بزرگ ترین مجسمه های جهان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/13
بازدید: 4902
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مجسمه وحدت

در 31 اکتبر 2018 از مجسمه ای با عنوان بزرگترین مجسمه جهان رو نمایی شد. این مجسمه تندیسی از والابای پاتل اولین نخست وزیر کشور هندوستان است که تاثیر بسزایی در استقلال این کشور داشته او توانست با متحد کردن 500 ایالت خودگردان کشور هندوستان را تشکیل دهد. به همین منظور نخست وزیر فعلی این کشور(نارندا مودی) تدارکات ساخت تندیسی به بلندای 182 متر از این رهبر سیاسی را فراهم کرد. حدود دو سال و نه ماه زمان، 420 میلیون دلارهزینه، 1850 تن برنز و 180.000 متر مکعب بتن صرف ساخت این مجسمه شده است. مجسمه وحدت در ایالت غربی گجرات که زادگاه والابای پاتل بوده است در جزیره ای به نام سادو قرار گرفته است. پس از تندیس وحدت دومین مجسمه غول پیکر دنیا در کشور چین قرار گرفته است.

مجسمه بودای بهار

این مجسمه حدود یازده سال تا قبل از رو نمایی از تندیس وحدت عنوان بزرگترین مجسمه جهان را داشت اما امروزه لقب دومین تندیس بلند دنیا را یدک می کشد. در سال 2001 گروه طالبان دو مجسمه بزرگ قدیمی بودا را به دستور ملا عمر(رهبر طالبان افغانستان) در بامیان افغانستان منهدم کردند. این دو مجسمه به عنوان کهن ترین و بلند ترین تندیس های بودا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده بودند. به همین منظور کشور چین اعلام داشت که قصد دارد بزرگترین مجسمه بودای جهان را به منظور یادبودی از تندیس های بامیان بسازد در نهایت در سال 2008 از تندیس بودای بهار در شهر جیانگ سو رو نمایی شد. در ابتدا ارتفاع این تندیس حدودا 153 متر بود اما پس از ساخت پایه آن با 40 متر ارتفاع و قسمت طلایی رنگ زیرین مجسمه با 15 متر ارتفاع بلندای تندیس بودای بهار به 208 متر رسید. لازم به ذکر است که در فهرست بلندترین مجسمه های جهان تنها ارتفاع خود تندیس معیار سنجش قرار می گیرد. از دیگر مشخصه های این مجسمه می توان به جنس مجسمه که از مس، آهن و بتن است اشاره کرد. میانگین هزینه ای که صرف ساخت این تندیس شده حدود 55 میلیون دلار می باشد. این مجسمه در یکی از مناطق توریستی و پر مخاطب چین در نزدیکی چشمه آبگرم تیانروی قرار گرفته است.

مجسمه لایکیون ستکیار

عنوان سومین مجسمه بزرگ جهان به تندیس لایکیون ستکیار در کشور میانمار در آسیای شرقی تعلق گرفته است. این تندیس تو خالی نیز یادبودی از بودا(تندیس مقدس بودیسم) می باشد که پروژه ساخت آن  در سال 1996 شروع و در 21 فوریه سال 2008 به اتمام رسید. این تندیس از دو مجسمه ایستاده و خوابیده تشکیل شده است که ارتفاع آن به 130 متر می رسد البته لازم به ذکر است 13.5 متر آن به تخت مجسمه تعلق دارد. جلب است که بدانید مجسمه ایستاده دارای 27 طبقه و یک آسانسور ویژه می باشد. این تندیس در بالای تپه یوکانونگ قرار گرفته است بنابراین برای دیدن مجسمه از نزدیک باید به بالای تپه صعود کنید البته طی مسیر دوچرخه و موتر هایی برای اجاره وجود دارد که می توانید از آن ها نیز کمک بگیرید. محل قرار گیری این مجسمه علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های گردشگری کشور میانمار است محل عبادت بومیان منطقه مونیوا نیز محسوب می شود. چهارمین مجسمه بلند جهان در شهر اوشیکو در کشور چین واقع شده است.

یوشیکو دایبوتسو

این مجسمه نیز مانند دو مجسمه دوم و سوم تندیسی از بودا می باشد. مجسمه یوشیکو دایبوتسو به تجلیل از شینران راهب آیین بودیسم که در سال 1224 حزب شین بودیسم(یکی از فرقه های آیین بودا در کشور ژاپن) را تاسیس کرد بنا شده است. در سال 1993 از این مجسمه به عنوان بزرگترین تندیس جهان رو نمایی شد و تا سال 2008 نیز این عنوان را داشت اما پس از آن جز یکی از پنج تندیس غول پیکر جهان به حساب می آمد و تا به امروز نیز در این لیست باقی مانده است. ارتفاع این مجسمه برنزی 120 متر است که 10 متر آن مربوط به پایه و 10 متر دیگر مربوط به گل نیلوفری که روی آن قرار گرفته است می شود. این امکان برای بازدیدکنندگان وجود دارد که با استفاده از آسانسور در ارتفاع 85 متری این تندیس به تماشای منظره زیبای و دیدنی شهر اوشیکو بیاستند.

مجسمه کریستو ری 

این مجسمه تندیسی از حضرت مسیح در کشور پرتغال است که در سال 1959 رو نمایی شد نمونه شبیه به این مجسمه نیز در کشور برزیل با نام مجسمه مسیح وجود دارد که پیش تر به بررسی آن پرداخته بودیم. این تندیس به منظور شکرگذاری مردم پرتغال به دلیل عدم حضور این کشور در جنگ جهانی دوم ساخته شد. این مجسمه دارای حدودا 28 متر ارتفاع می باشد که بر روی یک سکوی 75 متری قرار گرفته است. در این تندیس نیز آسانسور ویژه ای تعبیه شده است که به کمک آن می توانید در ارتفاع 82 متری شهر لیسبون قرار بگیرید. پس از مجسمه 110 متری کریستو ری در کشور پرتغال ششمین مجسمه بلند دنیا در کشور چین قرار گرفته است.

مجسمه گوان یین

ششمین مجسمه بلند جهان با ارتفاع 108 متر بر فراز ساحل جنوبی جزیره هینان در کشور چین استوار است. این تندیس نیز مانند مجسمه های 4، 3 و 2 نمادی از بودا می باشد. این مجسمه دارای سه وجه مختلف است که یک وجه ان رو به جزیره هینان و دو وجه دیگر رو به دریای چین است. سال ساخت این تندیس به 2000 میلادی باز می گردد که رو نمایی از آن در سال 2005 اتفاق افتاد. جالب است که بدانید ارتفاع این تندیس به صورت اتفاقی نبوده و عدد 108 در آیین بودایی دارای معنای مقدس و ویژه ای می باشد.

مجسمه امپراطور یان و هاوآنگ

این تندیس به احترام دوتن از اولین امپراطوران کشور چین یان و هوآنگ بر فراز کوهستانی در شهر هنان کشور چین بنا شده است. پروژه ساخت این مجسمه حدود 20 سال به طول انجامید و سر انجام در سال 2007 از آن رو نمایی شد. این کوه به راشمور چین معروف است. راشمور کوهی در ایالت متحده آمریکا است که چهره چهار رئیس جمهور کشور آمریکا( آبراهم لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون و جرج واشینگتن) برآن نقش بسته است. ارتفاع این تندیس 106 متر است که بر یک پایه 55 متری قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های گردشگری که در نزدیکی این تندیس وجود دارد می توان به رودخانه زرد اشاره کرد.

مجسمه رودینا مات

هشتمین جایگاه بزرگترین مجسمه های جهان با ارتفاع  102 متر به تندیس رودینا مات تعلق دارد. این مجسمه تندیسی از جنگ جهانی دوم بوده که به منظور برانگیختن مردم شوروی ساخته شده است.این مجسمه در پایتخت کشور اوکراین (شهر کیف) واقع شده است. پروژه ساخت این اثر سه سال به طول انجامید که تنها 6 ماه از آن صرف ساخت مجسمه شد و باقی زمان مربوط به ساخت پایه زیرین تندیس که موزه ای با نام "موزه جنگ بزرگ میهن پرستانه" می باشد. برای خلق این مجسمه حدود 3000 تن فلز و 3500 متر مکعب بتن صرف شده است. جالب است که بدانید تنها وزن شمشیر این مجسمه حدود 9 تن می باشد که اولین رو نمایی ازآن در سال 1981 صورت گرفت.

مجسمه پادشاه مسیح

این تندیس یادبودی از حضرت مسیح است که در تاریخ 6 نوامبر 2010 در قسمت غربی کشور لهستان در شهر سویبودزین با عنوان پادشا مسیح از آن رو نمایی شد. از مشخصه های ظاهری این تندیس می توان به وزن این مجسمه که حدود 440 تن و ارتفاع آن که 53 متر می باشد اشاره کرد جالب است بدانید ارتفاع تاج این تندیس به تنهایی 3 متر می باشد. ساخت مجسمه پادشاه مسیح حدود 5 سال به طول انجامید و حدود 1.5 میلیون دلار هزینه به دنبال داشت. کشور لهستان با رهبری یک کشیش بومی(سیلوستر ساواتزکی) توانست بلندترین مجسمه مسیح یعنی همان مجسمه پادشاه مسیح را در شهر سویبودزین بنا کند. لازم به ذکر است مجسمه ای دیگر نیز سه متر کوتاه تر از این تندیس در کشور برزیل با عنوان مجسمه مسیح وجود دارد.

مجسمه آفریقایی رنسانس

این مجسمه در کشوری واقع در برزیلغرب آفریقا به نام سنگال قرار گرفته است که سمبل اتحاد و پیروزی قاره آفریقا در مقابل سلطه گران غرب می باشد. این تندیس توانسته با ارتفاع حدود 52 متر رتبه دهمین مجسمه بزرگ جهان هم چنین بلندترین مجسمه آفریقا را از آن خود کند. در تاریخ 3 آوریل 2010 مصادف با پنجاهیمن سالگرد جدایی سنگال از فرانسه این تندیس رو نمایی شد. ایده ساخت این مجسمه را رئیس جمهور این کشور عبدالله واد مطرح کرد و مجسمه ساز رو مانیایی "ویرجیل مهروزان" کار طراحی و ساخت آن را به اتمام رساند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 105 کاربر