیر تصمیم گرفته که به تزریق رایگان واکسن برای گردشگران بپردازد. ارمنستان  واکسن‌های آسترازنکا، سینووکس و اسپوتنیک را در اختیار دارد، با این حال به گردشگران تنها واکسن آسترازنکا را تزریق می‌کند. همین امر موجب راهی شدن ایرانیان به این کشور برای واکسیناسیون شده است.

استقبال ایرانیان از واکسیناسیون رایگان ارمنستان موجب تغییراتی در قوانین واکسیناسیون این کشور برای خارجی ها شده است. سفیر ارمنستان در ایران اعلام کرد که از 24 تیرماه افرادی میتوانند در ارمنستان واکسن تزریق کنند که بیش از 10 روز در آنجا اقامت داشته باشند.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر