بعد از کرونا مردم به کجا سفر می کنند؟

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/07/08
بازدید: 244
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هیچ وقت فکر نمی کردیم که یک بیماری بتواند جنبه های مختلف زندگی مان را اینگونه تحت تاثیر خود قرار دهد. با شیوع ویروس کرونا بیشتر بخش های زندگی مان دچار تغییر شد و مشکلات متعددی پیش رویمان قرار گرفت. قبل از این ویروس به راحتی می توانستیم سفر کنیم و از جاذبه هایی که در طول سفر نصیب مان می شود لذت ببریم. با این حال شیوع این ویروس به ما نشان داد که زندگی بازی های مختلفی برایمان دارد و همیشه در روی یک پاشنه نمی چرخد. حالا که چند ماهی از شیوع این ویروس می گذرد، گمانه زنی ها درباره شروع سفر و برداشته شدن محدودیت هایی که قبلا اعمال شده بود آغاز شده است. سوالی که در حال حاضر به ذهن خطور می کند این است که مردم پس از کرونا به کجا سفر می کنند؟ 

 

سفر بعد از ایام کرونا


تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده است و یافته های جالبی نیز در این باره به دست آمده است. یکی از همین پژوهش ها توسط شرکت گردشگری Kuoni اجرا شده و نتایج آن در حال حاضر در اختیار عموم قرار گرفته است. این شرکت در طول پژوهش خود از داده های گوگل بهره برده و توانسته است مقاصد محبوب بعد از کرونا را به دست آورد. یافته های این تحقیق نشان می دهد، مردم تمایل شدیدی به سفر دارند و در حال حاضر منتظر به پایان رسیدن محدودیت های کرونایی هستند. بررسی های سایت گوگل ترندز هم نشان می دهد جستجوی عباراتی همچون تعطیلات ۲۰۲۱ یا عبارات انگلیسی همچون Holiday 2021 در مقایسه با روزهای پایانی مارس بیش از 124 درصد افزایش داشته است. این شرکت گردشگری یافته های خود را بر روی نقشه ای ترسیم کرده است که نشان می دهد هر کدام از کشورها چه مکانی را برای گردش بیشتر مدنظر دارند. 

 


بررسی های این نقشه در مقیاس جهانی نشان می دهد ساکنان تمامی کشورهای جهان، امارات متحده عربی را محبوب ترین مقصد برای سفر در سال 2021 می دانند. کشورهایی همچون قطر، کانادا و آمریکا نیز جایگاه دوم این پژوهش را از آنِ خود کرده اند. در جایگاه سوم این پژوهش نیز کشور مصر قرار گرفته است. با تحلیل داده ها بر مبنای قاره های مختلف به این نتیجه می رسیم که اروپایی ها مالدیو را بیشتر از سایر کشورهای جهان برای سفر دوست دارند. آسیایی ها نیز ترجیح می دهند سفر بعد از کرونا را به آمریکا و کانادا اختصاص دهند. 

 

سفر بعد از ایام کرونا


از دید آفریقایی ها نیز کشورهایی همچون امارات متحده عربی بهترین مقصد برای سفر محسوب می شود. اهالی کشورهای آمریکای جنوبی، پرو را مقصد خوبی برای سفرهای خود می دانند و ترجیح می دهند بعد از اتمام ویروس کرونا به این نواحی سفر کنند. انگلیسی ها برای انتخاب مقصد سفر دست به دامن کشورهایی همچون مالدیو، مکزیک و بالی شده اند و ژاپنی ها نیز آمریکا و کانادا را مورد توجه قرار داده اند. نقشه ای که این شرکت گردشگری ترسیم کرده است، نشان می دهد، روس ها دوست دارند سفر بعدی شان را به مقصد مکزیک تنظیم کنند. این در حالی است که استرالیایی ها نظر دیگری دارند و فیجی را به سایر مقاصد گردشگری ترجیح می دهند.

 

خسارت سه هزار میلیاردی کرونا به گردشگری ایران - امروزه کرونا همه ابعاد زندگی مردم و مشاغل مختلف را بیش از پیش تحت تاثیر خود قرار داده اما در این میان صنعت گردشگری بیشترین خسارت را در برداشته است.


بررسی های موجود نشان می دهد هر کدام از کشورهای دنیا، سفر را از نگاه خود مورد بررسی قرار می دهند. اینکه هر کشوری چه مقصدی را برای سفر مدنظر داشته باشد، به فاکتورهای مختلفی وابسته است. یکی از کارشناسان شرکت Kuoni در این باره چنین می گوید: این روزها بیشتر کشورهای جهان درگیر ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن هستند. یکی از همین محدودیت ها، اعمال قرنطینه و مشکلاتی است که به دلیل آن گریبان مردم را گرفته است. 

 

سفر بعد از ایام کرونا


در حال حاضر و با وجود چنین مشکلاتی، مردم به دنبال روزنه امیدی هستند و دوست دارند آینده روشنی را برای خود تصور کنند. شاید به همین دلیل است که به دنبال رزرو هتل یا پروازهای هوایی می روند و خودشان را برای تعطیلات پیش رو آماده می کنند. برای اینکه امیدمان را از دست ندهیم، دوست داریم چیزی برای آینده مان داشته باشیم. در چنین شرایطی است که دست به دامن رزروهای اینترنتی می شویم. چنین تحقیقاتی اگر چه جنبه پژوهشی دارد، اما می تواند برای بیشتر افراد سرگرم کننده باشد. جستجوهای اینترنتی در طول ماه های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده و بر اساس شرایط موجود تغییر کرده است. در حال حاضر همه مردم دنیا منتظر کشف واکسن کرونا هستند تا با خیال راحت تری به سراغ کارهای روزمره خود همچون سفر بروند. در این میان استفاده از نقشه های این چنینی به ما کمک می کند رفتار مردم در حوزه سفر را برای روزهای پساکرونایی پیش بینی کنیم.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر