بازار ادویه استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 2598
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر عاشق سفر به ترکیه هستید بدون شک دوست دارید با بهترین اماکن تفریحی و تجاری این کشور زیبا آشنا شوید. بازار ادویه استانبول یا همان بازار مصری‌ها استانبول یکی از مکان‌های دیدنی محبوب ترکیه محسوب می‌شود. اما این بازار با مکان‌های تجاری دیگری که قبلا دیده‌اید بسیار متفاوت است. با ورود به این مکان با دنیایی از رنگ روبه‌رو خواهید شد. آن‌ها در تپه‌هایی روی هم انباشته شده‌اند. عطر و بوی ادویه‌ها شما را از خود بی‌خود می‌کند. دنیایی جدید، زیبا، رنگارنگ و خوش‌بو پیش روی شما قرار دارد.

بازار ادویه استانبول

آشنایی با بازار ادویه استانبول

ترکیه مکان‌های جذاب و دیدنی زیادی دارد. بازار ادویه مکانی معروف و پر بازدید است. اگر به این بازار قدم بگذارید خریدی رنگارنگ را تجربه خواهید کرد. ادویه تنها محصول عرضه شده در این بازار نیست. کالاها و محصولات بسیار متنوعی در این بازار عرضه می‌شوند. علاوه‌بر بازدید از بازار مصری‌ها شما می‌توانید از مکان‌های دیدنی که در نزدیکی این بازار قرار گرفته‌اند نیز بازدید نمایید.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

بازار ادویه استانبول کجاست؟

بازار ادویه استانبول به شکل حرف انگلیسی L طراحی شده است. برای بازار ادویه استانبول هفت درب ورودی بنا گردید. این بازار در امینونو واقع شده و می‌توانید از میدان تکسیم به راحتی خود را به این بازار برسانید. بازار ادویه در محله Eminonu استانبول، در کنار پل گالاتا و مسجد جدید (Yeni Cami) قرار گرفت. یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازارهای شهر بوده که بعد از بازار بزرگ در رتبه دوم قرار دارد. این بازار به نام بازار مصر نیز شناخته می‌شود. آدرس دقیق بازار مصری‌ها را ترکیه، استانبول، فاتح، رستم پاشا، بازار ادویه یا به زبان ترکی بازار میصیر چاریشی می‌گویند.

بازار مصری‌ها استانبول

بازار مصری ها استانبول در گذرگاه تاریخ

تاریخچه این بازار به زمان عثمانی‌ها بر می‌گردد. این بازار مرکز تجاری امپراتوری عثمانی بود. بازار ادویه امروزه مرکزی برای خرید سوغاتی‌های مختلف و متنوع محسوب می‌شود. این بازار در سال 1660 تاسیس گردید. نام قدیمی آن را بازار مصری‌ها می‌گویند. مردم قدیم اولین نام آن را، بازار نو یا بازار جدید می‌شناسند. هم‌اکنون این بازار با نام بازار ادویه استانبول نیز شناخته شده است. این بازار بزرگ حدود 85 مغازه دارد و محصولات مختلفی در این بازار در معرض دید قرار خواهند گرفت.
این بازار از دیرباز مرکز خرید و فروش ادویه بود. با این‌حال امروزه کالاهای دیگری نیز در این بازار به عرضه می‌رسند. بازار مصری‌ها در واقع در ادامه تکمیل مسجد ساخته شد. پولی که از این بازار به دست می‌آمد صرف نگهداری از مسجد می‌شده است. قاسم آقا فردی است که این مکان را تاسیس کرد. در ماه‌های آخر سال 1660 تکمیل این مسجد بر عهده مصطفی آقا قرار گرفت. برخی از فروشندگان جالب‌تر در واقع خارج از بازار هستند. دیوارهای بیرونی آن فروشندگانی را تشکیل داده‌اند که بیشتر از گردشگران، به مردم محلی غذا می‌دهند. در آن‌جا یک بازار ماهی کوچک نیز در یک طرف قرار دارد.

شهر استانبول - معرفی کامل استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه

خرید از بازار ادویه استانبول ترکیه

در سفر به ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی استانبول، با ورود به بازار، رنگ‌های متنوع و عطرهای فوق‌العاده شما را حیرت‌زده می‌کنند. مغازه‌هایی که از ادویه‌های مختلف پر هستند. ادویه‌هایی که برای طبخ غذاهای خوش‌مزه و لذیذ به‌کار می‌روند. شاید در نگاه اول این بازار را برای افراد خانه‌دار مناسب بدانید، اما این بازار دنیایی دیگر را به شما نشان می‌دهد. جایی منحصربه‌فرد که حتی تماشای آن نیز لذت‌بخش خواهد بود. انبوهی از ادویه‌ها در کیسه‌های هسی بازار را پر کرده‌اند. هیچ مکانی بهتر از بازار ادویه برای شکار در جست‌وجوی طعم‌های اصیل نیست. جایی‌که گردشگران و بازدیدکنندگان در آن گم می‌شوند، اما خبره‌ها برای یافتن جواهرات پنهان واقعی حرکت خواهند کرد.
علاوه‌بر ادویه محصولات دیگری نیز توسط دست‌فروشان در بازار ادویه عرضه می‌شود. این محصولات شامل: انواع دمنوش‌های گیاهی، انواع چای، چای سبز، چای معطر، داروهای گیاهی مختل، عرقیجات، ادویه‌هایی چون زردچوبه، فلفل، دارچین، قهوه، پسته، بادام، گردو و در کل آجیل، شیرینی‌های سنتی کشور ترکیه، بدلیجات، لباس و... می‌شوند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

بازا ادویه _ مصری‌ها ترکیه

راهنمای بازدید از بازار مصری در استانبول

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از مردم ترکیه مسلمان هستند. برای همین در اعیاد مذهبی چون عید فطر و عید قربان این بازار تعطیل خواهد بود. در صورتی‌که در این ایام قصد سفر به کشور ترکیه را دارید از بازار مصری‌ها نمی‌توانید بازدید نمایید. نه تنها در روز اول عید بلکه در چند روز اول امکان دارد که بازار تعطیل باشد. بازار ادویه همه روزه باز است. به جز روزهایی که عنوان شد. شما می‌توانید هر روز از ساعت نه صبح تا هفت بعدازظهر به بازار ادویه استانبول بروید و از خرید خود لذت ببرید.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

دیدنی های نزدیک به بازار ادویه استانبول

بازار ادویه، آشوب کامل است. مرکز چند صد ساله برای انواع تجارت، کاروانسراهای متروک، صدها خیابان باریک با شلوغی جمعیت، مغازه‌های پنهان که دوره‌ای از دوران گذشته را به نمایش می‌گذارد. شاید رفتن به بازار و خرید ادویه زیاد زمان‌بر نباشد بنابراین می‌توانید تفریحات دیگری را نیز به لیست خود اضافه نمایید. در کنار این بازار شگفت‌انگیز مکان‌های معروف دیگری نیز وجود دارند. مکان‌هایی که توریست‌پذیر بوده و سالانه افراد زیادی را به خود جذب می‌‌کنند.

بازار بزرگ استانبول؛ یکی از قدیمی ترین بازارهای دنیا

بازار بزرگ در کنار بازار ادویه قرار دارد. نام دیگر این بازار، بازار سرپوشیده است. مغازه‌های بسیاری در این بازار فعالیت دارند. نام ترکی این بازار کاپالیچارشی بوده که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و سنتی‌ترین بازارهای استانبول به حساب می‌آید. چند حمام در این مکان بزرگ ساخته‌اند. در این بازار چندین رستوران و همچنین کافه وجود دارد. بازار بزرگ نیز همانند بازار ادویه در استانبول در تعطیلات رسمی بسته خواهد بود. همه روزه از ساعت نه صبح تا هفت بعدازظهر می‌توانید از این مکان تاریخی ـ تجاری دیدن نمایید.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

بازار بزرگ استانبول

پل گالاتا جدا کننده آسا و اروپا در استانبول

پل گالاتا از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی ترکیه به حساب می‌آید. این پل در مقابل مسجد جدید قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان هنگام غروب آفتاب خواهد بود. پل گالاتا در بین بخش شمالی و جنوبی قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است. ایستادن روی پل و نگاه به مناظر شگفت‌انگیز اطراف جزء خاطراتی محسوب می‌شود که از یاد نخواهید برد.

کاخ توپاکی، کاخی زیبا در استانبول

کاخ توپاکی یکی از جذاب‌ترین مراکز استانبول است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. ورود به این کاخ هزینه ورودی دارد. این کاخ در دوران عثمانی بنا شده و به دوران سلطنت عثمانی برمی‌گردد. در سال 1465 ساخت ‌و ساز این قصر به پایان رسید. اگر به این قصر سر بزنید، تنگه بسفر را نیز خواهید دید. این کاخ در کنار بازار مصری‌ها استانبول یا همان بازار ادویه استانبول قرار دارد.

سخن پایانی لحظه آخر

بازار ادویه پس از بازار بزرگ دومین مجتمع تجاری بزرگ سرپوشیده ترکیه نام دارد. شرقی از طریق مصر به ترکیه می‌آمدند. بازار ادویه، بهشت لذیذ است. بوی ادویه‌ها و گیاهانی که با توپ فروخته می‌شوند، قهوه ترکی تازه بو داده، کباب برشته، مخلوط کردن شیرینی‌های پنیر، بوی سوپ‌های داغ همه را مست می‌کند. بازار ادویه استانبول برای تامین بودجه مسجد ینی در کنار آن ساخته شده و زمانی مقصد نهایی بازرگانانی بود که در جاده ابریشم سفر می‌کردند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر