شرایط سفر به ارمنستان در ایام کرونا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/06/16
بازدید: 968
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ارمنستان یکی از مهم ترین کشور های توریستی می باشد و سالانه افراد بسیاری به این کشور سفر می کنند، جالب است بدانید که بخش قابل توجهی از توریست های خارجی کشور ارمنستان را گردشگران ایرانی تشکیل می دهند.
همانطور که می دانید از اواخر بهمن سال گذشته ویروس کرونا در کشور ایران شیوع پیدا کرد و در همان زمان نیز تمامی پرواز های خارجی لغو شده و محدودیت های بسیاری برای خروج از ایران اعمال شد، اما در حال حاضر این محدودیت ها در حال برطرف شدن هستند و کشور های مختلف با وجود کرونا اقدام به بازگشایی مرز هایشان کرده اند، کشور ارمنستان یکی از اولین کشور هایی است که مرز هایش را به روی گردشگران ایرانی باز کرده است، اگر از علاقمندان به گردشگری هستید و یا قصد سفر به ارمنستان در ایام شیوع کرونا را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

سفر  به ارمنستان بدون ویزا


گردشگران ایرانی می توانند مجددا بدون ویزا به ارمنستان سفر کنند.
گردشگرانی ایرانی پیش از شیوع کرونا طبق قراردادی که بین کشور های ایران و ارمنستان وجود داشت می توانستند بدون داشتن ویزا (دریافت ویزای فرودگاهی) به این کشور سفر کنند اما مدت زمان این قرار داد در تاریخ 31 می 2020 به پایان رسید و کشور ارمنستان به سبب شیوع ویروس کرونا، از تمدید آن خودداری کرد، اما به تازگی و همزمان با بازگشایی مرز های این کشور به روی ایرانیان، قوانین مربوط به عدم نیاز به ویزا برای ورود به ارمنستان مجدداً در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر گردشگران ایرانی تور ارمنستان می توانند به سادگی به این کشور سفر کنند.

 

تور ارمنستان - یکی از مهم ترین دلایل سفر گردشگران به این کشور زیبا و دیدنی، عدم نیاز به ویزا می باشد. لیست قیمت تورهای ارمنستان را می توانید در لینک ببینید. 


بازگشایی مرز های ارمنستان به روی ایرانیان
همانطور که در مقدمه مقاله اشاره کردیم، ارمنستان یکی از کشور هایی است که به محدودیت های سفر ناشی از شیوع کرونا پایان بخشیده است و شما می توانید با رعایت یکسری از نکات به این کشور سفر کرده و پس از مدتی طولانی به تفریح بپردازید، از شرایط ورود گردشگران ایرانی به کشور ارمنستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- گردشگران ایرانی برای سفر به ارمنستان نیازی به انجام تست کرونا ندارند، اما در نظر داشته باشید که به هنگام ورود به فرودگاه امام خمینی دمای بدن شما کنترل می شود و در صورت مشکوک بودن از ورود شما ممانعت خواهد شد.
-  پس از رسیدن به ارمنستان، کارگزاری مسافران تمامی گردشگران را به وسیله اتوبوس به مراکز درمانی تعیین شده از سوی دولت ارمنستان به منظور انجام تست PCR منتقل می کنند، لازم به ذکر است که هزینه انجام این تست 40 دلار بوده و پرداخت آن به عهده مسافران می باشد.
- پس از انجام تست مسافران به محل اقامت خود برده می شوند و تا زمان اعلام شدن نتایج تست PCR اجازه خروج از هتل یا اقامتگاه را ندارد، توجه داشته باشید که نتیجه تست های تشخیص کرونا معمولا بعد از 4 تا 12 ساعت به گردشگران اطلاع داده می شود.
- در صورتی که پاسخ تست کرونای گردشگری منفی باشد وی اجازه خروج از هتل را دارد اما در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش گردشگر مورد نظر به مدت 14 روز در هتل یا محل اقامت خود قرنطینه شده و اجازه خروج ندارد، باید بدانید که تأمین هزینه های اقامتگاه و همچنین سایر موارد در طول مدت قرنطینه به عهده گردشگر می باشد.
امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با سفر به ارمنستان در ایام کرونا کسب کرده باشید و این اطلاعات در سفر با تور ارمنستان برایتان مفید واقع شود.
آیا با وجود شرایط کرونا شما سفر به ارمنستان را انتخاب می کنید؟ 
به نظر شما پروتکل های بهداشتی در سفر ها تا چه اندازه رعایت می شوند؟ 

 

واحد پول ارمنستان - اطلاعات کامل از واحد پول کشور ارمنستان

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 108 کاربر