پاتایا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/10/05
بازدید: 479
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر پاتایا شهری تاریخی و ساحلی است که یکی از مقاصد گردشگری کشور تایلند محسوب می شود. این شهر دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیاری می باشد که در عین جذاب بودن مقرون به صرفه نیز هستند. این شهر با ساحل زیبای خود می تواند بهترین منظره ساحلی را برای گردشگران فراهم کند و سفری به یادماندنی برای آنان بسازد. 

 

 پاتایا

 

پاتایا با بانکوک، پایتخت تایلند، تنها 200 کیلومتر فاصله دارد و به همین دلیل برای بسیاری از گردشگران شناخته شده است. این شهر که یکی از مقاصد ساحلی جنوب شرقی آسیا به حساب می آید، می تواند همه سلیقه ها را پوشش دهد و هیچ گردشگری را پشیمان و دست خالی برنگرداند. در ادامه یا جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر زیبا آشنا خواهیم شد.

محراب حقیقت (Sanctuary of Truth)

محراب حقیقت دارای سازه ای چوبی می باشد که به دست انسان ساخته شده است و از مرتفع ترین مکان های دیدنی پاتایا محسوب می شود. این معبد که از جنس چوب ساج ساخته شده است، دارای کنده کاری های ظریف در طرح های هندسی پیچیده می باشد. این سازه در واقع نمادی از احترام به آیین ها و فلسفه های باستان در شرق است و می تواند به خوبی مفاهیم فلسفه شرق را منعکس نماید. محراب حقیقت امروزه در حال تکمیل است و گفته می شود که هرگز تکمیل نخواهد شد. در اطراف این بنا می توانید از فیل سواری و اسب سواری نیز بهره مند شوید.

 

محراب حقیقت (Sanctuary of Truth)/بودای بزرگ (Wat Phra Yai)

 

بودای بزرگ (Wat Phra Yai)

محسمه طلایی بودای بزرگ، مجسمه ای 18 متری می باشد که بالای تپه پراتومناک در جنوب پاتایا قرار گرفته است. این بودای بزرگ مکانی مقدس برای بودایی ها به شمار می رود و برخی قدمت آن را مربوط به زمانی می دانند که پاتایا تنها یک دهکده ماهیگیری کوچک بوده است. این مجسمه در واقع نمادی از شهر پاتایا است و بازدیدکنندگان می توانند از پلکان دو طرف آن بالا روند. 

موزه هنر در بهشت (Art in Paradise)

موزه هنر در بهشت یکی از سرگرم کننده ترین و جالب ترین موزه های تایلند می باشد که مرز بین اثر هنری و بیننده را از بین برده است. در این موزه هنرمندان با استفاده از نقاشی های سه بعدی توانسته اند نقاشی هایی بکشند که چشم بازدیده کننده را فریب می دهند و با استفاده از سایه ها، لبه ها و نقاشی هایی که روی دیوار کشیده شده است، موجب خطای دید شما می شوند. 

در این گالری می توانید بیش از 100 اثر هنری با موضوعات متنوع را ببینید که در 10 بخش جای گرفته اند و شامل تصاویری از طبیعت، حیوانات وحشی، تمدن های گذشته، تصاویر سه بعدی و بازسازی آثار کلاسیک به طور طنز می باشند. در این نمایشگاه می توانید به عکاسی با آثار هنری بپردازید و لحظات به یادماندنی را برای خود و دوستانتان خلق کنید.

 

موزه هنر در بهشت (Art in Paradise)/پارک آبی رامایانا (Ramayana)

 

پارک آبی رامایانا (Ramayana)

پارک آبی رامایانا، یکی از بزرگ ترین پارک های آبی تایلند است و مساحتی 184 هزار متر مربعی دارد. این پارک آبی دارای بیش از 20 سرسره و سواری مختلف است و می تواند روزی پر از سرگرمی و تفریح را برای بازدیدکنندگان بسازد. سرسره های کوچک و ملایم برای کودکان و سرسره های بزرگ برای بزرگسالان طراحی شده اند. این پارک دارای دو استخر موج و پارک آبی کودکان می باشد و می تواند علاوه بر بزرگسالان کودکان را نیز راضی نگه دارد.

بازار شناور(Four Regions Floating Market)

بازار شناور پاتایا بازاری جذاب و سرگرم کننده است که به 4 بخش تقسیم می شود و در هر بخش آن می توانید اجناسی از 4 بخش مهم تایلند، یعنی بخش های شمال، شمال شرقی، مرکزی و جنوبی، را مشاهده و خریداری نمایید. در این بازار می توانید از اغذیه فروشی ها، سوغات فروشی ها، میوه فروشی ها، مغازه هایی که آثار باستانی می فروشند و دیگر مغازه ها خرید نمایید. در این بازار می توانید از قایق هایی که اجاره داده می شوند، استفاده کنید و به کمک یک راهنما به مشاهده معماری تایلند و زندگی ساکنان حاشیه رودخانه بپردازید. این بازار تنها محل خرید و فروش نیست و بعدازظهرها می توانید در آن به تماشای نمایش فرهنگی که برگزار می شود نیز بپردازید. 

 

تور پاتایا - مشاهده قیمت تور و جزئیات کامل

 

غذاها و دسرهای متنوع تایلند را می توانید در این بازار پیدا کنید و از میل کردن آن ها لذت ببرید. از غذاهای محبوب این بازار می توان به سوپ نودل، پدتای که همان نودل برنج سرخ شده است، کانوم کروک یا پنکیک نارگیل، کانوم جین یا ورمیشل برنج، فوی تونگ که از رشته های طلایی از تخم مرغ، شکر و شیره درست می شود و تو مگ ییپ که زرده تخم مرغ شیرین شده است، اشاره کرد. در این بازار می توانید از میان خانه های چوبی بسیاری که به 4 سبک متفاوت 4 نقطه تایلند ساخته شده اند، عبور کنید و از صنایع دستی و اسباب بازی های کهن تایلندی دیدن نمایید.

مینی سیام(mini siam)

مینی سیام مجموعه ای زیبا است که در آن می توانید ماکت های کوچکی از آثار تاریخی مشهور جهان و همچنین تایلند را در آن مشاهده کنید. در این مجموعه که سومین مجموعه مینیاتوری جهان است، بیش از 100 مدل مینیاتوری در مقیاس 1:25 نگهداری می شود. معبدهای معروف تایلند، برج ایفل، برج کج پیزا، معبد بودای زمردین و تخت جمشید از جمله ماکت هایی هستند که در این مجموعه می توان پیدا کرد.

 

مینی سیام(mini siam)/دنیای زیر آب پاتایا (Underwater World)

 

دنیای زیر آب پاتایا (Underwater World)

دنیای زیر آب پاتایا آکواریومی زیبا و تحسین برانگیز است که دارای مجموعه ای از موجودات دریایی می باشد. این آکواریوم یکی از بزرگ ترین و مجهزترین آکواریوم های موجود در جنوب شرق آسیا است و در قسمت جنوبی پاتایا قرار گرفته است. در این مجموعه یک تونل شیشه ای بزرگ به طول 100 متر قرار دارد که می توانید با قدم زدن در طول این تونل شنای 4 هزار موجود آبزی را مشاهده نمایید. 

جزیره مرجانی(koh larn) 

جزیره مرجانی یا همان کوه لارن از جزیره های آرامش بخش پاتایا به شمار می رود. این جزیره دارای ساحل های زیبای شنی در کنار دریای نیلگون است که شلوغی شهر را ندارد و از هیاهوی شهر دور می باشد. جزیره زیبای مرجانی 7.5 کیلومتر از ساحل پاتایا فاصله دارد و بهترین مکان برای کسانی است که می خواهند مدتی خود را از شلوغی ها زندگی شهری دور نگه دارند. 

تفریحات متنوعی در این جزیره وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. پاراسیلینگ(آب چتر سواری)، جت اسکی، شنا کردن و قایق موتوری از تفریحاتی است که می توانید در این جزیره انجام دهید. آب شفاف اطراف جزیره آن را به مکانی مناسب برای غواصی تبدیل کرده است. این ساحل دارای ماساژور هایی است که می توانند خستگی را از عضله هایتان بیرون کنند. می توانید در این ساحل روی بدن و دست هایتان طرح هایی از حنا بزنید و موهایتان را نیز ببافید. در امتداد ساحل نیز می توانید فروشگاه ها و رستوران های فراوانی را مشاهده کنید که البته قیمت شان کمی از حد معمول بالاتر است.

 

جزیره مرجانی(koh larn)/ معبد یانسانگ هواداران (Wat Yansangwararam)

 

معبد یانسانگ هواداران (Wat Yansangwararam)

معبد یانسانگ هواداران، یکی از مهم ترین معابد پاتایا می باشد که دارای ساختمانی مدرن با معماری الهام گرفته از معماری چین، هند، ژاپن، سوئیس و... است. در این معلد یک موزه چینی قرار دارد که محل نگهداری آثار هنری با ارزش و آنتیک کشور چین می باشد. این معبد مرکزی برای مدیتیشن نیز می باشد و بازدیدکنندگان باید شانه های پوشیده و دامن یا شلوار بلند به تن داشته باشند.

ساحل جامتین (Jomtien Beach)

ساحل جامتین دارای مساحتی 6 کیلومتری می باشد که در جنوب شهر کشیده شده است. این ساحل به تفریحات آبی هیجان انگیزش مشهور می باشد ولی می تواند محلی مناسب برای دوری از هیاهوی شهر و ریلکس کردن نیز است. در این ساحل می توانید رستوران های مختلفی را به همراه اقامتگاه ها و کافه ها مشاهده کنید و از غذاهای محلی و دریایی آن ها استفاده نمایید. از تفریحات این ساحل می توان به قایق سواری، کایت سواری، غواصی و شرکت در فستیوال های مختلفی که در ساحل برگزار می شود اشاره کرد.

 

ساحل جامتین (Jomtien Beach)/باغ گیاهشناسی گرمسیری نانگ نوچ (Nong Nooch)

 

باغ گیاهشناسی گرمسیری نانگ نوچ (Nong Nooch)

پارک وسیع نانگ نوچ که در دهکده ای به همین نام واقع شده است. این باغ دارای مساحتی 2.4 کیلومتر مربعی می باشد و دارای منظره ای زیبا و جذاب است. در این باغ می توانید باغ فرانسوی قرن هفدهم، باغ رنسانس اروپایی و باغ استون هنج را مشاهده نمایید. با قدم زدن در این باغ گویی به دور دنیا و حتی به زمان های مختلف دسترسی پیدا می کنید. در باغ گیاه شناسی گرمسیری نانگ نوچ می توانید گونه های خاصی از گیاهان را مشاهده کنید. گیاهان ساکولنت( گیاهان گوشتی)، گونه های خاص کاکتوس، ارکیده، نخل های استوایی، بن سای( درخت ریزه) به همراه توپیاری که همان هنر ساخت اشکال مختلف به وسیله هرس شاخ و برگ درختان یا بوته ها می باشد را می توانید در این باغ مشاهده نمایید. 

این باغ امکاناتی مانند سالن برگزاری نمایش، رستوران و کرایه دوچرخه دارد. با کرایه دوچرخه می توانید راحت تر و سریع تر به قسمت های مختلف باغ دست پیدا کنید و هیچ کدام از جاذبه ها را از دست ندهید. یکی از گلخانه های جذاب و دیدنی باغ نانگ نوچ، باغ ارکیده است که هرگز نباید فراموش شود. این گلخانه دارای 670 گونه بومی و دورگه ارکیده می باشد که به همین دلیل از این گلخانه به بزرگترین مجموعه گل های ارکیده تایلند یاد می شود. 

گذرگاه 1.1 کیلومتری باغ نانگ نوچ از میان باغ اروپایی، باغ نخل استوایی، باغ توپیاری، تپه پروانه و باغ استون هنج می گذرد که همین نیز آن را به یکی از جذاب ترین بخش های باغ تبدیل کرده است. باغ فرانسوی این مجموعه دارای طرحی متقارن است که لذت تماشای باغ را دو چندان می کند. این باغ از باغ های کاخ ورسای الگوبرداری شده است که در آن درختچه ها به بهترین و بی نقص ترین شکل آرایش یافته اند.

در باغ گیاه شناسی گرمسیری نانگ نوچ می توانید از نمایش هایی که به صورت روزانه در تالار فرهنگی باغ برگزار می شود نیز بهره مند شوید. در این تالار می توانید به تماشای رقص سنتی تایلندی، طبل نوازی باستانی و موی تای که نوعی ورزش مشت زنی و همچنین ورزش ملی تایلند است، بنشینید. فعالیت هایی مانند قایق پدالی و دوچرخه سواری نیز در باغ ارائه می شوند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر