رودخانه ای به رنگ خون

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/07/13
بازدید: 1835
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

رودخانه سرخ ‏تنها یکی از نمونه های شگفت‌ انگیزی است که در پرو مشاهده می شود. در این کشور از لاگونا هومانتی گرفته تا تالاب‌ های طبیعی و فوق العاده میلیپو وجود دارند؛ همچنین می توانید در این کشور شاهد برخی از باور نکردنی ‌ترین و منحصر به فردترین مناظر جهان باشید. بهتر است یک برنامه ریزی مناسب انجام داده و این بار به جای مسافرت به یک شهر و یا کشور تکراری، مقدمات بازدید از عجیب ترین مناظر طبیعی را فراهم کنید. رودخانه سرخ، یکی از مناطق طبیعی است که همه ساله نظر بسیاری از مسافران را به سمت خود معطوف نموده و می توان گفت توانسته است تا حد ممکن تعجب آن ها را برانگیزد. اگر به طبیعت گردی در مناطق ویژه همچون پرو علاقمند هستید، پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

رودخانه سرخ

 


آشنایی با رود سرخ کوسکو

رودخانه ای که از آن سخن می گوییم، کوسکو نام دارد. رود کوسکو در زبان محلی مردم پرو به پالکویلا پوکامایو مشهور است. در واقع در کوچوآ، پالکویلا به معنی شاخه کوچک و پوکامایو به معنی رودخانه قرمز است. این راه آبی به طول 5 کیلومتر، سرخ رنگ است، اما پس از آنکه با برخی جریان ‌های منطقه و رودخانه ‌های کوچک ترکیب می شود، رقیق‌ تر شده و در نهایت سرخی منحصر به فرد خود را از دست دهد.5  کیلومتر مسافت اندکی نیست و توانایی برانگیختن هیجانات مسافران را دارد. بسیاری از مسافران حتی نمی توانند تمامی این مسافت را طی نموده و از تمام صحنه های موجود لذت ببرند، با این حال، اگر با تورهای گردشگری به این منطقه مسافرت می کنید، شما را به بهترین و عجیب ترین نقاط این رود می برند.

 

رودخانه سرخ

 

 

دلیل رنگ سرخ رودخانه کوسکو

سرخ بودن رودخانه کوسکو در نتیجه سنگ های قرمز پر از اکسید آهن در این منطقه است. این سنگ های رسوبی غنی از مواد معدنی هستند و  هنگامی که باران می ‌بارد، از تپه ‌ها شسته می‌شوند و آب، سیال و سرخی را از کوه ها به سمت مسیر رودخانه جاری می کنند. اگر میزان باران بسیار زیاد باشد، رنگ رودخانه به رنگ صورتی و یا کهربایی در می آید و اگر میزان باران اندک باشد، رنگ آن سرخ و کاملا خونی به نظر می رسد. رنگ سرخ رودخانه در میان زمین های سرسبز کشاورزی تضاد رنگی بسیار زیبایی را ایجاد می کند و تصاویر آن به یک تابلوی تخیلی بیشتر شباهت دارد تا یک واقعیت زمینی؛ با این حال این منظره در غرب جهان و در کشور پرو میزبان هزاران توریست داخلی و خارجی است.

 

رودخانه سرخ

 


بهترین زمان بازدید از رودخانه سرخ 

از آنجا که رودخانه سرخ در نتیجه بارش باران ایجاد می‌ شود، ماه های بارانی بهترین زمان مسافرت به کوسکو است. در دیگر ایام سال، سطح آب رودخانه بسیار پایین ‌تر از حد معمول بوده و به همین علت، رنگ آن به رنگ قهوه ‌ای و یا گلی شباهت بیشتری دارد. مسافرت در این ایام برای مسافران خوشایند نبوده و بهتر است در ایام تابستان راهی این منطقه نشوید. بنابراین مسافرت به کوسکو در دسامبر تا آوریل را به شما پیشنهاد می کنیم. در میان ماه های سال، آوریل بهترین زمان مسافرت به این منطقه است. به هیچ وجه در ماه های می تا نوامبر برای بازدید از رودخانه سرخ راهی این منطقه نشوید.


مسیر دسترسی به رودخانه سرخ

رود سرخ در استان کانچیس و در منطقه کوسکو در فاصله سه ساعتی از جنوب شرقی شهر کوسکو واقع شده‌ است. این استان در جوار کوه بزرگ آسانگات در یک منطقه‌ مهم به نام آپو قرار دارد. بهترین گزینه ممکن برای بازدید از رودخانه سرخ، ثبت نام در یک تور گردشگری به مقصد پرو و به طرف کوه رنگین‌کمان و توقف در پالکویو است. این مسیر خلوت ترین مسیر ممکن برای دسترسی به رودخانه سرخ خواهد بود. در مسافرت به این منطقه، بازدید از کوه رنگین‌کمان وینیکونکا کلاسیک، پل طنابی کیوسکا، اینکا و خرابه ‌های باشکوه قراپوکارا را از دست ندهید. امکان بازدید از این مناطق به راحتی در مسیر رود سرخ وجود دارد. در کشور پرو مناظر عجیب و غریب بسیار زیادی وجود دارد که بهتر است در مسافرت به این کشور، بازدید از این مناظر هیجان انگیز را در برنامه خود قرار دهید.

 

رودخانه سرخ

 


تور طبیعت گردی لحظه آخر
تور لحظه آخری یکی از بهترین شیوه های مسافرت به پرو و بازدید از رودخانه کوسکو است که با کاهش هزینه های مسافرت همراه می گردد، با این حال، تور لحظه آخر بهترین امکانات ممکن را با توجه به بودجه مالی مسافران تدارک می بیند. طبیعت گردی یکی از مهم ترین فعالیت های گردشگری تور لحظه آخر است که همه ساله و در اغلب ایام سال ارائه شده و مشمول بسیاری از مناطق داخلی و کشورهای خارجی می گردد. مطمئن سفر با یک تور لحظه آخری به مقصد کشور های خارجی می تواند در هزینه سفر شما به حد بسیار چشمگیری صرفه جویی نموده و سفری اقتصادی و با کیفیت را برای شما به ارمغان آورد.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 103 کاربر