بهترین رستوران های یونان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/06/17
بازدید: 304
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یونان کشوری کوچک، باستانی و زیباست که در جنوب شرقی اروپا قراردارد. این کشور دیدنی جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوانی دارد. خانه های خوش رنگ و آب،  هوای معتدل ومکان های دیدنی بی نظیر این کشور زیبا و تاریخی را به یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی در دنیا تبدیل کرده است. پایتخت کشور یونان، شهر آتن است. این شهردر کنار دریای اژه واقع شده و آب و هوای معتدل آن در تابستان، آثار باستانی و موقعیت جغرافیایی‌ فوق العاده اش باعث شده که جزو  شهر های ایده آل و محبوب برای اقامت گردشگران در دنیا باشد. یکی از تفریحاتی که می‌ توانید درشهر زیبای آتن تجربه کنید، رفتن به رستوران های مدرن و خوردن غذاهای بی نظیر یونانی ست. به دلیل موقعیت جغرافیایی ایده آل این شهر، غذا ها با تازه ترین مواد محلی طبخ می شود. این رستوران های شیک غذاهای خوشمزه و فوق العاده ی یونانی را ارائه می ‌دهند، که تجربه‌ای شگفت انگیزبوده و نباید آن را از دست داد. رستوران‌های محبوب آتن، علاوه بر غذاهای کلاسیک مدیترانه‌ای، غذاهای بین‌المللی را نیز ارائه می دهند. اما غذاهای خاص و خوش رنگ و آب مدیترانه‌ ای را حتما امتحان کنید. زیرا با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها سازگار است. رستوران‌های لوکس بسیاری درآتن یونان واقع شده که بهترین و معروف ترین آشپزهای سراسر دنیا، در آن غذاهای لذیذ و شگفت انگیزی طبخ می کنند. آتن هرساله بازدیدکنندگان  بسیاری را به خود جذب می کند، و رستوران های این شهر با صحنه های شلوغی مواجه می شوند. آشپزهای یونان برای پخت غذاهای خود از روغن زیتون استفاده می کنند. همچنین پنیر فتا، سبزیجات تازه، ماهی و میگو بخش اصلی رژیم غذایی مردم یونان است. یونانی ها به سالم خوری در دنیا معروف اند.

 

کشور یونان

 

رستوران اسپاندی

این رستوران یونانی به لطف دو ستاره میشلنی که دارد ( دومین ستاره را در سال 2008 دریافت کرده است) ، در سال 2017 به انتخاب الیت تراولر جز 100 رستوران محبوب در سراسر دنیا انتخاب شد. این رستوران از نظر تنوع و کیفیت غذای سرآشپز، نحوه ی پذیرایی و سرویس دهی پیشخدمت ها بهترین رستوران شهر آتن محسوب میشود. سرآشپز این رستوران، منویی خاص تدارک دیده که متناسب با فصل تغییر می‌کند و ترکیبی از غذاهای خلاقانه و بی نظیر بین المللی است. این رستوران در نزدیکی اولین ورزشگاه مدرن المپیک یعنی استادیوم PANATHINAIKO قرار دارد. هر غذا، مانند یک اثر هنری بسیار زیباست. و ترکیبی فوق العاده از طعم‌ها و رنگ‌ها را  به تصویر می‌کشد. در طبقه‌ی اول رستوران، در صورت تقاضای مشتریان، محوطه‌ای خصوصی و خانوادگی قرار دارد.  ساختمان سه طبقه‌ی این رستوران، معماری بی نظیر و مدرن نئوکلاسیک را دارد. منوی غذاها بسیار متنوع بوده و شامل انواع پیش‌غذا، غذای اصلی و دسرهای لذیذ و خوشمزه است. طعم و عطر غذاهای این رستوران، افسانه‌ای و شگفت انگیز است، البته که قیمت بسیار بالایی است. معماری و بنای ساختمان با بازسازی‌ خلاقانه‌اش بسیار دیدنی ست.  یکی از غذاهای خلاقانه و پر طرفدار در این رستوران غذاهای مدرن فرانسوی است،که تغییرات بونانی روی آن صورت گرفته و مزه ی بی نظیری دارد.  موقعیت مکانی، طراحی و معماری بی نظیر و غذاهای اسپاندی همگی دست به دست هم داده و رستورانی منحصر به فرد را رغم زده است. نمای بیرونی این رستوران که با ترکیبی از آجر و سنگ ساخته شده، فضایی تاریخی و باستانی زیبایی را تداعی کرده و نورپردازی داخلی آن، فضایی شاداب و خوش رنگ و آب ایجاد کرده است.

 

یونان -  یک کشور شبه جزیره‌ای بوده و دارای مجمع الجزایری با حدود 3000 جزیره است

 

  • وب سایت : www.spondi.gr/spondi

رستوران فانکی گومت

این رستوران نیز مانند رستوران اسپاندی، دو ستاره‌ی میشلن دارد.( درسال 2012 و2014 دریافت کرده است) در سال ۲۰۱۷ از نظر الیت تراولر در بین ۱۰۰ رستوران برتر دنیا قرار گرفت و شهرت جهانی پیدا کرد. رستوران فانکی گومت در قلب شهر آتن و منطقه کرامیکاس قراردارد. این رستوران آشپزی خلاقانه و امروزی را با سنت‌های قدیمی یونانی تلفیق کرده است و مانند رستوران اسپاندی که معروف ترین رستوران آتن است در محله ای شلوغ و پر رفت و آمد واقع شده است. مشتریان این رستوران، از غذاهای جذاب، لذیذ و خلاقانه‌ ای که توسط سرآشپزطراحی شده اند، لذت می برند. این رستوران فوق العاده که در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده، دو شعبه دیگر در سایر کشورهای دنیا دارد. محبوب و مشهور بودن این رستوران به دلیل سرو غذاهای ارگانیک است. فضای ساده، مدرن و آرام بخش از ویژگی‌ های شاخص در این رستوران است. سرآشپز فانکی گومت برای طبخ غذاهای دریایی از ماهی های تازه ای که توسط ماهیگیران بومی صید شده استفاده می‌ کند. همچنین از با کیفیت‌ ترین مواد غذایی برای تهیه و پخت غذاها استفاده می شود. غذاهای لذیذ و خوش رنگ و آب این رستوران تجربه چشیدن طعمی منحصر به فرد برای میهمانان به ارمغان می ‌آورد، البته که دستورها و مواد غذایی و پخت ساده‌ای دارند. فانکی گومت دارای سالن غذاخوری خصوصی برای مهمانی های خانوادگی می باشد. این رستوران به قدری معروف است که بسیاری از سلبریتی ‌های سرشناس و مطرح جهانی مانند بیانسه، نیکول کیدمن، مدونا و گوئینت پالترو در این رستوران میهمان بوده اند. این رستوران با فضای بی نظیر و زیبایش یک انتخاب مناسب برای قرارهای ویژه، رومانتیک و جلسات کاری می باشد.

  • وب سایت : www.funkygourmet.com

رستوران استیتوریو میلوس

این رستوران یونانی در سال 2004 در شهر آتن افتتاح شد. و دو شعبه ی دیگر در سایر کشورهای دنیا دارد. این رستوران علاوه بر معروفیت و سابقه‌ ی درخشانی که دارد، به‌خاطر مدرن بودن سادگی، و غذاهای ارگانیک،  لذیذ، با کیفیت و بی‌نظیرش مشهور شده است. ماهی مورد استفاده در تهیه‌ و طبخ غذاها، توسط ماهیگیران بومی صید می‌شود و به صورت تازه برای تهیه‌ی غذاهای همان روز مورد استفاده قرار می گیرد. و باکیفیت ‌ترین مواد غذایی بومی و محلی غذاهای بی نظیر مهمانان را آماده می‌کنند. غذاهای رستوران و مواد غذایی ساده‌ای دارند، ولی بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. همچنین این رستوران نیز دارای غذاخوری خصوصی می باشد.

  • وب سایت : milos.ca/restaurants/athens

 

رستوران استیتوریو میلوس

 

رستوران کوهیلیا

کوهیلیا از بهترین رستوران های یونان و شهر آتن محسوب می شود. برای آن که تجربه‌ ای بی ‌نظیرو رمانتیک در این رستوران داشته باشید، موقع غروب آفتاب برای سرو غذا به آنجا بروید . دقیقا درزمانی که خورشید در پهنه‌ دریای اژه غروب می‌ کند. منظره‌ غروب آفتاب در کناردریا، منظره ای بی نظیر و زیبا برای یک قرار عاشقانه است. منوی رستوران دارای تنوع غذایی بالایی بوده، که تمامی آنها دارای عطر، طعم و رنگ و آب فوق العاده ای می باشد. غذاهای رستوران کولیا مانند فضای داخلی آن خاص و منحصر به فرد است. و تمامی آنها با موادغذایی تازه تهیه و پخته می شوند. وهرغذا با  ایده های خلاقانه و برگرفته از طبیعت دیزاین شده است. در این رستوران انواع غذاهای دریایی، مدیترانه ای، یونانی، فرانسوی با موزیک ملایم و منظره ی زیبای ساحل زیبای گرند لاگونسی سرو می شود. 

  • وب سایت : www.lagonissiresort.gr/dining/athens-restaurant-kohylia

رستوران جی بی روف گاردن

این رستوران با ویوی بی نظیر در یکی از معروف ترین میدان‌های یونان در هتل گرند بروتانی واقع شده است . جی بی روف گاردن با بامی زیبا و مدرن، انتخابی فوق العاده برای مهمانی وقرارهای رمانتیک می باشد. در این رستوران شیک و مجلل که معماری بسیار جذاب و کلاسیکی دارد، بهترین غذاهای مدیترانه ‌ای و بین المللی با سبک مدرن امروزی سرو می‌شود. دارای چشم‌اندازی شگفت انگیز بوده که تجربه‌ ی شام خوردن در یک رستوران ایده آل را برای شما به ارمغان می آورد. غذاهای این رستوران توسط سرآشپزی معروف و توانا با تازه‌ ترین، لذیذ ترین و خوشمزه ترین مواد غذایی محلی تهیه و طبخ می شود. نمای بی نظیر این رستوران لذت غذایی مدیترنه ای را چند براب می کند. ازغذاهای معروف این رستوران می توان به قزل‌آلای کبابی با اسفناج ، سیب‌زمینی سرخ شده با پیاز و قارچ، سینه جوجه با سبزیجات اشاره کرد.

  • وب سایت : www.gbroofgarden.gr
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر