بلیط هواپیما لحظه آخری

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/22
بازدید: 867
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بلیط هواپیما لحظه آخری

تورها و بلیط های لحظه آخری از کجا می آیند؟ بلیط های لحظه آخری در واقع همان بلیط های چارتری هستند که به سبب پر نشدن ظرفیت، در نزدیکی زمان پرواز (معمولاً بین 1 یا 2 روز تا 4 ساعت) با قیمت بسیار ارزان تر از قیمت اولیه، به فروش می رسند. این نوع از بلیط ها برای گردشگرانی که برنامه سفر منعطفی دارند یا چمدان به دست منتظر ارائه تور لحظه آخری هستند بسیار مناسب می باشد. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که باید برای سفر برنامه ریزی دقیق و طولانی مدت داشته باشید خرید بلیط لحظه آخری را فراموش کنید.

 

 

آیا بلیط هواپیما لحظه آخری با بلیط چارتر همواره در دسترس است؟

بلیط ها و تورهای لحظه آخری برای تمامی مقاصد داخلی قابل ارائه است اما برای مقاصد خارجی، تنها برای مقاصدی ارائه می شود که گردشگران نیازی به اخذ ویزا ندارند مانند ارمنستان، گرجستان، کیش، ترکیه، مشهد و غیره. همچنین لازم به ذکر است برای هر مقصد گردشگری داخلی و خارجی که امکان ارائه بلیط لحظه آخری وجود دارد، تنها در دوران "لو سیزن" یا کم گردشگر ارائه می شود چراکه در دوران "های سیزن" یا پرگردشگر بخاطر اینکه ظرفیت ها به سرعت تکمیل می شوند، به ندرت تور لحظه آخری ارائه شده و در برخی موارد، بلیط های چارتر قیمتی به مراتب بیشتری نسبت به بلیط های سیستمی خواهند داشت.

 

 

تفاوت های بلیط هواپیما لحظه آخری با بلیط های سیستمی

بلیط های معمولی یا سیستمی توسط ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی به فروش می رسند. از این رو، ساعت و قیمت ثابتی دارند اما بلیط هواپیما لحظه آخری توسط چارتر کننده که معمولاً آژانس های هواپیمایی هستند به فروش می رسد و به همین جهت نیز قیمت و ساعت آن ها متغییر بوده و کاملاً به چارتر کننده بستگی دارد.

از دیگر تفاوت های بلیط های لحظه آخری و بلیط های سیستمی می توان به قابلیت کنسل کردن آن ها اشاره کرد. در صورت تغییر برنامه سفر، مسافران می توانند بلیط های سیستمی خریداری شده را کنسل کرده و بخشی از مبلغ واریزی را پس بگیرند اما در پرواز های چارتری به هیچ عنوان امکان کنسل و یا لغو کردن پرواز وجود ندارد و در صورت لغو کردن هیچ مبلغی به مسافر باز گردانده نخواهد شد.

 

 

فروشندگان بلیط هواپیما لحظه آخری

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم بلیط های هواپیما معمولاً توسط خود ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی به فروش می رسند اما فروشندگان اصلی بلیط های لحظه آخری، آژانس های مسافرتی هستند. این آژانس ها معمولاً بلیط های پرواز را بطور کلی از ایرلاین مربوطه خریداری می کنند به همین جهت می بایست تمامی آن ها را به فروش برسانند. از این رو در مواقعی که زمان پرواز نزدیک می شود (عموماً 24 ساعت قبل از پرواز) و ظرفیت آن هنوز تکمیل نشده، بر روی بلیط ها تخفیف های مختلفی اعمال می شود. البته در نظر بگیرید که فروش بلیط هواپیما لحظه آخری تا حد زیادی به تقاضای مسافران بستگی دارد بطور مثال در مواقعی که تعداد متقاضیان بلیط هواپیما با نزدیک شدن زمان پرواز، افزایش یابد، بلیط ها نه تنها ارزان نمی شوند بلکه ممکن است با قیمتی گران تر از حالت اولیه به فروش برسند.

 

 

نکاتی که به هنگام خرید بلیط های لحظه آخری باید در نظر بگیرید

- بلیط های لحظه آخری برای افرادی که به همراه گروه های دوستانه، کاری و یا خانواده سفر می کنند مناسب نمی باشد، چرا که به احتمال زیاد صندلی های خریداری شده در کنار هم قرار نداشته و ممکن است ظرفیت محدودی داشته باشند.

- توجه داشته باشید امکاناتی که در طول پرواز به مسافران ارائه می شود به نوع بلیط آن ها بستگی ندارد و شما با خرید بلیط های لحظه آخری می توانید  از تمامی امکانات پرواز، برخوردار خواهید بود لذا ممکن است در طول سفر افرادی را مشاهده کنید که امکانات و خدمات مشابهی دارند اما هزینه به مراتب بیشتری برای سفر پرداخت کرده اند.

- در زمان هایی که تعداد مسافران زیاد است (فصل های سیزن) به دنبال خرید بلیط های لحظه آخری نباشید، چرا که در این مواقع قیمت بلیط هواپیما معمولاً با نزدیک شدن به زمان پرواز افزایش می یابد.

- در صورت بروز مشکل در طول پرواز، چارتر کننده هیچ مسئولیتی به عهده نمی گیرد و مسافر باید مشکل خود را مستقیماً از طریق شرکت هواپیمایی مربوطه پیگیری کند.

- چارتر کننده ها معمولاً بلیط های هواپیمای لحظه آخری را به صورت رفت و برگشت به فروش می رسانند اما توجه داشته باشید که مسافران می توانند بسته به نیاز خود یکی از مسیر های رفت یا برگشت و یا هر دوی آن ها را خریداری کنند.

در آخر این نکته را ذکر کنیم بلیط لحظه آخری، برگ برنده افرادی است که چمدان به دست آماده سفر بوده و منتظر ارائه تخفیف بر روی تور مورد نظرشان هستند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر