بهترین رستوران های تفلیس

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/07
بازدید: 5313
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر کردن همواره یکی از هیجان انگیزترین تجربیات بشر بوده است. در سفر علاوه بر بازدید از جاذبه‌های مختلف تاریخی، طبیعی و گردشگری، با فرهنگ و تمدن کشورها آشنا می‌شویم. یکی از جذابترین بخش‌های هر سفر، چشیدن طعم غذاهای محلی هر منطقه در رستوران‌های سنتی آن شهر خواهد بود. هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، خوراکی‌ها و غذاهای مرسوم متفاوتی دارد.

خوردن غذا در مناطق مختلف، در کنار هیجان چشیدن طعمی جدید، به شما فرصت آشنایی با آداب و رسوم مردم آن منطقه را هدیه می‌دهد. در چشیدن طعم غذاها مهم ‌تر از انتخاب غذا، انتخاب رستوران است. رستوران انتخابی باید از نظر کیفیت غذا، دکوراسیون و قیمت بررسی شود؛ تا ضمن چشیدن طعم ‌های ناب و تازه، از فضای دلنشین و کیفیت بالای غذاها لذت ببرید. غذاهایی مانند خینکالی، متسوادی، ساتیسوی مرغ، خاخاپوری و ... از جمله این غذاها هستند. در ادامه به بررسی رستوران‌های محبوب از نظر مردم بومی و گردشگران در شهر تفلیس می ‌پردازیم.

بهترین رستوران های تفلیس

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

رستوران سیسکویلی Tsiskvili

یکی از بهترین رستورانهای تفلیس از نظر گردشگران و مردم محلی، رستوران سیسکویلی بوده که انواع غذاهای سنتی و اصیل گرجستان در آن سرو می ‌شوند. این رستوران با دکوراسیونی شیک، جذاب و سنتی فضای زیبایی را برای میل غذا فراهم کرده است. در این رستوران موسیقی زنده نیز اجرا میگردد. شما میتوانید در کنار موسیقی سنتی، رقص مردم بومی تفلیس را حین خوردن غذا شاهد باشید. رستوران سیسکویلی از مرکز شهر مقداری دور است.

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

ساعت کاری

دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر 

آدرس رستوران سیسکویلی

Akaki Beliashvili St, Tbilisi, Georgia

رستوران لولیتا Lolita 

این رستوران در مرکز تفلیس بوده و به دلیل داشتن فضای باز با چشمانداز زیبا مشهور گردید. حال و هوای این رستوران دلنشین و آسیایی است. در این رستوران میتوانید سرآشپز را در حال طبخ و سرو غذا و نوشیدنیها ببينيد. در این رستوران باغی دنج و زیبا جای گرفته که آن را از سایر رستورانها متمایز میکند. در بالای رستوران نیز تالاری وجود داشته که در آن موسقی زنده با هنرنمایی مردمان محلی گرجستان، اجرا میگردد. غذاهای اروپایی متعددی در این رستوران سرو میشوند که با توجه به کیفیت بالای غذاها قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارند. 

ساعت کار

این رستوران روزهای جمعه و شنبه تا ساعت ۳ صبح و روزهای یکشنبه و دوشنبه از ۱۲ ظهر تا ۲ شب باز است.

آدرس رستوران

Tamar Chovelidze St, Tbilisi, Georgia

رستوران لولیتا Lolita 

کلیساهای تفلیس | معرفی زیباترین و تاریخی ترین کلیساهای تفلیس

رستوران اِزو Ezo

در رستوران ازو همان گونه که از نامش پیداست؛ سرو غذاها در حیاط و در فضای باز انجام می‌گردد. ازو به معنای حیاط بوده و رستوران ازو در حیاط مجتمعی مسکونی قرار دارد. صندلیهای این رستوران در حیاط و در میان درختان بلند قامت چیده شده‌اند که فضای دلنشینی را برای میل کردن غذا فراهم میکند. تمایز اصلی این رستوران با سایر رستورانها به دلیل طبیعی و ارگانیک بودن مواد اولیه غذاها است. مواد اولیه طبخ غذا از دامداران و کشاورزان بومی این منطقه خریداری میشوند. منوی رستوران تنوع وسیعی از غذاهای گیاهی و کبابی را پوشش میدهد.

ساعت کاری

روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱ ظهر تا ۱۲ شب 

آدرس رستوران

  Geronti Kikodze St, Tbilisi 16, Georgia

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

رستوران آذر پاشا  Azarphesha

محیطی گرم و صمیمانه برای امتحان کردن انواع غذاها و نوشیدنی های سنتی و محلی در گرجستان، رستوران آذر پاشا نام دارد. در منوی این رستوران غذاهای سنتی و اصیل گرجی در انواع طعم ها ارائه میشوند. نحوه طبخ غذاها از آشپزی یونانی و ایرانی بهره گرفته شد؛ بنابراین غذاهای سرو شده در این رستوران، با ذائقه و سلیقه ایرانی سازگار و منطبق خواهند بود. این رستوران در دو وعده ناهار و شام پذیرای مشتریان است.

ساعت کاری

روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

آدرس رستوران

 Pavle Ingorokva St, Tbilisi, Georgia

رستوران آذر پاشا  Azarphesha

رستوران ساخاچاپور Sakhachapure

از معروفترین رستوران های تفلیس برای میل کردن خاخاپوری، رستوران ساخاچاپور نام دارد. انواع خاخاپوری در اشکال و طعمهای مختلف و متنوع در این رستوران سرو می‌شوند که از قیمت خوبی نیز برخوردار است. مردم بومی تفلیس نیز برای خوردن خاخاپوری به این رستوران مراجعه میکنند. سوپ، سالاد، انواع پیتزا و دسرهای متنوع از دیگر غذاهای موجود در منوی این رستوران هستند. اگر شما نیز به خاخاپوری علاقه دارید؛ این رستوران یک گزینه فوق العاده به شمار می‌رود.

ساعت کاری

روزهای یکشنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

آدرس رستوران

Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

جاهای دیدنی تفلیس | بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس که باید ببینید!

رستوران زاخار زاخاریچ Zakhar Zakharich

از بهترین رستورانهای تفلیس که غذاهای خوش‌طعم و لذیذ گرجی را با کیفت بالا به مراجعه‌کنندگان ارائه میدهد؛ رستوران زاخار زاخاریچ نام دارد. از غذاهای اصلی و معروف این رستوران میتوان به دامپلینگ و خینکالی اشاره کرد. در این رستوران خمیر با دست و به صورت سنتی حاضر میشود و همچون گذشته با گوشت بره تازه سرو میگردد. انواع غذاها و نوشیدنیها در این رستوران موجود است.

ساعت کاری

روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب

آدرس رستوران

Right Bank, Dry Bridge, Tbilisi, Georgia

رستوران زاخار زاخاریچ Zakhar Zakharich

 

رستوران ماپشالیا Mapshalia 

رستوران ماپشالیا رستورانی کوچک و ساده واقع در یک رستوران قدیمی بوده که بیشتر مورد توجه مردم بومی قرار میگیرد و اغلب توریستها از وجود آن بیخبرند. در این رستوران غذاهای محلی و بسیار لذیذ گرجستانی با قیمتی ارزان و مقرون بهصرفه سرو میشوند. نقاشی روی دیوارهای این رستوران نمادی از اتفاقات گذشته و تاریخ تفلیس است. در این مکان انواع نوشیدنیها و غذا سرو میگردند و مسئولان رستوران در تمام وعدههای غذایی و میان وعدهها پذیرای مراجعه‌کنندگان هستند. 

ساعت کاری

روزهای دوشنبه تا یکشنبه هر روز از ۸ صبح تا ۱۱ شب

آدرس رستوران

Davit Aghmashenebeli Ave, Tbilisi, Georgia

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

رستوران مافشالیا Mafshalia  

یکی از رستورانهای محبوب و ارزان قیمت در تفلیس رستوران مافشالیا است که غذاهای سنتی و لذیذ گرجی را ارائه میدهد. از مشهورترین خوراکی های این رستوران، الارجی بوده که آن را با پنیر و ذرت طبخ میکنند. طعم این غذا به دلیل دستور پخت خاص و میزان پنیر زیاد، خارق العاده خواهد بود. در کنار الارجی، سایر غذاهای محلی تفلیس و دیگر شهرهای گرجستان با کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه عرضه میگردند.

ساعت کاری

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب

آدرس رستوران

N 137 Davit Aghmashenebeli Ave, Tbilisi, Georgia

رستوران مافشالیا Mafshalia  

رستوران شمومِشاما SHEMOMECHAMA

از رستورانهای محبوب و با قیمت پایین در تفلیس رستوران شمومِشاما نام دارد. شمومِشاما در زبان گرجی به معنای بسیار لذیذ است؛ از این رو غذاهای این رستوران خوش‌طعم و لذیذ خواهند بود. طراحی فضای درونی به سبک زمان قدیم شوروی بوده و دیوارهای آبی رنگ در کنار صندلیهای چوبی، فضایی دلنشین را ایجاد کرد. در این رستوران معروفترین غذاهای گرجستان مانند شیشلیک، متسوادی، خاخاپوری، خینکالی و ..... با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان ارائه میشود. مامالو دسر معروف شوروی نیز در این رستوران سرو میگردد. 

ساعت کاری 

هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب

آدرس رستوران

 N 8 Mtskheta St, Tbilisi, Georgia

رستوران دزرتیربیس بازاری Desertirebis Bazari

این رستوران در بازار مرکزی تفلیس و در مجاورت ایستگاه قطار واقع گردید. رستوران دزرتیربیس بازاری از مشهورترین و خوش‌ نقشه ‌ترین رستورانهای تفلیس بوده که نام آن از سربازان فراری الهام گرفته شد. این سربازان در سال ۱۹۲۰ اسلحههای خود را در این محوطه به فروش میرساندند. تنوع غذایی در این رستوران بالا است.

رستوران شاوی لومی Shavi Lomi

رستوران شاوی لومی با غذاهای لذیذ گیاهی و غذاهای بدون گلوتن، در فهرست سالمترین و ارزان قیمت‌ترین رستورانهای تفلیس قرار دارد. این رستوران فضای سبز و صمیمانهای برای سرو غذا در خود جای داده است. اگر شما هم به دنبال غذاهای سالم و بی‌خطر در کنار قیمتهای مناسب هستید؛ رستوران شاوی لومی  یک انتخاب مناسب به شمار می‌رود.

رستوران شاوی لومی Shavi Lomi

رستوران راچا دوخان Racha Dukhan

از جدیدترین و زیباترین رستورانهای گرجستان که با غذاهای باکیفیت و ارزان‌ قیمت، جایگاه ویژهای در میان گردشگران دارد. این رستوران مقدار کمی با میدان آزادی تفلیس فاصله داشته؛ از این جهت دسترسی به آن آسان است. غذاهای این رستوران لذیذ بوده و با ذائقه ایرانیان مطابقت خواهد داشت.

آدرس رستوران

گرجستان، تفلیس، خیابان لرمنتوی

ساعت کاری

۱۰ صبح تا ۱۱ شب

کافه های تفلیس | معرفی 4 تا از بهترین کافه های تفلیس 

رستوران سامیکیتنو Samikitno

رستورانی ارزان قیمت و خوب در شهر تفلیس که در لیست بهترین رستورانهای کم‌ قیمت تفلیس قرار دارد. رستوران سامیکیتنو با طراحی ساده، دارای دو محوطه بزرگ پذیرایی و دو تراس بوده؛ که به انتخاب مشتری و با توجه به شرایط جوی، پذیرایی در هر دو فضای باز و سرپوشیده امکان‌پذیر خواهد بود. تراس طبقه همکف چشم‌انداز زیبایی از رود ماتخی داشته که فضای دلنشینی را ایجاد کرده است. 
رستوران سامیکیتنو غذاهای اروپایی و گرجستانی متعددی را در منوی غذایی خود جای داده و از تنوع غذایی بالایی برخوردار است. این رستوران در ۵ وعده آماده پذیرایی از مشتریان بوده و قیمت کم و مقرون به صرفه غذاها، از جمله مزیتهای آن به شمار می‌رود. رستورانی با نمای بینظیر خیابان تفلیس که فضایی خارقالعاده برای سرو غذا را فراهم میکند. سرآشپز این رستوران به پخت خاخاپوری و متسوادی مشهور است.

آدرس رستوران

Agmashenebeli ave, Tbilisi, Georgia

سخن پایانی
گرجستان کشوری با مزه ‌ها و طعم ‌های متنوع بوده که چشیدن طعم غذاهای سنتی و محلی آن، برای هر مسافری جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. تفلیس سالانه شاهد رفت و آمد مسافران زیادی با علایق مختلف است؛ به همین دلیل تنوع و تعدد رستوران‌ها با طرح ‌ها و غذاهای مختلف، در این شهر فراوان به چشم می‌خورد. در این مقاله تعدادی از رستوران ‌های مشهور تفلیس را که نزد گردشگران و افراد بومی محبوبیت زیادی دارد؛ بررسی کردیم. شما می ‌توانید در تور تفلیس با توجه به علاقه و سلیقه شخصی و قیمت مدنظر، رستوران مورد نظر خود را پیدا کنید؛ تا ضمن تجربه طعم ‌های جدید، لحظات خوبی را در کنار عزیزان خود تجربه نمایید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. فاطمه گنجی فاطمه گنجی 1402/04/21
    1 نفر پسندیدند
    یه رستوران رفتیم اسمشو یادم نیست که نون محلی با دست درست می کردن خیلی خوشمزه بود. ادمین اگه می دونی لطفا بگو که دیگران هم برن!😃
  2. فاطمه گنجی لحظه آخر 1402/04/21
    1 نفر پسندیدند
    سلام فاطمه عزیز. رستوران زاخار زاخاریچ یکی از معدود رستوران های گرجی است که هنوز خمیر را به صورت دستی و سنتی آماده می کند و آن را مثل زمان های قدیم با گوشت بره سرو می کند.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر