عجیب ترین قوانین هواپیمایی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/03/02
بازدید: 544
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
لازم به ذکر است که بدانید در گذشته تمامی ایرلاین ها و فرودگاه ها قوانین خاصی داشتند و بر آن بسیار پایبند بودند اما اکنون تمامی قوانین یکپارچه شده است ولی هنوز هم بعضی از ایرلاین ها و یا فرودگاه ها طبق گذشته دارای قوانین خاص و عجیبی هستند که مختص به آن کشور است.
با لحظه آخر همراه باشید تا تعدادی از عجیب ترین قوانین هواپیمایی را برای شما شرح دهیم.

1. اگر مسافران بوی نامطبوعی بدهند، اجازه وارد شدن به هواپیما را ندارند:
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی با شخصی هم سفر باشید که بود نامطبوعی بدهد و بسیار شما را آزار دهد به همین خاطر بسیاری از شرکت های هواپیمایی در این باره قوانینی وضع کرده اند که اگر مسافر بوی نامطبوع و ناخوشایند بدهد، کارکنان هواپیما اجازه دارند آن فرد را از هواپیما اخراج کنند. شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاین (American Airlines) و بسیاری ایرلاین های آمریکایی در قرارداد های فی مابین ماده ای را وضع کرده اند که به کارکنان اجازه می دهد در صورت بوی نا خوشایند مسافر، او را از هواپیما خارج کنند.

2. هواپیماها جایی برای افراد بسیار چاق ندارند:
در ابتدای تمام پرواز ها مسافران موظف اند که کمربند ایمنی خود را برای جلوگیری از وقوع اتفاقات احتمالی ببندند. چهار شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده به نام های امریکن، دلتا، سوت وست و یونایتد در قوانین حمل و نقل خود قانونی را ایجاد کرده اند، که در صورتی به مسافران اجازه پرواز داده می شود که در صندلی هواپیما جا بشوند و قادر به بستن کمربند ایمنی باشند، بنابراین افراد بسیار چاق که قادر به پیروی از این قانون نیستند نمی توانند با این ایرلاین ها پرواز کنند و مسافرانی که اضافه وزن زیادی دارند ممکن است با وجود خرید بلیط هواپیما اجازه سوار شدن به هواپیما را پیدا نکنند. این قانون یکی از عجیب ترین قوانین هواپیمایی می باشد.

3. پوشیدن لباس های نامتعارف باعث اخراج شدن از هواپیما می شود:
پوشدن لباس های نا متعارف و نامناسب برای بسیاری از دیگر افراد ممکن است بی احترامی به حساب بیاید و به همین دلیل در بعضی از ایرلاین ها با این موضوع برخورد می شود و نتیجه آن اخراج مسافر از هواپیما می باشد. جملات نژاد پرستانه، شعارهای توهین آمیز قومیتی، تصاویر موهون و اشکال نامتعارف روی لباس می توانند باعث اخراج شدن مسافر از هواپیما شوند. همچنین بسیاری ایرلاین ها در مورد مدل مو یا رنگ موی عجیب و ناهنجار نیز قوانینی دارند.

4. کسانی که کفش خود را در طول پرواز، کفش خود را در می آورند اخراج می شوند:
خیلی از افراد ممکن است برای راحتی خود در هواپیما کفش های خود را در بیاورند، اما این را باید بدانید که بسیاری از ایرلاین ها در مورد درآوردن کفش در هواپیما قوانین سخت گیرانه ای دارند و به مسافران اجازه نمی دهند پابرهنه باشند. این قانون دو دلیل اصلی دارد، یکی از این قوانین این است که در صورت بروز موقعیت اورژانسی لازم است کفش داشته باشید تا بتوانید به سلامت و بدون آسیب دیدگی از هواپیما پیاده شوید و دومین دلیل این است که اگر پایتان بوی نامطبوع بدهد با درآوردن کفش باعث آزار و اذیت سایر مسافران می شوید و مشمول قانون شماره 1 می شوید. این قانون جزء یکی از عجیب ترین قوانین هواپیمایی به حساب می آید.

5. افرادی که طی پرواز از دنیا می روند در بخش فرست کلاس نگه داری می شوند:
این یکی از عجیب ترین قوانین هواپیمایی می باشد، چرا که تا پیش از این اگر مسافری در طول پرواز فوت می کرد او را به سرویس بهداشتی انتقال می دادند. اما امروزه به دلیل اینکه این امر محترمانه نبوده و به روح مسافر در گذشته توهین می شده، هواپیمایی بریتیش ایرلاین قوانین فوت مسافر در حین پرواز را بروزرسانی کرده است. به همین روی از این بعد اگر مسافری در طول پرواز فوت کند او را با تشریفات به بخش فرست کلاس هواپیما می برند.

6. مسافرانی که به خشکبار و یا تنقلات حساسیت دارند، سوار هواپیما نشوند:
یکی دیگر از عجیب ترین قوانین هواپیمایی این است که افرادی که به بعضی از مواد غذایی از جمله خشکبار و تفقلات حساسیت دارند وارد هواپیما نشوند زیرا برخی افراد آلرژی بسیار شدید به آجیل دارند، به طوریکه با خوردن یک تکه کوچک ممکن است حتی خطر مرگ برای آن ها پیش بیاید، به همین خاطر بسیاری از ایرلاین ها عقیده دارند که برای جلوگیری از بروز حادثه و موقعیت اورژانسی باید از سوار شدن چنین افرادی به هواپیما جلوگیری کنند.

7. ممنوعیت استفاده از وسایل الکترونیکی در پرواز:
مسافرانی که از کشور خاورمیانه و آفریقایی به کشور آمریکا سفر می‌کنند باید کامپیوتر های دستی، لوح‌های الکترونیکی و اکثر تجهیزات رایانه‌ای خود را به همراه چمدان‌ های خود به بخش بار تحویل دهند و اجازه ندارند که این وسایل را با خود به داخل کابین ببرند.
در این بخش تعدادی از وسایلی که اجازه ورود به داخل هواپیما را ندارند را برای شما شرح می دهیم که عبارت اند از:
مایعات مشتعل، رنگ ‌های ائروسل، اسپری رنگ، باتری‌ های اسیدی، مایع سفیدکننده، کپسول‌ های آتش‌نشانی و مخزن ‌های فشرده‌ی گاز، کلر برای استخر و جکوزی‌، تربانتین و تینر، مایع فندک، گازولین، سوخت‌ها، بسته غذا، باروت، دینامیت، وسایل عفونی، سموم، وسایل رادیواکتیو، وسایل آهن ربایی، ترقه، وسایل منفجره پلاستیکی و غیره.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر