بهترین مراکز خرید آنکارا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/02
بازدید: 1452
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آنکارا شهری با جمعیت تقریباً 5 میلیون نفر، آب و هوای نسبتاً مرطوب، تمدن گسترده و مدرن پایتخت سیاسی کشور ترکیه است. از آنجا که آنکارا و استانبول هر ساله تعداد زیادی گردشگر جذب می‌کنند، دارای مراکز خرید بسیاری نیز هستند. آنکارا در شمال غربی کشور ترکیه قرار دارد و فاصله آن تا دریای سیاه حدود 200 کیلومتر است. آنکارا مراکز خرید متنوعی دارد که می‌تواند نیازهای گردشگران را به خوبی فراهم کنند. بازارهای آنکارا انواع برندهای داخلی و خارجی معروف و بین‌المللی را به شما عزیزان عرضه می‌کند. برای گردشگرانی که جهت خرید به ترکیه سفر کرده‌اند این ویژگی می‌تواند جذاب باشد.

مراکز خرید آنکارا

مرکز خرید و تجاری آرمادا

مرکز خرید محبوب آرمادا در 8 طبقه ساخته شده که سه طبقه بالا و پنج طبقه زیرزمینی است. پارکینگ اختصاصی این مجموعه جهت آسایش بیشتر بازدیدکنندگان ساخته‌شده و ظرفیت 2200 را دارد. اگر تمایل به خرید از این مرکز هستید می‌توانید از طریق سایت مرکز خرید آرمادا اقدام کنید. برندهای معروفی مانند آدیداس، بوش، برناردو فشنز، بییم، آل میلا و دیگر برندها در این مکان شعبه دارند. در ماه‌های مختلف سال برندها برای رقابت و ترغیب مردم برای خرید جشنواره‌های جالبی برگذار می‌نمایند.

تجربه سفر به شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه

مرکز خرید و تجاری آرمادا

مرکز خرید کنت پارک آنکارا

مرکز خرید کنت پارک آنکارا توانسته با ارائه امکانات زیاد مورد قبول بازدیدکنندگان داخلی و  خارجی قرار بگیرد. کنت پارک آنکارا علاوه بر قسمت‌های تجاری دارای مرکز تفریحی کودکان، سینما 3 بعدی، سالن بولینگ، رستوران، باشگاه بدن‌سازی، انواع فروشگاه‌ها و بین‌المللی است. در فصول مختلف سال این مرکز خرید جشنواره‌های خرید را برگذار می‌کند که برای گردشگران جذابیت دارد.

پایتخت ترکیه _ قبل از سفر به پایتخت ترکیه راجب این شهر بیشتر بدانید!!

مرکز خرید کنت پارک آنکارا

بازار باکیرجیلار چارشیسی در آنکارا

این بازار به فروختن انواع ظروف مسی مقاوم و با طراحی‌های زیبا مشهور است. برای خرید ظروف مسی دست‌ساز یا صنعتی به بازار مسگران باکیرجیلار سر بزنید. علاوه بر ظروف مسی بازار، زیورآلات درخشان مسی هم به فروش می‌رسد. فروش فرش‌های ترک دست‌باف یا ماشینی همچنین ظروف آنتیک در اطراف بازار باکیرجیلار وجود دارد. این بازار در منطقه بویاجی آنکارا قرار دارد.

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

بازار باکیرجیلار چارشیسی در آنکارا

عطر فروشی شرکت پارداش

عطر فروشی شرکت پارداش از معتبرترین و مهم‌ترین مراکز خرید در آنکارمحسوب می‌شود. از عطر می‌توان به عنوان بهترین سوغات برای هر سن و جنسیتی یاد کرد. شهرت این عطر فروشی کیفیت محصولاتش را تضمین می‌کند. شرکت پارداش در سال 1997 شروع به فعالیت خود در آنکارا کرده است. تنوع این شرکت بالاست و شما می‌توانید از عطرهای برند بین‌المللی یا ترک خریداری کنید. شرکت پارداش در میان اروپایی‌ها نیز طرفداران به خصوصی دارد.

مراکز تفریحی ترکیه - معرفی جاهای تفریحی و مکان های هیجان انگیز ترکیه

خیابان تونالی هیلمی

خیابان تونالی هیلمی از زیباترین و محبوب‌ترین خیابان‌های آنکار محسوب می‌شود. می‌توان گفت که خرید از این مکان خاطره‌انگیز خواهد بود. این خیابان مرکز مناسبی برای خرید سوغاتی بوده که پر از مغازه‌ها و بوتیک‌های متنوع است. در تمام این خیابان فروشگاه‌هایی وجود دارند که کالاهای با کیفیتی را در اختیار شما عزیزن قرار می‌دهند. برای خرید یادگاری تونالی هیلمی می‌تواند گزینه مناسبی برای دوستان و آشنایان شما باشد. این مکان برای کسانی که علاقه‌مند به خرید در فضای باز هستند حتماً جالب و دیدنی است.

خیابان تونالی هیلمی

مرکز خرید و تجارت کاروم

در خیابان تونالی هیلمی یکی از بهترین مراکز خرید قرار‌گرفته که برگرفته از مراکز تجاری زمان آشوریان است. در آن زمان به بندر و منطقه تجاری کاروم می‌گفتند. هر چیزی که برای سوغاتی می‌خواهید یا در طول سفر احتیاج دارید را می‌توانید از این مرکز خریداری کنید. این مکان بسیار بزرگ و از نظر اندازه، تعداد بسیار زیادی مغازه و بوتیک در آن قرار دارد.

مرکز خرید و تجارت کاروم

مرکز خرید آنکامال

آنکامال که محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد در سال 1377 شروع به فعالیت کرده است. در ابتدا نام این مرکز خرید میگروس آنکارا بود. توجه بالای گردشگران به این مکان باعث شده تا پیشرفت سریع و چشم‌گیری داشته باشد. آنکامال در سال 1385 خود را با شعار مرکز خرید ترکیه معرفی کرد. از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت آنکامال شده می‌توان به داشتن پارکینگ اختصاصی، کافه، رستوران، زمین بازی کودکان و سالن سینما اشاره کرد. قابل تأمل است بگوییم آنکامال نخبه‌هایی از سراسر جهان دارد تا کیفیت بیشتری داشته باشد.

مرکز خرید آنکامال

مرکز خرید گالریا آنکارا

گاهی گردشگران به مراکز خرید قدیمی علاقه نشان می‌دهند، اگر شما هم اینطور هستید به مرکز خرید گالریا آنکارا سر بزنید. این مکان از اولین مراکز خرید آنکارا بوده که در سال 1995 فعالیت خود را آغاز کرده است. شما می‌توانید برندهای دلخواه خود را در 103 مغازه و فروشگاه گالریا آنکارا بیابید و خرید کنید. در مرکز خرید گالریا انواع پوشاک زنانه، مردانه و کودکانه را با کیفیت بالا خریداری کنید و از تنوع آن‌ها لذت ببرید. این مکان به ارزان‌ترین مراکز خرید در آنکارا مشهور است که قیمت‌های مناسبی نسبت به سایر فروشگاه‌ها دارد.

مرکز خرید گالریا آنکارا

مرکز خرید فروم آنکارا

این مرکز خرید روز به روز در حال پیشرفت به عنوان دومین مرکز خرید مشهور در آنکارا شناخته شده که در سال 2008 میلادی تأسیس شده است. این مکان در دو طبقه ساخته شده که 149 غرفه در آن فعالیت کرده که هر یک برندهای مختلف داخلی و خارجی را عرضه می‌کنند. در مرکز خرید فروم  امکانات زیادی مانند: رستوران، سینما و کافه‌تریا قرار دارد که آماده خرمت‌رسانی به شما عزیزان هستند. برندهای گوچی، کنزو، دیزل، بیمن و دولچه در این فروشگاه به فروش می‌رسد. قسمتی در فروم وجود دارد که به دلیل فروش اسباب‌بازی کودکانه  مورد توجه گردشگران کوچک قرار می‌گیرد.

مرکز خرید فروم آنکارا

مرکز خرید جپا آنکارا

در جپا بیش از 200 فروشگاه متنوع وجود دارد که بدون خستگی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. این فروشگاه در سال 2007 میلادی تأسیس شده که مورد استفاده ساکنان و گردشگران قرار گرفته است. آن‌ها برای بازدیدکنندگان مجموعه پارکینگی با ظرفیت حدود 1200 خودرو در محیط باز و 2600 خودرو در محیط سر بسته ساخته‌اند. تمام برندهای معروف ملی ترکیه و بین‌المللی را در فروشگاه‌های جپا خرید کنید. در طبقه سوم این مکان غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه محلی و بین‌المللی سرو می‌کنند. بزرگ‌ترها هم می‌توانند از سینمای جپا با پیشرفته‌ترین خدماتش بهره‌ ببرند.

مرکز خرید جپا آنکارا

بازار قدیمی آنکارا

بازارهای قدیمی به دلیل بافت تاریخی و محلی طرفداران زیادی بین گردشگران دارند. آن‌هایی که سلیقه سنتی در وجودشان شعله می‌کشد، بازدید بازار باکیرجیلار چارشیسی آنکارا را از دست ندهند. در ورودی این بازار تا قسمتی از آن سنگ‌فرش جالبی کار شده که انرژی خرید را دو چندان می‌نماید. چون در این مکان ظروف مسی بسیاری فروخته شده نام این بازار را باکیرجیلار به معنای مسگران گذاشته‌اند.

 علاوه بر ظروف سنتی مسی عتیقه‌جات، زیورالات مسی و لباس‌های محلی و مدرن هم در این بازار می‌فروشند. در اطراف این بازار رستوران‌های سنتی با طراحی قدیمی با منوهای مدیترانه‌ای و ترکی وجود دارد. این بازار در محله بویاجی در خیابان اسکیجی قرار دارد.

بهترین زمان خرید در آنکارا

بعضی از مسافران با قصد خرید به آنکارا سفر می‎‌کنند در این صورت خوب بدانید که حراج‌های این کشور در آخر هر فصل است. در ماه‌های به‌خصوصی مثل آذر تا دی تخفیف‌ها ادامه دارند. جشنواره‌های تخفیفی آنکارا از جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند. اگر در ماه رمضان به این شهر رفتید باید قوانین را رعایت کنید و از خوردن و آشامیدن در مکان‌های عمومی خودداری کنید. حراج در شهرهای کشور ترکیه به صورت هماهنگ است.

فصل حراج در آنکارا

قیمت اجناسی که در آنکارا می‌فروشند، بستگی به این دارد که شما در چه فصلی به این شهر سفر کرده‌اید. آب و هوا، 30 آوریل تا 8 ژوئیه و 20 اوت تا 21 اکتبر مناسب برای سفر که همان اردیبهشت تا خرداد و شهریور تا مهر است. در این زمان‌ها هوای آنکارا در معتدل‌ترین حالت خودش قرار دارد. فصل بهار از شلوغ‌ترین فصل‌ها برای خرید و سفر به انکارا است. در واقع خرید در آنکارا زمان خاصی ندارد، شما هر زمانی به این مکان سفر کنید می‌توانید از فروشگاه‌های آنکارا خرید کنید. اگر شما خواهان تخفیف در زمان خرید هستید باید زمان حراج‌های فصلی به این شهر سفر کنید.

مرکز خرید کیزیلای آنکارا

فروشگاه ایرانی در آنکارا

با اینکه شهرهای استانبول و آنتالیای ترکیه بیشتر از آنکارا برای گردشگران شناخته شده بوده اما آنکارا هم به عنوان پایتخت این کشور امکانات زیادی دارد. فروشگاه‌های محدودی به اسم فروشگاه ایرانی در ترکیه هستند. با اینکه ایرانی‌های زیادی در آنکارا زندگی می‌نمایند اما تعداد فروشگاه‌های ایرانی زیاد نیستند.  فروشگاه تیمومارکت از سری فروشگاه‌های ایرانی آنکارا است که موادغذایی ایرانی را می‌فروشد. این مکان در چانکایا آنکارا قرار دارد.

مرکز خرید کیزیلای آنکارا

تمامی خیابان‌های شهر آنکارا به فروشگاه کیزیلای می‌رسند از این جهت این مکان را قلب مراکز خرید آنکارا می‌دانند. مرکز خرید کیزیلای در یکی از قسمت‌های شلوغ شهر قرار دارد و اجناس بسیار با کیفیتی را عرضه می‌کند. ساعت کاری این فروشگاه از ساعت 10 صبح تا 22 شب است. وسایل نقلیه آنکارا به این فروشگاه حمل و نقل می‌کنند که دسترسی آسان به مرکز خرید کیزیلای را فراهم کرده است.

سخن لحظه آخر

یکی از دلایلی که سالانه گردشگران زیادی به آنکارا سفر می‌کنند، مراکز خرید آنکارا است. تنوع، کیفیت، نایابی و مدرن بودن اجناس مراکز خرید آنکارا باعث شده تا افراد زیادی برای خرید به این شهر سفر کنند. همچنین حراج‌های فصلی تأثیر به سزایی در جذب گردشگر دارند. بازارهای سنتی قدیمی با طراحی تاریخی جذاب علاوه بر مزایای خرید جذابیت بصری را نیز شامل می‌شوند. مردم آنکارا صمیمی و خون‌گرم هستند و فرهنگشان نزدیک به خودمان تعریف شده است. امیدواریم این مطلب پاسخگوی سوالات شما درمورد مراکز خرید آنکارا باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر