گزینه های اقتصادی سفر با کمتر از ۵ میلیون در عید ۹۹

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1398/12/04
بازدید: 283
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
سفرهای اقتصادی به سفرهایی گفته می شود که با حداقل هزینه و بهترین امکانات باشد، از آنجایی که در حال حاضر مخاطبان به دنبال سفرهای ارزان هستند گمان می کنند اگر قصد سفری ارزان داشته باشند تنها می توانند به شهرهای ایران سفر کنند و در مورد سفر های خارجی این مورد صدق نمی کند، اما خبر خوش این که تورهای گردشگری پرطرفداری هستند که با مخارجی محدود امکان پذیر هستند و می توانند خاطرات خوشی را برای شما به یادگار بگذارند. به طوری که برخی از سفر های خارجی حتی مخارجی کمتر از سفر های داخلی دارند و این می تواند بسیار خوشحال کننده باشد، بدین منظور سایت لحظه آخر قصد دارد این سفرها را برای شما نام برده و اطلاعات جامعی در مورد آن ها در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهد تا بتوانید در عید نوروز 99 سفری لذت بخش به خارج از کشور داشته باشید و خاطره ای خوش برای خود و خانواده و دوستان به یادگار بگذارید. با لحظه آخر همراه باشید...
 
 
تورهای نوروزی ارزان
 
 
تورهایی که در این مقاله برای سفر نوروزی 99 به شما پیشنهاد می شود:
تور باتومی
تور ایروان
تور تفلیس
تور باکو
تور استانبول
 
 
نکاتی در مورد سفر در نوروز
 

نکات مربوط به تورهای نوروزی 99

  • قیمت تورها به خیلی از فاکتورها بستگی دارد، فاکتروهایی همچون نوع سفر (هوایی یا زمینی)، نوع پرواز، نوع هتل و امکانات آن، نوع غذا، هزینه لیدر و غیره اما مهمترین فاکتوری که می توان گفت هزینه تور را مشخص می کند هتل می باشد.
  • تمامی هتل های ارائه دهنده این تورها همراه با صبحانه رایگان می باشد.
  • برای اطلاع از مدارک مورد نیاز، زمان دقیق رفت و برگشت، قیمت و امکانات قابل ارائه هتل ها می توانید به صفحه تورها مراجعه کرده و تور مورد نظرتان را مطالعه نمایید.
  • برای راحتی شما در انتخاب تور مورد نظرتان، سایت لحظه آخر اطلاعاتی کلی از شهر مورد نظر، دیدنی ها و هزینه های آن در اختیار شما قرار داده است.
  • تمامی قیمت های هتل های ذکر شده در این مقاله در واقع همان قیمت تور می باشد.
  • تمامی نرخ هتل ها نیز مربوط به اتاق های دو تخته بوده و این نکته را در نظر داشته باشید نرخ های نوشته شده تنها برای 1 نفر می باشد. 
  • تمای قیمت های اعلام شده در این مقاله مربوط به اسفند ماه 98 می باشد.
 
باتومی
 

تور نوروزی باتومی در گرجستان

تور باتومی یکی از مواردی است که می تواند در این مقاله به عنوان تورهای خارجی کمتر از 5 میلیون تومان جای گیرد، باتومی شهری ساحلی و بسیار زیباست که در کشور گرجستان واقع شده است، این شهر در چند سال اخیر تحولات بسیاری در صنعت گردشگری خود داشته است به طوری که سالانه گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جلب کرده است، باتومی که در مجاورت دریای سیاه قرار دارد و پر از جاذبه های گردشگری می باشد می تواند برای یک مسافرت عالی بسیار جذاب باشد. در ادامه شما را با این شهر زیبا و دیدنی بیشتر آشنا خواهیم کرد.
 
 
سفر به باتومی
 

مدت زمان اقامت تور نوروزی باتومی

مدت زمان اقامت برای تور باتومی با مبلغ ذکر شده معمولا 4 شب می باشد و با افزایش مدت اقامت، مبلغ قابل پرداخت نیز افزایش می یابد، این 4 شب اقامت در بین بازه 28 اسفند ماه 98 تا 9 فروردین 99 قابل ارائه می باشد که شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط خود، مدت مورد نظر خود را مشخص کرده و تور مورد علاقه خود را با توجه به آن خریداری فرمایید.
 
 
دیدنی های باتومی
 

هتل های قابل ارائه تور باتومی نوروز

به منظور راحتی شما در اطلاع از قیمت هتل های باتومی، این اطلاعات در تصویر ذیل برای شما شرح داده شده است.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. نکات مربوط به تورهای نوروزی 99
  2. تور نوروزی باتومی در گرجستان
  3. مدت زمان اقامت تور نوروزی باتومی
  4. هتل های قابل ارائه تور باتومی نوروز
  5. دانستنی های سفر در تور باتومی نوروز
  6. آب و هوای باتومی در نوروز
  7. بهترین جاذبه های گردشگری باتومی در نوروزی
  8. بهترین تفریحات باتومی در نوروزی
  9. هزینه خوراک در تور نوروزی باتومی
  10. هزینه رفت و آمد در تور نوروزی باتومی
  11. تور نوروزی ایروان در ارمنستان
  12. مدت زمان اقامت تور نوروزی ایروان
  13. هتل های قابل ارائه تور ایروان نوروزی
  14. دانستنی های سفر در تور ایروان نوروزی
  15. آب و هوای ایروان در نوروز
  16. بهترین جاذبه های گردشگری ایروان در نوروز
  17. بهترین تفریحات ایروان در نوروز
  18. هزینه خوراک در تور نوروزی ایروان
  19. هزینه رفت و آمد در تور نوروزی ایروان
  20. تور نوروزی تفلیس در گرجستان
  21. مدت زمان اقامت تور نوروزی تفلیس
  22. هتل های قابل ارائه تور تفلیس نوروزی
  23. دانستنی های سفر در تور تفلیس نوروزی
  24. آب و هوای تفلیس در نوروز
  25. بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس در نوروز
  26. بهترین تفریحات تفلیس در نوروز
  27. هزینه خوراک در تور نوروزی تفلیس
  28. هزینه رفت و آمد در تور نوروزی تفلیس
  29.  تور نوروزی باکو در آذربایجان
  30. مدت زمان اقامت تور نوروزی باکو
  31. هتل های قابل ارائه تور باکو نوروزی
  32. دانستنی های سفر در تور باکو نوروزی
  33. آب و هوای باکو در نوروز
  34. بهترین جاذبه های گردشگری باکو در نوروز
  35. بهترین تفریحات باکو در نوروز
  36. هزینه خوراک در تور نوروزی باکو
  37. هزینه رفت و آمد در تور نوروزی باکو
  38. تور نوروزی استانبول در ترکیه
  39. مدت زمان اقامت تور نوروزی استانبول
  40. هتل های قابل ارائه تور نوروزی استانبول
  41. دانستنی های سفر در تور استانبول نوروزی
  42. آب و هوای استانبول در نوروز
  43. بهترین جاذبه های گردشگری استانبول در نوروز
  44. بهترین تفریحات استانبول در نوروز
  45. هزینه خوراک در تور نوروزی استانبول
  46. هزینه رفت و آمد در تور نوروزی استانبول

 

هتل های باتومی

دانستنی های سفر در تور باتومی نوروز

همانطور که گفته شد شهر باتومی یکی از زیباترین شهرهای کشور گرجستان به شمار می آید که طرفداران بسیاری یافته است، این شهر پر ازدیدنی های بی شماری است که می تواند شما را محو خود کند، شب های این شهر زیبا بسیار تماشایی می باشد و گزینه بسیار مناسبی برای سفرهای دو نفره و عاشقانه به شمار می رود، از دانستنی هایی که باید از باتومی بدانید پول رایج این شهر می باشد، واحد پول گرجستان لاری می باشد، هر 1 لاری گرجستان در حال حاضر 4500 تومان می باشد، زبان مردم این شهر نیز گرجی می باشد، اما جوانان آن به زبان انگلیسی مسلط هستند و می توانید با این زبان با مردمان باتومی ارتباط برقرار کنید، اختلاف ساعت ایران با باتومی نیز نیم ساعت می باشد، در ادامه قصد داریم مختصری از جاذبه های گردشگری این شهر، تفریحات آن، اطلاعاتی از شرایط آب و هوایی و هزینه های خوراک و رفت و آمد و اطلاعاتی از این دست را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید سفری راحت و آسوده به این شهر زیبا داشته باشید.
 
 
آب و هوای باتومی
 

آب و هوای باتومی در نوروز

باتومی به سبب قرارگیری در مجاورت دریای سیاه شهری ساحلی به شمار می رود که از آب و هوایی نیمه مرطوبی برخوردار است، این شهر در تابستان ها گرم و در زمستان ها سرد می باشد اما زمستان های آن بدون برف است و به ندرت سفید پوش می شود، به طور دقیق تر رطوبت در این شهر حدود 81 درصد می باشد، بارش باران نیز در این شهر اغلب زیاد است، اگر بخواهید از بهترین زمان سفر به باتومی بدانید باید بگوییم که سفر به این شهر در فصول بهار و پاییز می تواند بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی باشد.
 
 
جاذبه های گردشگری باتومی
 

بهترین جاذبه های گردشگری باتومی در نوروزی

بد نیست اطلاعاتی جزئی از جاذبه های گردشگری باتومی نیز در اختیار شما قرار گیرد تا بتوانید از دیدنی های این شهر آگاه باشید و در صورت انتخاب باتومی برای سفر نوروزی خود بدانید که چگونه برای بازدید از آن ها برنامه ریزی کنید تا بتوانید سفری به یاد ماندنی داشته باشید. از دیدنی هایی که به شما پیشنهاد می شود حتما در این شهر به بازدید از آن ها بروید می توان به باغ گیاه شناسی باتومی، مجسمه علی و نینو، میدان پیازا باتومی، برج الفبا، میدان اروپا و کلیسای مادر مقدس اشاره کرد.
 
 
تفریحات باتومی
 

بهترین تفریحات باتومی در نوروزی

از جمله تفریحاتی که در این شهر ساحلی وجود دارد و طرفداران بسیاری یافته است تفریحات آبی باتومی می باشد، تفریحاتی نظیر پاراشوت باتومی، تور رفتینگ باتومی، غواصی  و پارک آبی باتومی از جمله تفریحات آبی این شهر می باشد، اگر از طرفداران این دست تفریحات نیستید باید بدانید که باتومی تفریحات دیگری نیز همچون آکواریوم باتومی، موزه استالین و دلفیناریوم باتومی دارد و از شما در این اماکن دیدنی میزبانی می کند. همچنین این شهر سراسر دارای مسیرهای دوچرخه سواری مجزا می باشد که می توانید به راحتی در این شهر دوچرخه سواری کنید و در سطح شهر گشتی بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. گفتنی است هزینه تفریحات در باتومی از حدود 5 لاری (20 هزار تومان) شروع شده و تا 150 لاری (600 هزار تومان) نیز می رسد.
 

تفریحات پرطرفدار گرجستان - با کلیک بر روی لینک می توانید تفریجات مهیج گرجستان را بشناسید.

 
 
هزینه خوراک در باتومی
 

هزینه خوراک در تور نوروزی باتومی

از دیگر هزینه هایی که شاید در مسافرت جزو بیشترین هزینه ها به شمار آید هزینه های مربوط به خورد و خوراک می باشد، در رستوران های ارزان باتومی هزینه غذا از حدود 10 لاری (40 هزار تومان) تا 17 لاری (68 هزار تومان) می باشد، در رستوران های متوسط این شهر نیز قیمت غذاهای حدود 15 لاری (60 هزار تومان) تا 30 لاری (120 هزار تومان) و رستوران های لوکس این شهر غذاهایی با قیمت بین 35 لاری (140 هزار تومان) تا 60 لاری ( 240 هزار تومان) می باشد. اگر قصد سفر به باتومی دارید به شما پیشنهاد می شود که حتما غذاهای اصیل گرجی را در باتومی امتحان کنید و طعم بی نظیر آن ها را بچشید.
 
 
رفت و آمد در باتومی
 

هزینه رفت و آمد در تور نوروزی باتومی

از دیگر هزینه ها نیز هزینه حمل و نقل می باشد، لازم به ذکر است قیمت هر لیتر بنزین در شهر باتومی حدود دو لاری (8 هزار تومان) می باشد، هزینه های مربوط به وسایل نقلیه عمومی 0,50 لاری (2هزار تومان) تا 0,70 لاری ( 2800 تومان) می باشد، رفت و آمد با تاکسی در این شهر نیز حدود 2 لاری (8 هزار تومان) می باشد، با اضافه شدن هر 1 کیلومتر به مسافت، 1 لاری (4 هزار تومان) نیز به قیمت کرایه ماشین افزوده می شود. هزینه مسافت مرکز شهر تا فرودگاه باتومی نیز حدود 6 لاری (24 هزار تومان) می باشد.
 
 
سفر به ایروان
 

تور نوروزی ایروان در ارمنستان

از دیگر شهرهایی که می توان با هزینه ای کم به آن سفر کرد و از مسافرت به خارج از کشور لذت برد، ایروان می باشد، ایروان یکی از شهرهای کشور ارمنستان می باشد که شاید شهر شناخته شده ای نباشد و کمتر کسی به آن سفر کرده باشد، اما شاید باورتان نشود که این شهر پر از زیبایی های بسیاری است که می تواند سفری لذت بخش را برای شما به یادگار بگذارد. با ما همراه باشید تا با اطلاعات کاملی از هزینه های تور ایروان زیبا بیشتر آشنا شوید.
 
 
سفر به ایروان
 

مدت زمان اقامت تور نوروزی ایروان

مدت زمان تور ایروان برای تور نوروز متفاوت می باشد، تورهای ایروان 3 شبه، 4 شبه و 5 شبه می باشند و پروازهای آن بین بازه 1 اسفند 98 تا 13 فروردین 99 می باشد، از آنجایی که بازه زمانی پروازهای ایروان بیشتر می باشد شما می توانید به راحتی بسته به شرایط خود مدت مورد نظر را انتخاب کرده و به راحتی سفری آسوده به ایروان داشته باشید. لازم به ذکر است تور ایروان به صورت زمینی نیز وجود دارد و مدت زمان اقامت آن ها نیز 4 شب می باشد. تور زمینی با اتوبوس VIP می باشد. از جمله ویژگی های تور زمینی هزینه کم آن است که این می تواند طرفداران این تورهای زمینی خارجی را بیشتر کند.
 
 
هزینه های سفر به ایروان
 

هتل های قابل ارائه تور ایروان نوروزی

هتل های بسیاری تورهای ایروان را میزبانی می کنند، همانطور که می دانید هر هتل با توجه به درجه آن ها و امکانات قابل ارائه توسط آن ها هزینه های متفاوتی دارند که یکی از نکات مثبتی که در مورد این تفاوت هزینه ها وجود دارد این است که به راحتی می توانید با توجه به بودجه خود مناسب ترین هتل را انتخاب کنید. هتل هایی که تورهای زمینی و هوایی ایروان را ارائه می دهند با توجه به مدت اقامت و میزان امکانات این هتل ها با مبالغ متفاوتی ارائه می شوند که در تصویر زیر جزدیات آن برای شما به تفکیک قرار داده شده است.
 
 
هتل های ایروان
 

دانستنی های سفر در تور ایروان نوروزی

ایروان به عنوان پایتخت کشور ارمنستان که توریستی ترین شهر این کشور نیز به شمار می آید، جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و به سبب نزدیکی آن به کشور عزیزمان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری از سوی ایرانیان محسوب می گردد، این شهر فوق العاده زیباست و مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز دارد، شاید یکی از دلایلی که ایرانیان ایروان را برای سفر انتخاب می کنند، همین فرهنگ غنی این شهر می باشد. شب های ایروان نیز بسیار زیباست و برای پیاده روی زمان مناسبی می باشد، این شهر از لحاظ امنیت نیز مناسب است و می توان با خیال راحت در آن به گشت و گذار بپردازید. از دیگر مواردی که باید در سفر به ایروان بدانید واحد پول این شهر می باشد، واحد پول کشور ارمنستان درام می باشد که در حال حاضر هر درام ارمنستان 28 تومان می باشد، دین این کشور نیز مسیحیت می باشد و اغلب ارمنی هستند، مردمان این کشور نیز به زبان ارمنی صحبت می کنند. اختلاف ساعت ایران و ایروان نیز نیم ساعت می باشد.
 
 
ایروان
 

آب و هوای ایروان در نوروز

ایروان از نظر آب و هوایی جزو شهر های سرد به شمار می رود و در اکثر روزها پوشیده از برف است، از این رو این شهر در تابستان آب و هوایی مناسب دارد و می توان گفت بهترین زمان سفر به ایروان تابستان می باشد، اگر بخواهیم دقیق تر بگوییپم ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد بهترین فصل سفر به ایروان می باشند، از طرفی هم این ماه ها شلوغ ترین زمان در ایروان می باشد و گردشگران بسیاری به این شهر کشانده می شوند. اگر می خواهید سفری به یادماندنی در این شهر داشته باشید و می خواهید به گشت و گذار بپردازید حتما تابستان را برای سفر خود برگزینید.
 
 
دیدنی های شهر ایروان
 

بهترین جاذبه های گردشگری ایروان در نوروز

همانطور که گفته شد شهر ایروان شهری توریستی به شمار می آید که در سال های اخیر بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، از این رو طبیعتا ایروان پر از جاهای دیدنی بسیاری می باشد که گردشگران به دیدن آن ها می روند، پس لازمه سفر به مقصد اطلاع از جاذبه های گردشگری آن شهر می باشد که در سهل بودن و بهتر شدن کیفیت سفر کمک بسزایی دارد، از جمله مهم ترین جاهای دیدنی شهر ایروان می توان به کلیسای فرشته های آسمانی، میدان جمهوری ایروان و هزار پله اشاره کرد، بازار ورنیساج ایروان نیز یکی از دیدنی های این شهر می باشد که در آن می توانید شاهد سنت و فرهنگ این شهر باشید، پارک عشاق ایروان نیز از دیگر دیدنی های این شهر بسیار زیبا می باشد که مکان مناسبی برای قدم زدن و خوش گذرانی است.
 
 
راهنمای سفر به ایروان
 

بهترین تفریحات ایروان در نوروز

ایروان نیز همچون دیگر شهرهای توریستی تفریحات متعددی را در خود جای داده است، تفریحاتی که می تواند شما را سرگرم کند و لحظات خوشی را برای شما به یادگار بگذارد، از تفریحات جذاب ایروان می توان به پارک آبی دنیای آب ایروان، مجموعه تفریحی پلی سیتی و باشگاه گلف آرارات در ایروان اشاره کرد که جزو جذاب ترین تفریحات این شهر به شمار می رود، گفتنی است این باشگاه امکانات دیگری اعم از زمین بولینگ، بیلیارد، کارتینگ و نفریحاتی از این دست را نیز در خود جای داده است، این شهر تفریحات شبانه نیز دارد که از جمله آن ها رفتن به رستوران های ایروان با اجرای موسیقی زنده می باشد که شب های ایروان را زنده نگه می دارند.
 
 
غذاهای اصیل ایروان
 

هزینه خوراک در تور نوروزی ایروان

از دیگر دانستنی های سفر به ایروان هزینه غذا و رستوران می باشد که در این بخش به این موضوع پرداخته می شود، در این شهر نیز همانند دیگر شهرها رستوران های متفاوتی با منو و قیمت های متفاوت وجود دارد، اگر بخواهید در رستوران های ارزان این شهر غذا میل کنید مبلغ قابل پرداخت شما بین 2000 درام می باشد که به واحد گول ایران 56 هزار تومان می باشد تا 3000 درام ارمنستان ( 84 هزار تومان). در رستوران های متوسط یا همان رستوران های اقتصادی این شهر حدود قیمت غذا از پرسی 5000 درام (140 هزار تومان) تا 9000 درام (253 هزار تومان) می باشد، غذا در رستوران های لوکس نیز شروع قیمت از حدود 6000 درام (169 هزار تومان) می باشد، قیمت فست فود نیز در این شهر بین 1600 درام (45 هزار تومان) تا 3000 درام (84 هزار تومان است.
 
 
هزینه خوراک در ایروان
 

هزینه رفت و آمد در تور نوروزی ایروان

هزینه رفت و آمد در ایروان نیز از جمله هزینه هایی است که دانستن آن می تواند کمکی برای برنامه ریزی بهتر باشد، در این شهر حدود کرایه مترو، مینی بوس و اتوبوس ها حدود 100 درام ارمنستان(2 هزار تومان) و هزینه تاکسی از حدود 700 درام (19 هزار تومان) شروع می شود، بد نیست بدانید که هزینه هر لیتر بنزین در این شهر 450 درام می باشد که معادل 12 هزار تومان ایران می باشد.
 
 
سفر به تفلیس گرجستان
 

تور نوروزی تفلیس در گرجستان

سومین گزینه اقتصادی سفر با کمتر از 5 میلیون تومان مربوط به شهر زیبا و تماشایی تفلیس می شود، این شهر به عنوان پایتخت گرجستان و بزرگترین شهر آن شهری توریستی به شمار می آید که شاید کمتر کسی آن را بشناسد و به آن سفر کرده باشد، اما جالب است بدانید که زیبایی های این شهر از آن چیزی که تصور می کنید فراتر است به طوری که هر که به آن سفر کرده محو زیبایی های آن شده و خاطرات خوشی برای خود از این شهر به یادگار برده است. پس با ما همراه باشید تا بتوانید برای سفری به یاد ماندنی به تفلیس برنامه ریزی کنید و تعطیلاتی تکرار نشدنی برای خود ثبت کنید.
 
 
تفلیس
 

مدت زمان اقامت تور نوروزی تفلیس

تور تفلیس جزو آن دسته از تورها می باشد که حق انتخاب در آن زیاد است و شما می توانید به راحتی با توجه به شرایط و بودجه خود از آن لذت ببرید و تفریحی دل انگیز در شهر تفلیس داشته باشید، تور های باتومی این امکان را به شما می دهند که از 3 شب تا 7 شب بتوانید در این شهر زیبا اقامت داشته باشید، شروع تورهای نوروزی تفلیس نیز از 20 اسفند 98 می باشد و تا 17 فروردین 99 ادامه دارد، البته توجه داشته باشید که قیمت تورها با توجه به زمان سفر و مدت اقامت آن ها متفاوت می باشد، گفتنی است تور تفلیس در حال حاضر تنها به صورت هوایی صورت می پذیرد و تور زمینی وجود ندارد.
 
 
راهنمای سفر به تفلیس
 

هتل های قابل ارائه تور تفلیس نوروزی

قیمت هتل همراه با مدت اقامت در جدول ذیل درج شده است.

هتل های تفلیس

دانستنی های سفر در تور تفلیس نوروزی

شهر تفلیس را می توان زیباترین شهر گرجستان دانست به طوری که از آن با عنوان عروس شهرهای منطقه قفقاز یاد می کنند، این شهر پر از جاذبه های دیدنی، چشم اندازهای خارق العاده و دریاچه هایی تماشایی است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند، این شهر در میان دیگر شهرهای کشور گرجستان پرطرفدارترین آن ها به شمار می آید و در چندین سال گذشته بسیار مورد توجه جهانیان قرار گرفته است، تفلیس علاوه بر این که زببایی های بسیاری را در خود جای داده است، از لحاظ تاریخی شهری غنی به شمار می آید و روایت های جالب و شنیدنی برای شما دارد. اما در سال های اخیر در این شهر سازه هایی زیبا و مدرن نیز ساخته شده که در کنار هم قرار گرفتن بناهایی قدیمی و سازه های مدرن، زیبایی دو چندانی به این شهرتماشایی بخشیده است، تفلیس توانسته دیدنی های بسیار زیادی را در خود جای داده که به جرات می توان گفت هر سلیقه را می تواند پاسخگو باشد و گردشگران خود را با رضایت کامل بدرقه کند، در ادامه قصد داریم همچون دو شهری که برای شما توصیف کردیک کمی از این شهر بگوییم و شما را با آن بیشتر آشنا کنیم.
 
 
آب و هوای تفلیس
 

آب و هوای تفلیس در نوروز

شهر تفلیس از لحاظ اقلیمی دارای آب و هوای نسبتا گرمسیری و مرطوبی می باشد و به طور میانگین دمای هوای آن حدود 2 درجه سلسیوس است، به طور دقیق تر تابستان ها این شهر گرم و زمستان های بسیار سرد است، دلیل آن هم موقعیت جغرافیایی تفلیس می باشد چرا که در نزدیکی کوه ها قرار گرفته و می توان گفت توسط کوه ها احاطه شده است. اگر می خواهید از بهترین زمان سفر به تفلیس بدانید باید بگوییم که بهترین فصل برای سفر به تفلیس فصول مرداد و شهریور می باشد، اگر می خواهید در این شهر زیبا تفریحات مهیج آبی را تجربه کنید این فصول بهترین زمان هستند، اما بهار نیز این شهر از آب و هوایی مناسب دارد و می تواند برای شما سفری دل انگیز را در پی داشته باشد.
 
 
جاذبه های گردشگری تفلیس
 

بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس در نوروز

همانطور که گفته شد تفلیس جادبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است، از مکان های بسیار قدیمی گرفته تا سازه های مدرن و زیبا که چشم هر بیننده را خیره می کنند، علاوه بر این تفلیس چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد که می توانند ساعت ها شمار را محو خود کند به طوری که اصلا متوجه گذر زمان نمی شوید. از جمله جاهای دیدنی تفلیس می توان به قلعه ناریکالا تفلیس، پارک ریکه تفلیس، پل صلح تفلیس، کلیسای جامع تثلیث، باغ های بوتانیکال تفلیس و شهر قدیمی تفلیس اشاره کرد، اگر زمان زیادی برای سفر ندارید به شما پیشنهاد می کنیم در این زمان کم حتما از باغ های بوتانیکال این شهر بازدید کنید، بوتانیکال نمونه ای بی نظیر از باغ ها و مناظر شگفت انگیز را در مقابل چشمان شما قرار می دهد، این باغ به قدری زیباست که سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند.
 
 
تفریحات تفلیس
 

بهترین تفریحات تفلیس در نوروز

در شهر تفلیس می توان گفت تقریبا انواع تفریحات پیدا می شود، تفریحات آبی، تفریحات هوایی، تفریات زمینی، همه و همه را در خود جای داده است، شما در این شهر می توانید ساعت ها سرگرم باشید و برای ساعاتی از مشغله زندگی روزمره رها شوید و روزی پر هیجان را برای خود و همراهانتان رقم بزنید، از جمله تفریحات هوایی تفلیس می توان به بالن سواری اشاره کرد، تفریحی مهیج که هر جایی نمی توان آن را یافت، زیپ لاین تفلیس نیز یکی از پرطرفدار ترین تفریحات این شهر محسوب می شود چرا که بر فراز باغ های بوتانیال می توانید پروازی به یاد ماندنی داشته باشید، تله کابین نیز نمونه ای دیگر از تفریحات هوایی این شهر می باشد، از جمله تفریحات آبی تفلیس نیز می توان با پارک آبی جینو پارادایس و یورو پارک اشاره کرد که می توانند شما را به اوج هیجان برسانند، شهربازی متاتسمیندا، حمام گوگردی گولو، پینت بال هف لایف و پارک موتور روستاوی از دیگر تفریحات شهر تفلیس می باشند
 
 
هزینه خوراک در تفلیس
 

هزینه خوراک در تور نوروزی تفلیس

باز هم یکی دیگر از هزینه هایی که شاید به چشم نیاید اما بسیار مهم است و اگر به آن بی توجهی شود می تواند باعث بهم ریختن خرج و مخارج و برنامه ریزی شما شود، این بار در مورد هزینه خورد و خوراک در شهر تفلیس می خواهیم برای شما بنویسیم، این شهر هم مانند دیگر شهرها تفاوت قیمت رستوران در آن دیده می شود، اگر می خواهید در رستورانی غذا میل کنید که به صرفه باشد و خرج سنگینی بر روی دست شما نگذارد می توانید به رستوران های ارزان بروید، قیمت غذا در این رستوران ها از حدود 12 لاری گرجستان (56 هزار تومان) تا 25 لاری (117 هزار تومان) می باشد، اگر می خواهید غذایی با کیفیت اما به صرفه ای را امتحان کنید پیشنهاد ما برای شما انتخاب رستورانی اقتصادی است، در این رستوران ها قیمت غذاها حدود 25 لاری تا 40 لاری گرجستان (187 هزار تومان) می باشد، و اما رستوران های لوکس و گران قیمت که غذاهای آن ها از 50 لاری (234 هزار تومان) به بالاست، اگر هم به فست فود علاقه مند هستید باید بدانید که قیمت این نوع غذا در تفلیس بین 12 لاری (56 هزار تومان) تا 15 لاری (70 هزار تومان) می باشد.
 
 
رفت و آمد در تفلیس
 

هزینه رفت و آمد در تور نوروزی تفلیس

می توان گفت هزینه حمل و نقل در تفلیس فرق زیادی با شهر باتومی ندارد و تقریبا همان حدود می باشد، هزینه بلیت های وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و مترو به ازای هر یک نفر 0.5 لاری گرجستان (2 هزار تومان)، هزینه مینی بوس 0.8 لاری (3 هزار تومان) می باشد، هزینه تاکسی نیز در این شهر حدود 3.5 لاری معادل 16 هزار تومان می باشد که این نرخ کمترین هزینه تاکسی در این شهر می باشد، بد نیست بدانید که هزینه هر لیتر بنزین در شهر تفلیس 2.5 لاری گرجستان ( 11 هزار تومان) می باشد. گردشگران تور تفلیس این نکته را در نظر داشته باشید که به منظور راحتی هرچه بیشتر خود برای جا به جایی در سطح این شهر می توانید از بلیت الکترونیکی تفلیس استفاده کنید. هزینه بلیت الکترونیک در تفلیس 2 لاری ( 9 هزار تومان) است که قابل شارژ در مبالغ بالاتر نیز می باشد.
 
 
تور نوروزی باکو
 

 تور نوروزی باکو در آذربایجان

چهارمین گزینه ای که سایت لحظه آخر برای شما در نظر گرفته است که بتوانید با مبلغ کمی با آن سفر کنید، تور باکو می باشد، این شهر سالیان سال است که مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و اگر کسی قصد سفری تفریحی داشته باشد بی شک باکو نیز یکی از گزینه های سفر می باشد، ایرانی های علاوه بر سفر های تفریحی و گردشگری برای سفرهای کاری نیز رفت و آمد بسیاری به این شهر دارند از این رو باکو علاقه مندان بسیاری دارد و ایرانیان بسیاری از آن خاطرات خوشی به همراه دارند، شاید دلیل علاقه ایرانیان به باکو این باشد که این شهر در گذشته جزو قلمرو ایران بوده و مردمان ما با این شهر احساس غریبی ندارند، شهر باکو شهری با قدمتی دیرینه پایتخت کشور گرجستان می باشد، این شهر با قرار گرفتن در جوار دریای خزر شهری ساحلی به شمار می آید و این بر جذابیت آن افزوده، در این بخش نیز می خواهیم اطلاعاتی از این شهر زیبا و دیدنی را در اختیار شما علاقه مندان و دوستداران سفر قرار دهیم، با ما همراه باشید.
 
 
سفر به باکو
 

مدت زمان اقامت تور نوروزی باکو

یکی از ویژگی های تور باکو این است که به سبب نزدیکی آن به ایران امکان سفر زمینی نیز برای گردشگران وجود دارد، به همین دلیل دست شما برای انتخاب سفر از لحاظ مبلغ بسیار باز است و می توانید به راحتی با توجه به بودجه خود به این شهر تماشایی سفر کنید و لذت ببرید، مدت زمان اقامت در باکو برای سفر زمینی 3 شبه و 4 شبه می باشد، اما برای سفر هوایی علاقه بر این، اقامت 5 شبه نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است، بازه زمانی سفر زمانی از 28 اسفند ماه 98 شروع شده و تا 15 فروردین 99 ادامه دارد، برای سفر هوایی نیز این بازه زمانی بین 12 اسفند ماه 98 تا 15 فروردین می باشد، برای اطلاع دقیق تر از قیمت ها و زمان رفت و برگشت تور باکو می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه کرده و برای سفر خود برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
 
 
راهنمای سفر به باکو
 

هتل های قابل ارائه تور باکو نوروزی

 

هتل های باکو

 

دانستنی های سفر در تور باکو نوروزی

شهر باکو به عنوان یکی از زیباترین شهرهای منطقه قفقاز محسوب می شود، دلیل آن هم وجود سازه های خاص و زیبا، پارک های ساحلی و طبیعتی دیدنی در آن می باشد، علاوه بر این، باکو جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که هر کدام به نحوی آدمی را محو خود می کند، اگر می خواهید سفری جذاب و به یاد ماندنی داشته باشید ما به شما سفر به باکو را پیشنهاد می کنیم، واحد پول آذربایجان منات می باشد، بد نیست بدانید هر منات آذربایجان در حال حاضر معادل 7 هزار تومان است، زبان رسمی این کشور نیز ترکی آذربایجانی است، همچنین اختلاف ساعت باکو با تهران تنها نیم ساعت می باشد، در ادامه اطلاعات کامل تری در مورد این شهر زیبا و دیدنی در اختیار شما خواهیم گذاشت.
 
 
آب و هوای باکو
 

آب و هوای باکو در نوروز

بد نیست در مورد آب و هوای شهر باکو نیز بدانید، این شهر از آب و هوای مطلوبی برخوردار است، نکته جالبی که در مورد آب و هوای شهر باکو وجود دارد این است که میانگین دمای سالیانه این شهر 14 درجه سانتی گراد می باشد، این دما دقیقا میانگین دمای خشکی کره زمین است، باکو زمستان های بسیار دلنشین و تابستان های گرم و مرطوبی دارد و به سبب قرارگیری آن در جوار دریای خزر رطوبت این شهر تقریبا بالاست اما از آب و هوای مناسبی برخوردار است و آزار دهنده نیست. اگر می خواهید از بهترین زمان سفر به باکو مطلع شوید باید بدانید که بهترین فصل سفر به این شهر بهار می باشد، چرا که در این فصل نه از گرما و هوای شرجی خبری است و نه از سرمای زمستان، علاوه بر این در فصل بهار باکو از گردشگران خود بیش از فصول دیگر پذیرایی می کند و برنامه های بسیار سرگرم کننده ای برای آنان در نظر می گیرد.
 
 
جاذبه های گردشگری باکو
 

بهترین جاذبه های گردشگری باکو در نوروز

همانطور که گفته شد شهر باکو جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که سالانه گردشگران بسیاری از این دیدنی ها بازدید می کنند، این شهر نیز هم بافت قدیمی دارد و هم سازه های مدرن و بسیار زیبا در خود جای داده است، از جمله جاهای دیدنی باکو می توان به قصر شیروان شاه، اثر تاریخی قبوستان، مرکز هنری حیدر علی یف، برج های شعله، موزه تاریخ باکو، موزه فرش باکو و دیگر دیدنی ها اشاره کرد، این شهر دیدنی های عجیبی نیز همچون گل فشان، و کوه آتشین در خود جای داده است ، از دیدنی های پرطرفدار این شهر نیز می توان به ونیز کوچک اشاره کرد، شهرکی کوچک که در بلوار این شهر ساخته شده و گردشگران بسیاری را به سوی خود کشانده است. در سفر به باکو حتما از این پارک آبی زیبا بازدید کنید و ساعاتی در آن خوش بگذرانید.
 
 
تفریحات باکو
 

بهترین تفریحات باکو در نوروز

شهر باکو تفریحات متنوع و متعددی نیز در خود جای داده تا گردشگران و علاقه مندان بتوانند در این شهر زیبا به تفریح نیز بپردازند، از مهم ترین و پرطرفدارترین تفریحاتی که در باکو می توان نام برد، گشت و گذار در پارک ملی باکو، شرکت در تورهای پیاده روی، خوش گذرانی در جدیدترین پارک آبی باکو با نام پارک دالغابیچ، رفتن به تئاتر های باکو، تفریح در ونیز کوچک می باشد، البته این تفریحات تنها بخشی از خوش گزرانی های باکو می باشد، لازم به ذکر است پارک آبی دالغابیچ محبوب ترین پارک آبی شهر باکو از نظر گردشگران انتخاب شده، پس به یاد داشته باشید که در سفر به این شهر زیبا خوش گذرانی در این پارک پر هیجان را فراموش نکنید حتما تفریحات آن را امتحان کنید.
 
 
هزینه خوراک در باکو
 

هزینه خوراک در تور نوروزی باکو

می رسیم به بحث همیشه هم هزینه ها، این بار در مورد هزینه های سفر در شهر باکو باید برای شما بگوییم، همانطور که گفته شد واحد پول کشور آذربایجان منات می باشد که هر 1 منات معادل 8 هزار تومان ایران می باشد، در شهر باکو اگر بخواهید در رستورانی ارزان و به صرفه غذا میل کنید قیمت غذاها از حدود 7 منات (56 هزار تومان) شروع شده و تا 15 منات آذربایجان ( 120 هزار تومان) ادامه دارد، در رستوران های متوسط که هم کیفیت در نظر گرفته شده و هم قیمت غذا، نرخ شروع قیمت از 15 منات (120 هزار تومان) تا 25 منات (200 هزار تومان) می باشد، قیمت غذا در رستوران های لوکس این شهر نیز از حدود 30 منات آذربایجان (240 هزار تومان) شروع می شود. قیمت فست فود نیز حدود 6 منات (48 هزار تومان) تا 10 منات (80 هزار تومان) می باشد.
 
 
هزینه رفت و آمد در باکو
 

هزینه رفت و آمد در تور نوروزی باکو

شهر باکو از نظر سیستم حمل و نقل عمومی قوی عمل کرده و از این بابت برای طرفداران وسایل نقلیه عمومی مشکلی وجود ندارد، از سوی دیگر این شهر چندان بزرگ نیست و شاید کمتر از شهرهای دیگر نیاز به رفت و آمد با وسیله داشته باشید، اما بد نیست که از قیمت کرایه ها در این شهر باخبر شوید، در این شهر این امکان برای شما وجود دارد که از بلیت های الکترونیکی برای تسهیل رفت و آمد خود استفاده کنید، هزین هر بلیت الکترونیک یا باکی کارت 2 منات (16 هزار تومان) می باشد، هزینه بلیت اتوبوس در باکو به ازای هر نفر 0.3 منات (2500 تومان) هزینه بلیت مترو نیز 0.3 منات و هزینه تاکسی از 2.5 منات (20 هزار تومان) شروع می شود. گفتنی است هزینه هر لیتر بنزین در باکو 1 منات ( 8 هزار تومان) می باشد.
 
 
تور نورزی استانبول
 

تور نوروزی استانبول در ترکیه

از دیگر گزینه های اقتصادی سفر با کمتر از 5 میلیون تومان تور استانبول می باشد، یکی از تورهای پرطرفدار گردشگری در جهان است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند، استانبول یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه می باشد که سالیان سال است مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و می توان گفت پرطرفدارترین مقصد گردشگری خارجی از سوی ایرانیان می باشد، این شهر پر از دیدنی های جذاب است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند بدون این که گذر زمان را متوجه شوید، به گفته گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند، استانبول شهری پر از عاشقانه هاست، در گوشه گوشه این شهر مهربانی، صمیمیت و عشق ورزیدن به وضوح دیده می شود و شاید یکی از دلایلی که استانبول بسیار محبوب شده همین وجود حس های دوست داشتنی در آن است.
 
 
راهنمی سفر به استانبول
 

مدت زمان اقامت تور نوروزی استانبول

همانطور که گفته شد شهر استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به شمار می آید و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند، از آن جایی که هر که به این شهر سفر می کند دل کندن از شهر زیبای استانبول برایش سخت می شود تورهای گردشگری استانبول تا 7 شب نیز برای علاقه مندان ارائه می شود، در حال حاضر تور استانبول هوایی برای نوروز 99 از 3 شب تا 7 شب وجود دارد، این تور با ایرلاین های متعددی قابل ارائه می باشد، بازه زمانی آغاز تورهای نوروزی استانبول در سال 99 از 14 اسفند تا 18 فروردین می باشد، تاریخ برگشت نیز با توجه به مدت اقامت تورها از 18 اسفند تا 29 فروردین می باشد، علاقه مندان به خرید تور استانبول برای اسلاع دقیق اط قیمت تور و اطلاعاتی نظیر تاریخ دقیق رفت و برگشت و اطلاعاتی از این دست می توانند به سایت لحظه آخر مراجعه کرده و با توجه به شرایط خود مناسب ترین تور را انتخاب و خریداری نمایند.
 
 
راهنمای سفر به استانبول
 

هتل های قابل ارائه تور نوروزی استانبول

 

هتل های استانبول

 

دانستنی های سفر در تور استانبول نوروزی

می توان به جرات گفت کسی نیست که استانبول را نشناسد و از زیبایی های آن نشنیده باشد، این شهر به عنوان یکی از کهن ترین شهرهای جهان حرف های بسیاری برای گفتن دارد و خاطرات و روایت های بسیاری را در خود نهفته است که شنیدن آن ها می تواند بسیار جذاب باشد، استانبول معروف به شهر هزار مسجد، زیباترین مساجد جهان را در خود جای داده است، به طوری که مسجد ایاصوفیه یکی از معروف ترین مساجد استانبول در حال حاضر به نماد شهر استانبول و حتی کشور ترکیه محسوب می شود، استابول شهری ساحلی است که در مجاورت دریای مرمره واقع شده و بنادر زیبایی را در خود جای داده است، گفتنی است این شهر زیبا تنها شهر در جهان است که به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده است، چرا که تنگه بسفر از میان این شهر گذر کرده است و همانطور که می دانید این تنگه مرز میان قاره اروپا و آسیاست، گفتنی است زبان مردم ترکیه ترکی استانبولی بوده، پول رایج این کشور لیره است و اختلاف ساعت استانبول با ایران نیز نیم ساعت می باشد، این کشور مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز دارد و نوشیدنی محبوب آن ها نیز همانند ایرانیان چای می باشد.
 
 

نکات مهم سفر به استانبول - اگر قصد سفر به استانبول را دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به چندین نکته توجه کنید.

 
آب و هوای استانبول
 

آب و هوای استانبول در نوروز

شهر استانبول جزو شهرهایی می باشد که در آن می توان انوع آب و هوای متفاوت را مشاهده کرد، در این شهر می توان شاهد آب و هوای گرمسیری، آب و هوای مدیترانه ای و آب و هوای اقیانوسی بود و شهری با آب و هوای شرجی به شمار می آید، دمای هوا در گرمترین ماه سال حدود 24 درجه سانتی گراد می باشد، سردترین ماه سال نیز دمایی حدود 6 درجه سانتی گراد است، اگر بخواهید از بهترین زمان سفر به استانبول بدانید باید بگوییم که این شهر در هر فصلی از سال طرفداران خود را دارد و در تمام فصول گردشگران به این شهر سفر می کنند و از سفر به آن لذت می برند، اما در کل فصول بهار و پاییز از پر رفت و آمدترین فصول در شهر استانبول می باشند، شاید یکی از دلایلی که گردشگران اغلب در این فصل ها به استانبول سفر می کنند وجود حراج های بسیار مناسب می باشد، علاوه بر این در ایام نوروز این شهر با برنامه های بسیار فرح بخش و مهیج میزبان گردشگران خود می باشد، همچنین در این ایام کنسرت های بسیاری در استانبول برگزار می شود که این هم زا دلایل اصلی سفر گردشگران در بهار می باشد.
 
 
دیدنی های استانبول
 

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول در نوروز

همانطور که ذکر شد شهر استانبول یکی از تاریخی ترین شهرهای جهان بناهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، تعداد جاذبه های گردشگری این شهر به قدری زیاد است که اگر بخواهید از تمام آن ها دیدن کنید هفته ها و یا شاید ماه ها به طول می انجامد، از مهم ترین جاهای دیدنی استانبول می توان به برج گالاتا، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه و برج دختر استانبول اشاره کرد، بازار بزرگ استانبول نیز یکی از معروف ترین و قدیمی ترین بازار های جهان می باشد، با رفتن به این بازار رنگارنگ محو زیبایی های آن شده و شیفته اجناس این بازار می شوید. اگر قصد سفر به استانبول دارید به شما توصیه می شود حتما به این بازار رفته و در آن خریدی به یاد ماندنی داشته باشید، حمام ترکی استانبول نیز یکی از محبوب ترین حمام ها در دنیاست که هر که به این شهر سفر می کند حتما برای یکبار هم که شده به این حمام رفته و لذت برده است.
 
 
تفریحات استانبول
 

بهترین تفریحات استانبول در نوروز

یکی از محبوب ترین تفریحات شهر استانبول که هیچ جای جهان نمی توانید نظیر آن را پیدا کنید خیابان گردی است، استانبول شهری با شب های زنده است که می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند، در کوچه بازار استانبول پر است از نوازندگان خیابانی، بستنی فروش های معروف استانبول با ترفند های منحصر به فردشان، مغازه هایی قدیمی و رنگارنگ که جذاب ترین اجناس را می فروشند، قدم زدن در خیابان های چراغانی استانبول یکی از خاطره انگیز ترین تفریحات این شهر است، اگر در این خیابان ها از پیاده روی خسته شوید اتوبوس های برقی معروف استانبول پذیرای شماست، می توانید سوار بر آن ها شده و کل شهر را زیر پا بگذارید، گشت و گذار با کشتی های تفریحی استانبول نیز از دیگر تفریحات پرطرفدار این شهر می باشد، این کشتی ها با امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری از شما به بهترین شکل پذیرایی می کنند و برای شما ساعاتی خاطره انگیز به یادگار می گذارند، همچنین شما می توانید با کرایه قایق های اختصاصی در استانبول ساعاتی به یاد ماندنی در میان آب ها داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید در سفر به استانبول حتما از محله رنگارنگ بالات نیز دیدنی کنید و از تلفیق رنگ ها به وجد آیید.
 
 
هزینه خوراک در استانبول
 

هزینه خوراک در تور نوروزی استانبول

همانطور که گفته شد واحد پول کشور ترکیه لیر می باشد که در حال حاضر هر 1 لیر ترکیه معادل 2 هزار تومان می باشد که این می تواند هزینه ها در این شهر را کاهش دهد، هزینه غذا در رستوران های ارزان از حدود 20 لیر ترکیه (40 هزار تومان) شروع شده و تا 40 لیر ترکیه (80 هزار تومان) می باشد، رستوران های متوسط یا همان رستوران های اقتصادی شهر استانبول غذاهایی در حدود 40 لیره (80 هزار تومان) تا 75 لیره (150 هزار تومان) ارائه می دهند، قیمت غذا در رستوران های لوکس نیز از حدود 120 لیر ترکیه (240 هزار تومان) به بالا می باشد، اگر در این شهر به دنبال فست فود هستید باید بدانید که قیمت فست فود در استانبول بین 20 لیر (40 هزار تومان) تا 30 لیر (60 هزار تومان) می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به استانبول حتما کباب ترکی را امتحان کنید چرا که این شهر صاحب بهترین و خوشمزه ترین کباب ترکی در جهان است.
 
 
هزینه رفت و آمد در استانبول
 

هزینه رفت و آمد در تور نوروزی استانبول

هزینه های رفت و آمد در استانبول یکی از مهم ترین هزینه ها به شمار می آید چرا که این شهر به عنوان بزرگترین شهر کشور ترکیه شهری وسیع می باشد و به سبب دیدنی های بسیاری که دارد نیاز است که در این شهر از وسایل نقلیه استفاده شود، برای راحتی بیشتر در رفت و آمد در استانبول می توانید از استانبول کارت استفاده کنید، استانبول کارت همان کارت الکترونیکی می باشد که با شارژ آن می توانید برای تمامی وسایل نقلیه عمومی از آن استفاده کنید، هزینه استانبول کارت 10 لیر (20 هزار تومان) می باشد، هزینه کرایه وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس 1.6 لیر (3 هزار تومان)، مترو و قطار کابلی با استانبول کارت 2.6 لیر (5 هزار تومان) و بدون کارت 5 لیر (10 هزار تومان) می باشد. هزینه کرایه کشتی های تندرو نیز از 2.6 لیر (5 هزار تومان) تا 7 لیر (14 هزار تومان) می باشد. کرایه تاکسی نیز از 8 لیر ترکیه (16 هزار تومان) شروع می شود. هزینه هر لیتر بنزین در استانبول نیز 7 لیر (14 هزار تومان) می باشد.
 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر