عجایب دنیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/02
بازدید: 2643
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کوه روریما و آبشار فرشتگان ونزوئلا

این دو جاذبه دیدنی در دل پارک ملی کانایما در جنوب شرقی کشور ونزوئلا واقع شده است. کوه روریما حدود 2 میلیارد سال پیش بر روی زمین ظاهر شد و امروزه با ساختار شگفت انگیزی که دارد، توجه جهانیان را به سوی خود جلب کرده است. این کوه هرمی شکل و مرتفع، قله ای مسطح دارد که همچون میزی بزرگ به نمایش درآمده است. آبشار فرشتگان که در زمره بلندترین آبشارهای دنیا قرار دارد، شیب بسیار تندی دارد و برای بالا رفتن از آن، باید این شیب را پشت سر بگذارید. وجود این آبشار پلکانی و توده ای از ابرهای سفید که همواره بر فراز کوه روریما قرار دارد، تصویری تماشایی را به وجود آورده است.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. کوه روریما و آبشار فرشتگان ونزوئلا
  2. سموک شمپی گواتمالا
  3. اوردسا کنیون اسپانیا
  4. پاموکل ترکیه
  5. سالرد اویونی بولیوی
  6. دانکسیا لندفرم چین ( کوهستانی از رنگین کمان )
  7.  آبفشان فلای نوادا
  8. جنگل سنگی شیلین چین
  9. صخره های کاشا کاتووه تنت نیومکزیکو
  10. وولینگیان چین
  11. چشمه پارک ملی چاپادا برزیل
  12. دره ماه آرژانتین
  13. برج یخی کوه اربس قطب جنوب
  14. کلیسای سنت میشل دگویی فرانسه
  15. منطقه باستانی مرواه سودان
  16. کوه آتشفشانی مائلیفل ایسلند
  17. روستای کوهستانی جمیلا الجزایر
  18. اتاق کهربا روسیه
  19. برج هرکول اسپانیا
  20. سیگیرییا سریلانکا
  21. سنگ های ایستاده اسکاتلند
  22. کلیسای ترنسفیگوریشن روسیه
  23. قصر شورین آلمان
  24. فارست آو نایوز ماداگاسکار
  25. آبشار سلیالاندفوس ایسلند
  26. ساحل رد بیچ  چین (  رودی از سرخ ترین گل ها )
  27. آیوتایا تایلند
  28. مجتمع معابد پرامبانان  اندونزی
  29. دره گرند کانیون آمریکا
  30. قله اورست چین 
  31. آتشفشان پاریکوتین مکزیک
  32. بزرگترین دیواره مرجانی دنیا ایالت کوئینزلند
  33. شفق قطبی
  34. موآی شیلی
  35. جزیره اوگاشیما ژاپن
  36. تونل درختی ایرلند
  37. جزیره سقطرا یمن
  38. زمین های دالول اتیوپی
  39. پارک ملی لینسویز ماراینسز برزیل
  40. چشمه گرند پریسماتیک یلواستون آمریکا
  41. غار سون دونگ ویتنام
  42. دریاچه ناترون آفریقا
  43. جزیره دوون کانادا
  44. کوه برمو اندونزی
  45. غار آبی دوس اوجوس مکزیک
  46. پارک ملی ژانک جیاجی چین
  47. دریاچه جوکولسارلون ایسلند
  48. غارهای وایتومو نیوزلند (  غاری که توسط کرم های شب تاب تسخیر شد )
  49. آتشفشان مونا کیا هاوایی
  50. صحرای سفید فرافره مصر

 

عجایب دنیا

 

سموک شمپی گواتمالا

در کشور گواتمالا و در دل جنگل های طبیعی این کشور، پدیده بسیار جذابی به وجود آمده که حاصل از جریان آبی ملایم است. سموک شمپی نامی است که به این آبراه سنگ آهک طبیعی داده شده است. در این مسیر زیبا تعداد زیادی آبشار و حوضچه به وجود آمده که زیبایی های فضا را دوچندان نموده است.

اوردسا کنیون اسپانیا

دره شگفت انگیز اوردسا کنیون که در پارک ملی اردسا ای مونته پردیدو قرار دارد، یکی از عجایب دنیا به شمار می رود. این دره ژرف محل زندگی جانورانی همچون عقاب طلایی می باشد.

پاموکل ترکیه

پاموکل در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه ای می باشد و یکی از زیباترین جاذبه های ترکیه محسوب می شود. این جاذبه زیبا دارای تعدادی چشمه آب گرم بوده که در اثر سال ها فعالیتی که در این مکان داشته اند، سبب به وجود آمدن سنگ های تراورتن شده اند. این سنگ های چشم نواز، به رنگ سفید بوده و ظاهری همچون حریر دارند. در واقع لایه ای از کربنات کلسیم بر روی این پلکان ها تشکیل شده است.

سالرد اویونی بولیوی

سالرد نامی است که به یک بیابان نمکی هموار در بولیوی اطلاق می گردد. این بیابان در میانه آلتیپلانو واقع شده و از مناظر تجسمی این کشور به حساب می آید. این سطح هموار، نور خورشید را به گونه ای منعکس می کند که با آسمان آبی اثر تقارنی پدید می آورد. در سالرد اویونی چندین دریاچه وجود دارد که رنگ آن ها غیرطبیعی می باشد، دلیل این امر رسوبات معدنی موجود در بیابان است.

 

عجایب دنیا

 

دانکسیا لندفرم چین ( کوهستانی از رنگین کمان )

دانکسیا به پدیده ای تماشایی و مهیج گفته می شود که گردشگران زیادی را مجاب می کند تا همراه با تور چین راهی این کشور شوند. این جاذبه تماشایی که در پارک ملی زمین شناسی ژانگی دانکسیا قرار دارد، از رسوبات و سنگ های ماسه ای قرمز رنگ تشکیل شده که رفته رفته و در گذر زمان کوه ها و صخره های چشم نوازی را ایجاد کرده است. برای بازدید از این کوه های رنگارنگ، یک مسیر چوبی در نظر گرفته شده تا بازدیدکنندگان بتوانند از جهات مختلف به تماشای آن ها بپردازند.

 آبفشان فلای نوادا

این پدیده زیبا و تماشایی در شهر بلک راک دزرت ایالات نوادا واقع شده است. جالب است بدانید که این آبفشان در یک ملک شخصی قرار دارد که صاحبان آن برای حاصلخیز کردن زمین بیابانی خود به دنبال راهی موثر بودند؛ از همین رو در قسمت بالایی تکه سنگ هایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند، چاهی حفر کردند. این اقدام سبب گشت که رفته رفته آب های داغ زیرزمینی از این چاه به بیرون فواره کند و آبفشان فلای را به وجود آورد. رنگ های گوناگونی که بر روی سنگ های اطراف این جاذبه نقش بسته اند، به دلیل وجود املاح معدنی موجود در آب می باشد.

جنگل سنگی شیلین چین

یکی دیگر از عجایب دنیا را در کشور چین مشاهده می کنیم. جنگل سنگی شیلین که یک نمونه جذاب از توپوگرافی به حساب می آید، در شهر یون نان و در مساحتی در حدود 300 کیلومتر مربع واقع شده است. این مکان مملو از صخره های کارستی و سنگ های آهکی می باشد که در اثر زمین لرزه های متعدد و فرسایش آب و باد به وجود آمده اند؛ شباهت زیادی که این صخره ها به درختان سر به فلک کشیده دارد، سبب شده تا آن را جنگل سنگی بنامند.

صخره های کاشا کاتووه تنت نیومکزیکو

در شهر نیومکزیکو صخره هایی در کنار هم رخ نمایی می کنند که به دلیل ظاهری منحصر به فرد، نزد گردشگران تور مکزیک محبوبیت بالایی دارند. صخره های کاشا کاتووه تنت همچون مخروط های منظمی هستند که در طول 6 میلیون سال از گدازه های آتشفشان ایجاد شده اند و تنها تفاوت آن ها در ارتفاعشان می باشد.

 

مکان های عجیب دنیا

 

وولینگیان چین

کشور چین عجایب زیادی را در خود جای داده که بخشی از آن ها به مکان ها و جاذبه های آن اختصاص می یابد. یک نمونه دیگر از مکان های عجیب این سرزمین در شهر هونان واقع شده که وولینگیان نامیده می شود. وولینگیان جاذبه ای است که به صورت طبیعی در این مکان ایجاد شده و بالغ بر 3 هزار لایه انباشت سنگ آهکی در ایجاد آن نقش داشته است.وجود آبشارهای مرتفعی که از دل صخره های سر به فلک کشیده به پایین سرازیر شده اند، جلوه ای بی همتا به محیط بخشیده است. همچنین درختان سرسبزی در قسمت های مختلف سنگ ها دیده می شود. خوب است بدانید که بزرگترین غار آهکی آسیا نیز در همین مکان قرار دارد که می توانید از آن بازدید به عمل آورید.

چشمه پارک ملی چاپادا برزیل

در 400 کیلومتری سالوادور و در پارک ملی چاپادا، یک چشمه بسیار جذاب وجود دارد که توجه زمین شناسان را به خود جلب نموده است. آب این چشمه آنچنان شفاف و زلال می باشد که تصویری واضح از تنه درختان و صخره های قدیمی موجود در کفِ آن را می توان نظاره کرد. عمق این چشمه 36 متر است.اما زیبایی های این چشمه، به هنگام وارد شدن نور خورشید به درون این مکان، چندین برابر می شود. هنگامی که نور خورشید در سمت راست قرار می گیرد و از میانه شکاف های موجود خود را به چشمه می رساند، انعکاسی به رنگ آبی ایجاد می کند که چهره ای فریبنده به چشمه می بخشد. لازم به ذکر است که بگوییم به دلیل حفاظت های محیطی، بازدید از چشمه سحرآمیز پارک ملی چاپادا به سختی امکان پذیر می باشد.

دره ماه آرژانتین

دره ماه، یکی از مکان های توریستی آرژانیتن می باشد که در رأس توجه زمین شناسان قرار دارد. این مکان در گذشته زمینی حاصلخیز داشته ولی هم اکنون بسیار خشک می باشد و میزبان جِرم های مدرو و سنگی که از فرسایش باد ایجاد شده اند، می باشد. بر روی این زمین بایِر، فسیل گیاهان و جانوران قابل مشاده است. از آن جایی که دره ماه در منطقه ای دورافتاده قرار دارد، بسیاری از توریست ها از بازدید آن صرف نظر می کنند.

 

مکان های عجیب دنیا

 

برج یخی کوه اربس قطب جنوب

یکی از فعالترین و مشهورترین آتشفشان های کره زمین در کوه اربس می باشد. این کوه که به طور تقریبی 4 کیلومتر بالاتر از سطح زمین واقع شده، دارای ظاهری خاص می باشد. بخارهای داغ حاصل از فوران آتشفشان در این کوه، غارهای یخی زیبایی را در اطراف آن ایجاد کرده است.

کلیسای سنت میشل دگویی فرانسه

این کلیسای هیجان انگیز که در سال 960 میلادی ساخته شده، بر فراز یک کوه واقع شده که برای بازدید از آن باید 270 پله را بالا بروید. در بالای کوه نمای بسیار زیبایی از شهر پوی آن ولی به نمایش درآمده است که تماشای آن بسیار جذاب می باشد. مکان ساخت این کلیسا، سبب خاص شدن آن گشته است.

منطقه باستانی مرواه سودان

منطقه باستانی مرواه که بیش از 200 هرم را در خود جای داده، در کرانه راست رود نیل قرار گرفته است. در این مکان آثاری خیره کننده وجود دارد که تماشای آن ها برای هر توریستی جالب می باشد. جالب است بدانید این هرم ها مکان خاکسپاری پادشاهان می باشد بوده و هم اکنون نیز تابوت های چوبی آن ها در این مکان وجود دارد. اکثر هرم های موجود در منطقه مرواه ارتفاعی در حدود 30 متر دارند.

کوه آتشفشانی مائلیفل ایسلند

یکی از زیباترین کوه های اروپا، کوه آتشفشانی مائلیفل نام دارد. در اطراف این کوه نهرهایی به شکل مارپیچ وجود دارند که از دریا سرچشمه می گیرند. هنگامی که از فواصل دور به این کوه نگاه می کنید، آن را به طور کامل به رنگ سبز می بینید که دلیل آن وجود خزه می باشد.

 

مکان های عجیب دنیا

 

روستای کوهستانی جمیلا الجزایر

این شهر باستانی دارای کوهستان های محلی می باشد که مرزهای آن را مشخص می کنند. در روستای جمیلا تعدادی ساختمان های عمومی و خصوصی وجود دارد که هم اکنون کمی تخریب شده اند ولی آثار آن ها به طور کامل برجا مانده و می توانید از آن ها بازدید نمایید. مهم ترین ساختمان روستا هم آمفی تئاتر آن بوده که بسیار باشکوه ساخته شده بود و نمایی منحصر به فرد داشت.

اتاق کهربا روسیه

کاخ کاترین از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور روسیه محسوب می شود که در دوره ای از تاریخ، محل اقامت خانواده سلطنتی روسیه بوده است. این کاخ شکوهمند در شهر تارسکوئه سلو قرار دارد. در کاخ کاترین یک اتاق نفیس وجود دارد که مزین به موزاییک های کهربایی بالتیکی می باشد. این موزاییک ها به شکلی ویژه در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند که زیبایی های اتاق را دوچندان می کردند. لازم به ذکر است که بگوییم در جنگ جهانی دوم، بخشی از اشیای باارزش موجود در این اتاق به سرقت رفت و هیچگاه پیدا نشد.

برج هرکول اسپانیا

این برج در واقع یک فانوس دریایی است که در سده دوم میلادی، به دست رومی ها ساخته شد. جالب است بدانید با وجود مدت زمان زیادی که از ساخت این سازه می گذرد، ولی تنها یک بار مورد مرمت قرار گرفته است. برج هرکول که دومین فانوس بلند اسپانیا می باشد، یکی از نمادهای این کشور به شمار می رود. هر ساله بسیاری از گردشگران با تور اسپانیا راهی شمال غرب این کشور می شوند تا از این سازه دیدن کنند.

سیگیرییا سریلانکا

معروف ترین جاذبه کشور سریلانکا "سیگیرییا" نام دارد که دلیلی شده تا بسیاری از جهانگردان این کشور را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب کنند. سیگیرییا در واقع صخره ای بزرگ است که در حدود 1500 سال پیش ساخته شده و برای رسیدن به آن باید از تعداد زیادی پله ی متصل به صخره بالا روید. ارتفاع این صخره به طور تقریبی 213 متر می باشد.

 

مکان های عجیب دنیا

 

سنگ های ایستاده اسکاتلند

سنگ های ایستاده در کشور اسکاتلند به بنای استون هنج مشهور شده که قدمت آن به 3100 سال قبل از میلاد بازمی گردد. استون هنج که در روستای کالانیش قرار دارد، یکی از بناهای سنگی بزرگ در اروپا به شمار می رود. خوب است بدانید که ارتفاع این سنگ های عظیم الجثه 6 متر و وزن هر یک در حدود 50 تُن می باشد. طبیعتا حرکت دادن این سنگ ها کار بسیار دشواری بوده که به سختی آن را انجام داده اند.

کلیسای ترنسفیگوریشن روسیه

کلیسای ترنسفیگوریشن دارای ظاهری عجیب و منحصر به فرد می باشد که در هیچ کجای دنیا مشاهده نشده است. این بنای چوبی که در اوایل قرن هجدم میلادی در جزیره کیژی ساخته شده، گنبدهای پیازی و طاق هایی زیبا دارد که بسیار جالب هستند. در ساخت این کلیسا از هیچ مصالح دیگری به جز چوب استفاده نشده و بنا تماما از کنده های درخت به یکدیگر متصل شده اند.

قصر شورین آلمان

قصر مجلل شورین بین سال های 1845 الی 1857 توسط چند تن از معماران زبده در یکی از جزایر شهرستان شورین ساخته شده است. قرارگیری این قصر در کنار آب، شکوه و جلال آن را چندین برابر کرده است. قصر شورین تا سال ها محل زندگی دوک بزرگ مکلنبورگ بود که از سال 1918 به موزه تبدیل شد و در طول رژیم کمونیستی به یک دانشکده برای معلمان مهد کودک تغییر کاربری داد.

فارست آو نایوز ماداگاسکار

فارست آو نایوز منطقه ای عجیب در ماداگاسکار است که مملو از تخته سنگ های بسیار قدیمی می باشد. تعداد این سنگ ها قابل شمارش نیست و همچون سدی عمل می کنند که مانع از ورود انسان می شود.

 

مکان های عجیب دنیا

 

آبشار سلیالاندفوس ایسلند

این آبشار مسحور کننده، معروفترین جاذبه کشور ایسلند است که در جنوب آن واقع شده و توجه گردشگران تور اروپا را به خود جلب نموده است. این آبشار دلربا در میان فضایی چشم نواز و سرسبز قرار گرفته که از ارتفاع 60 متری درون حوضچه ای می ریزد.

ساحل رد بیچ  چین (  رودی از سرخ ترین گل ها )

ما همواره ساحل ها را به وجود شن و ماسه در آن ها می شناسیم، اما ساحل رد بیچ با سایر ساحل ها متفاوت است. این ساحل خاص و تماشایی که در کشور چین قرار دارد، زیستگاه نوعی جلبک دریایی قرمز رنگ می باشد که سیاه شور نام دارد. مساحت این ساحل در حدود 132 کیلومتر مربع است. بر روی ساحل رد بیچ یک سکوی چوبی با ارتفاع 2 متر قرار دارد که امکان تماشای کلیه بخش های آن را برای گردشگران تور چین مهیا می کند.

آیوتایا تایلند

کشور تایلند سازه های عجیب زیادی دارد که یکی از آن ها آیوتایا نام دارد. این شهر که در سده چهارم احداث شده، مقر پادشاهیِ شخصی به همین نام بود. این شهر که زمانی پایتخت کشور تایلند به حساب می آمد، جاذبه های تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده بود که قسمت اعظم آن ها به آتش کشیده شد.

مجتمع معابد پرامبانان  اندونزی

یکی از بزرگترین معابد هندوها در جاوه مرکزی کشور اندونزی قرار دارد. این معبد که پرامبانان نامیده می شود، 8 زیارتگاه بزرگ و اصلی دارد و 250 زیارتگاه کوچک هم در کنار آن ها وجود دارد. حجاری های صورت گرفته بر روی این دیوار، جلوه ای خاص به آن بخشیده است. ارتفاع بزرگترین معبد این مجموعه 47 متر می باشد. هندوها 3 طبقه مجزا برای پرامبانان در نظر گرفته اند که طبقه اول آن را به حیوانات و قشر فقیر جامعه اختصاص داده اند و دو طبقه بالایی به سایرین اختصاص پیدا کرده است؛ آن ها معتقدند طبقه نخست مکانی نامقدس می باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم این معبد در سده دهم احداث شد و تا سده شانزدهم پابرجا بود تا اینکه بر اثر زلزله کاملا تخریب شد. نمونه ای که هم اکنون وجود دارد، بعدها بازسازی شده بود.

 

مکان های عجیب دنیا

 

دره گرند کانیون آمریکا

در ایالت آریزونا یک دره ژرف و عمیق وجود دارد که قدمت آن به میلیون ها سال پیش بازمی گردد. دیواره های این دره به رنگ های قرمز، خاکستری، زرد و قهوه ای می باشد که هر یک متعلق به دوره ای از تاریخ هستند. عبور رود کلرادو از میانه های این دره قدرتمند، تصویری الهام بخش به وجود آورده که امروزه توجه جهانگردان را به خود معطوف کرده است. از آن جایی که در گذشته های دور، این مکان دریایی کم عمق بوده، فسیل هایی از جانوران و صدف ها را می توان در آن پیدا کرد.

قله اورست چین 

مرتفع ترین نقطه روی زمین، قله اورست ( بلندترین کوه جهان ) می باشد که تاکنون توسط افرادی فتح شده است. بلندترین قله جهان در ارتفاع 8848 متری از سطح دریا قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کوه هر ساله 4 میلی متر بزرگ تر می شود. در این کوه مقدار قابل توجهی (50 تُن) زباله وجود دارد که آن را به کثیف ترین کوه جهان تبدیل نموده است.

آتشفشان پاریکوتین مکزیک

این آتشفشان عجیب در سال 1943 ناگهان پدید آمد و در سال 1952 برای همیشه خاموش گشت. این آتشفشان در سال های ابتدایی به اندازه ای فعال بود که تا ارتفاع 424 متر ارتفاع داشت و تا شهر مکزیکوسیتی که 300 کیلومتر دورتر وجود داشت می رسید. آتشفشان پاریکوتین خسارات زیادی به دنبال داشت که حتی زندگی کردن را برای اهالی اطراف با دشواری هایی روبرو کرده بود. فعالیت های این آتشفشان رفته رفته کم و کم شد.

بزرگترین دیواره مرجانی دنیا ایالت کوئینزلند

بسیاری از دانشمندان معتقدند که از فضا می توان دیوار چین را مشاهده کرد؛ اما باید بگوییم که این ادعا کذب است. تحقیقات جدیدی که در رابطه با دیواره بزرگ مرجانی انجام شده، نشان دهنده آن است که این دیواره از فضا قابل دید می باشد. برای تماشای این دیواره می توانید به شهرهای مکای، تانزویل و گنز مراجعه کنید. این دیوار بیش از 3 هزار صخره و 900 جزیره مختلف را که در امتداد یکدیگر قرار دارند، در برمی گیرد. به طور کلی این دیواره بزرگ مرجانی 300 هزر کیلومتر گستردگی و 2600 کیلومتر طول دارد. در این قسمت یک تصویر هوایی از این دیواره قرار داده ایم که مشاهده می کنید.

 

عجایب جهان

 

شفق قطبی

شفق قطبی نامی است که به یک پدیده نادر اطلاق می گردد. این پدیده طبیعی که نورهایی در آسمان به وجود می آورد، حاصل از برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول های موجود در قسمت یونویفر زمین می باشد که پس از برخورد با جو زمین تشکیل می شود. شفق قطبی اغلب به هنگام شب و در عرض جغرافیایی قطبی دیده می شود.

موآی شیلی

در کشور شیلی و در جزیره ایستر، مجسمه های عجیبی وجود دارد که سبب شهرت این منطقه شده اند. مجسمه های موجود در این جزیره که در قسمت های گوناگون آن دیده می شود، سرهای بدون بدن هستند. امروزه گردشگران بی شماری به این جزیره سفر می کنند تا این مجسمه ها را از نزدیک تماشا نمایند.

جزیره اوگاشیما ژاپن

جزیره اوگاشیما یکی دیگر از عجایب دنیا می باشد که در 358 کیلومتری جنوب توکیو واقع شده است. جالب است بدانید که این جزیره در قرن 18 میلادی توسط گدازه به وجود آمد که سبب کشته شدن افرد زیادی هم شد. اما امروزه 200 نفر در این دهکده کم وسعت زندگی می کنند که به فعالیت هایی نظیر: کشاورزی و ماهیگیری مشغول هستند و از این طریق امرار معاش می کنند.

تونل درختی ایرلند

در یکی از جاده های محلی کشور ایرلند، درختان انبوهی در یک مسیر وجود دارند که منظره ای تماشایی ایجاد کرده اند. درختان راش موجود در این مسیر، شاخه هایی در هم تنیده دارند که سبب ایجاد تونلی از درختان شده است. تا پیش از سال 1998 که انجمن ملی گردشگری ایرلند شمالی از این جاذبه نام نبرده بود، تنها اهالی منطقه از وجود این پدیده باخبر بودند که به دلیل تکراری شدنِ فضا، دیگر جذابیتی برای آن ها نداشت، ولی از زمانی که این انجمن از تونل درختی نام برد، سیلی از گردشگران راهی این منطقه شدند تا از نزدیک آن را تماشا کنند.

 

عجایب جهان

 

جزیره سقطرا یمن

جزیره سقطرا به درختان عجیبی که در دل خود جای داده معروف می باشد. نوعی درخت عجیب به نام "خون اژدها" وجود دارد که به سبب آب و هوای بسیار گرم و خشک، تنها در این منطقه دیده می شود. در جزیره سقطرا موجودات کمیابی و حتی نایابی وجود دارد که یکی از آن ها درخت خون اژدها می باشد. جالب است بدانید که حدود 266 گونه گیاهی وجود دارد که تنها در این جزیره یافت می شود.

زمین های دالول اتیوپی

دالول نوعی پدیده جغرافیایی می باشد که بر روی سطح آن، ساختارهایی از جنس نمک، آبفشان های گازدار و چشمه های اسیدی آب گرم ایجاد می گردد. تصویر رنگارنگ حاصل از این رخداد، چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می کند. این زمین های هیدروترمال دمای بسیار بالایی دارند که در فصل تابستان تا 114 درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

پارک ملی لینسویز ماراینسز برزیل

پارک ملی لینسویز ماراینسز هرساله شاهد یکی از بی نظیرترین پدیده های جغرافیایی جهان می باشد. زمین این پارک دارای تپه های شنی منظمی است، در فصول بارانی سال که بارش ها به بیشترین حد خود می رسند، میانِ چاله های پدیده آمده از تپه های شنی، مملو از آب می شود و منظره ای بی همتا را پدید می آورد. گاهی اوقات عمق این چاله ها تا 3 متر هم می رسد که گویی دریایی از تپه های شنی ایجاد شده است. برخی مواقع رودخانه هایی از اطراف به این بیابان می پیوندند که تماشای این منظره هر فردی را به وجد می آورد. میانگین بارش های سالیانه در این منطقه تقریبا 120 میلی لیتر می باشد.

چشمه گرند پریسماتیک یلواستون آمریکا

یکی از 3 چشمه بزرگ آبگرم جهان در ایالات متحده آمریکا و در پارک ملی یلواستون قرار دارد. چشمه پریسماتیک قطری در حدود 90 متر دارد و دمای آب آن 71 درجه سانتی گراد است. این چشمه یک ویژگی اعجاب آمیز دارد و آن تغییر رنگ در فصول مختلف سال می باشد؛ در فصل تابستان رنگ های مهیجی همچون قرمز، زرد و نارنجی بر سطح چشمه پدیدار می گردد و در فصل زمستان شاهد رنگ های سبز و آبی در آن می باشیم. مسیری که گردشگران تور لحظه آخری برای رسیدن به این چشمه باید طی کنند، خود جاذبه ای دل انگیز به شمار می رود.

 

عجایب هفتگانه - اگر می خواهید با عجیب ترین سازه ها در جهان آشنا شوید بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

 

غار سون دونگ ویتنام

این غار افزون بر ظاهر عجیبی که دارد، وسعتی تکرار نشدنی نیز دارد. غار سون دونگ بزرگترین غار شناخته شده دنیا می باشد که در سال 2009 کشف شد؛ بزرگترین تالار این غار 9 کیلومتر طول دارد. وسعت کلی این غار 5 هزار کیلومتر، ارتفاع آن حدود 9 هزار متر و عمق آن 150 متر می باشد. شاید برایتان عجیب باشد ولی حفره زیرزمینی این غار توانایی جای دادن یک شهر با تمامی قسمت های آن را در خود دارد.

دریاچه ناترون آفریقا

دریاچه ناترون را با عنوان دریاچه ای که بلافاصله موجودات را به سنگ تبدیل می کند، می شناسند. این دریاچه عجیب که به رنگ قرمز می باشد، در کشور تانزانیا قرار داشته و خاصیت قلیایی در آن به اندازه ای بالا می باشد که به آن دریاچه سوزان می گویند. دریاچه نمک تانزون مقادیر قابل توجهی سدیم کربنات در خود جای داده است. بر روی سطح این دریاچه سرخ رنگ، بقایای پرنده ها و موجوداتی که از بین رفته اند را به وضوح می توان مشاهده کرد. عمق دریاچه در عمیق ترین نقطه 3 متر است.

جزیره دوون کانادا

دوون جزیره ای در خلیج بافین واقع در مرزهای کانادا می باشد که مشخصاتی همچون جزیره مریخ دارد. برای مثال آب و هوای این منطقه ناملایم بوده و زمینش به رنگ قرمز می باشد؛ این عوامل سبب شده تا محققان ناسا بخش قابل توجهی ازتحقیقات خود را در این مکان انجام دهند. جزیره دوون بزرگترین جزیره غیر مسکونی دنیا بوده که مساحت کلی آن 55247 کیلومتر مربع است. می توان گفت زمین این جزیره در تمام طول سال یخ زده می باشد و گاهی کلاهک های یخی با قطر 700 متر در آن دیده می شود، از همین رو تعداد اندکی پوشش های گیاهی و جانوری در این مکان دیده می شوند.

کوه برمو اندونزی

کوه برمو یکی از محبوب ترین جاذبه های کشور اندونزی می باشد که مورد توجه گردشگران این منطقه قرار دارد. طلوع و غروب خورشید در این مکان، بسیار دل انگیز و تماشایی می باشد. این مکان تنها نقطه دنیا بوده که در آن می توانید همزمان دو آتشفشان برمو و سمرو را مشاهده نمایید. کوه آتشفشانی سمرو با ارتفاع 3676 متر، بلندترین قله زیره جاوا به شمار می رود. صعود به قله کوه برمو بسیار آسان تر از سایر کوه های آتشفشانی اطراف می باشد و بازدیدکنندگان می توانند با ماشین به پای کوه رفته و از آن جا به واسطه پله های در نظر گرفته شده، خود را به قله برسانند.

 

عجایب دنیا

 

غار آبی دوس اوجوس مکزیک

در ساحل کارائیبی مکزیک یک غار آبی حیرت انگیز وجود دارد که دوس اوجوس نامیده می شود. این غار وسعتی در حدود 82 کیلومتر دارد که یکی از طولانی ترین غارهای آبی جهان به شمار می رود. همچنین این غار با دارا بودن گذرگاهی به عمق 119.1 متر، یکی از عمیق ترین گذرگاه های غاری دنیا نیز می باشد. علاقه مندان به غواصی می توانند تجربه ای مهیج و متفاوت در این مکان داشته باشند.

پارک ملی ژانک جیاجی چین

کشور چین مکان های شگفت انگیز زیادی را در خود جای داده است. پارک ملی ژانک جیاجی با وسعت 130 کیلومتر مربع در شهر چانگ ژیاژیه واقع شده و یک منشا مهم برای تولید اکسیژن چین به شمار می رود. شهرت این پارک به وجود صخره های سنگی و سر به فلک کشیده ای است که نظیر آن را در دیگر کشورهای جهان هم می بینیم. پارک ملی ژانک جیاجی در سال 2004 به عنوان جئوپارک جهانی معرفی گشت. خوب است بدانید که بالاترین تله کابین جهان هم در این پارک زیبا قرار دارد و گردشگران تور چین می توانند از ارتفاعات بالا به تماشای مناظر دیدنی پارک بپردازند.

دریاچه جوکولسارلون ایسلند

این دریاچه یخی به همراه ساحل یخ زده ای که دارد یکی از عجایب دنیا محسوب می گردد که در حاشیه پارک واتناجوکول قرار گرفته است. دریاچه جوکولسارلون تنها 1.5 کیلومتر از اقیانوس اطلس فاصله دارد. این دریاچه که وسعتی در حدود 18 کیلومتر مربع دارد، با عمق 248 متر، عمیق ترین دریاچه ایسلند نیز می باشد.

غارهای وایتومو نیوزلند (  غاری که توسط کرم های شب تاب تسخیر شد )

در کشور نیوزلند یک غار خاص و البته عجیب وجود دارد. دیواره های این غار همچون آسمانی پرستاره می درخشند و دلیل آن چیزی جز وجود کرم های شبتاب Arachnocampa luminosa نمی باشد. این کرم ها به اندازه یک پشه هستند ولی تعداد فراوان آن ها، تصویری به این زیبایی پدید آورده است. این غار زیبا و چشم نواز امکان لمس کرم ها را نیز برای شما مهیا ساخته است. این غار توسط تیم های علمی تحت محافظت می باشد تا با در نظر گرفتن مناسب ترین شرایط برای ادامه حیات این کرم ها، توریست ها بتوانند از این مکان جذاب دیدن کنند. قرارگیری این کرم ها بر روی قندیل ها سبب درخشش دوبرابرِ آن ها می شود.

 

مجسمه مسیح - مجسمه مسیح تندیسی از حضرت عیسی مسیح (ع) است که در شهر ریودوژانیرو بزریل واقع شده و یکی از معروف ترین و برجسته ترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می آید

 

آتشفشان مونا کیا هاوایی

آتشفشان مونا کیا دارای مسیری طولانی می باشد که در واقع یکی از طویل ترین مسیرهای بدون توقف کوهنوردی در جهان است. این آتشفشان که تا 1 میلیون سال می تواند فعال باشد، در ارتفاع 4 هزار متری از سطح دریا قرار دارد. قله آتشفشانی مونا کیا در بلندترین نقطه ایالت هاوایی واقع شده است. تماشی غروب و طلوع خورشید در این مکان، بسیار جذاب و دلپذیر بوده که می توانید به همراه خانواده آن را تجربه کنید. پیشنهاد می کنیم به دلیل طولانی بودن مسیر، به صورت انفرادی اقدام به قرارگیری در این مسیر نکنید.

صحرای سفید فرافره مصر

تاکنون هر صحرایی که دیده ایم به رنگ خاکی بوده؛ اما در غربی ترین منطقه مصر صحرایی متفاوت با مساحت 2.5 میلیون کیلومتر وجود دارد که به رنگ سفید می باشد. افزون بر رنگ خاص این صحرا، صخره های بزرگ و قارچ مانندی در این مکان وجود دارد که به طور دقیق دلیل پیدایش آن ها مشخص نیست ولی گفته حاکی از آن است که در این منطقه آب وجود داشته که پس از گذشت سال ها، با تبخیر آب های موجود و رسوب بقایای جانوران، این صخره های عظیم الجثه به وجود آمده اند.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 109 کاربر