دلایل سفر به ایروان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/03
بازدید: 631
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

وقتی که برای سفر رفتن شروع به تصمیم‌گیری می‌کنیم اینکه کدام مقصد بهتر است و یافتن پاسخ سوال "کجا برویم" شاید کمی برای شما سخت باشد. برخی افراد همیشه یک مقصد را برای سفرها و گذراندن  تعطیلات خود انتخاب می‌کنند و برخی دیگر نیز به دنبال پیدا کردن مقاصدی جدید و تجربه‌های مسافرتی تازه هستند. اگر شما از آن دسته افرادی باشید که به دنبال پیدا کردن مقصدهای تازه هستند بدون شک چندین گزینه مختلف خواهید داشت و انتخاب مقصد مورد نظر کمی سخت خواهد بود. ما در اینجا یکی از بهترین گزینه‌های سفری و تجربه جدید و پرهیجان را به شما معرفی خواهیم کرد. دلایل سفر به ایروان متعدد و بسیارند که حتما شما را ترغیب به سفر می‌کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با تمامی دلایل سفر به ایروان ارمنستان آشنا کنیم.

دلایل سفر به ایروان

سفر به ایروان ارزان است

برای سفر به ارمنستان یکی از راه‌های سفر ارزان استفاده از تورهای گردشگری است. به طور کلی تمامی هزینه‌های سفر به کشور ارمنستان مانند خرید بلیط و رزرو هتل تا تفریح در این کشور همگی بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستند. با انتخاب ایروان و کشور ارمنستان به عنوان مقصد سفر می‌توانید سفری ارزان در یکی از زیباترین و بهترین کشورهای آسیایی را تجربه کنید. همچنین ارمنستان به علت داشتن مرزهای مشترک با شهرهای شمال ایران، امکان سفر زمینی را به همراه خودروهای شخصی آسان کرده است. ایروان شهریست که دارای هتل‌های متنوع و بسیاری بوده که همیشه آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان هستند. هتل‌های 3 تا 5 ستاره بهترین انتخاب برای اقامتی دلنشین در شهر ایروان محسوب می‌شوند.

دلایل سفر به ایروان

ایروان کشور چهار فصل مناسب تمام فصول است

یکی دیگر از خوبی‌های سفر به ایروان داشتن آب و هوایی بسیار خوب در 4 فصل سال است. با توجه به نوع سلیقه آب و هوایی خود می‌توانید یکی از فصل‌های زیبای سال را برای سفر به پایتخت ارمنستان انتخاب کنید و از سفری دلپذیر نهایت لذت را ببرید. فصل بهار، بهترین فصل برای دوستداران سبزی طبیعت، تنفس در هوایی تازه، ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز و شلوغی خیابان‌ها است. در مقابل فصل تابستان بهترین فرصت برای شرکت در جشن‌های عالی و فستیوال‌های تابستانه خواهد بود. 
همچنین این فصل برای تجربه شنا و ورزش‌های آبی در آب‌های زلال ارمنستان بهترین است. در تابستان می‌توانید خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل را در ارمنستان تجربه کنید. اگر عاشق قدم زدن زیر باران هستید یا به تماشای برگ‌های زیبای رنگی و استشمام بوی نم خاک باران خورده علاقه‌مندید فصل پاییز آماده پذیرایی از شما خواهد بود. فصل زمستان، بهترین گزینه برای تجربه بازی‌ها و تفریحات زمستانی مانند اسکی بازی، اسکی روی یخ، سورتمه سواری و... است.

دلایل سفر به ایروان

ایروان فرصتی برای ماجراجویی های هیجان انگیز 

بدون شک با انتخاب ارمنستان به عنوان مقصد سفر، یک سفر ماجراجویانه انتظار شما را می‌کشد. در زمان سفر به ایروان به هیچ عنوان برنامه خود را محدود به گشت و گذار در شهر نکنید. خارج از شهر ایروان تفریحات هیجان‌انگیز و ماجراجویانه‌ای در انتظار شما هستند. در سفر خود به ایروان، می‌توانید به پارک یل اکستریم واقع در روستای ینوکاوان بروید. همچنین می‌توانید از زیپ لاینی که برروی دره‌های عمیقی واقع شده استفاده کنید و حسابی آدرنالین خود را بالا ببرید. بهترین تجربه بالن سواری را می‌توانید بر روی مزارع زیبا و سرسبز گوشه و کنار ایروان داشته باشید. 
به طور حتم گذراندن ساعاتی از سفر، در ارتفاعات هزارمتری با مناظری تماماً سرسبز می‌تواند روحیه شما را حسابی تغییر دهد. تجربه یک شب کمپ زدن در دشت‌های اطراف ایروان در کنار کوه آرارات و گشت و گذاری خاطره‌انگیز در کوچه پس کوچه‌های شهر گوریس بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. در سفر به ارمنستان به هیچ‌وجه تماشای لذت‌بخش دریاچه سوان را هرگز از دست ندهید.
دریاچه سوان ایروان در ارتفاعات کوهستان واقع شده است. حاشیه دریاچه سوان منظره بکر و زیبایی دارد. در نظر شما کناره‌های دریاچه با آسمان تلاقی می‌یابد و یک فضای زیبا و یک‌دست به‌وجود می‌آورد. در منطقه قفقاز تنها دریاچه سوان بزرگ‌ترین و زیباترین است. دریاچه سوان دارای آب شیرینی بوده که در تابستان آب آن گرم می‌شود. این دریاچه در فصل تابستان بهترین گزینه برای فرار از گرما است. البته مردم محلی به این منطقه دریای ارمنی نیز می‌گویند که تماماً با کوهستان احاطه شده و آب آن در تمام ساعات روز در حال تغییر است.

دلایل سفر به ایروان

ایروان فرصتی برای سفر در تاریخ

بناهای تاریخی هر کشور نشان دهنده اصالت و قدمت آن هستند. ارمنستان کشوری با پیشینه‌ای هزار ساله و تمدنی پربار از قلعه‌ها و کلیساهایی است که از لحاظ نوع ساخت و معماری از ارزش بالای تاریخی برخوردار هستند. یکی از مکان‌های بی‌نظیر تاریخی ارمنستان، میدان جمهوری ایروان بوده که کاملاً نشان دهنده تاریخ غنی ارمنستان است. آثار تاریخی در اطراف میدان با خیابان‌هایی سنگ فرش شده، گردشگران را به ارمنستان گذشته می‌برد. موزه مانتادران بهترین گزینه برای آشنایی با فرهنگ غنی مردم ارمنستان است. کلیسای بزرگ سنت گریگور، جزو یکی از شاهکارهای معماری تاریخی ارمنستان محسوب می‌شود. 
می‌توان گفت ارمنستان جزو اولین کشورهایی بود که دین مسیحیت را در سال 301 میلادی با همکاری گریگور و شاه تیرداد سوم به رسمیت شناخت. از آن سال به بعد تمامی معابد پاگان تخریب شدند و جای آن‌ها را کلیساهای مسیحی گرفتند. اولین کلیسای جامع دین مسیحیت، کلیسای اچمیادزین بود. با سفر به ارمنستان بدون شک بناهای مذهبی و کلیساهای بسیاری را مشاهده خواهید کرد. تمامی کلیساها با معماری چشم‌نواز قرون وسطایی و در کنار مناظر زیبایی ساخته شده‌اند. صومعه گهارد بنایی با 800 سال قدمت بوده که در دل صخره‌ها تراشیده شده است.

دلایل سفر به ایروان

غذاهای خوشمزه و مردم مهربان 

مردم محلی ارمنستان یک مثل قدیمی دارند که می‌گویند "مهمان هدیه‌ای از سوی خداست" و به گرفتن مهمانی و دورهمی بسیار علاقه دارند و به هر بهانه‌ای اقوام خود را دعوت کرده و مهمانی برگزار می‌کنند. ارمنی‌ها همیشه آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان خارجی هستند. مردم محلی ارمنستان بسیار خون‌گرم بوده تا حدی که مهمانان خارجی در خانه آن‌ها کاملاً احساس خوب و راحت دارند. اگر در سفر خود به ارمنستان با شهروندی ارمنی آشنا شدید و او شما را به خانه دعوت کرد دعوت او را رد نکنید. 
بدون شک غذاهای خوشمزه و محلی ارمنی را در خانه‌های اصیل ارمنستان تجربه خواهید کرد. رستوران‌ها و غذاهای خوشمزه ارمنی جزوی جدا نشدنی از سفر به این کشور شده‌اند. پس بدون شک یکی از دلایل سفر به ایروان تجربه غذاهای خوشمزه است. تمامی غذاهای ارمنستان از دورهای به دوره دیگری منتقل شده و تنها با گرفتن رنگ و بویی جدید طعم و عطرهایی جذاب و خوشمزه، آماده پذیرایی از گردشگران هستند. 
در سفر به ایروان غذاهای خاش، خوروواتس، ماهی کباب، دلمه ارمنی و قاپاما را هرگز از دست ندهید. آب ارمنستان جزو یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین آب‌های جهان است؛ زیرا آب شرب از منابع و چشمه‌های طبیعی تأمین می‌شود. در جای جای ایروان چشمه‌های آب طبیعی به چشم می‌خورند. 2750 فواره و آبنما در کنار این چشمه‌ها احداث شده‌اند و به راحتی می‌توانید از آب خوش طعم آن‌ها بنوشید.

دلایل سفر به ایروان

سخن پایانی 
هر فردی با توجه به روحیه و سلیقه خود، مقصد سفرش را انتخاب می‌کند و چندین فاکتور مختلف را برای انتخاب خود در نظر می‌گیرد. کشور ارمنستان هم جزو بهترین مقاصد گردشگری است که برای شهروندان ایرانی گزینه‌ای مناسب و ارزان محسوب می‌شود. دلایل مختلف و بسیاری برای سفر و تفریح در ارمنستان وجود دارد. محیط دوستانه و مردمانی مهمان‌نواز در کنار تفریحاتی مهیج و آثاری تاریخی جذاب و غذاهایی خوشمزه، همگی تنها قسمتی کوچک از جاذبه‌های پایتخت ارمنستان هستند و از دلایل سفر به ایروان محسوب می‌شوند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر