کوه های مریخی چابهار

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/01
بازدید: 6173
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کوه های مریخی چابهار که با نام کوه‌های مینیاتوری نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های دیدنی و زیبای چابهار است که در صورت شرکت در تور چابهار حتما باید آن را ببینید. شهرت این کوه‌ها بخاطر رنگ سفید و طوسی و قدمت طولانی آن‌هاست. جالب است بدانید با جابه‌جایی جهش تابش نور خورشید، رنگ کوه‌ها نیز عوض می‌شود. همراه ما باشید تا با این کوه‌های عجیب و زیبا بیشتر آشنا شویم و در خصوص تاریخچه و بهترین زمان بازدید از آن اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

کوه های مریخی

کوه های مریخی چابهار کجاست؟

کوه‌های مریخی یا کوه‌های مینیاتوری چابهار، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و دیدنی در استان سیستان و بلوچستان است. این کوه‌ها در فاصله 40 تا 50 کیلومتری چابهار قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید دریاچه لیپار چابهار که به عنوان یکی از عجایب ایران به شمار می‌آید و صورتی رنگ است در میان این کوه‌ها قرار گرفته است. کوه‌های مینیاتوری ادامه رشته کوه‌های زاگرس هستند.

تور چابهار - سفری لذت بخش به جنوب ایران با بهترین قیمت از تهران و سایر شهرها

دسترسی به کوه های مریخی چابهار

برای رفتن به این منطقه و بازدید از کوه‌های مینیاتوری چابهار، لازم است از چابهار خارج شوید. زمانی که به 40 تا 50 کیلومتری چابهار به سمت بندر گواتر می‌رسید، کوه‌های مینیاتوری را مشاهده می‌کنید. جاده‌ای که برای رسیدن به این کوه‌ها از آن عبور می‌کنید بسیار زیبا و دیدنی است.

زیبایی کوه های مریخی در چابهار

راهنمای سفر به چابهار - از جاذبه ها و تفریحات تا هتل و رستوران    

بهترین زمان سفر به کوه های مریخی چابهار

از آنجایی که کوه‌های مریخی در جنوب ایران قرار گرفته است، در فصل تابستان آب و هوایی گرم و خشک در این منطقه حاکم است. از طرفی در روزهایی که باد می‌وزد، گرد و خاک زیادی در این ناحیه وجود دارد که این مسئله نیز باعث می‌شود تا نتوانید از این کوه‌ها دیدن کنید. با تمام این تفاسیر می‌توان گفت بهترین زمان بازدید از کوه‌های مینیاتوری چابهار اوایل بهار، پاییز و زمستان است و بهتر است در فصل تابستان به این منطقه نروید. در نهایت باید گفت بهترین زمان بازدید در ایام روز، سعات اولیه روز و یا عصر است که نور خورشید مستقیم نمی‌تابد.

بهترین زمان سفر به کوه های مریخی چابهار

تفریحات کوه های مریخی چابهار

با سفر به چابهار و بازدید از کوه‌های مریخی، تفریحات خوبی در انتظار شماست. در ادامه برخی از مهم‌ترین و بهترین این تفریحات را معرفی می‌کنیم:

  • پیاده روی: اولین لذتی که در کوه های مریخی چابهار تجربه می‌کنید پیاده‌روی در میان این کوه‌های زیباست. با پیاده‌روی در میان این کوه‌ها گویی در سیاره مریخ قدم می‌زنید.
  • تماشای ستارگان: در دل کوه‌های مینیاتوری چابهار خبری از آلودگی نیست؛ همین مسئله سبب می‌شود تا بتوانید آسمانی پاک و پر از ستاره را ببینید و از زیبایی آن شگفت‌زده شوید.
  • صخره‌نوردی: اگر به صخره‌نوردی علاقه دارید، کوه‌های مریخی گزینه‌ای مناسب هستند. پس در زمان بستن چمدان خود تجهیزات صخره‌نوردی را همراه خود داشته باشید.
  • عکاسی: در نهایت تنها چیزی که از یک سفر به جای می‌ماند عکس‌ها هستند. توصیه می‌کنیم اگر به این منطقه سفر کردید دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید؛ چرا که سوژه‌های زیادی برای عکاسی وجود دارد.

تفریحات کوه های مریخی چابهار

جاهای دیدنی چابهار - طبیعت، تاریخ و سواحل شگفت انگیز!

آیا در کوه های مریخی چابهار امکانات رفاهی وجود دارد؟

در این منطقه به منظور رفاه حال گردشگران، مجتمع تفریحی ساخت شده است و امکانات مناسبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این مجتمع حدود هفت هکتار مساحت داشته و در میان کوه‌های مریخی و دریای عمان قرار گرفته است. این مجتمع دارای دو سالن برای اردوهای دانش‌آموزی، فضای سبز، سرویس بهداشتی، 6 سوییت و سکوی ویژه رصد ستارگان است.

جاهای دیدنی نزدیک به کوه‌های مینیاتوری چابهار

اگر با تور چابهار به این بندر شگفت‌انگیز سفر کنید و به سمت کوه‌های مینیاتوری بروید، امکان بازدید از سایر جاهای دیدنی اطراف این کوه‌ها نیز وجود دارد. به همین دلیل در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های اطراف کوه‌های مینیاتوری را معرفی کنیم.

تالاب لیپار چابهار: تالاب لیپار یکی از شگفتی‌های ایران است. این تالاب به دلیل رنگ صورتی که داراست در دنیا معروف شده است. این تالاب در 15کیلومتری چابهار به سمت بندر گواتر قرار گرفته است. جالب است بدانید این تالاب، یکی از شورترین آب‌های جهان را داراست.

روستای تیس: روستای تیس، روستایی زیبا در 5 کیلومتر چابهار است. این روستا با قدمت 2500 ساله خود بسیار معروف بوده و مهم‌ترین بندر ایران یعنی بندر مکران در آن قرار گرفته است. در این روستا جاذبه‌های گردشگری زیبایی از جمله گورستان جن تیس، مسجد جامع تیس، مجموعه غارهای بان مسیتی و... قرار گرفته است.

تلگراف‌خانه انگلیسی ها: تلگراف‌خانه انگلیسی‌ها که یک ساختمان قدیمی است، در اواخر دوره قاجار ساخته شده است. این ساختمان به عنوان قدیمی‌ترین بنای مدرن در چابهار شناخته می‌شود که در سال 1377 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

غارهای مسیتی: غارهای مسیتی چابهار که به غارهای سه گانه نیز شهرت دارند، در 5 کیلومتری روستای تیس قرار گرفته‌اند. در میان این سه غار، با دو غار مصنوعی و یک غار طبیعی مواجه هستیم. به گفته بومیان این مکان در زمان گذشته محلی برای ذبح و مراسمات مذهبی بوده است.

 

جاهای دیدنی نزدیک به کوه‌های مینیاتوری چابهار

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک کوه‌های مینیاتوری چابهار

بیشتر افراد کمپینگ در کوه‌های مینیاتور چابهار را ترجیح می‌دهند؛ چرا که بسیار لذت‌بخش است و فرصتی برای تماشای ستارگان است. اما در صورتی که قصد ندارید کمپینگ کنید و ماندن در اقامتگاه را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های زیر را انتخاب کنید.

  • اقامتگاه بوم‌گردی رمین
  • اقامتگاه بوم‌گردی بلوچ
  • اقامتگاه بوم‌گردی کلبه ساحلی

بهترین هتل چابهار - هتل های خوب، محبوب و پرطرفدار چابهار کدامند؟

تاریخچه کوه های مریخی چابهار

بر اساس تحقیقاتی که زمین‌شناسان انجام داده‌اند، این کوه ها، کوه‌های رسوبی هستند که در میلیون‌ها سال قبل زیر تلی از خاک مدفون شده بودند. به مرور زمان و بارش باران‌های موسمی، این کوه‌ها سر از خاک بیرون آورده‌اند. از جمله دلایلی که برای شکل‌گیری این کوه‌ها عنوان شده است شامل فرآیندهای تکتونیکی به دلیل فرورانش پوسته عمان به زیر مکران و فرسایش آبی و بادی است. در این کوه‌ها شیار عجیب عجیب، ریز و یکدستی مشاهده می‌شود که سبب شده تا نام مینیاتوری یا فرازمینی روی آن بگذارند.

تاریخچه کوه های مریخی چابهار

تور چابهار؛ فرصتی برای بازدید از کوه‌های مریخی

کوه‌های مریخی یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز چابهار است که در صورت سفر به این بندر حتما باید از آن دیدن کنید. تور چابهار فرصتی استثنایی برای بازدید از کوه‌های مریخی در کنار جاذبه‌های گردشگری دیگر است. قدم زدن در این کوه ها، تجربه‌ای مشابه با قدم زدن در سیاره مریخ را برای شما فراهم می‌کند و فرصتی فوق‌العاده برای بازدید از ستاره‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به شرکت در تور چابهار علاقه‌مند هستید، قیمت و امکانات این تور را در صفحه مربوطه در سایت ما می‌توانید مشاهده کنید و به صورت آنلاین اقدام به رزرو تور نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 103 کاربر