110 روز دور اروپا با پژو 207

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 1240
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پیشینه جهانگرد ایرانی

بنیامین رضایی جهانگرد 34 ساله ایرانی و فارغ التحصیل رشته گردشگری، که به گفته خودش سال های متعددی به عنوان تور لیدر فعالیت داشته و تا امروز به بیش از 55 کشور سفر کرده، در تابستان سال 98 تصمیم خود برای سفر دور اروپا با ماشین شخصیش رو عملی کرد، بنیامین در خرداد ماه امسال سفر 110 روزه به دور اروپا رو با ماشین پژو 207 تولید ایران آغاز نمود.

 

دور اروپا با پژو 207


بنیامین که امروزه با لقب بنیامین مارکو یا مارکوپولو ایران شناخته میشه سفرش رو از تهران شروع کرد و بعد از چند روز از مرز بازرگان وارد ترکیه شد، بنیامین از سفر خودش به طور منظم فیلم می گیرفت و در شبکه های اجتماعی منتشر می کرد، صفحه اینستاگرام بنیامین خیلی زود نظر علاقمندان به جهانگردی را جذب کرد، تعداد مخاطبان بنیامین روز به روز بیشتر شد و در حال حاضر صد ها نفر سفر های بنیامین رو پیگیری می کنند.
مخاطبان این جهانگرد معتقد اند که سبک خاص ویدیو های بنیامین افراد را به طور کامل در جریان سفر قرار داده و انگار که خودشان در سفر هستند، این امر کمک بسیاری به موفقیت هر چه بیشتر مارکوپولو ایران کرده است، در ادامه به شرح دقیق تر سفر های این جهانگرد خواهیم پرداخت.

دور اروپا با پژو 207

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد بنیامین با ماشین پژو 207، از طریق مرز بازرگان از ایران خارج و بعد از آن به یونان و ایتالیا رسید، وی در ایتالیا از شهر های ونیز، رم، فلورانس و ناپولی بازدید کرد و سپس با ماشین به سمت کشور اتریش و شهر اینسبورک راه افتاد، بعد از اینسبورک به آلمان و شهر مونیخ رسید. 
سفر بنیامین ادامه داشت و بعد از آلمان به سوئیس و سپس به فرانسه رسید، همانطور که میدانید پژو برندی فرانسوی بوده که برخی خودرو های این شرکت در ایران تولید می گردد و پژو 207 هم یکی از همان موارد است، بنیامین میگوید که زمانی که من ماشین خودم رو برای سرویس های دوره ای به نمایندگی این شرکت در فرانسه برده بودم، 3 مهندس درگیر موتور ماشین شدند و نمی توانستند مدل آن را تشخیص دهند، همچنین مهندسان این نمایندگی معتقد بوده اند که پژو تا به حال همچنین خودرویی تولید نکرده است!

 

رکورد جبل الطارق

 

بنیامین رضایی به مسیر خودش در جنوب کشور فرانسه ادامه داد و پس از چند روز به اسپانیا و شهر معروف بارسلون رسید، اکثر افراد به واسطه تیم فوتبال باسلونا تصورات مثبتی در رابطه با این شهر دارند، اما همه چیز به زیبایی تصاویر نیست، در بارسلون اتفاق بسیار تلخی برای این جهانگرد عزیز کشورمون افتاد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. 
این جهانگرد به دلیل مشکلات به وجود آمده مجبور شد چندین روز را در این شهر بمونه و بعد از آن سفرش رو به سمت یکی از بزرگ ترین اهداف زندگیش ادامه داد و از شهر های مختلفی  مثل والنسیا، گرانادا و مالاگا عبور کرد تا به منطقه ای به نام جبل الطارق رسید. جبل الطارق کشور بسیار کوچکی در دور طریق نقطه قاره اروپاست، بنیامین پس از پیمودن هزاران کیلیومتر و رسیدن به این منطقه موفق شد رکورد رسیدن با ماشین ایرانی به دور ترین نقطه اروپا را به نام خود ثبت کند و در ویدیو ای که در این منطقه گرفته بود، گفت: به من نگو ماشینت چیه، به من بگو با ماشینت تا کجا ها رفتی!
این جمله به سرعت در بین علاقمندان و مخاطبان بنیامین همه گیر شد و خیلی از افراد که تا به امروز برای سفر کردن با خودرو بهانه می آوردند، متقاعد شدند که امکان سفر با ماشین ایرانی نیز وجود دارد و تنها اراده و تلاش برای رسیدن به هدف لازمه ی این کار است.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

میانه مسیر

بنیامین بعد از گشت و گذار در منطقه جبل الطارق به سمت کشور پرتغال حرکت کرد و پس از چندین ساعت رانندگی به شهر لیسبون رسید، سپس به اسپانیا برگشت و بعد از بازدید از شهر مادرید، سفر خودش رو به سمت شمال فرانسه ادامه داد تا به شهر عشاق (پاریس) رسید. این جهانگرد در شهر پاریس دل رو به دریا زد و در کنار برج معروف ایفل ترانه ای فارسی را خواند.

 

بنیامین در پاریس

 

سفر وی همچنان ادامه داشت، از پاریس به لوکزامبورگ و دهکده شینگن (محل اصلی پیمان شینگن) رفت و سپس از بلژیک و هلند عبور کرد و به شمال کشور آلمان رسید، در ابتدا از شهر هامبورگ و سپس از شهر برلین بازدید کرد، یکی از زیبا ترین گزارش های این جهانگرد مربوط به شهر برلین و دیوار برلین بود که در این ویدیو دیوار را "دیوار لعنت" نامید، همچنین وی در برلین به نمایندگی شرکت خودرو سازی "بنز" رفت و گزارشی جالب گرفت.
مارکوپولوی ایران، بعد از آلمان به جمهوری چک و سپس به شهر وین در کشور اتریش رسید، در این شهر با شخصی آلمانی به نام "ایگون" آشنا شد، ویدیو هایی که بنیامین از این شخص در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرده نشون میده که ایگون فارسی بلده و با دیدن یک ماشین ایرانی در شهر وین بسیار تعجب کرده است. این مرد از علاقه خودش به ایران میگه و قراره به زودی سفری به کشورمان داشته باشد.
سفر دور اروپا بنیامین به سمت کشور اسلواکی ادامه یافت و به پایان سفر نزدیک میشد، سپس از کشور هایی نظیر مجارستان، صربستان و بلغارستان عبور کرد و به ترکیه رسید، لازم به ذکر هست که این جهانگرد در ابتدای سفر از کشور یونان وارد منطقه شینگن و در اواخر سفر 110 روزه خودش بعد از بازدید از کشور مجارستان، منطقه شینگن را ترک کرد.
بنیامین رضایی پس از عبور از شهر های مرزی ترکیه و پیمودن صد ها کیلومتر خود را به شهر ادب و عرفان (قونیه) رساند، همانطور که میدانید آرامگاه حضرت مولانا در این شهر قرار گرفته، این جهانگرد قطعه شعری از مولانا را بر روی ماشین خود نوشته است، به همین دلیل در گزارش خود از این شهر، گفت: لذت خیلی زیادی داره که با شعر مولانا دور اروپا رو بگردی و در پایان سفر برای ادای احترام به آرامگاه این شاعر بیای!

بازگشت به ایران

بعد از گذشت چند روز بنیامین سفر رو به سمت شهر کاپادوکیا ادامه داد و در این شهر از بالن ها گزارش بسیار جالب توجهی گرفت، این جهانگرد پس از کاپادوکیا مسیر رو به سمت مرز ترکیه و ایران (بازرگان) ادامه داد و پس از ساعت ها رانندگی به نزدیکی مرز رسید و لحظه ای بسیار احساسی رو با مخاطبان خودش به اشتراک گذاشت.

 

مارکوپلوی ایرانی - همه چیز در رابطه با بنیامین رضایی، جهانگرد معروف ایرانی


بنیامین رضایی پس 110 روز سفر با ماشین پژو 207 به وطن خودش برگشت و در ویدیو لحظه ورود به خاک ایران که از خودش منتشر کرد گفت امیدوارم که تونسته باشم چهره خوبی از مردم ایران رو به جهان نشون بدم و بگم که مردم ما تروریست نیستند.
جهانگرد عزیز کشورمون با این ویدیو احساسی، اشک بسیاری از طرفداران خود را در آورد و این ویدیو به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش و همه گیر شد. بنیامین پس از ورود به ایران از شهر تبریز نیز بازدید کرد و سپس به سمت تهران حرکت کرد. همچنین وی در ویدیو ای متفاوت، وسایلی که در سفر به همراه داشته را به نمایش گذاشت و گفت بیشتر این وسایل جهت کمک به کودکان سرطانی به فروش گذاشته خواهد شد. لازم به ذکر است که بنیامین در این سفر مسافتی بیش از 35 هزار کیلومتر را رانندگی کرد تا موفق شود دور اروپا را با ماشین پژو 207 بگرده. تمام خاطرات این سفر در ویدیو ای تحت عنوان دور اروپا در 22 دقیقه، در صفحه اینستاگرام این جهانگرد قابل مشاهده است.

 

 

خاطره تلخ بارسلون

همانطور که در اواسط مقاله به آن اشاره شد، زمانی که بنیامین در شهر بارسلون بود اتفاقی تلخ برای او افتاد که به گفته خودش یکی از 3 اتفاق فراموش نشدنی در زندگی اوست، وی شب اولی که در بارسلون اقامت داشت، خودرو خود را در محلی مناسب پارک نموده بود، اما فردا صبح زمانی که برای شروع ماجراجویی به سراغ ماشین خود آمد، متوجه شد که پلیس آن را به پارکینگ برده و برگه ای برای بنیامین در آن محل گذاشته است.
جهانگرد ایرانی پس از مراجعه به آدرس موجود بر روی آن برگه متوجه شد که شب گذشته دزدان بارسلون شیشه ماشین او را شکسته و بسیاری از وسایل شخصی مانند موبایل، دوربین و چندین مورد دیگر را به سرقت برده اند، اما مشکلات وی به همین جا خطم نمی شد، زیرا بجز ضرر مالی که دزدان به او زدند، پلیس هم 200 یورو برای حمل خودرو به پارکینگ دریافت کرد و پس از آن بنیامین ماند و شیشه شکسته ای که پیدا کردن آن در بارسلون مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است! او پس از جست و جوی بسیار در این شهر موفق شد که شیشه خودرو پژو 206 را که منطبق با شیشه پژو 207 است تهیه و بر روی خودرو خود نصب کند.

هزینه سفر به دور اروپا

طبق گفته این جهانگرد هزینه کل سفر او در حدود 70 میلیون تومان بوده، بنیامین می گوید که برا تامین بخشی از هزینه های سفر به صورت روزانه در رستوران ها و هتل ها کار می کرده و برای این سفر هیچ پشتوانه ای نداشته است. همچنین برای کاهش هزینه ها شب ها در چادر و یا در هاستل های ارزان قیمت می خوابیده و بخش اصلی این 70 میلیون را برای بنزین ماشین استفاده نموده است.
بنیامین رضایی در این سفر به هموطنان خود ثابت کرد که با هزینه کم و مناسب نیز می توان سفری بلند مدت و لذت بخش داشت و برای گشتن به دور اروپا نیاز به هزینه های چند صد میلیون تومانی نیست!
اگر شما هم به جهانگردی و ماجراجویی علاقمند هستید می توانید بنیامین را در اینستاگرام به نشانی Benyamin.Marco همراهی نمایید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 120 کاربر