غاری که توسط کرم های شب تاب تسخیر شد

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 2220
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قرار است در این مقاله با دید دیگری درباره غار شب تاب های وایتومو گلوورم رو به رو شوید.غار ها به تنهایی برای خود پدیده های جالبی هستند. یکی از دیدنی های جزیره شمالی نیوزلند غار کرم های شب تاب وایتومو است. اما چیزی که این غار ها را شگفت انگیز کرده است موجود درون آن هاست ، یعنی کرم های شب تاب نیوزلندی fungus gnat arachnocampa luminosa موجود های درخشانی که تمام سقف غار را پوشانده اند. بچه کرم ها را با پوست شفاف می شناسد و به خاطر واکنش های شیمیایی درون بدنشان نورهای سبز و آبی دارند. این کرم ها با نورهای خود منظره ای شبیه کهکشانی ایجاد می کند. وقتی زیر این سقف سوار بر قایق هستید انگار زیر آسمان پر ستاره شناور شده اید. در ادامه با شگفتی های بیشتر این غار آشنا می شویم.

معرفی غار همیشه درخشان وایتومو گلوورم در نیوزلند

یکی از هیجان انگیزترین ترکیب های جهان کرم شب تاب و غار است. این موجودات در روز هیچ جذابیتی ندارند اما در شب تازه به زیبایی منحصر به فرد این موجودات پی می برید و اما رنگ آبی و سبز این مکان آرامش خاصی را به شما می دهد و به دور از هر اضطرابی هستید. برای اولین بار اهالی دهکده مائوری در سال 1887 در نزدیکی غار زندگی می کردند آن ها از روی کنجکاوی تصمیم گرفتند با تعدادی چراغ وارد غار شوند ابتدا بعد از وارد شدن به غار با فضای بسیار تاریک روبرو شدند اما کمی جلوتر آسمانی پرستاره و پر از کرم های شب تاب مشاهده کردند. امروزه از هر جای  دنیا برای بازدید این غار به این کشور می آیند و این خصوصیات باعث معروف شدن این غار در کشور نیوزلند شد.

 

 تصاویر غار وایتومو-گلوورم  نیوزلند

 

کرم های درون غار وایتومو گلوورم

غار کرم شب تاب اولین بار سال 1887 کشف شد و در سال 1889 برای بازدید عموم و گردشگران آزاد شد. در لا به لای صخره های غار وایتومو درخششی می بینید که تنها دلیل آن وجود حشره ای به نام Arachnocampa Luminosa است که بعد از گذشت زمان مشخصی از تخم سر در می آورند، این کرم ها بیشترین زمان عمر خود را در بین کپسولی شفاف و براق میگذرانند البته قابل به ذکر است که کرم های شب تاب 1 سال عمر می کنند چون توانایی مهاجرت به نقطه دیگر را ندارند. فضای داخل غار تنها به واسطه حشرات شب تاب تامین می شود و خبری از پروژکتور و چراغ های رنگی نیست. این کرم های شب تاب نر و ماده از گونه های بومی کشور نیوزلند می باشد البته علی رغم زیبایی بی حد و اندازه این موجودات، عکاسی از آن ها نیز سختی های خود را دارد و جالب است بدانید که در زمان بالغ شدن لاروا، تنها کرم های مونث می درخشند این موجودات بر اساس نقشه ی ژنتیکی خود قابلیت درخشندگی دارد. این این کرم ها در دیواره های نمناک غار ها زندگی می کنند.

اطلاعات بازدید از غار وایتومو گلوورم

امروزه برای جوانان و نوجوانان جاهای دیدنی و تاریخی و البته طبیعی جذابیت بیشتری دارد. بخصوص اگر مکانها همچون غار وایتومو گلوورم نیوزلند باشد. اگر در این مکان دستتان را دراز کنید میتوانید این ستاره های گوشتی را بگیرید البته لذت بردن از این زیبایی ها بهتر از گرفتن آنهاست زیرا کرم های شب تاب بسیار حساس هستند. این مکان جادویی همه روزه میزبان گردشگران اروپایی می باشد و از این راه می توان کسب درآمد کرد که این درآمد ها شامل امور مختلفی مثل امنیت،نگهداری، تعمیر و بازسازی داخلی غار مورد استفاده قرار می گیرد. گردشگران برای رفتن به این آسمان زیرزمینی زیبا باید هزینه کمی را برای سوار شدن به کشتی بپردازند اما همراه داشتن دوربین درون غار ممنوع است زیرا ممکن است برای زاویه عکس بهتر مشکلی برای قایق یا همسفران خود ایجاد کنید. یک راهنما در تمام مسیر همراه مسافر ها بوده و تمام اطلاعات لازم را شرح می دهد. گردشگران می توانند با قایق غار کرم شب تاب را رد کنند و سه مرحله مختلف این مکان را ببیند.

هزینه بازدید غار وایتومو گلوورم

قطعا در هر مکان دیدنی دیگر برای ورود نیز مقداری پول بعنوان ورودی از گردشگران می گیرند، این غار هم مثل دیگر جاها هزینه های خاص خود را دارد. برای رفتن به درون غار نیاز به کشتی می باشد و برای سوار شدن باید مبلغی را بپردازیم تا از این سفر رویایی یک ساعته لذت ببریم 

قیمت بلیط

برای تهیه بلیط این مکان رویایی باید 60 یورو بپردازد

ساعت بازدید

غار وایتومو در تمامی روزها و در تمام ساعات پذیرای توریست ها و گردشگران می باشد.

آدرس غار وایتومو گلوورم 

اقیانوس آرام ، کشور نیوزلند ، شهر اوتوروهانگا ، جاده ی مجموعه غارهای وایتومو ، غارهای کرم شب تاب
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 104 کاربر