تاریخ 900 ساله پاریس در آتش سوخت

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1398/01/27
بازدید: 690
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
 
 

شروع آتش سوزی

در ساعت 10:21 دقیقه صبح روز دوشنبه، 15 آپریل خبرگزاری های مطرح دنیا از وقوع یک آتش سوزی مهیب در کلیسای نوتردام شهر پاریس خبر دادند، این خبر با عنوان “تاریخ 900 ساله پاریس در آتش سوخت” به سرعت در جهان گسترش یافت و باعث شگفتی و تأثر مردم دنیا گشت!
طی این خبر پلیس فرانسه با اظهار اینکه آتش سوزی در حال گسترش است، از مردم خواست تا مناطق اطراف کلیسا و همچنین معابر منتهی به این بنای تاریخی را تخلیه کنند.
 
 
 

آسیب های ناشی از آتش سوزی

هنوز میزان دقیق خسارت وارد شده به بنا و آثار موجود در کلیسای نوتردام بر آورد نشده است اما متأسفانه باید بدانید که طی این آتش سوزی سقف و مناره مخروطی شکل این بنا به طور کامل فرو ریخته و از بین رفت، علاوه بر این آثار بسیاری نیز در داخل کلیسا وجود داشت که ممکن است آسیب دیده باشند البته در همان ساعات اولیه آتش سوزی برخی از مهم ترین و ارزشمند ترین اشیاء موجود در این کلیسا با همکاری پلیس و مقامات شهرداری شهر پاریس از کلیسا خارج شده و محوطه اطراف این بنای تاریخی نیز کاملاً تخلیه شد.
 
 
 
 

علت آتش سوزی کلیسای نوتردام

اطلاعات دقیقی در رابطه با علت اصلی آتش سوزی در دست نیست اما به گفته مقامات کشور فرانسه، ممکن است که آتش سوزی در اثر عملیات بازسازی و مرمت این کلسیا رخ داده باشد، البته برخی نیز ادعا کرده اند که این حادثه غیر عادی بوده و احتمال عمدی بودن آتش سوزی وجود دارد به همین جهت دولت فرانسه یک تیم تحقیقاتی به منظور بررسی علت وقوع آتش سوزی در کلیسای نوتردام  تشکیل داده است.
 
 
 

وسعت آتش سوزی کلیسای نوتردام

به گزارش بسیاری از خبرگزاری های معتبر دنیا این آتش سوزی بسیار مهیب بوده و در ابتدا اغلب افراد تصور می کردند که بنای کلیسا به طور کامل از بین خواهد رفت، این حادثه به قدری دردناک و درام بود که واکنش های بسیاری را در پی داشت و اغلب سیاستمداران و افراد مشهور از سراسر دنیا با ارسال پست هایی در شبکه های مجازی با دولت و مردم فرانسه ابراز همدردی کردند.
مهار آتش : اقدامات بسیاری برای مهار هر چه سریع تر آتش در کلیسای نوتردام صورت گرفت اما به سبب تاریخی بودن بنا مقامات نمی توانستند از امکاناتی  نظیر تانکر های پروازی استفاده کنند، چرا که ممکن بود در اثر استفاده از این امکانات آسیب های بیشتری به ساختمان کلیسا وارد شود.
 
 
 
 
در نهایت پس از 9 ساعت از زمان شروع آتش سوزی، آتش نشانان موفق به مهار و اتفاء حریق شدند و در حال حاضر آتش به طور کامل فروکش کرده است.
لازم به ذکر است که بیش از 400 نفر از نیرو های آتش نشانی شهر پاریس با همکاری و شجاعت بسیاری که داشتند توانسنتد این آتش مهیب را خاموش کنند و رئیس جمهور فرانسه در پیامی از زحمات و شجاعت این نیرو ها تقدیر کرده است. 
 
 
 

درباره کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام، کلیسایی بسیار معروف در واقع در شهر قلب پاریس می باشد که قدمت آن به قرن 13 میلادی باز می گردد و سالانه حدود 13 میلیون گردشگر از این مجموعه بازدید به عمل می آورند، این کلیسا از نظر معماری بسیار منحصر به فرد بوده و به عنوان شاهکار های سبک گوتیک شناخته می شود، مجموعه نوتردام شامل بخش های مختلفی است که از مهم ترین آن ها می توان به ناقوس کلیسل و برج های دو قولو آن اشاره کرد که خوشبختانه در آتش سوزی اخیر آسیب ندیده و سالم اند.
این کلیسا در واقع یک کلیسای کاتولیک بوده و علاوه بر ارزش تاریخی که دارد از نظر مذهبی بسیار مهم بوده و وقوع آتش سوزی در آن، باعث تأثر مردم دنیا با هر دین و ملیتی شده است.
افراد شاهد آتش سوزی در اطراف کلیسا تجمع کرده و بسیاری از آن ها در حال اشک ریختن و یا خواندن دعا برای کلیسا بودند، تمامی این ها بیانگر اهمیت این مجموعه برای مردم و حتی گردشگران شهر پاریس می باشد.
به طور کلی می توان گفت که این آتش سوزی واقعه بسیار هولناک برای تمامی مردم دنیا به ویژه مردم فرانسه بود زیرا این بنا در واقع یکی از نماد های اصلی کشور فرانسه و شهر پاریس محسوب شده و بیش از 800 سال صدای ناقوس آن در رویداد های مختلف در شهر پاریس به صدا در آمده است!
 
 
 
کلیسای نوتردام پیش از آتش سوزی
 
 

کلیسای نوتردام پس از آتش سوزی

 
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کلیسای نوتردام می توانید مقاله مربوط به این بنای مهم را در سایت لحظه آخر مطالعه نمایید.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 103 کاربر