بزرگ ترین شهر بازی سر پوشیده دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1671
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

امروزه دبی به یکی از مقاصد گردشگری همیشگی ایرانیان تبدیل شده است. شما برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن همچون مراکز خرید، شهربازی، پارک، تفریحات آبی و غیره می‌بایست برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشید. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌تواند ساعت‌ها بزرگسالان و حتی کودکان را سرگرم سازد، بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده دبی، شهربازی آی ‌ام جی دبی IMG، است. با سر زدن به بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده دبی، شما می‌توانید نهایت لذت و سرخوشی را تجربه کنید. این شهر بازی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان وسایل بازی متنوعی دارد تفریحات این شهر بازی حس هیجان و نشاط را در شما ایجاد می کند. وسعت این شهر بازی حدوداٌ 140 هزار متر مربع می باشد، این مجموعه گنجایش 20 هزار نفر را در روز دارد. ساخت این شهر بازی هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار داشته است و حدود سه سال ساخت آن به طول انجامید. این شهر بازی وسعتی به بزرگی ‏‏28 زمین فوتبال دارد که در آن 22 وسیله بازی قرار گرفته است. ترن هوایی این شهر بازی خود یکی دیگر از چیز هایی است که رکوردی را در شهر دبی به خود اختصاص داده است، این ترن هوایی بلند ترین و سریع ترین ترن هوایی در امارات لقب گرفته است، به دلیل تمامی این شرایط گردشگران فراوانی با تور دبی به این شهر سفر می کنند تا از این شهر بازی مهیج بازدید کنند. علاوه بر وسایل بازی، در این شهر بازی حدود 28 رستوران و 25 فروشگاه نیز وجود دارد. این شهربازی در فضای بسته دارای تهویه کننده هوا نیز می باشد تا در ‏فصل گرم بازدیدکنندگان دچار مشکل نشوند.‏‏ ‏تمامی وسایل بازی این شهر بازی از شخصیت های محبوب کارتون های معروف دنیا الگو گرفته است. جالب است بدانند که شهر بازی آی ام جی بزرگ ترین شهر بازی سر پوشیده دبی به حساب می آید به همین خاطر این مجموعه هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور امارات به این شهر زیبا سفر می کنند. در ادامه به صورت کامل با آن آشنا خواهیم شد.

بزرگ ترین شهر بازی سر پوشیده دبی

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

آشنایی با بزرگ ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان

شهربازی آی ام جی دبی به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی دبی شناخته می‌شود؛ اگرچه که بحران مالی سبب شد این پروژه در سال ۲۰۰۸ متوقف شود؛ اما در سال ۲۰۱۴ به دلیل اعطای وام توسط بانک ابوظبی، این مجموعه جانی دوباره گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد. پروژه بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان، در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید. جالب است بدانید این شهربازی یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده در این منطقه به حساب می‌آید که توانسته از زمان قدیم تاکنون دمای این محدوده را به خوبی کنترل کند. 
در این شهربازی، بازی‌های مختلف و هیجان‌انگیزی برای جلب توجه مخاطبان وجود دارد؛ اما باید بدانید که اکثر گردشگران و حتی افراد بومی در کنار سایر تفریحات از دمای مطلوب آن لذت می‌برند؛ اگر می‌خواهید تجربه لذت‌بخشی را از حضور در این شهربازی برای خود به یادگار بگذارید، می‌بایست قوانین اینجا را رعایت کنید. برای مثال، حضور کودکان کمتر از ۱۳ سال در این مجموعه بدون همراهی والدین ممنوع است. همچنین شما به هیچ عنوان، حق آوردن وسایلی چون سلاح سرد یا گرم، نوشیدنی‌های الکی، پوشش نامناسب، مواد مخدر، اسکوتر، وسایل آتش بازی، حیوانات خانگی و صندلی تاشو را ندارید. ممکن است این موارد در وهله اول سبب ناامیدی و کاهش شور و شوق شما شود؛ اما به شما این اطمینان را خواهیم داد که رعایت این موارد، می‌تواند محیطی آرام، ایمن و شاد را برای شما به وجود آورد؛ اگر از افراد بومی یا مسافری هستید که در طی سال چندین مرتبه به دبی سفر می‌کنید، می‌توانید حق اشتراک سالانه این شهربازی را خریداری کنید تا بتوانید برای یک‌سال از تمامی خدمات این مجموعه از جمله تمامی بازی‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها بهره‌مند شوید.

معرفی بزرگ ترین شهر بازی سر پوشیده دبی

بخش‌ های مختلف شهربازی آی ام جی

شما با حضور یافتن در بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده دبی، می‌توانید از انواع و اقسام بازی‌ها استفاده کرده و لذت ببرید. در واقع به شما این اطمینان را می‌دهیم که می‌توانید چندین ساعت با دنیایی سراسر از هیجان، لذت و شور و شوق همراه باشید. همچنین توصیه می‌کنیم تفریحات ذیل را به خوبی بشناسید تا حین حضور در این شهربازی، بتوانید بازی متناسب با سلیقه و روحیه خود را انتخاب کنید. 

کارتون نت ‌ورک

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این شهربازی، حضور یافتن در کارتون ورک آن است؛ چرا که شما می‌توانید در این بخش، همراه با شخصیت‌های کارتونی به انجام ۵ تفریح لذت بخش بپردازید.
دختران پاور پاف: در این بخش شما می‌توانید همراه دختران پاور پاف به جنگ ربات‌های شیطانی بروید.
محدودیت قد: حداقل 1.25 متر
بن تن ۵ بعدی: از آنجا که شخصیت بن تن سال‌های سال مورد توجه کودکان و بزرگسالان بوده، شما می‌توانید در سینمای بزرگ ۵ بعدی به تماشای آن بپردازید.
محدودیت قد: حداقل 1.30 متر
زمان ماجراجویی: در این زمان شما باید فین و جیک را برای سفر به سرزمین اوو همراهی کنید.
محدودیت قد: حداقل 1.30 متر
سفر با گومبال: اگر شما نیز طرفدار سرسخت گومبال هستید، می‌توانید در اینجا همراه با آن به بازدید از شهر المور بپردازید.
محدودیت قد: حداقل 1.20 متر
شهر تنبل: همانطور که از نام این بخش مشخص است، شما می‌توانید برای انجام تفریحاتی کم‌تحرک همچون لانه رابی، خانه درختی، کلاس رقص با استفانی و غیره در این اینجا حضور داشته باشید.

بازی های شهر بازی سر پوشیده دبی

مارول

اگر دنیای کودکی شما نیز با تماشای ابر قهرمانانی از جمله مرد عنکبوتی سپری شده است، می‌توانید از بخش مارول بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده دبی دیدن کنید. در این قسمت از شهربازی، دنیایی شگرف از ابرقهرمانان وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.
ماجرای عصر اولتران: در این بخش شما می‌توانید شخصیت‌های کارتونی را همراهی کرده و با کمک آن‌ها، به جنگ با التران بروید.
محدودیت قد: حداقل 1.50 متر
هالک: از آنجایی که اکثر کودکان علاقه دارند خود را در کنار شخصیت کارتونی مورد علاقه‌شان تصور کنند، شما می‌توانید در این سینمای ۳ بعدی حاضر شده و همراه هالک به نبرد دشمنان بروید.
محدودیت قد: حداکثر 1.95 متر
مرد عنکبوتی: مرد عنکبوتی به کمک شما نیاز دارد! شما باید به وی کمک‌رسانی کرده و در این مرحله به نبرد دکتر اختاپوس بروید و پیروز میدان شوبد.
محدودیت قد: حداقل 1.50 متر

بازی های IMG دبی

جزیره دایناسورها (دره گمشده)

اگر کمی اهل دیزاین و طراحی داخلی باشید، قطعاً با مجموعه مشهور IMG آشنایی دارید. از آنجایی که طراحی و دیزاین این بخش به عهده این کمپانی بوده، شما می‌توانید ساعت‌ها در این بخش حضور داشته و به هیچ عنوان، کسل یا خسته نشوید!
ولاسیرپتر: در ابتدای کار، شما می‌توانید با دنیایی از دایناسور‌های قدیمی در اوج هیجان ملاقات کنید؛ چراکه شما می‌توانید سوار بر ترن‌های مخصوص شده و در بالاترین نقطه به بازدید از آن‌ها مشغول شوید.
محدودیت قد: حداقل 1.30متر
قلمرو ممنوعه: اینجا ممنوع است! از زمان‌های قدیم تا به امروز، حضور موجودات غول‌آسا در کنار افراد عادی یکی از دغدغه‌های اصلی بشر به حساب می‌آمده؛ اما شما می‌توانید امروزه به آسانی با این موجودات ملاقات کنید و در صورت تمایل با آن‌ها عکس یادگاری بندازید.
محدودیت قد: حداقل 1.50 متر، حداکثر: 2.08 متر
چرخ و فلک دینو: این چرخ و فلک برای کودکان خردسال مناسب است؛ چراکه در اینجا خبری از ارتفاع زیاد و حضور موجودات ترسناک نبوده و شما می‌توانید به راحتی از منظره اطراف و دایناسور‌های مصنوعی کوچک لذت ببرید.
محدودیت قد: 1.05 متر

تفریحات بزرگ ترین شهر بازی سر پوشیده دبی

بلوار آی ام جی

یکی از ایمن‌ترین و آرام‌ترین بخش‌های بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان را می‌توان بلوار آی‌ام جی دانست؛ چراکه شما می‌توانید در اینجا به راحتی از موقعیت‌هایی چون Adventure Photography دیدن کنید. این بخش می‌تواند برای تمامی افراد اعم از بزرگسالان بسیار جذاب باشد و لحظات لذت‌بخشی را برای آن‌ها رقم زند. توصیه می‌کنیم به جهت ثبت خاطره‌ای خوش، از عکاسان حاضر در مجموعه بخواهید که از شما عکس دسته جمعی بگیرند؛ زیرا تمامی دیزاین‌های این بخش به دنیای واقعی نزدیک بوده و می‌تواند تأثیر بسزایی در طبیعی جلوه دادن عکس شما داشته باشد.

شهربازی در دبی

هانتد هتل

اگر گمان می‌کنید که فردی شجاع هستید، می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید. ما در Haunted Hotel برای شما راهرو‌هایی ترسناک همراه با موجودات عجیب آماده کرده‌ایم! این امکان برای شما و همراهانتان وجود دارد که به صورت تنهایی یا دسته‌جمعی وارد این فضای مخوف شوید و به دنبال راه فرار باشید؛ اگرچه که اکثر افراد گمان می‌کنند، حضور در این بخش می‌تواند با تجربیات ناخوشایندی همراه باشد؛ اما به شما این اطمینان را خواهیم داد که اگر کمی شجاع و نترس باشید، حضور در این مکان می‌تواند به یکی از خاطره‌انگیز‌ترین بخش‌های سفر شما مبدل شود.

پارک های دبی

کید زون 

یکی از بخش‌های شهربازی آی ‌ام جی ( IMG ) دبی که می‌تواند ساعت‌ها کودکان و حتی بزرگسالان خوش‌ذوق را مشغول به خود کند، Kids Zone است. این بخش به علت دارا بودن تجهیزات سرگرم‌کننده و شاد، حتی می‌تواند برای کودکان کم‌سن نیز مناسب باشد. در کید زون، این امکان برای شما وجود دارد که از تفریحاتی چون دیوار‌های کوهنوردی، زمین فوتبال، سرسره و بازی sweeper بهره‌مند شوید. البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که بلیط‌های این بخش به علت تقاضای اکثر افراد، فوراً به اتمام می‌رسد؛ در نتیجه برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، بهتر است از قبل برای خرید بلیط اقدام کنید.

 

نوو سینما

از هر چه بگذریم، حضور در سینما با فیلم‌های جذاب و مفرح می‌تواند لحظات لذت بخشی را برای هر فردی ایجاد کند؛ اگر شما هم نسبت به انجام این کار تمایل دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سینمای بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده دبی مراجعه کرده و از امکانات بی‌نظیری همچون صفحه نمایش با کیفیت، صندلی‌های راحتی و بزرگ بهره‌مند شوید.

نوو سینما

آدرس و ساعات کاری شهربازی سرپوشیده دبی IMG

اگر شما نیز مایل هستید حین سفر به دبی، بازدید از شهربازی آی‌ ام جی دبی IMG را در برنامه کاری خود قرار دهید، می‌توانید خود را از طریق وسیله نقلیه عمومی یا خودروی شخصی به این شهربازی برسانید؛ البته باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که این شهربازی در روز‌های تعطیل شلوغ بوده و همین امر می‌تواند حمل‌ونقل شما را با ازدحام و شلوغی مواجه کند؛ در نتیجه پیشنهاد می‌شود نسبت به روز انتخابی حضور در مجموعه آگاه باشید تا با ازدحام کمتری مواجه شوید. 
نشانی: شهر عربی دبی، اتوبان شیخ زاید
شماره تماس شهربازی آی‌ام جی دبی: ۹۷۱۴۴۰۳۸۸۸۸+
ساعت کاری: دوشنبه تا پنجشنبه - از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب / جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

شهربازی سرپوشیده دبی IMG

سخن پایانی

امروزه دبی به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است؛ چراکه توانسته دنیایی شگرف از انواع و اقسام ماجراجویی‌ها را درون خود جای دهد. بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان، شهربازی آی‌ام جی، به علت وسعت بسیار زیاد خود تا امروزه میزبان ۲۰ هزار گردشگر بوده. تفاوتی ندارد که سن شما چقدر باشد؛ چون شما می‌توانید با حضور یافتن در این مجموعه و انجام بازی‌های هیجان‌انگیز، دنیایی متفاوت از شهربازی‌های جهان را تجربه کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر