واکسن کرونا در دبی امارات

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/02
بازدید: 2376
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

امارات عربی متحده که تا کنون16.4 میلیون دُز واکسن کرونا را به جمعیت ۹ میلیون نفری خود تزریق کرده، یکی از سریع‌ترین واکسیناسیون‌های ضد کرونا را در جهان دارد. از ماه مارس تمامی افراد بالای ۱۶ سال در امارات واجد دریافت واکسن ضد کرونا اعلام شده‌اند .طبق اعلام خبرگزاری  رویترز، از 22 ژوئن  ابوظبی ، پایتخت امارات متحده عربی ، به گردشگران واکسیناسیون رایگان COVID-19 را ارائه می دهد که قبلاً فقط به شهروندان امارات و دارندگان ویزای اقامت محدود شده بود.بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت خدمات بهداشتی ابوظبی (SEHA) ، که زیرساخت های بهداشت عمومی امارت را اداره می کند ، بازدیدکنندگانی که دارای ویزای صادره از ابوظبی هستند و دارندگان گذرنامه واجد شرایط ویزای توریستی هنگام ورود از طریق ابوظبی به امارات متحده عربی می توانند واکسن رایگان را رزرو کنند. .

 

واکسن کرونا در دبی امارات


دفتر رسانه ای ابوظبی در 11 ژوئن اعلام کرد ، دارندگان ویزای اقامت یا ویزای ورودی منقضی نیز واکسیناسیون رایگان را دارند.از دست دادن شغل و محدودیت های سفر در طی همه گیر شدن به معنای این است که ویزای اقامت برخی از افراد منقضی شده و یا در صورت تعدیل کار ، لغو شده اند.
مقامات بهداشتی امارات متحده عربی گفتند که در ماه ژوئن ( خردادماه) نزدیک به 85 درصد از افراد واجد شرایط حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند  و تا پایان تیرماه نیز 70 درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.مسافران از 27 کشور از جمله چین ، آلمان و ایالات متحده می توانند در هنگام ورود بدون قرنطینه وارد شوند.بخش عمدهٔ دُزهای تزریق‌شده در امارات از واکسن سینوفارم ساخت چین تأمین شده و تولید این واکسن نیز در خود امارات آغاز شده است. در ابوظبی علاوه بر واکسن چینی، واکسن فایزر نیز برای متقاضیان موجود استبا توجه به نوع واکسنی که تزریق می‌کنید، مثلا 28 روز بعد برای واکسن سینوفارم چینی، 90 روز بعد برای واکسن اسپوتنیک یا 12 هفته بعد برای واکسن آسترازنکا و… باید مجددا برای دوز دوم واکسن به مرکز درمانی و پزشکی مربوطه مراجعه کنید. بنابراین مهم است که نوع واکسن دریافتی خود را بدانید.شما می‌توانید به تناسب شرایط مالی و اقامتی خود این دوره را در دبی بمانید یا به ایران برگردید و در بازه زمانی موردنظر مجددا به دبی سفر کنید.
لازم است توجه نمائید که در حال حاضر فقط در ابوظبی امکان تزریق واکسن کرونا برای توریست ها مهیا شده است. پس بهتر است که به جای استفاده از عبارت سفر به دبی یا تور واکسن کرونا در دبی از عبارت سفر به ابوظبی برای واکسن کرونا استفاده کنیم. البته به احتمال زیاد، در آینده ای نزدیک، امکان تزریق واکسن کرونا برای توریستان در دبی نیز مهیا شود. اما در حال حاضر چنین امکانی فراهم نیست و همه توریستان باید برای واکسیناسیون کرونا به شهر ابوظبی در نزدیکی دبی مراجعه کنند. اطلاعات اداره بهداشت دبی می گوید واکسن ها فقط به شهروندان و دارندگان ویزای اقامت معتبر دبی داده می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت واکسن کرونا دبی امارات

طبق اعلام خبرگزاری‌های دبی برای دریافت واکسن کرونا باید شناسه یا ID امارات، کپی ویزای اقامت و مدارک پزشکی را که نشان می‌دهد شما یک بیماری مزمن دارید، همراه داشته باشید. لازم بذکر است اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به دریافت واکسن کرونا دبی به طور مرتب در حال به روز رسانی و تغییر می باشد بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای دریافت واکسن کرونا اخبار مربوط به این موضوع را پیگیری و اطلاعات تان را بروز نمائید.

مراحل اقدام واکسن کرونا در دبی 

وزارت بهداشت امارات متحده اخیرا یکی از خدمات اجتماعی خودش را در اختیار مقیمان و گردشگران خارجی گذاشته که هدف آن، ارتقای سلامت افراد و احیای گردشگری در دبی و ابوظبی  است.در صورتی که واجد شرایط دریافت واکسن کوید 19 در دبی هستید مراحل زیر را برای دریافت واکسن می بایست انجام دهید:
1-     با مراجعه به وب‌سایت ای-سرویس، نام کاربری و رمز عبور خود را بسازید.
2-     مرکز درمانی مد نظر و زمان در دسترس را در ای-سرویس تعیین کنید.
3-    در ساعت و تاریخ تعیین شده، در مرکز درمانی حضور داشته باشید.
4-     هزینه لازم برای صدور کارت واکسیناسیون بین‌المللی و همچنین مشاوره پزشکی را پرداخت کنید.
5-     وضعیت پزشکی خودتان (هر نوع سابقه بیماری)، واکسیناسیون‌های قبلی و مدارک مربوط را به پزشک ارائه دهید.
6-     طبق مدارک و سوابق ارائه شده، دکتر به سوالات شما پاسخ داده و واکسن‌های مورد نیاز را تجویز می‌کند.
7-     هزینه‌های مربوط به واکسن و واکسیناسیون را پرداخت کنید.
8-     واکسن با نظارت پزشک تزریق شده و کارت واکسیناسیون به‌روز می‌شود.
در کنار واکسن کرونا می‌توان واکسن پیشگیری یا درمان سایر بیماری‌ها را نیز دریافت کرد. البته واکیسنه شدن برای هر نوع بیماری نیاز به این دارد که فرد متقاضی، مدارک پزشکی معتبرش را ارائه داده و مشاوره تخصصی یکی از پزشکان مجموعه‌های واکسینه‌کننده را دریافت کند تا در صورت تایید همه مراحل، واکسیناسیون انجام شود.
نکته قابل توجه این است که بر خلاف تزریق واکسن کرونا در ارمنستان، واکسینه شدن در دبی رایگان نیست و باید هزینه پرداخت شود.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر