برف شکلاتی در سوئیس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/07/07
بازدید: 333
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قطعا شما نیز با خواندن عنوان این مقاله شگفت زده شده اید! تعجب ندارد، چرا که این خبر تمامی مردم جهان را شوکه کرد و به سمت بررسی اخبار در این زمینه کشاند. اما به راستی برف شکلاتی در سوئیس چه بود و اینکه به چه علت چنین پدیده ای روی داد؟ آیا بارش برف شکلاتی با تبعات خاصی همراه بود و مشکلات خاصی را برای افراد، شهروندان و موسسات ایجاد نمود یا خیر؟ 
قطعا هیچ قشری به اندازه پاکبانان از بارش برف شکلاتی در سوئیس، متحمل زحمت و مشقت نگردید؛ با این حال این خبر زوایای دیگری نیز داشته است که در مقالات و رسانه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. ما نیز این  اخبار را بررسی کرده و در اختیار کاربران قرار می دهیم. پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. بارش برف شکلاتی در سوئیس
  2. دلیل باریدن برف شکلاتی در سوئیس


بارش برف شکلاتی در سوئیس

زمانی که در اوایل سال 2020 بسیاری از مناطق جهان با مسائل ناشی از زلزله، سیل، کرونا و مواردی از این قبیل درگیر بودند، در کشور سوییس بارش برف شکلاتی همه مردم را شگفت زده کرد. اما برف شکلاتی به چه معناست؟ 
شاید شما نیز همانند ما تصور کنید که بارش برف در زمان وقوع گرد و غبار منجر به تشکیل گوله های قهوه ای رنگ برفی و بارش برف شکلاتی شده است، اما باید بگوییم که این شکلات به هیچ وجه استعاره نبوده و واقعا در آسمان سوییس شکلات باریده است. مگر می شود در یک کشور بی نظیر همچون سوییس، شاهد وقوع پدیده هایی همچون گرد و غبار باشیم؟ قطعا داستان جریان دیگری دارد که علت آن را در ادامه بیان می کنیم.

 

برف شکلاتی

 


دلیل باریدن برف شکلاتی در سوئیس

علت وقوع چنین پدیده ای در شهر اولتون سوییس، نقص فنی در کارخانه تولید شکلات بوده است. لینت، یکی از برترین کارخانه های تولید شکلات در شهر اولتون است و شکلات های تولید شده در این کارخانه بی نظیر هستند، به همین علت اغلب مردم اولتون هرگز شکلات مناطق دیگر را به شکلات های کارخانه لینت ترجیح نمی دهند. بروز مشکل و نقص فنی در یکی از بخش های کارخانه لینت منجر به مکیده شدن پوسته های کاکائو و خروج آن ها از طریق خروجی های هوایی و وارد شدن این پوسته ها به هوای اولتون شد. وزش شدید باد در آن زمان، باعث شد تکه های شکلات در سطح شهر پراکنده شوند. از آنجا که در زمان وقوع این نقص و همچنین در زمان وزش باد، سطح شهر اولتون پوشیده از برف بود، این پدیده را با عنوان برف شکلاتی نام گذاری کردند. در عرض چند دقیقه تمامی سطح شهر و بخصوص سطح خودروهای پارک شده در خیابان ها با یک لایه برف سفید و تکه های کوچکی از شکلات پوشیده شد. 
برای طرفداران شکلات تلخ، داستان خوشایندی بود
برف تمیز و پاکیزه ای که بر روی خیابان و تمامی سطوح باریده بود باعث شد مردم و کسانی که عاشق شکلات تلخ هستند شکلات ها را از سطوح تمیز برداشته و در کیسه های مخصوصی ذخیره کنند. در آن روز بسیاری از مردم مبادرت به جمع آوری شکلات ها کردند و از بارش یک برف عجیب و غریب در سطح شهر به شدت خوشحال بودند. بخصوص اینکه نقص به وجود آمده به سرعت اطلاع رسانی گردید و مردم از سلامت خوراکی های جمع آوری شده مطمئن بودند. 

 


تبعات بارش برف شکلاتی در سوئیس

تبعات خاصی به دنبال بارش برف شکلاتی روی نداد، اما پاکبانان و مردم مجبور به تمیز کردن تمامی سطح شهر از برف و شکلات شدند. تمیز کاری نهایی به گرم شدن هوا نیاز داشت تا تکه های شکلات از زمین جدا شده و امکان پاکسازی به وجود آید. کارخانه لینت به دنبال وقوع این مشکل سریعا تمامی تبعات و خسارات ناشی از این نقص را بر عهده گرفت و اعلام کرد تمامی حقوق پاکبانان و افرادی که متحمل زحمت های بیشتری شده اند را پرداخت خواهد کرد. مهم ترین مسئله ای که در این خصوص رخ داد، اختلال در روند خدمت رسانی و رفت و آمد مردم بود. 
سفر به سوئیس
تور اروپا همواره سرشار از شگفتی بوده است. شما می توانید با ثبت نام در تور سوئیس راهی این کشور شده و برترین مناظر طبیعت را مشاهده کنید. تور سوئیس یکی از تورهای پرطرفدار در کنار تورهایی همچون فرانسه، نروژ و اسکاتلند است. در سفر به کشور سوئیس، بازدید از شهر اولتون را از دست ندهید. تور سوئیس در تمام ایام سال فعال است. این کشور تمامی فصول آب و هوای مطبوعی داشته و زمستان ها و تابستان های آزاردهنده ای ندارد. امکانات رفاهی در این کشور فوق العاده زیاد است و فرهنگ عمومی جامعه با اقشار مختلف و حتی بیگانگان رفتار مناسبی دارد. جهت سفر به اروپا و بخصوص کشور سوئیس، می توانید از طریق وب سایت های ارائه دهنده خدمات تور گردشگری همچون وب سایت لحظه آخر اقدام نموده و یک تور مناسب را خریداری کنید. قطعا با یکبار مسافرت به کشور سوئیس می توانید ارزش یک مسافرت واقعی را درک کنید. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر