تاریخ دقیق جشن آب در تایلند

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 20214
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تا به حال در مورد جشن آب چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جایی سفر کنید که بتوانید در این جشن جالب حضور پیدا کنید؟ مردم تایلند یکی از شادتریین مردمان جهان هستند، به طوری که بسیاری از مسافران تور تایلند این کشور ررا به عنوان سرزمین لبخندها می‌شناسند. نوع سبک زندگی و شور و هیجان این مرد باعث شده تا در طی سال انواع جشن‌های جذاب در شهرهای مختلف آن برگزار شود تا مردم برای لحظاتی حس شادی واقعی را در کنار هم تجربه کنند. جشن آب تایلند یکی از محبوب ترین جشن‌های این کشور به شمار می‌رود که هر سال در به مدت سه روز در ماه آوریل (فروردین) برگزار می‌گردد. اگر دوست دارید تا در مورد این رویداد مهیج کشور تایلند بیشتر بدانید ما در این قسمت از لحظه آخر شما را با تاریخ دقیق جشن آب در تایلند آشنا خواهیم ساخت.

 معرفی جشن آب تایلند

معرفی جشن آب تایلند؛ ساعاتی برای شادی واقعی

در روز جشن آب تمامی‌اعضای خانواده در کنار همدیگر جمع می‌شوند تا با ریختن آب معطر بر روی دست و پای بزرگتران احترام خود را نسبت به آن‌‌ها نشان دهند و در مقابل طلب دعا و خوشبختی از آن‌ها بخواهند. در بعد از ظهر جشن آب پس از شستن بودا و ادای احترام به وی تمامی‌مردم تایلند از پیر و جوان به خیابان می‌روند و به روی هم آب و می‌پاشند. در واقع تاریخ دقیق جشن آب در تایلند به مدت سه روز از 15 تا 17 آوریل معادل 25 تا 27 فروردین است که در بعضی شهرهای آن این تاریخ ممکن است کمی ‌متغیر باشد. این جشن هیجان انگیز در بعضی از شهر‌های تایلند تا یک هفته به طول می‌انجامد و شما فرصت بیشتری دارید تا در این رویداد سنتی و جذاب تایلند شرکت کنید. ماهیت اصلی آن به این صورت است که مردم در روز خاصی به خیابان‌ها می‌آیند و با سطل آب یا تفنگ‌های مخصوص، آب بر روی هم می‌پاشند و هم‌دیگر را خیس می‌کنند. این جشن به قدری در میان تایلندی‌ها و گردشگران تور تایلند محبوب است که سالانه بیش از ۱.۲ میلیون نفر از سراسر جهان، برای بازدید و شرکت در آن به این کشور سفر می‌کنند.

تاریخچه جشن آب تایلند؛ نبرد آب زیر حرکت خورشید

در واقع جشن آب تایلند به Songkran مشهور است که به زبان تایلندی به معنای تغییر مکان و حرکت کردن نیز است که علت نام گذاری آن را حرکت خورشید در منطقه البرج دانسته‌اند. جالب است بدانید مردم تایلند جشن آب را مقدس می‌دانند و معتقدند با پاشیدن آب تمام بد اقبالی‌ها از آن‌ها شسته و خوش یمنی به همراه دارد. قدمت جشن آب در تایلند، به قبل از سال ۱۹۴۰ برمی‌گردد. در سال‌های ابتدایی این فستیوال طبق تاریخ‌های قمری برگزار می‌شده است، لذا هر سال تاریخ آن متفاوت بود. اما امروزه تایلند چند روز خاص را در ماه آوریل مشخص کرده است که هر سال جشن‌ را در همین روزها برگزار می‌کند. مردم شهرهای تایلند در این روزها به خیابان‌ها می‌آیند تا نبردی جذاب و مهیج را با تفنگ‌های آبپاش شروع کنند و برای چند ساعت از ته دل شاد باشند. اگر در این تاریخ گذرتان به تایلند افتاد مطمئن باشید که تجربه شرکت در این جشن، برای هر شما بسیار جذاب خواهد بود.

تاریخچه جشن آب تایلند

وضعیت اماکن دولتی هنگام برگزاری جشن آب تایلند

در تمامی‌مدت برگزاری این جشن همه ی مراکز دولتی و ادارات تعطیل هستند زیرا با این‌کار می‌خواهند فرصت شرکت در این رویداد را برای تمام افراد شرکت کنند. ولی اگر قصد خرید و گشت و گذار در بازارهای تایلند را دارید، فروشگاه‌ها ، مراکز تفریحی و رفاهی در تمام شهر‌های تایلند به صورت شبانه روزی باز و به توریست‌ها خدمات رسانی می‌کنند. بنابراین اگر در روزهای برگزاری جشن تایلند، گذرتان به هریک از شهرهای مخصوص جشن افتاد، می‌توانید با خیال راحت خریدهای خود را انجام دهید.

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

در چه شهر‌هایی جشن آب برگزار میشوند؟

جشن آب تایلند یکی از محبوب‌ترین جشن‌های این کشور است و به همین خاطر مردم در شهرهای مختلف این کشور در روزهای میانی ماه آوریل دور هم جمع می‌شوند تا در این روزها در رویداد سنتی و مهیج شرکت کنند. شهرهای کوچک ممکن است این جشن را به شیوه‌ای سنتی‌تر با تمرکز بر فعالیت‌های معبد برگزار کنند. برای تجربه‌ای سنتی‌تر از این مراسم، می‌توانید از ایسان، منطقه ای در شمال شرقی تایلند بازدید کنید. جشن آب تایلند در بانکوک، پوکت، چیانگ می،  لائوس، برمه، کمبوجیه و دیگر بخش‌های جنوب شرقی آسیا برگزار می‌شود که نحوه برگزاری و تاریخ آن در بعضی از این مناطق کمی با هم متفاوت است. در این آب‌بازیِ ملی که در سرتاسر کشور برگزار می‌شود، همه‌ی مردم از پیر و جوان و کوچک و بزرگ با هر وسیله‌ای که دست‌شان برسد به همدیگر آب و بعضی هم خمیر رنگی می‌پاشند و همه‌چیز رنگ شادی و خنده به خود می‌گیرد. در این روزها در شهرهای مختلف افرادی را در این جشن می‌بینید که بشکه‌های آب را پشت وانت می‌گذارند و با سطل روی عابران آب می‌پاشند، بعضی‌ها از جلوی در خانه‌هایشان با شلنگ به مردم آب می‌پاشند و عده‌ی زیادی هم با تفنگ‌های آب‌پاش خود را در این تفریح دسته جمعی شریک می‌کنند. البته لازم است بدانید که مردم بدون اجازه مسافران دخارجی آن‌ها را خیس نمی‌ کنند پس اگر از خیس شدن خوشتان نمی‌آید اصلا نگران این موضوع نباشید.

در چه شهر‌هایی جشن آب برگزار میشوند؟

کدام مناطق تایلند در جشن آب محبوب‌ترند؟

برای این‌که بتوانید از فستیوال Songkran  یا جشن آب تایلند نهایت لذت را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم تا به مکان‌هایی بروید که این فستیوال با شور بیشتری در آن‌ها برگزار می‌شود. اگرچه این جشن در شهرهای مختلفی از کشور تایلند اجرا می‌شود ولی نوع برگزاری این رویداد در بعضی مناطق به گونه‌ای است که در میان مرد و گردشگران تایلند از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مکان‌هایی را که می‌توانید برای جشن در ‌آن‌ها شرکت کنید را به شما معرفی کنیم.

علت مسافرت ایرانیان به تایلند - چرا تایلند برای ایرانی‌ها محبوب است؟

جشن آب چیانگ مای

قابل توجه گردشگران عزیز، بزرگ‌ترین مراسم جشن آب تایلند در Chiang Mai  برپا می‌گردد که در این روز مجسمه‌های مقدس را از معابد بیرون می‌آورند و همه در این مراسم می‌توانند در مراسم رژه با احترام و ظرافت بر روی دست و پای مجسمه‌های بودا آب بریزد.یکی از دلایل مشهوریت Chiang Mai افرادی هستند که در بانکوک و شهر‌های اطراف کار می‌کنند که در این جشن این فرصت را دارند که به شهر خود بازگشته و جشن آب را در کنار دوستان و خانواده‌های خود جشن بگیرند. زندگی شبانه در آن هفته افزایش می‌یابد که این خود باعث جذاب‌تر شدن این مکان در این بازه زمانی می‌شود. در روزهای جشن تایلند جمعیت زیادی در این شهر حاضر می‌شوند و ترافیک شدیدی در حوالی این شهر قدیمی ایجاد می‌شود پس اگر از شلوغی خوشتان نمی‌آید شاید این مکان کمی برای شما نامناسب باشد.

جشن آب بانکوک

می‌توانید در برنامه ریزی سفر خود، تاریخ 15 تا 17 آوریل را در بانکوک باشید تا در کنار جشن  از مراکز خرید بانکوک هم دیدن کنید و سوغاتی‌های سفر خود را با بهترین قیمت‌ها خریداری کنید. مهم‌ترین نکته در مورد برگزاری این جشن در بانکوک این است که منطقه سیلوم شلوغ ترین جای بانکوک در هنگام جشن سونگکران است پس اگر دوست دارید تا نهایت هیجان را در این روزها تجربه کنید به این بخش از شهر سر بزنید. هزاران نفر از جوانان تایلندی در خیابان ۵ کیلومتری پت پونگ جمع می شوند و هر چیزی که با آن بتوانند آب بپاشند را همراه خود می‌آورند، برای آن ها آب بازی در گرمای ۴۰ درجه خورشید لذت‌بخش‌تر است. اگر اولین بار است که به بانکوک سفر کرده اید و خیابان‌های آن را نمی‌شناسید، راحت‌ترین روش برای رسیدن از هر نقطه از بانکوک به این خیابان استفاده از اپلیکیشن Grab است.

فستیوال های تایلند - آشنایی با بهترین و مهیج‌ترین جشن‌های کشور فیل‌های سفید یا تایلند!

جشن آب پوکت

شهر پوکت یکی دیگر از شهرهای تایلند است که بازدید از آن به چند روز سفر نیاز دارد. اگر قصد سفر به تایلند را دارید، می‌توانید روزهای جشن آب تایلند را در این بخش از کشور سری کنید و اوقات جذابی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. در پوکت شما می‌توانید در روز جشن سونگکران در کنار خود، گردشگران و بومیان زیادی را مشاهده کنید و بعد از جشن با آن‌ها اوقاتی را به گفتگو و شناخت افراد مختلف بگذرانید. در شهر پوکت ساحل پاتونگ اصلی‌ترین نقطه برای برگزاری جشن آب تایلند است. در این منطقه و سایر نقاط پوکت علاوه بر شرکت در فستیول‌های جذاب، می‌توانید شب‌ها را در نایت کلاب‌های پوکت بگذرانید و نهایت لذت را در شهری ساحلی و توریستی تجربه کنید.

تفریحات مرسوم در روز جشن آب تایلند چیست؟

این جشن علاوه بر اهمیتی که در رسم و رسومات این کشور دارد، هرسال به هدف تفریح مردم تایلند و مسافران آن برگزار می‌شود. برای اینکه در طول روزهای جشن آب تایلند اگر می‌خواهید بیشتر لذت ببرید، می‌توانید بعضی تفریحات مرسوم در این رویداد را انجام دهید. این تفریحات و فعالیت‌های جذاب به شرح زیر هستند:

  • اجرای موسیقی‌های زنده در سطح شهر توسط خوانندگان خیابانی
  • آب‌پاشی و خیس کردن هم‌دیگر توسط سطل آب، شلنگ، تفنگ آبی و وسایل دیگر
  • شستن و حمام کردن خدایان بودایی در معابد به نشانه احترام به دین
  • میل کردن غذاهای سنتی در بعضی خیابان‌ها بعد از جشن
  • جمع شدن بومیان دور هم و اجرای نمایش‌های خنده‌دار و طنز

تفریحات مرسوم در روز جشن آب تایلند چیست؟

قوانین و نکات مهم در جشن آب تایلند

  • بعد از غروب آفتاب آب نپاشید زیرا ساعت برگزاری این جشن تا قبل از غروب آفتاب است.
  • روی راهبان، زنان باردار و نوزادان آب نپاشید.
  • اجازه از توریست‌ها نباید آن‌ها را خیس کنید.
  • در هنگام آب پاشیدن روی کودکان با احتیاط بیشتری برخورد کنید.
  • پیراهنتان را درنیاورید یا لباس برهنه نپوشید. در طول جشن آب تایلند سال 2016، مردی بریتانیایی به خاطر درآوردن پیراهنش دستگیر شد.
  • جشن آب تایلند بیش‌ترین سهم را در آسیب رسیدن به تلفن همراه دارد پس مواظب تلفن همراهنتان باشید.
  • پا برهنه راه نروید. با وجود شیشه‌های شکسته قطعاً آسیب خواهید دید.
  • عیاشی و مستی بزرگ‌ترین بخش جشن آب تایلند است. انتظار انبوهی از افراد را داشته باشید که در خیابان‌ها مست و رقصان راه می‌روند پس کمی در این مورد احتیاط کنید.

چرا باید در جشن‌ آب تایلند شرکت کنیم؟

ما در این مقاله به تاریخ دقیق جشن آب تایلند جشن و دیگر موارد مهم مربوط به این رویداد سنتی پرداختیم تا شما را بیشتر با فعالیت‌های جذاب این کشور توریستی آشنا کنیم. آب تایلند درست زمانی که هوا رو به گرمی‌می‌رود شروع می‌شود. این بازه زمانی فرصت مناسبی برای آب بازی است که با این کار شما را درست به زمان کودکیتان بر می‌گرداند. اگر آمادگی این را دارید که در این جشن خیس شوید و با مردم تایلند و توریست‌ها آب بازی کنید حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم در این جشن شرکت و اوج هیجان و لذت را تجربه نمایید.‌ اگر شما هم تجربه شرکت در تور تایلند و تفریح در جشن آب تایلند را داشته اید، می‌توانید ما را از نظرات و تجربیات خود مطلع کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 104 کاربر