روسیه از 7 جولای به گردشگران واکسن کرونا تزریق می کند

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/04/08
بازدید: 165
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

با توجه به گزارش روز شنبه ایرنا طرح سفر توریست های خارجی به روسیه به خاطر واکسن زدن در کشور روسیه در طی ماه های اخیر مطرح شده و به احتمال زیاد در ماه جولای اجرا شود. بهتر است بدانید روسیه منطقه ای توریستی است که مردم زیادی سالانه به آن سفر می کنند پس تلاش های این کشور برای زدن این واکسن بی دلیل نیست. از طرفی کریل دیمیتریف رِیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه اعلام کرد که امکان دارد روسیه در ماه جولای مرز های خود را به روی گردشگرهای علاقمند به زدن واکسن کرونا باز کند، وی در بین سخنان خود در سن پترزبورگ گفت ما شاهد حضور علاقه مندان بسیاری از اروپایی ها و اتباع دیگر کشور ها برای گردشگری و زدن واکسن در روسیه هستیم.

تزریق واکسن کرونا به گردشگران در روسیه

روسیه از جمله کشورهایی است که مجوز تزریق واکسن به گردشگران را صادر کرده، اما باید توجه داشت که دریافت واکسن کرونا در این کشور مثل ارمنستان و امارات رایگان نیست. پوتین رئیس جمهور روسیه چند روز پیش اعلام کرد که تصمیم گرفته به گردشگران خارجی که به این کشور سفر می کنند اجازه دهد تا با پرداخت هزینه ای در قبال آن واکسن کرونا بزنند. گزارش روز سه شنبه ایرنا دومای روسیه با حمایت از ایده طرح تورهای واکسیناسیون اعلام کرد که در صورت مهیا بودن شرایط خارجی ها می توانند به منظور تسریع واکسیناسیون به این کشور بیایند. البته امکان اجرای این طرح پس از در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا برای کل جمعیت فدراسیون روسیه وجود خواهد داشت. توپول کارایف اظهار کرد ما در حال مطالعه برای تدارکات ورود افراد خارجی و اتباع علاقه مند به واکسیناسیون در این کشور می باشیم به همین دلیل در حال انجام مقدمات حضور خارجیان در گروه بندی های سازمان یافته برای اجرای واکسیناسیون با کیفیت بالا هستیم، در ادامه حرف های خود گفت ما در حال برنامه ریزی و هماهنگی با هتل ها برای اقامت طولانی مدت اتباع برای انجام دو دور واکسیناسیون تا حداقل برای 25 شب آمادگی داریم.

 

تزریق واکسن کرونا به گردشگران در روسیه


 کدام نوع واکسن کرونا در روسیه به گردشگران تزریق می شود؟

در حال حاضر روسیه چهار واکسن را برای اجرای برنامه واکسیناسیون در این کشور تایید کرده که معروفترین آن اسپوتنیک وی است که در داخل خود روسیه تولید می شود. به گفته پزشکان روسیه 2 میلیون دوز از این واکسن به وجود آمده که انتظار می رود در ماه های آینده تعداد بالای 10 هزار میلیون دوز در ماه از آن ساخته شده و استفاده شود.
از این 4 عدد واکسنی که روسیه ساخته است یکی از آنها تک دوزی می باشد و مرکز وکتور همان شرکت سازنده واکسن روسی ای‌ پی‌ واک کرونا اعلام کرد: این واکسن به تنهای سه خط دفاع ایمنی در برابر ویروس کرونا تشکیل می دهد که احتمال ایمنی در مقابل این بیماری را ۱۰۰ درصد افزایش می‌ دهد.
مرحله اول واکسیناسیون کرونا در شهر مسکو با واکسن به نام اسپوتنیک وی از 5 ماه دسامبر سال 2020 میلادی یعنی 15 آذرماه شمسی و در سراسر روسیه از روز 15 دسامبر که می شود 25 آذر ماه با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی روی پزشکان و معلمان آغاز شد. با توجه به گفته ها روسیه از آغاز سال ۲۰۲۱ واکسن اپی واک کرونا که دومین واکسن روسیه به شمار می رود نیز برای واکسیناسیون کرونا در روسیه بکار گرفته می شود. این واکسن در مهر ماه 7 شمسی در مرکز علمی و پژوهشی نووسیبیرسک به نام وکتور ثبت شده و از ماه بعدی آن یعنی آبان به تولید انبوه رسیده است. 

هزینه واکسن کرونا در روسیه برای مسافران ایرانی چقدر است؟

بر اساس آنچه اعلام شده حداکثر قیمت خرید تمام واکسن های ضد کرونای روسیه عملا یکسان است و بین 840 تا 870 روبل برای یک دز گزارش شده است. چیزی نزدیک به 11 دلار قیمت دارد که با تغییر قیمت دلار می توانید خودتان پیگیر باشد که هزینه اش چقدر می شود. با توجه به این مطالب وزارت صنایع و تجارت روسیه بازگو کرده که هنوز تصمیمی برای قیمت واکسن اسپوتنیک لایت اتخاذ نشد است.

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر