تعطیلی سینما و تئاتر تا سوم مرداد

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/04/29
بازدید: 286
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در حالی به هفته آخر تیر ماه سال 1400 نزدیک می شویم که اخبار بحران پیک پنجم و همچنین ویروس جهش یافته ی دلتا، در میان مطبوعات و مردم جولان می دهند. به گفته برخی از کارشناسان، هفته پیش روی ما در آخر تیر ماه، یکی از سرنوشت ساز ترین هفته هایی است که تصمیمات و اقداماتی که در این هفته گرفته خواهند شد، ارتباط مستقیمی با آمار مبتلایان کرونا در آینده دارد. همه ی این موارد دست به دست هم داده اند تا هفته آخر تیر ماه تبدیل به یکی از سرنوشت ساز ترین هفته های سال تبدیل شود، تا جایی که خبر تعطیلی تهران و البرز به مدت شش روز در روز های اخیر، تاثیرات منفی بسیار بزرگی روی کسب و کار ها و همچنین مشاغل دولتی گذاشته است.

 

تعطیلی سینماها


با نزدیک شدن به ماه میانی تابستان یعنی مرداد ماه نیز، افراد در پی ریختن برنامه یک مسافرت برای تفریح هستند. می توان گفت پاشنه آشیل مدیریت بحران پیک پنجم کرونا، مراودات مردمی و ارتباطات جمعی است که مسافرت به شهر دیگر نیز از جمله آن می باشد. اگر روزهای قبل هموطنان ایرانی، قدری به رعایت پروتکل های بهداشتی می پرداختند و همچنین دولت نیز برنامه ی خوبی برای کنترل پیک پنجم کرونا داشت، مسلما در حال حاضر شنونده اخبار تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه و همچنین تعطیلی شش روزه ی تهران و البرز نبودیم.
کارشناسان نیز افزایش روند صعودی افراد واکسینه شده در کشور را، اتفاق چندان خوبی نمی دانند؛ و این باور هم به این دلیل است که افرادی که واکسن می زنند، به چند روز زمان نیاز دارند تا بدن های خود را مقابل بیماری آماده کنند و واکسن نیز درون بدن آن ها به ساخت آنتی بادی بپردازد. پس طبق این موضوع، هرچقدر هم که تعداد افراد واکسن زده افزایش پیدا کنند، چون شرایط کرونا در کشور ما حاد شده است، نمی توانیم نسبت به آن امید زیادی داشته باشیم. 
اما نکته قابل توجه این است که مانند هر کسب و کار و حرفه ی دیگری که در اپیدمی کرونا آسیب دید، اهالی سینما و تئاتر نیز در مقابل خطرات ناشی از همه گیری این ویروس مصون نماندند و بعد از اعلام شدن خبر تعطیلی شش روزه ی تهران و البرز، سینما ها و سالن های تئاتر نیز تعطیل شدند تا بلکه شیوع این ویروس میان مردم تا حد بسیار کمی کاهش یابد! این تعطیلی که توسط مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است، تمامی سینماها و سالن های تئاتر را از روز سه شنبه بیست و نهم تیرماه تا روز یکشبنه سوم مرداد ماه را تعطیل خواهد کرد و دستور تعطیلی به این مراکز صادر خواهد شد.
همایون امیرزاده، مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین بیان کرد که : دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا جنبه عمومی دارد و این گونه نیست که برای اصناف گوناگون به شکل مجزا صادر شود. امیرزاده ادامه داد: با توجه به تعطیلاتی که پیش رو داریم، فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم شامل این قاعده می‌ شوند.
بنابر این با اعلام تعطیلی سراسری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت سالن‌های خصوصی تئاتر و سینماها نیز تا روز سوم مرداد ماه متوقف خواهد بود.
چندی پیش ستاد کرونا در هر استان اعلام کرده بود که فعالیت هر یک از مشاغل از جمله فعالیت سینما ها وابسته به رنگ بندی شهر و وضعیت کرونا در استان وابسته خواهد بود.  امید است تا با مدیریت صحیح ستاد مبارزه با کرونا و همچنین همکاری مردم، شاهد دوباره اکران فیلم های جدید ایرانی در سینما ها باشیم. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 102 کاربر