هتل لوکسی که زندان شد

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/10/10
بازدید: 366
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
معمولا وقتی اسم هتلی باشکوه به میان می آید، در تصورات تمامی افراد، مکانی برای اقامتی خوش و استراحتی آرام تداعی می شود. اما در این بخش از سایت لحظه آخر ما قصد داریم شما را با هتل لوکسی که زندان شد آشنا سازیم.
 
 
هتل لوکس
 
 

هتل ریتز کارلتون ریاض

هتل لوکسی که زندان شد در واقع هتل ریتز کارلتون ریاض می باشد که در سال 2011 در زمینی به مساحت 52 هکتار احداث شد. این هتل مجلل 492 اتاق را در خود جای داده که اقامت در آن ها برای گردشگران تور لحظه آخری بسیار گران تمام می شود.
ماجرای هتل لوکسی که زندان شد و شهرت جهانی پیدا کرد از این قرار است که در سال 2017 و همزمان با رواج پیدا کردن فساد اقتصادی در کشور عربستان، بن سلمان ولیعهد این کشور حدود 400 نفر از شاهزادگان عربستانی را با هدف اجرا کردن برنامه های ضد فساد، در هتل ریتز کارلتون ریاض زندانی نمود و سبب شد تا آن را زندان طلایی ریاض بنامند.
 
 
هتل زندان
 
 
در 4 نوامبر 2017 و همزمان با تاریک شدن هوا که این تصمیم اجرایی شد، به یک باره شاهد پر شدن اتاق های هتل شدیم و مسئولین هتل اعلام کردند که تا آخر دسامبر این هتل هیچ گونه مسافری نمی پذیرد و حتی بسیاری از مسافران مجبور به تخلیه اتاق های خود شدند. هتل ریتز کارلتون ریاض برای مدتی تبدیل به یک بازداشتگاه لوکس شده بود. اتهامات این افراد، فساد مالی، پولشویی و سو استفاده از قدرت اعلام شد. برخی از شاهزادگانی که در هتل ریتز کارلتون ریاض به حصر در آمدند عبارت اند از: خالد التویجری، ولید الابراهیم و الولید بن طلال که از افراد نامی و مشهور در رده های مدیریتی عربستان بوده اند.
 
 
 
هتل لوکس
 
 
بعد از زندانی کردن این افراد، توافق هایی با آن ها صورت گرفت تا پول های کلاه برداری شده را به خزانه دولت برگردانند و در طی این توافقات نتایج خوبی حاصل گشت. به گفته دادستان کل عربستان، در پی این صحبت ها حدود 100 میلیارد دلار از پول ها بازگردانده شد. برخی از افراد که مقاومت نشان دادند و به بازگرداندن پول ها رضایت ندادند، همچنان در زندان به سر می برند. ولید بن طلال که پسر عموی ولیعهد عربستان است در تاریخ 27 ژانویه آزاد گشت. دادستان عربستان اعلام کرد که هتل ریتز کارلتون تنها مکان بازجویی متهمان و مظنونین نبوده و عملیات تحقیق و استنطاق در چند مرحله و در مکان های مختلف انجام شد. این هتل لوکسی که زندان شد، اگرچه بازداشتگاهی مجهز بود ولی این متهمان را از خانه و خانواده خود دور کرد.
لازم به ذکر است که بگوییم پذیرش در این هتل همواره صورت می گیرد و آن دسته از گردشگرانی که تمایل دارند در این اقامتگاه اشرافی اوقات خود را سپری کنند، می توانند با پرداخت مبلغی قابل ملاحظه (در حدود 400 دلار برای یک شب) اقدام به رزرو اتاق کنند. اشخاص شناخته شده زیادی در این هتل اقامت داشته اند که از این بین می توان به باراک اوباما و دونالد ترامپ اشاره کرد. به طور کلی هتل ریتز کارلتون ریاض محل اقامت وزرا، تجار و مقام های سیاسی کشورهای مختلف می باشد که به عنوان میهمان وارد کشور عربستان می شوند.
 
هتل لوکس ر ریاض
 
 
مجموعه هتل های ریتز کارلتون به یک شرکت آمریکایی تعلق دارد که در 30 کشور جهان شعبه دارد. این هتل یکی از بهترین و باکیفیت ترین هتل های کشور عربستان می باشد. از جمله امکاناتی که در این هتل وسیع وجود دارد، می توان به پذیرش شبانه روزی، اتاق های بزرگ، سالن کنفرانس، رستوران، کافی شاپ اشاره کرد. اتاق های هتل ریتز کارلتون ریاض هم بسیار مجهز هستند و گردشگران می توانند اقامت خوشی را در آن سپری کنند. 
 
 
زندان های معروف
 
سایت لحظه آخر ارائه دهنده انواع تورهای گردشگری نظیر تور تایلند، تور دبی، تور مالزی، تور گرجستان، تور ارمنستان و دیگر تورهای داخلی و خارجی می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه فرمایید.
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. هتل ریتز کارلتون ریاض

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 110 کاربر