قلبی به اسم تهران

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 224
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تهران شهری هزار رنگ و قوم است که از هر نقطه ای از ایران برای سکونت و کار به این کلان شهر پرجمعیت مهاجرت شده است. متاسفانه وجود کسب و کار و امکانات درمانی و خدماتی بالا در تهران نسبت به دیگر شهرهای کشور باعث شده که تهران پر جمعیت ترین شهر ایران و دومین کلان شهر پرجمعیت در خاورمیانه باشد.

 

اجاره ویلا

 

تهران به علت موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد ییلاقات خوش آب و هوایی در اطرافش پدید آمده است که یکی از این مناطق ییلاقی خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان شمیرانات از توابع استان تهران است که در شمال شرق تهران قرار دارد. دره ییلاقی لواسان با چشم اندازی بس زیبا از رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان از مناطق تفریحی پرطرفدار در بین پایتخت نشینان میباشد که به طوریکه در تعطیلات و روزهای پایانی هفته جاده های لواسان پر تردد است. لواسان به زبان فارسی پهلوی به معنای لبه کوه یا تیغه ی کوهی است که محل طلوع خورشید است. در گذشته لواسان بافت روستایی داشته و مردم بومی در این منطقه ساکن بودند اما از زمان ورود اعیان ها و ثروتمندان به لواسان کم کم بافت روستایی آن در بیشتر مناطق از بین رفته و ویلا ها و باغ ویلاهای لوکس جایگزین آن ها شده و قیمت و ارزش ملک و زمین در لواسان روز به روز افزاش پیدا کرده است تا جایی که بعضی از ویلاهای این باغشهر تا 400 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.
در لواسان منطقه ای به نام اصطلک وجود دارد که در میان مردم به عسلک مشهور است، عسلک یکی از قسمت هایی است که اکثر بافت روستایی خود را از دست داده و به باغ ویلا تبدیل شده است. اصطلک در حال حاضر یکی از گران قیمت ترین محله ها در لواسان به شمار می‌آید و به سوئیس تهران شهرت دارد همچنین مکانی است برای تفریح و خوش گذرانی جوانان و افراد معروف مشهور در حوزه سیاست، ورزش و هنر میباشد.

 

اجاره ویلا در تهران

 

ویلاهای اجاره ای در لواسان  به وفوور یافت میشود که امکانات و شرایط متفاوتی با هم دارند و میتوانید برای اقامت چند روزه و برگزاری جشن و مراسمات خود از آن ها با پرداخت اجاره بهاء استفاده کنید. این روزها شهرکی خصوصی به نام باستی هیلز در لواسان بسیار سر و صدا به پا کرد تا جایی که رئیس قوه قضاییه به موضوع ورود کرد و دستور حذف گیت ورودی این شهرک را داد. باستی منطقه ای در دامنه کوه های شمالی لواسان است که چشم اندازی زیبا و دلفریب از شهر لواسان و رودخانه جاجرود و سد لتیان دارد و به باستی هیلز معروف است. نام هیلز از یک شهرک آمریکایی به نام بورلی هیلز برداشته شده است که شهرکی فوق لاکچری است و باید بدانید که باستی هیلز ایران چیزی از این شهرک آمریکایی کمتر ندارد و گرانقیمت ترین و فوق لاکچری ترین ویلاها و متریال ها را در دل خود دارد.
در جاده لواسان رستوران ها کافی شاپ های متعددی وجود دارد که در اکثر مواقع شلوغ و پر مسافر هستند به خصوص در روزهای برفی مردم تهران برای گذراندن ساعاتی خوش و برای برف بازی به لواسان سرازیر میشوند.

 

اجاره ویلای استخردار در کردان

 
مناطق خوش آب و هوا فقط در شرق تهران وجود ندارد بلکه کافی است تا کمی از مرکز تهران فاصله بگیرید و در جهت غرب پایتخت از اتوبان کرج-قزوین به سمت کردان حرکت کنید. کردان منطقه ای خوش آب و هوا است که از مقصد های توریستی و پر طرفدار در بین پایتخت نشینان است. این شهر همواره اولین گزینه برای سفرهای یک روزه نیز در نزد تهرانی ها محسوب میشود. کردان هم مانند لواسان در گذشته بافتی روستایی داشته که به باغ های میوه و رودخانه پر آبی که از کردان عبور میکرد شهرت داشت اما در حال حاضر با ساخت و ساز ویلاهای استخردار در کردان و باغ ویلاهای لوکس در این منطقه بافت روستایی به طرز چشمگیری کاهش یافته است.
برای رسیدن به کردان کافی است تا کیلومتر 20 آزاد راه کرج-قزوین را پیش بروید و از خروجی پل کردان به روستای کردان برسید.
زمین های حاصل خیز کردان پر است از درختان گیلاس، آلبالو، زردآلو،گردو، توت و آلو که این درختان به وسیه آب رودخانه کردان آبیاری میشوند. کردان برای کوهنوردی علاقه مندان به ورزش کوهنوردی نیز فرصت مناسبی است. هوای تمیز و به دور از آلاینده ها این مکان را فراهم کرده با عبور از کوه های شرق کردان به طالقان برسید و یا به سمت قله کهار حرکت کنید که مبدا چشمه رودخانه کردان نیز در آنجا است و به واسطه گذر این رود در این مسیر طبیعت زیبایی پدید آمده است که دیدن آن ها خالی از لطف برای کوهنوردان و گردشگران نیست.
فرصت تفریح برای شما در کردان بسیار است. حتی اگر تمایل داشته باشید میتوانید به صورت کمپی به این منطقه بروید و شب را در چادر بگذرانید و در کنار رودخانه کردان به بازی مشغول شوید البته مجتمع های تفریحی و اقامتی و رستوران های فراوانی نیز در کردان آماده پذیرایی از مسافران هستند.
تهران کلان شهری است با جاذبه های طبیعی و مدرن فراوان که همواره میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور میباشد. اگر شما هم قصد دارید با تور تهران به این شهر سفر کنید میتوانید در یکی از هتل های تهران اقامت داشته باشید و یا اینکه به سایت اجاره اقامتگاه رنتی جا مراجعه کنید و با بررسی صفحه اجاره ویلا در تهران نه تنها آگهی های اجاره ویلا و سوئیت های مبله برای مسافران در سطح شهر تهران را مشاهده کنید بلکه میتوانید ویلاهای مناطق اطراف تهران را نیز بررسی کنید و با توجه به محل اقامت، شرایط و بودجه خود اقدام به اجاره و رزرو اقامتگاه در تهران نمایید همچنین با پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان سایت رنتی جا یک سفر بی دغدغه در کلانشهر هزار رنگ تهران را تجربه کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر