تفریحات پاتایا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/24
بازدید: 3658
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر 100 کیلومتر از شهر بانکوک به سمت شمال شرقی تایلند برید به شهر پاتایا که یکی از بهترین مقصدهای گردشگری هست، می‌رسید. تفریحاتی که این شهر با وجود وسعت کم آن ایجاد کرده است، آن را به یکی از بهترین مقصدهای تفریحی مجردها و خانواده‌ها تبدیل کرده است. بازار شناور پاتایا، پارک آبی رامایانا و روستای فیل‌ها از بهترین جاذبه‌های گردشگری آن است، که می‌توانید در سفرهای بعدی‌تان به پاتایا به آنها سر بزنید.

پاتایا

خیابان واکینگ استریت پاتایا

واکینگ استریت یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است که افراد زیادی برای دیدن آن از سراسر دنیا به شهر پاتایا سفر می‌کنند. علت شهرت این خیابان وجود تفریحات متنوع و زیاد است. این خیابان از شلوغ‌ترین خیابان‌های جهان می‌باشد و از ساعت 6 بعداز ظهر تا 2 صبح برای دیدن این خیابان نمی‌توانید از ماشین و موتورسیکلت استفاده کنید.
واکینگ استریت مزون‌ها، جواهرفروشی‌ها و هتل‌های مختلفی دارد و تنها یک درخت وجود دارد که به همین دلیل معروف است.

خیابان واکینگ استریت پاتایا

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ در پاتایا

باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ یک باغ گرمسیری و گیاه‌شناسی است که در جنوب شرقی آسیا با 20.000 درخت گرمسیری که از 50 کشور دنیا جمع‌آوری شده، ساخته شده است. این باغ فضای خوبی را برای دورشدن از هیاهوی زندگی شهرنشینی و آلودگی‌های آن، برای افراد فراهم کرده است.
باغ نانگ نوچ از قسمت‌های مختلفی ساخته شده که هرکدام از این قسمت‌ها تم مخصوص به خود را دارند. اولین باغ ساخته شده در این باغ به سبک ایتالیایی بود که خانم نانگ نوچ با الهام گرفتن از سفرهای اروپایی خود آن را ساخت؛ بعدها پسرش مجسمه‌های مرمر را به این باغ اضافه کرد.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

باغ فرانسوی این مجموعه با مساحت 1.5 هکتار از کاخ ورسای الهام گرفته شده است. تپه‌ی پروانه باغ نانگ نوچ با گل‌های متنوع که به شکل پروانه کاشته شده‌اند، ساخته شده و در (باغ شناور) گل‌ها به شکلی زیبا روی آب شناور شده‌اند.
باغ سفالگری با بیشتر از صدهزار قطعه‌ی سفالی تزئین شده است؛ و در کنار منظره آرامش‌بخشِ آبشار مصنوعی که در وسط درختان بلند قرار گرفته، می‌توانید استراحت کنید و از آن لذت ببرید.

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ

بازار شناور پاتایا

بازار شناور یا بازار چهار منطقه پاتایا از معدود بازارهایی می‌باشد که روی آب ساخته شده است. این بازار یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری پاتایاست. با وارد شدن به این بازار صرفا وارد یک بازار معمولی نمی‌شوید، بازار شناور پاتایا فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند را نشان می‌دهد و همه چیز در این بازار رنگ و بوی تازه‌ای دارد و زنده است.
بازار شناور پاتایا از چهار بخش مختلف تشکیل شده است و حدود 100 هزار متر مربع وسعت دارد. این بازار 114 مغازه، فروشگاه و رستوران دارد که محصولات و صنایع دستی چهار منطقه مختلف تایلند یعنی مناطق شمالی، شمال شرقی، مرکزی و جنوبی آن را دربر گرفته است که رسیدن به این مناطق تجربه قایقرانی و پارو زنی برای شما به‌ همراه خواهد داشت.

بازار شناور پاتایا

کوه بودا در پاتایا

کوه بودا پاتایا که عکس بودا توسط لیزر روی آن حکاکی شده است از مناطق گردشگری مهم پاتایا محسوب می‌شود. این جاذبه گردشگری امکانات تفریحی زیادی مثل رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی دارد که در آنها انواع غذاها و نوشیدنی‌های دریایی، تایلندی و بین المللی سرو می‌شود.
فیل سواری و پیاده‌روی در طبیعتِ اطراف کوه بودا از دیگر تفریحات این جاذبه گردشگری است که باعث جذابیت بیشتر آن، برای گردشگران و مسافران آن شده است.

کوه بودا در پاتایا

پارک آبی رامایانا در پاتایا

پارک آبی رامایانا از دیگر تفریحات پاتایاست که شامل سرسره‌های مواج، رودخانه‌های شبیه‌سازی شده، زمین بازی کودکان، استخرهای متعدد، رستوران و کافه تریا و بازی‌های مفرح دیگری مثل زیپ لاین و ... هست. پارک‌های آبی از فضاهای مفرح و مهیجی هستند که توجه گردشگران را به خودشان جلب می‌کنند. پارک آبی رامایا در سال 2016 افتتاح شد و در عرض 3 سال توانست در رقابت با برترین پارک‌های آبی دنیا در کشورهایی همچون مالزی و سنگاپور پیشی بگیرد و گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

پارک آبی رامایانا در پاتایا

روستای فیل ها در پاتایا

روستای فیل‌ها در سال 1973 میلادی افتتاح شد و در ابتدا فقط برای مربیان و فیلبانان بود؛ اما بعدها به یک مکان گردشگری وتفریحی برای مسافران تبدیل شد و گردشگران زیادی را به خود جذب کرد.
روستای فیل‌ها تفریحات متنوع زیادی را برای خانواده‌ها، بچه‌ها و افراد مجرد ایجاد کرده است؛ لذت سوارشدن روی فیل‌ها، آموزش فیل‌سواری، تماشای آب‌بازی این موجودات دوست‌داشتنی از تفریحاتی است که با رفتن به این روستا می‌توانید تجربه کنید.

روستای فیل‌ها در پاتایا

جزیره مرجانی پاتایا

جزیره کوه لارن که به جزیره مرجانی معروف است، از زیباترین جاذبه‌های گردشگری پاتایاست که هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن آن با تورهای مسافرتی به این جزایر سفر می‌کنند. اسنورکلینگ، غواصی اسکوبا، پیاده‌روی در ساحل، پیاده‌روی در جنگل، آفتاب گرفتن در ساحل کوه لارن از تفریحاتی است که می‌توانید در این جزیره داشته باشید.
این جزیره 6 ساحل را شامل می‌شود که هرکدام زیبایی‌های خود را دارد و بهتر است برای چند ساعت هم که شده در هر کدام از این ساحل‌ها وقت بگذرانید و از مناظر زیبای طبیعی و از قایق‌سواری و آفتاب‌گرفتن در این سواحل لذت ببرید.

جزیره مرجانی پاتایا

پارک مینی سیام پاتایا

پارک مینی سیام پاتایا از نام قدیمی آن که سیام بود گرفته شده است که بدلیل مینیاتوری بودن آن یک مینی قبل اسم آن گذاشته‌اند و به پارک مینی سیام تبدیل شده است.
در این پارک بناهای معروف دنیا مثل برج ایفل پاریس، مجسمه آزادی ایالت متحده و معبد زمردین بودا در نسخه‌های مینیاتوری با جزئیات کامل ساخته شده و برای بازدید عموم گذاشته شده است.
این پارک با یک رودخانه باریک به دو بخش تقسیم می‌شود که نمایانگر دو نیمکره غربی و شرقی دنیاست. بخش غربی آن شاهکارهای معماری غربی دنیا مثل برج ایفل و طاق پیروزی پاریس را به نمایش گذاشته است، و بخش شرقی آن معبدهای زیبایی مثل آسمان پکن، گنبدهای شکلاتی رنگ کلیسای ناجی و ... در مدل‌های کوچک ساخته شده‌اند و برای بازدید عموم گذاشته شده‌ است.

پارک مینی سیام پاتایا

باغ‌ وحش ببرهای پاتایا

پاتایا باغ‌وحش‌های زیادی دارد که هرکدام از آنها زیبایی‌های خود را دارند و به شکل‌های مختلف ساخته شده‌اند. باغ‌وحش ببرها بیش از 300 پلنگ و 100.000 گونه تمساح را برای گردشگران در این باغ وحش پرورش داده است.
باغ‌وحش ببرها فقط ببر ندارد، در این باغ‌وحش زندگی مسالمت‌آمیز انواع حیوانات را درکنار یکدیگر می‌توانیم ببینیم.
تجربه غذا دادن به ببرها، دیدن تمساح‌های کودکی که تازه از تخم خود بیرون آمده‌اند از تجاربی است که با سفر به این باغ‌وحش می‌توانید داشته باشید.

پارک ببرهای پاتایا

آکواریوم پاتایا

آکواریوم پاتایا از بزرگترین آکواریوم‌های دنیا می‌باشد که ظرفیت 4 میلیون لیتر آب را دارد. این آکواریوم به دنیای زیر آب هم شهرت دارد و از زمین تا سقف کشیده شده است و انواع موجودات آبزی در آن وجود دارد.
در ابتدای آکواریوم پاتایا بخشی برای غذا دادن به ماهی‌ها درنظر گرفته شده است که می‌توانید به ماهی‌ها غذا دهید و اگر نمی‌ترسید آنها را لمس کنید. هر چه در این آکواریوم جلوتر بروید موجودات بزرگتری مثل کوسه‌ها را می‌بینید.
غذا دادن به موجودات این آکواریوم در دو مرحله اجرا می‌شود؛ در مرحله اول به کوسه‌ها و موجودات بزرگتر غذا داده می‌شود، زیرا بزرگتر هستند و غذای متفاوت‌تری را می‌خورند و در مرحله دوم به موجودات کوچکتر غذا می‌دهند که کاری بسیار سخت و زمان‌بر است.
زمان فعالیت آکواریوم پاتایا از 9:30 صبح تا 18 عصر می‌باشد.

آکواریوم پاتایا

 سخن آخر
شهر پاتایا در کشور تایلند از برترین شهرهای توریستی دنیاست که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا برای دیدن جزیره‌های مرجانی پاتایا، پارک آبی آن و روستای فیل‌ها از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند تا تعطیلات خود را در آن بگذرانند و اوقات خوشی را تجربه کنند.

نظرات کاربران

  1. فاطمه حیدری فاطمه حیدری 1401/11/28
    11 نفر پسندیدند
    پاتایا شهر زیبا با طبیعت بکری هست که وقتی به این شهر سفر می‌کنید از طبیعت زیبای اون به وجد میاید. آب و هوای فوق العاده این شهر باعث بوجود اومدن این طبیعت بکر شده که بهتون پیشنهاد میکنم حتما بهش سفر کنید

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر