فستیوال برف و یخ 2019 چین

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/11/11
بازدید: 515
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
فستیوال های متنوع یکی از اصلی ترین دلایل سفر افراد به نقاط مختلف دنیا می باشند، یکی از معروف ترین فستیوال های دنیا، فستیوال برف و یخ چین می باشد. سالانه گردشگران بسیاری برای شرکت در این فستیوال به کشور چین سفر می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با فستیوال برف و یخ 2019 چین در اختیار شما قرار دهیم.
 
 
دیدنی علی چین
 

تاریخچه فستیوال برف و یخ چین

این فستیوال هر ساله در شهر هاربین واقع در استان هیلونگجیانگ برگزار می گردد، این استان در بخش شمال شرقی کشور چین قرار گرفته است. سال 2019 را می توان سی و پنجمین سالگرد برگزاری فستیوال برف و یخ دانست. تاریخچه این فستیوال به سال 1985 میلادی باز می گردد، فستیوال برف و یخ اولین بار در تاریخ 5 ژانویه 1985 برگزار شد، در طول این سال ها نظر افراد بسیاری به این فستیوال جذب شده است، امروزه این فستیوال بیش از 2 میلیون بازدید کننده دارد.
 
 
مجسمه های برفی چین

 

فستیوال برف و یخ 2019 چین

در این فستیوال، مجسمه های بزرگ یخی و برفی که توسط افراد مختلف ساخته شده اند، به نمایش گذاشته می شوند، مساحت مکان برگزاری این جشنواره در حدود 750 هزار متر مربع می باشد. هر ساله مجسمه سازان از کشور های مختلف برای شرکت و رقابت در فستیوال برف و یخ به کشور چین سفر می کنند. نورپردازی های انجام شده در این فستیوال باعث زیبایی هرچه بیشتر مجسمه های یخی شده است، به همین دلیل مجسمه ها به صورت سه بعدی مشاهده می شوند، فستیوال برف و یخ شباهت بسیاری با دنیای دیزنی دارد.
 
 
مجسمه های یخی
 
برف و یخ چین
 
 
برخی از مجسمه های موجود در این فستیوال از روی جاذبه های گردشگری نقاط مختلف جهان ساخته شده اند، از معروف ترین آن ها می توان به مجسمه یخی بودا و برج العرب اشاره کرد. برای ساخت این مجسمه ها از 111 هزار متر مکعب برف و 120 هزار متر مکعب یخ استفاده می شود. این فستیوال از تاریخ 5 ژانویه شروع شده و تا اواخر ماه فوریه ادامه می یابد، دمای هوای این منطقه در طول این ماه ها در حدود منفی 20 درجه سانتی گراد می باشد.
 
 
جاذبه های یخی چین
 

روند برگزاری فستیوال برف و یخ 2019 چین

گردشگران تور چین لازم است بدانند که آماده سازی مکان برگزاری این فستیوال و مجسمه های آن در حدود 20 روز به طول می انجامد. در این بخش به بررسی مراحل مختلف برگزاری این فستیوال خواهیم پرداخت:
•  بریدن بلوک های یخی : کارگران چینی برای تامین یخ مورد نیاز این فستیوال، از رودخانه ای به نام Songhua بلوک های یخی بزرگی را جدا می کنند، این رودخانه در این فصل کاملا یخ می زند.
•  انتقال بلوک های یخی : پس از برش بلوک های یخی از دریاچه، آن ها را به مکان برگزاری فستیوال انتقال می دهند، جالب است بدانید که وزن هر یک از بلوک های یخی بیش از 700 کیلوگرم می باشد.
 
 
فستیوال یخ چین
 
 
•  ساخت مجسمه برفی : درست چند روز قبل از شروع این فستیوال، افراد ساخت مجسمه های برفی را آغاز می کنند. ارتفاع این مجسمه ها در حدود 30 متر بوده و طول آن ها به بیش از 100 متر می رسد.
•  ساخت مجسمه یخی : پس از مجسمه های برفی، نوبت به مجسمه های یخی می رسد. در این مرحله مجسمه سازان بسیاری در حال آماده سازی مجسمه های خود می باشند.
 
 
فستیوال های بخی
 
 
•  پایان ساخت : در حدود 1 روز مانده به شروع فستیوال، ساخت مجسمه ها پایان یافته و همه ی افراد در انتظار افتتاح فستیوال می باشند.
•  افتتاح : در تاریخ 5 ژانویه همزمان با افتتاحیه این فستیوال و ورود بازدید کنندگان به آن، مراسم آتش بازی برگزار می گردد.
 
 
فستیوال برف و یخ در چین
 

تفریحات فستیوال برف و یخ 2019 چین

در این فستیوال بخش های تفریحی متنوعی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. 
 
جاذبه های تفریحی این فستیوال عبارت اند از:
•  بازدید از مجسمه ها : اصلی ترین دلیل شرکت افراد در این فستیوال بازدید از مجسمه های یخی و برفی می باشد.
 
 
فستیوال برف و یخ
 
 
•  عکاسی : انعکاس نور خورشید در روز و نورپردازی های انجام شده در شب، باعث خلق مناظر بسیار زیبایی در این فستیوال شده است. این مناظر سوژه بسیار جذابی برای عکاسی محسوب می شوند، همچنین افراد می توانند با مجسمه ها عکس یادگاری بیاندازند.
•  اجرای موسیقی زنده : در زمان برگزاری این فستیوال هنرمندان بسیاری در بخش های مختلف مکان برگزاری فستیوال، مشغول به نواختن موسیقی می باشند.
•  سورتمه : در این فستیوال بخشی برای سورتمه سواری در نظر گرفته شده است.
•  سرسره : سرسره های یخی موجود در این فستیوال مورد توجه کودکان بسیاری قرار گرفته است.
 
 
فستیوال یخ
 

هزینه بازدید از فستیوال برف و یخ چین

گردشگران برای ورود به این فستیوال باید 38 پوند بپردازند، در ادامه جالب است بدانید که درآمد این فستیوال در حدود 3.5 میلیون دلار تخمین زده می شود.
 

آدرس فستیوال برف و یخ چین

North bank of Songhua River, Songbei District, Harbin 150000, China
 
سایت لحظه آخر ارائه دهنده انواع تورهای داخلی و خارجی اعم از تور مشهد، تور قشم، تور کیش، تور ترکیه، تور آنتالیا، تور استانبول و دیگر تورهای گردشگری و مسافرتی می باشد، برای اطلاع از قیمت این تورها می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه فرمایید.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر