واکسیناسیون رایگان گردشگران ابوظبی تکذیب شد

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/04/14
بازدید: 70
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

به تازگی مسؤولان ابوظبی، پایتخت امارات عربی متحده نیز اعلام کرده‌اند گردشگران را به رایگان واکسینه می‌کنند. رسانه‌های امارات مدعی شده‌اند بیش از ۸۰ درصد جمعیت ساکن در این کشور واکسینه شده‌اند. شرکت های برگزارکننده تورها هم برای جذب مشتری در این اوضاع بحرانی از این خبر استفاده می کردند تا مردم را ترغیب به سفر کنند. در امارات دو واکسن فایزر و سینوفارم در دسترس قرار دارد بر مبنای گزارشی که منتشر شده بود، توریست هایی که به ابوظبی پایتخت امارات سفر می کردند امکان دریافت واکسن های فایزر یا سینوفارم را به انتخاب خود داشتند و برای دریافت واکسن هیچ هزینه ای پرداخت نمی کردند. این خبر برای کشورهای اطراف امارات که اغلب با محدودیت عرضه واکسن روبرو هستند و سرعت واکسیناسیون در آنها پایین است، خبر خوبی بود ولی این خبر به سرعت تکذیب شد . طبق این خبر که هفته ها قبل منتشر شد، افراد می توانستند بعد از دریافت واکسن گواهی واکسیناسیون یا پاسپورت دیجیتال و کاغذی واکسن نیز دریافت کنند تا از این طریق بتوانند برای سفرهای بین المللی از آن استفاده کنند. اکنون وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی ، رسانه دولتی ابوظبی (Abu Dhabi Government Media Office) در توئیتی خبر منتشر شده مبنی بر واکسیناسیون رایگان گردشگرانی که با ویزای توریستی به ابوظبی سفر می‌کنند را در روز پنجشنبه تکذیب کرد.

 

تکذیب واکسیناسیون رایگان گردشگران در ابوظبی

 

نشریه گلف بیزینس در روز گذشته گزارشی منتشر کرد و رسما اعلام کرد خبر تزریق رایگان واکسن به توریست ها در امارات نادرست است. این رسانه از توییت رییس کمیته بحران امارات نقل قول کرد و نوشت: «رییس کمیته بحران ابوظبی در حساب توییتری خود رسما اعلام کرده است که امارت برنامه ای برای واکسیناسیون توریست ها ندارد ولی افرادی که در ابوظبی ساکن هستند و تاریخ انقضای ویزای آنها گذشته است یا ویزای اقامت بلند مدت آنها منقضی شده می توانند برای دریافت واکسن به مراکز رسمی واکسیناسیون مراجعه کنند. در شرایط فعلی واکسیناسیون تنها برای ساکنان کشور به صورت رایگان انجام می شود و واکسیناسیون  افرادی که با ویزای های منقضی شده در کشور ساکن هستند به دلیل حفظ سلامتی ساکنان کشور است. این بیماری به تمامی مردم اسیب وارد می کند و تمامی افرادی که در این کشور ساکن هستند باید واکسینه شوند تا هم به بیماری مبتلا نشوند و هم ویروس را منتقل نکنند.»
دلیل برگزاری گردشگری واکسن در امارات جبران کاهش درامد این کشور از صنعت توریسم در جریان بحران کرونا اعلام شد ولی مقامات دولتی این کشور به سرعت اقدام به تکذیب این خبر کردند. نکته جالب این جاست که این تکذیبیه در رسانه های دنیا بازخورد چندان زیادی نداشت و تنها رسانه های رسمی امارات آن را منتشر کردند.
همچنین کمیته بحران و حوادث ابوظبی یادآوری کرده افرادی که ویزای ورود (قبل از اقامت) یا حتی ویزای منقضی شده به ابوظبی را در پاسپورت خود دارند، می‌توانند جهت تزریق واکسن به این شهر سفر کنند. در واقع، طبق این مصوبه گردشگرانی که به‌ تازگی ویزای توریستی سفر به ابوطبی را دریافت کرده‌اند ، مشمول دریافت واکسن رایگان نمی‌شوند.  این کمیته تأکید کرده است که این تصمیم برای ایمنی تمام افراد در ابوظبی و با در نظر گرفتن شرایط استثنایی همه‌ گیری ویروس کرونا اخذ شده است.

مسؤولان امارات که بیشتر از یک سال است، گردشگران خارجی را پشت مرزها نگه داشته‌اند، اکنون امیدوارند با این طرح ، بخشی از بحران و زیان ویروس کرونا به صنعت گردشگری در کشورشان را جبران کنند . نرخ تور چهارروزه امارات با ضعیف‌ترین خدمات از شش میلیون تومان شروع می‌شود. شهروندان ایرانی برای سفر به امارات باید ویزا دریافت کنند.
اما با وجود نرخ بالای واکسیناسیون در این کشور، موج همه گیری با جهش دلتای ویروس کرونا نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. طبق گزارشهای ارائه شده توسط کمیته بحران امارات، ۹۳ درصد از افراد مبتلا به کرونا در این کشور به جهش دلتا مبتلا هستند ولی نکته مهم این است که نرخ بستری و مرگ افراد واکسینه شده در مواجهه با این جهش تازه ویروس بسیار پایین است. در روز گذشته امارات خبر از ابتلای بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ نفر به ویروس جهش یافته دلتا دارد ولی تنها ۶ نفر از افراد در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند این در حالیست که در زمان شروع همه گیری با جهش دلتا در هند، نرخ مرگ و میر بسیار بالا بود. کمیته بحران امارات تاکید کرد: «تنها مساله امیدوارکننده در شرایط فعلی این است که واکسن ها در مقابل این جهش ویروس کارایی دارد. به همین دلیل اگر دنیا سرعت واکسیناسیون را افزایش دهد، می توان امیدوار بود از این موج تازه با مرگ و میر کمتری عبور کنیم.»

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر