ورزشگاه های جام جهانی روسیه

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/12/16
بازدید: 452
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
 شاید برای بسیاری از علاقه مندان به فوتبال جالب باشد که بدانند، بازی های جام جهانی در کدام استادیوم انجام شده و استادیوم های کشوری که میزبان بازی های جام جهانی 2018 بوده است چه ویژگی ها و چه امکاناتی داشته اند. در ادامه با ما همراه باشید تا هر کدام از ورزشگاه های جام جهانی روسیه را همراه با بازی هایی که در آن برگزار شده است به اختصار برای شما شرح دهیم.
1. استادیوم زنیت آرنا سن پترزبورگ
استادیوم سن پترزبورگ که به زنیت آرنا معروف است یکی از بزرگ ترین و کامل ترین ورزشگاه های جام جهانی روسیه می باشد. در سال 2004 میلادی دولت روسیه تصمیم گرفت که ورزشگاه قدیمی kirov در جزیره کرستوواسکی (Krestovsky) را بازسازی کند. به همین منظور استادیوم جدید و فوق العاده مدرن سن پترزبورگ در محل استادیوم Kirov ساخته شد، که در آن زمان یکی از بزرگ ترین استادیوم های روسیه بود و ظرفیت آن به 110 هزار نفر نیز می رسید. کار ساخت ورزشگاه زنیت آرنا توسط باشگاه زنیت روسیه انجام شد، ساخت این مجموعه ورزشی پس از 4 سال به پایان رسید و در دوم اردیبهشت 1396 رسما افتتاح شد. استادیوم زنیت آرنا در سمت غربی جزیره Krestovsky در شمال غربی سن پترزبورگ واقع شده است. ورزشگاه در فاصله حدود 7.5 کیلومتری از میدان کاخ در مرکز شهر سن پترزبورگ قرار دارد. استادیوم در راس جزیره Krestovsky قرار گرفته و در سه طرف دریای بالتیک قرار دارد.
طراحی این استادیوم توسط مهندس و معمار معروف ژاپنی به نام کیسیو کوراکوا صورت گرفته است. چشم انداز معماری ورزشگاه سن پترزبورگ از یک سفینه فضایی الگو گرفته شده که در سواحل خلیج فنلاند فرود آمد. این استادیوم همچنین دارای زمین چمن کشویی می باشد که می تواند در قالب یک پلت فرم عظیم 8400 تنی به بیرون از ورزشگاه انتقال یابد تا به طور مطلوب از حداکثر نور خورشید استفاده کند و در کنار رودخانه مالایا نوا بماند.
طبق قوانین مسابقات فوتبال، یک ورزشگاه استاندارد باید شامل یک سقف جمع شونده، زمین چمن با قابلیت جا به جایی و معماری تزئینی در سمت چپ ورزشگاه باشد. به همین منظور این استادیوم، یک استادیوم استاندارد می باشد. اما با این تفاسیر فیفا به دلیل مقاوم نبودن این استادیوم در برابر زمین لرزه برای بازی های جام جهانی 2018 ایراد گفته بود اما مسئولان برای این مشکل راه حل مناسبی پیدا کردند تا مشکلی برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 نداشته باشد. شاید جالب باشد بدانید که بدانید با تمامی مواردی که بیان شد این ورزشگاه به عنوان یکی از ورزشگاه های 4 ستاره یوفا به حساب می آید و دومین ورزشگاه بزرگ میزبان مسابقات جام جهانی 2018 بوده است.
از لحاظ تکنولوژی، استادیوم سنت پترزبورگ یکی از مدرن ترین ها در جهان محسوب می شود. این ورزشگاه مجهز به یک سقف جمع شونده و یک زمین چمن با قابلیت جا به جایی می باشد که می تواند هر رویدادی را در هر زمان از سال حتی در زمستان میزبانی کند. در ساخت ورزشگاه کرستوفسکی از 26 هزار تن فولاد استفاده شده است. در ابتدای ساخت این مجموعه هزینه ای حدود 6.7 میلیارد روبل روسیه بر آورد می شود اما با 7 برابر این مقدار و با حدود 43 میلیارد روبل به اتمام رسید. استادیوم زنیت آرنا با مساحت 290 هزار متر مربع به عنوان پر هزینه ‌ترین ورزشگاه جهان شناخته می‌شود. به جز راه ‌های هوایی و زمینی و مترو زیبای شهر سن پترزبورگ، راه‌ های آبی درون شهری نیز برای جا به جایی مسافران در نظر گرفته شده است. در این شهر کانال ‌های آبی وسیعی ویژه رفت و آمد کشتی ‌ها و قایق‌ های تفریحی وجود دارد. در زمان بازی های جام جهانی 2018 با توجه به قرار گرفتن استادیوم زنیت آرنا در یک جزیره، مسئولین شهر سن پترزبورگ به گونه‌ ای برنامه‌ ریزی کرده ‌اند که در طول برگزاری این مسابقات از میدان ‌های اصلی شهر به این استادیوم، سرویس ‌های حمل و نقل عمومی تماشگران و گردشگران تور روسیه را به راحتی جا به ‌جا کنند. علاوه بر این جزیره هتل های بسیاری دارد، از سوی دیگر در طول برگزاری این مسابقات هتل‌ ها نیز برای میهمانان خود سرویس‌ های ویژه‌ای اختصاص داده‌اند.
و نهایت لازم به ذکر است در سال 2020 میلادی، این ورزشگاه که یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه بوده است، میزبان سه مسابقه در مرحله گروهی یورو 2020 و یکی از مسابقات نیمه نهایی خواهد بود.
شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد که بدانند، کدام یک از بازی های جام جهانی 2018 در این استادیوم برگزار شده است، در ادامه لیستی از بازی های برگزار شده در این ورزشگاه را مشاهده می کنید. 
ایران- مراکش (گروه B)
روسیه-مصر (گروه A)
کاستاریکا-برزیل (گروه E)
آرژانتین-نیجریه (گروه D)
تیم اول گروه F-تیم دوم گروه E (یک هشتم نهایی)
برنده مسابقه 57 ـ برنده مسابقه 58 (نیم نهایی)
بازنده مسابقه 61 ـ بازنده مسابقه 62 (رده بندی)
همان طور که مشاهده کردید یکی از بازی های که در این استادیوم انجام شد، بازی ایران-مراکش بوده، که تیم ملی کشورمان در آن بازی درخشید و پیروز میدان شد.
2. استادیوم لوژنیکی
استادیوم لوژنیکی (Luzhniki Stadium) که به سنترال لنین استادیوم (Central Lenin Stadium) معروف است یکی دیگر از بهترین و کامل ترین ورزشگاه های جام جهانی روسیه می باشد. این استادیوم بین سال‌های 1955 و 1956 میلادی در شهر مسکو روسیه ساخته شده است. ساخت استادیوم در 450 روز به پایان رسید و رسما در 31 جولای 1956 افتتاح شد. این ورزشگاه حاصل جاه طلبی رهبران شوروی برای ارتقای امکانات ورزشی کشور بعد از اتحاد جماهیر شوروی بود. استادیوم لوژنیکی مرکز اصلی مراسم المپیک سال 1980 میلادی بود. این ورزشگاه میزبان مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رویداد های ورزشی، فینال بازی‌ های فوتبال و برنامه‌ های مربوط به سوارکاری بود.
ورزشگاه لوژنیکی به دلیل آب و هوای ناملایم مسکو، دارای چمن مصنوعی می باشد. این ورزشگاه برای برگزاری بازی‌ های جام جهانی 2018 بازسازی شد. ورزشگاه لوژنیکی یکی از مهم ترین و اصلی ترین ورزشگاه ‌های جام جهانی 2018 روسیه بوده که پس از بازسازی، ظرفیت این ورزشگاه برای بازی‌های جام جهانی به 81 هزار نفر افزایش یافت. همانطور که پیش از این متذکر شدیم، ورزشگاه لوژنیکی هم اکنون یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه بوده و از جمله مهم ترین رخداد های آن می توان به کشته شدن 66 نفر از هواداران به دلیل ازدحام جمعیت، در سال 1982 میلادی اشاره کرد. این ورزشگاه میزبان فینال جام یوفا 1999 میلادی بود. در سال 2008 میلادی میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا و در آگوست 2013 میزبان مسابقات قهرمانی جهان دو ومیدانی بود. ورزشگاه اصلی در سال 2013 میلادی تخریب شد و استادیوم جدید به جای آن ساخته شد که انتظار می رفت ساخت و ساز ورزشگاه جدید تا پایان سال 2017 به اتمام برسد.
جام جهانی 2018 در روسیه برگزار شد، در آن ابتدا ورزشگاه لوژنیکی به عنوان محل برگزاری فینال پیشنهاد شده بود به همین خاطر نیز فینال در این استادیوم برگزار شد و همچنین میزبان بسیاری از گردشگران تور روسیه بوده است.
این نکته برای خیلی ها ممکن است جالب باشد که بدانند، کدام یک از بازی های جام جهانی 2018 در این استادیوم برگزار شده است، در ادامه لیستی از بازی های برگزار شده در این ورزشگاه را مشاهده می کنید.
روسیه- عربستان (گروه A)
آلمان-مکزیک (گروه F)
پرتغال-مراکش (گروه B)
دانمارک-فرانسه (گروه C)
تیم اول گروه B-تیم دوم گروه A (یک هشتم نهایی)
برنده مسابقه 59 ـ برنده مسابقه 60 (نیم نهایی)
بازنده مسابقه 61 ـ بازنده مسابقه 62 (فینال)
همانطور که در بالا مشاهده می کنید،استادیوم لوژنیکی میزبان هفت مسابقه در جام جهانی فوتبال 2018 از جمله افتتاحیه و فینال بوده است.
3. استادیوم المپیک فیشت 
استادیوم المپیک فیشت (Fisht Olympic Stadium) یکی دیگر از مجهز ترین و کامل ترین ورزشگاه های جام جهانی روسیه می باشد که در شهر سوچی واقع شده است. یکی از 12 شهری که میزبان رقابت های جام جهانی 2018 خواهد بود نیز شهر سوچی است. این استادیوم مجهز، در پارک المپیک شهر سوچی قرار گرفته و نام آن بر گرفته از کوه فیشت می باشد. موقعیت مکانی دقیق ورزشگاه المپیک فیشت در شهر آدلر، در جنوب منطقه‌ی سوچی و نزدیک به ساحل گرجستان قرار گرفته است. این ورزشگاه درست در ساحل دریای سیاه قرار دارد. ظرفیت این ورزشگاه عظیم حدود 48 هزار نفر می باشد. این ورزشگاه که در سال 2018 جزء یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه بود، در سال 2013 میلادی به منظور برگزاری بازی‌ های المپیک زمستانی 2014 بازگشایی شد. همچنین استادیوم المپیک فیشت، یکی از مکان های برگزاری مسابقات جام کنفدراسیون ها (Confederations Cup) در سال 2017 میلادی بوده است، نیمه نهایی این مسابقات که بین پرتغال-شیلی بود، در این استادیوم برگزار شد.
استادیوم المپیک فیشت به آن دلیل که جزء یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه باشد باید ارتقا پیدا می کرد، به همین خاطر به منظور بهینه سازی این ورزشگاه برای مسابقات فوتبال جام جهانی لازم بود که سقف پوشیده‌ استادیوم را روباز کنند و حدود 6 هزار صندلی برای افزایش ظرفیت ورزشگاه اضافه شود. با تمامی تفاسیر این ورزشگاه در سال 2016 میلادی آماده‌ برگزاری مسابقات جام جهانی شد.
هوادارانی که با تور سوچی سفر کردند به راحتی می توانستند با مترو خود را به استادیوم المپیک فیشت برسانند. گردشگران تور روسیه خوب است که بدانند این شهر دارای قطار های روزانه که منطقه‌ی سوچی را به سایر مناطق کشور متصل می‌کنند. هوادارانی که قصد داشتند خود را با مترو به استادیوم برسانند باید، در ایستگاه ایمرتینسکی (المپیک پارک) پیاده می شدند و سپس مسیر بین این ایستگاه و ورزشگاه المپیک فیشت را پیاده طی کنند.
در ادامه لیستی از بازی های برگزار شده جام جهانی 2018 در این ورزشگاه را مشاهده می کنید.
پرتغال-اسپانیا (گروه B)
بلژیک-پاناما (گروه G)
آلمان-سوئد (گروه F)
استرالیا-پرو (گروه C)
تیم اول گروه B-تیم دوم گروه A (یک هشتم نهایی)
برنده مسابقه 51 ـ برنده مسابقه 52 (یک چهارم نهایی)
همانطور که شاهد هستید، استادیوم المپیک فیشت، میزبان 6 مسابقه شامل 4 مسابقه دور گروهی، یک مسابقه از دور یک هشتم نهایی و یک مسابقه از دور یک چهارم نهایی بود .
4. استادیوم کازان آرنا
استادیوم کازان آرنا (Arena Stadium Of Kazan) یکی دیگر از پر آوازه ترین ورزشگاه های جام جهانی روسیه می باشد که در شهر کازان واقع شده است. ورزشگاه کازان آرنا در شمال شرق شهر کازان، واقع در غرب بندر کازانکا، در حدود 6 کیلومتری از مرکز کازان قرار گرفته است. این ورزشگاه در سال 2010 میلادی در زمینی به ابعاد 105 در 68 متر و با بودجه حدود 450 میلیون دلار آغاز شد، اما هزینه ساخت این ورزشگاه از آن هزینه بر آورد شده فراتر رفت زیرا تغییراتی در طرح نمای ظاهری ورزگاه به وجود آمد. این تغییرات شامل تغییر نمای ورزشگاه از پوسته نورانی به روکشی شیشه ای و نصب بزرگ ترین صفحه نمایش HD در نوع خود بود.با تمامی این تفاسیر ساخت این مجموعه ورزشی در سال 2013 میلادی به پایان رسید. افتتاح این ورزشگاه در مراسم آغازین یونیورسیاد جهانی انجام شد و اولین بازی به میزبانی ورزشگاه آرنا در ماه اوت 2013 برگزار شد. استادیوم کازان آرنا ظرفیتی حدود 46 هزار نفر را دارد. پس از مسابقات یونیورسیاد این استادیوم که در سال 2018 به عنوان یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه انتخاب گشت، بازسازی شد و تا 26 مه 2014 هیچ مسابقه‌ ای در این استادیوم برگزار نشد تا زمانی که روسیه و اسلواکی، در این مجموعه ورزشی یک بازی دوستانه انجام دادند.
گردشگران تور کازان باید توجه داشته باشند که این مجموعه ورزشی امکاناتی از قبیل اسکای باکس (SKY BOX)، صندلی های VIP و کافه و رستوران در خود جای داده است. از رویداد های که در این ورزشگاه رخ داده است، می توان به مسابقات جام جهانی شنا 2015 اشاره کرد که دو استخر شنا 50 متری برای این رویداد در داخل این ورزشگاه ساخته شد. همچنین کازان آرنا یکی از 4 ورزشگاه میزبان جام کنفدراسیون ها در سال 2017 بود. ورزشگاه کازان آرنا علاوه بر مسابقات فوتبال، طیف وسیعی از سرگرمی ها، کنسرت ها و مراسم فرهنگی را نیز میزبانی می کند.
در ادامه لیستی از بازی های برگزار شده جام جهانی 2018 در این ورزشگاه را مشاهده می کنید.
فرانسه-استرالیا (گروه C)
ایران-اسپانیا(گروه B)
لهستان-کلمبیا (گروه H)
کره جنوبی-آلمان (گروه F)
تیم اول گروه C-تیم دوم گروه D (یک هشتم نهایی)
برنده مسابقه 53ـ برنده مسابقه 54 (یک چهارم نهایی)
همانطور که شاهد هستید، استادیوم کازان آرنا، میزبان 6 مسابقه شامل 4 مسابقه دور گروهی، یک مسابقه از دور یک هشتم نهایی و یک مسابقه از دور یک چهارم نهایی بود .
یکی از بازی های که در این استادیوم انجام شد، بازی ایران-اسپانیا بوده، که تیم ملی کشورمان در آن بازی درخشید، اما شانس با ما همراه نبود و ایران در برابر اسپانیا مغلوب شد. به همین خاطر این مجموعه ورزشی میزبان ایرانیان فراوانی بود که با تور روسیه به این شهر سفر کردند.
5. استادیوم سامارا آرنا
استادیوم سامارا آرنا (Samara Arena) که به کاسموس آرنا (Cosmos Arena) معروف است، یکی دیگر از بهترین ورزشگاه های جام جهانی روسیه می باشد. این استادیوم در شهر سامارا در جنوب شرقی قسمت اروپایی کشور روسیه قرار دارد. کاسموس در زبان روسی به معنی کیهان می باشد. طرح ابتدایی ساخت ورزشگاه سامارا آرنا در سال 2010 میلادی شکل گرفت اما ساخت این مجموعه ورزشی در سال 2014 میلادی آغاز و در سال 2017 به پایان رسید. این استادیوم حدود 44807 نفر گنجایش دارد و هزینه ساخت آن حدود 370 میلیون دلار برآورد شده است.
نمای استادیوم سامارا آرنا به شکل گنبد شفاف و شیشه ای می باشد که به شکل سفینه ایی فضایی طراحی شده است. این پروژه نمادی برای سامارا به شمار می رود، چرا که این شهر نقش مهمی را در تاریخ اکتشافات فضایی جهان داشته است. گنبد استادیوم شامل 32 کنسول منشعب می باشد، که وزن هر یک از کنسول ها 277 تن است، تمامی کنسول ها بر روی هرمی با ارتفاع 21.4 متر نصب شده اند.
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در روند ساخت این استادیوم، بیش از 13 هزار تن فلز برای ساخت ساختار فولادی و پوشش اصلی استادیوم مورد استفاده قرار گرفته است. مساحت سقف گنبدی شکل این استادیوم بیش از 76 هزار متر مربع است که برابر با 10 زمین فوتبال می باشد. طبق روند ساخت این استادیوم تخمین زده شده بود که در سال 2017 باید به پایان برسد، به همین خاطر طبق پیش بینی این مجموعه در دسامبر 2017 به اتمام رسید. پس از پایان مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 روسیه این استادیوم، ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال کریلیا سوتوف شد. پیش بینی می شود که در محل این استادیوم، مراکز تناسب اندام، مدرسه رقص، رستوران ها و مراکزی تفریحی دیگری نیز بازگشایی شود. این ورزشگاه که در سال 2018 جزء یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه بوده است، برای مسابقات ورزشی در سطوح مختلف، برگزاری کنسرت و اجرای نمایش و نمایشگاه نیز طراحی شده است.
در ادامه لیستی از بازی های برگزار شده جام جهانی 2018 در این ورزشگاه را مشاهده می کنید.
کاستاریکا-صربستان (گروه E)
استرالیا-دانمارک(گروه C)
اروگوئه-روسیه (گروه A)
سنگال-کلمبیا (گروه H)
تیم اول گروه F-تیم دوم گروه E (یک هشتم نهایی)
برنده مسابقه 55 ـ برنده مسابقه 56 (یک چهارم نهایی)
همانطور که شاهد هستید، استادیوم سامارا آرنا، میزبان 6 مسابقه شامل 4 مسابقه دور گروهی، یک مسابقه از دور یک هشتم نهایی و یک مسابقه از دور یک چهارم نهایی بود.
6. استادیوم یکاترینبورگ آرنا
استادیوم یکاترینبورگ آرنا (Arena Yekaterinburg) که هنوز با نام سنترال استادیوم شناخته می شود یکی دیگر از پر طرفدار ترین ورزشگاه های جام جهانی روسیه می باشد که در شهر یکاترینبورگ واقع شده است. ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا در شرق مرکز شهر یکاترینبورگ قرار گرفته است. ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا که امروزه هم با نام استادیوم مرکزی شناخته می‌شود، بین سال‌های 1953 تا 1957 میلادی ساخته شده است. این ورزشگاه در ابتدا به عنوان یک استادیوم چند منظوره مورد بهره‌ب ردای قرار گرفت و ورزش‌ هایی نظیر دو میدانی و اسکی روی یخ نیز در آن انجام می ‌شدند. این ورزشگاه با ظرفیت 27 هزار نفر به مدت چند دهه مورد استفاده قرار گرفت، اما اواسط سال 2000 میلادی، برنامه‌ گسترده‌ ای برای بازسازی و تعمیرات این ورزشگاه مطرح شد. کار های مربوط به بازسازی این ورزشگاه در سال 2007 میلادی شروع و در سال 2011 میلادی، پس از چندین ماه تأخیر، به پایان رسید. به این ترتیب استادیوم چند منظوره‌ یکاترینبورگ با ظرفیت و امکانات قبلی دوباره شروع به فعالیت کرد. هم‌زمان با بازگشایی ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا، روسیه برای میزبانی مسابقات جام جهانی 2018 انتخاب شد، کمی بعد در سال 2012 شهر یکاترینبورگ به عنوان یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه انتخاب گشت. 
استادیوم یکاترینبورگ آرنا در آن زمان که به تازگی بازسازی شده بود، با استاندارد های فیفا مطابقت نداشت و بنابراین برنامه‌ بازسازی دوباره‌ی این ورزشگاه در دستور کار قرار گرفت. بر اساس این برنامه، نمای خارجی ورزشگاه باید بدون تغییر باقی می‌ ماند، اما فضای داخلی ورزشگاه باید به ‌طور کامل بازسازی می ‌شد و ظرفیت آن نیز به 45 هزار صندلی افزایش می ‌یافت. نکته جالب توجه آن است که پس از جام جهانی 2018 باز هم این مجموعه بازسازی شد و با حذف صندلی‌ های موقت تعبیه شده در پشت دروازه‌ ها، ظرفیت آن به 35 هزار نفر کاهش یافت.
در ادامه لیستی از بازی های برگزار شده جام جهانی 2018 در این ورزشگاه را مشاهده می کنید.
مصر-اروگوئه (گروه E)
فرانسه-پرو(گروه C)
ژاپن-سنگال(گروه A)
مکزیک-سوئد (گروه H)
همانطور که شاهد هستید، استادیوم یکاترینبورگ آرنا، میزبان 4 مسابقه دور گروهی بود .
7. استادیوم نیژنی نووگورود
استادیوم نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod Stadium) یکی دیگر از کامل ترین ورزشگاه های جام جهانی روسیه می باشد که در شهر نیژنی نووگورود واقع شده است. این استادیوم در مکانی که رودخانه ولگا و اوکا به هم می رسند واقع شده است.
ساخت این ورزشگاه در سال 2015 میلادی شروع شد، طبق برنامه‌ ریزی در سال 2017 میلادی تاسیس شد، ورزشگاه نیژنی نووگورود که دارای 45 هزار نفر ظرفیت است یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه بود. طرح این استادیوم الهام گرفته از طبیعت منطقه ولگا (Volga) است که دارای نمای خارجی نیمه شفاف که در شب روشن می شود، است. پس از پایان مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 روسیه این استادیوم، ورزشگاه خانگی باشگاه Olimpiyets شد. این استادیوم کمتر از 3 کیلومتر با قلب تاریخی شهر نیژنی نووگورود و کرملین فاصله دارد. گردشگران تور روسیه که قصد دارند به این شهر سفر کرده و از این استادیوم بازدید کنند، باید بدانند که این استادیوم در حدود 2 کیلومتری از ایستگاه اصلی راه آهن نیژنی قرار گرفته است.
زدر ادامه لیستی از بازی های برگزار شده جام جهانی 2018 در این ورزشگاه را مشاهده می کنید.
سوئد-کره جنوبی (گروه F)
آرژانتین-کرواسی(گروه D)
انگلیس-پاناما (گروه G)
سوئیس-کاستاریکا (گروه E)
تیم اول گروه D-تیم دوم گروه C (یک هشتم نهایی)
تیم اول گروه D-تیم دوم گروه C (یک چهارم نهایی)
همانطور که شاهد هستید، استادیوم نیژنی نووگورود، میزبان 6 مسابقه شامل 4 مسابقه دور گروهی، دو مسابقه از دور یک چهارم نهایی بود .
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر