برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/14
بازدید: 1279
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ایتالیا یکی از تاریخی‌ترین و در عین حال زیباترین کشورهای قاره سبز به حساب می‌آید که به واسطه این ترکیب سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. حالا که ویروس کرونا رفته رفته از این کشور رخت بر می‌بندد، ایتالیایی‎ها امیدوارند که بتوانند به صنعت گردشگری خود رونق دهند. ایتالیا کشوری با نقاط دیدنی و تاریخی فروانی است که اگر بخواهیم این نقاط را را نام ببریم، تعداد آنها بدون شک از انگشتان دست بیشتر خواهد شد. در این مطلب قصد داریم با هم نگاهی داشته باشیم به جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی ایتالیا، پس همراه ما باشید.

هرکولانیوم

در سال 79 میلادی و در زمان فوران آتشفشان وزوو، هوکولانیوم که شهری کوچک در کنار خلیج ناپل در جنوب ایتالیا بود، در زیر آتش دفن و نابود شد. حالا شهر ارکولانو بر روی بخشی از بقایای هرکولانیوم بنا شده و و با انجام عملیات کاوش و حفاری هرکولانیوم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

 

شهر ارکولانو

همه چیز درباره کشور ایتالیا - درباره کشور ایتالیا بیشتر بدانید!

برج پیزا

برج پیزا به دلیل ساختار کج خود بسیار معروف است و یکی از مقاصد گردشگری توریست‌ها در ایتالیا به حساب می‌آید. برج پیزا در شهر پیزا واقع شده و توسط بونانو پیزانو بنا شده و 55.86 متر ارتفاع و 7 ناقوس دارد که البته به علت خطر ریزش ناقوس‌های این برج به صدا در نمی‎آمدند. اگر برای شما سوال پیش آمده که چرا برج پیزا کج است، باید بگوییم که این سازه از ابتدا اینگونه نبود و به دلیل پایه‌گذاری آن بر روی ماسه و زمین باتلافی به مرور زمان به این روز در آمده است. 

 

چرا برج پیزا کج است؟

 

سیسیل

سیسیل بزرگترین جزیره ایتالیایی است که در شمال دریای مدیترانه قرار گرفته است. آرامش و غروب خیره‌کننده سواحل این جزیره، سیسیل را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا تبدیل کرده است. سیسیل در طول تاریخ میان قدرت‌ها دست به دست چرخیده است و در کنار آثار تمدنی فراوان می‌توان ردپای تحولات تاریخی را در این شهر لمس کرد. 

 

بزرگترین جزیره ایتالیایی

 

فواره‌ تِرِوی

این آب‌نما در منطقه تروی در رم واقع شده است. ارتفاع این فواره  26 متر و عرض آن 20 متر بوده و یکی از معروف‌ترین آب‎نماهای جهان به حساب می‌آید. یک باور قدیمی در این منطقه شهرت دارد که اگر بازدید کننده‌ای سکه‎ای داخل آب فوراه بیندازد، دوباره به رم بازخواهد گشت. گفته می‌شود که روزانه در حدود چندین هزار یورو سکه در این آب ریخته شده که این پول صرف امور خیریه در شهر می‌شود. 

 

سکه‎ای داخل آب فوراه

 

وِرونا

ورونا به پایتخت عشق ایتالیا شهرت دارد. دلیل آن اینست که خانه و آرامگاه ژولیت در این شهر واقع شده است. این شهر شمالی که در ناحیه ونتو قرار گرفته، ساختاری شبیه به کوچه و خانه‌های روستایی داشته و یک مقصد گردشگری جذاب برای زوج‌های عاشق به حساب می‌آید.

 

پایتخت عشق ایتالیا

 

ناپل

ناپل سومین شهر بزرگ ایتالیا به حساب می‌آید که به نوعی مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب این کشور است. در قلب این شهر بناها و آثار ارزشمند معماری و تاریخی فراوانی وجود دارد و تقریباً تمامی قسمت‌های قدیمی بافت این شهر جزء میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آیند. موزه ملی شهر ناپل مجموعه های نقاشی‌های یونانی و رومی را در کنار مجسمه‌های یافت شده از شهر پمپی و هرکولانیوم در خود جای داده و از این جهت شهرتی جهانی نزد گردشگران دارد. 

 

سومین شهر بزرگ ایتالیا

 

کانال ونیز

تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که محال است تا امروز نام شهر ونیز و مسیرهای آبی آن به گوشتان نخورده باشد. بزرگترین کانال  آبراهه در شهر ونیز ایتالیا، "کانال بزرگ" نام دارد که از یک سمت به تالاب ونتزیا و از سمت دیگر به حوضه سن مارکو متصل است. یکی از دلایل شهرت این کانال این است که تعدادی از ساختمان‌های تاریخی قرن 15 میلادی در جوار آن قرار گرفته‌اند و از همین جهت این مسیر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

 

کانال ونیز

 

دریاچه کومو

لاریو نام دیگر دریاچه کومو بوده که در شمال ایتالیا و 25 کیلومتری میلان واقع شده است. کومو با مساحت 146 کیلومتر مربع و عمق بیش از 400 متر از جاذبه‌های گردشگری شمال ایتالیا به حساب می‌آید و در آن فعالیت‌هایی مانند ماهیگیری بسیار مرسوم است. 

 

دریاچه کومو

 

موزه واتیکان

موزه واتیکان که در واقع مجموعه‌ای از چندین موزه است، از بزرگترین موزه‎ های جهان به حساب می‌آید. این موزه یکی از جذابه‌های اصلی دیدنی شهر واتیکان به حساب می‌آید که در سال 1506 میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنا شد. در داخل این موزه آثار تاریخی بسیار خاصی وجود دارد که اکثر آنها مرتبط با مسیحیت و کاتولیک است. 

 

بزرگترین موزه‎ های جهان

 

جزیره مورانو

جزیره موارنو که در فاصله 1.5 کیلومتری شهر ونیز قرار گرفته از جمله نقاط دیدنی این منطقه به حساب می‌آید. در مورانو کارخانه‌های شیشه‌سازی معروفی واقع شده که در آن به تولید ظروف شیشه‌ای و ساخت سوغاتی‌های لوکس و گران قیمت برای گردشگران مشغول هستند. 

 

جزیره مورانو

 

کلیسای جامع سن مارکو

سن مارکو مشهورترین کلیسای جامع شهر ونیز به حساب می‌آید که در شمال ایتالیا واقع شده و بر پایه معماری بیزانسی طراحی شده است. بنای اصلی این کلیسا در قرن یازدهم میلادی ساخته شده، اما در سطوج پایین با سبک رومانسک و گوتیک تغییر شکل یافته است. این بنا از نظر جنبه‌های معماری مقصد خوبی برای گردشگران علاقمند به بناهای باستانی با معماری خاص به حساب می‌آید. 

 

کلیسای جامع سن مارکو

 

معبد پانتئون رم

پانتئون که پیش‌تر یک معبد رومی بود، حالا به عنوان کلیسای کاتولیک در پایتخت ایتالیا شناخته می‌شود. زمان دقیق ساخت این بنا مشخص نیست اما گفته می‌شود که در حدود سال 125 میلادی بنا شده است. این بنا از جنبه معماره آوازه بسیاری در جهان دارد. معبد گرد و گنبد دارد آن که در جلویش رواقی مستطیلی طراحی شده چندان با هم تناسبی ندارند. با این حال آن را به بنایی خاص تبدیل کرده است. 

 

معبد پانتئون رم

 

پارک ملی گرن پارادیسو

این پارک ملی که در میان رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته، یکی از مقاصد گردشگری جذاب ایتالیا برای دوستداران مناطق بکر و طبیعت به حساب می‌آید. گرن پارادیسو این روزها زیستگاه گونه‌های فراوان جانوری به حساب می‌آید و بیش از 100 نوع پرنده در آن زندگی می‎کنند. پیاده‌گردی و گشت و گذار در میان درختان رنگارنگ این پارک در کنار اسکی از تفریحات گردشگران به این منطقه به حساب می‌آید.

 

پارک ملی گرن پارادیسو

 

گالری اوفیتزی

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال خاص‌ترین موزه‌های هنری در ایتالیا، گالری اوفیتزی است که در شهر فلورانس واقع شده. اوفیتزی نه در ایتالیا در بلکه در میان موزه‌های هنری اروپا و جهان هم جزء معروف‌ترین و قدیمی‌ترین‌ها به حساب می‌آید. 

 

گالری اوفیتزی

 

کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع میلان که آن را با نام کلیسای دومو نیز می‌شناسند در شهر میلان واقع شده است. جالب است بدانید که ساخت این کلیسای گوتیک در حدود 6 قرن به طول انجامیده است. کلیسای جامع میلان پس از کلیسان سن پیترو دومین کلیسای بزرگ کشور ایتالیا و سومین کلیسای بزرگ جهان است که فارغ از جنبه‌های مذهبی به دلیل معماری خاص و منحصر به فرد خود گردشگران زیادی را راهی شهر میلان می‌کند. 

 

کلیسای دومو

 

پله‌ های اسپانیایی

پله‌های اسپانیایی جزء یکی از مناطق توریستی شهر رم به حساب می‌آیند. این پله‌ها که ساختاری پروانه‌ای شکل دارند در مجموع 138 پله منحنی بوده که برای نشستن و تماشای زیبایی شهر رم نقطه‌ای بسیار مناسب به حساب می‌آیند. فرانچسکو سانکتیس، معماری این پله های اسپانیایی بوده که در بین سال‌های 1723 تا 1725 ساخته شده‌اند. 

 

پله‌ های اسپانیایی

 

البا

جزیره البا یکی از زیبابرترین جزایر ایتالیا به حساب می‌آید که سالانه پذیرای گردشگران زیادی است. یکی از دلایل شهرت این جزیره این است که ناپلئون در سال 1814 به آنجا تبعید شد و هنوز خانه‌های زمستانی و تابستانی او در البا پابرجا است. 

 

زیبابرترین جزایر ایتالیا

 

کلوسئوم

کلوسئوم برای بسیاری از ما یادآورد نبردهای خونین گلادیاتورها است. اما جالب است بدانید که این بنا بزرگترین تماشاخانه در امپراطوری روم بوده و با 80 در ورودی پذیرای 50000 تا 80000 تماشاگر بوده است. ساخت این بنای تاریخی در بین سال‌های 69 تا 70 توسط وسپاسیان آغاز شد و در سال 80 میلادی توسط پسرش تیتوس به پایان رسید. کلوسئوم در حال حاضر یکی از عجایب هفنگانه جدید به شمار می‌آید.

 

عجایب هفنگانه جدید

 

فلورانس

فلورانس یکی دیگر از شهرهای تاریخی ایتالیا و مرکز ناحیه توسکانی در استان لوکا است. لئوناردو دواینچی نقاش مشهور ایتالیا دوران طولانی از زندگی خود را در این شهر گذارنده است و این شهر را خواستگاه رنسانس ایتالیا به شماره آورده است. جاذبه‌های معماری و تندیسگری در این شهر جایگاه ویژه‌ای دارند. میدان سنتا، صومعه دومو، کلیسای سانتا کروچه، کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آید. 

 

فلورانس

 

پمپی

شهر پمپی که به "شهر سوخته" ایتالیا شهرت دارد یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور است. این که در سایه کوه آتشفشانی وزوو قرار داشت، در سال 79 میلیادی با وروان آتشفشان تنها در مدت چند دقیقه با تمامی مردمانش زیر خاکستر دفن شد. این شهر که جزء میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید تا سالیان قبل پذیرای چندین میلیون گردشگر بود. 

 

پمپی

 

کاخ مدیچی ریکاردی

این کاخ که به خاندان مدیچی تعلق داشت در سال 1444 میلیادی در شهر فلورانس با پیروی از معماری رنسانس ساخته شد. نقاشی‌های روی دیوارهای این قصر که به نوعی داستان‌های زندگی خانواده مدیچی را در کنار تصاویر پرتره از آنها به تصویر کشیده از نکات جالب این بنای تاریخی است. جالب است بدانید که موسولینی در سال 1938 در این کاخ با آدولف هیتلر ملاقات کرده است. 

 

کاخ مدیچی ریکاردی

 

میدان دل کامپو

میدان دل کامپو که آن را جزء یکی از زیباترین میدان‌های جهان به حساب می‌آورند در شهر سیه‌نا واقع شده است. در قدیم تفریحات سرگرم کننده اهالی این شهر در میدان دل کامپو برگزار می‌شد. اما حالا از این میدان فارغ از جنبه‌های گردشگری به عنوان نقطه‌ای برای برپایی بازار استفاده می‌شود. 

 

میدان دل کامپو

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر