حمل و نقل در ارمنستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1813
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همواره دغدغه اکثر توریست‌ها بعد از ورود به کشوری دیگر، چگونگی جابه‌‌جایی و یافتن سیستم حمل و نقل است. اگر قصد سفر به ارمنستان و سپس به ایروان زیبا را دارید ابتدا برای راحتی کار خود درباره وسایل نقلیه عمومی مقصد اطلاعاتی کسب نمایید. دانستن ساعت و محل حرکت، همچنین هزینه آن قبل از سفر به کیفیت سفر شما بسیار کمک خواهد کرد. بنابراین شما با وسایل حمل و نقل عمومی قادر به بازدید از مکان‌های دیدنی بیشتر و با سرعت بالاتری هستید. حال برای آشنا شدن با سیستم نقلیه ارمنستان با ما همراه شوید. 

سیستم حمل و نقل ارمنستان

سیستم حمل و نقل در ارمنستان چگونه است؟

برای جابه‌جا شدن در سطح شهر در کشور ارمنستان و رفتن به سمت ایروان باید از سیستم حمل و نقل آن اطلاع داشته باشید. ممکن است که زبان مردم ارمنستان را متوجه نشوید و همچنین ازدحام شهر شما را کلافه کند. پس در این مواقع با دانستن بهترین وسیله نقلیه عمومی می‌توانید علاوه‌بر سرعت بخشیدن به گشت ‌و گذارتان از صرف مقدار هزینه اضافی نیز جلوگیری نمایید. توصیه می‌شود برای کم‌تر کردن خرج سفر و همچنین لذت بردن از مجموعه‌های دیدنی ارمنستان مخصوصاً در مرکز شهر پیاده‌روی کنید. 

مینی بوس 

مارشروتکا نامی است که در ارمنستان به مینی‌بوس‌ها داده‌اند. مینی‌بوس‌ها در ارمنستان به Gazel مشهور بوده و در روسیه تولید شده‌اند. انواع مختلف مینی‌بوس در مسیرهای متعدد به سمت داخل شهر و بیرون شهر در حرکت هستند. گرجستان و قره‌‌باغ از مکان‌هایی به شمار می‌روند که مینی‌بوس‌ها از آن‌ها می‌گذرند. واحد پولی ارمنستان درام است بنابراین کرایه برای هر نفر 100 درام در نظر گرفته شد. مینی‌بوس‌ها جزء وسایل نقلیه راحت و ارزان به شمار رفته اما اکثر اوقات در داخل آن‌ها پر هیاهو و شلوغ خواهد بود. 
توجه داشته باشید که حتماً برای پرداخت کرایه پول نقد به همراه داشته باشید چرا که این وسایل نقلیه فاقد دستگاه الکترونیکی هستند. داشتن وای‌فای درون فضای مینی‌بوس‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن‌ها محسوب می‌گردد. اتوبو‌س‌ها تنها در ایستگاه‌هایی که مشخص شده است توقف دارند و در صورت تمایل برای پیاده شدن تنها از کلمه Stop یا kangnek استفاده کنید. همچنین روی تمام آن‌ها شماره و مسیرها معین شده‌اند و شما را راهنمایی خواهند کرد. برنامه زمانی دقیقی به همراه نقشه کلی از تمام راه‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس و گاهی در خود مینی‌بوس‌ها قرار دارند. 

مینی بوس های ارمنستان

تاکسی

اگر می‌خواهید سریع‌تر به مقصد برسید و یا به دلیل بیماری کرونا و ایجاد آلودگی دوست ندارید در مکان‌های شلوغ توقف کنید، تاکسی بهترین گزینه خواهد بود. کرایه‌های تاکسی نیز چندان زیاد نبوده و بر اساس طول مسیر طی شده محاسبه می‌شوند. برای راحتی و دقت در محاسبه، راننده‌ها از تاکسی متر استفاده کرده و حدوداً 100 درام برای هر کیلومتر برآورد خواهد شد. تاکسی‌هایی که برای شرکت معروفی کار می‌کنند عموماً از تاکسی متر استفاده می‌نمایند. دست تکان دادن به تاکسی‌ها به معنای ایستادن آن‌ها است و نیازی به گفتن زبانی نیست. 
سوار شدن تاکسی‌هایی که دارای برچسب یا لوگوی خاصی هستند مناسب‌تر بوده زیرا هزینه کمتری را باید بپردازید. همیشه در هر کشوری هستند کسانی که از توریست‌ها سوءاستفاده کنند و پول زیادی دریافت نمایند. بنابراین با آگاهی کامل و با داشتن پول نقد سوار تاکسی شوید. همچنین اطمینان حاصل کنید که حتماً از تاکسی متر استفاده می‌گردد. در این صورت کرایه تاکسی‌ها مناسب و معقولانه است. شما قادر خواهید بود که آن‌ها را برای تمام روز به‌ صورت دربست کرایه کنید اما قبل از سوار شدن حتماً برای هزینه آن به توافق برسید.  

تور ایروان - سفری رویایی به ارمنستان را با مناسب ترین قیمت تجربه کنید.

تاکسی

مترو

جابه‌جایی با مترو به دلیل جلوگیری از ترافیک و ازدحام و همچنین متنوع بودن آن بیشتر مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد. راه‌اندازی و ساخت مترو از دهه‌ی 70 میلادی استارت خورد اما هنوز هم این ساخت و ساز در حال گسترش بوده و ادامه دارد. تنها دو خط برای مترو به همراه 10 ایستگاه موجود است و همین موضوع باعث شده تا محبوبیت آن در بین مردم کاهش یابد. همان‌طور که در ایران شاهد هستیم در ایروان نیز مترو از جمله وسایل حمل و نقل ارزان و پرسرعت محسوب می‌شود. کرایه مترو چیزی در حدود 100 درام اعلام شد. ساعات خدمات‌رسانی این مجموعه از 6 صبح الی 11 شب خواهد بود و از اینترنت پرسرعت و رایگان نیز برخوردار هستند.  

مترو

ترولی باس

ترولی باس‌ها برای کسانی که می‌خواهند از شهر دیدن کنند و عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارند بهترین گزینه خواهد بود. قیمت مناسب آن نیز تصمیم‌گیری برای استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. مسیرهای عبور ترولی باس‌ها بسیار کم و محدود شده‌‌اند و علت آن نیز فروپاشی اتحاد شوروی گفته می‌شود. با این حال هنوز هم طرفداران خود را داشته و علاقه‌مندان به این وسیله نقلیه زیاد هستند. هزینه کرایه به ازای هر نفر در همه نقاط ارمنستان 50 درام محاسبه شده که بسیار مناسب است. 
 

ترولی باس

ایروان کارت چیست؟

ایروان از شهرهای بسیار محبوب و پایتخت کشور ارمنستان است که مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی فراوان دارد. مسلماً گشت ‌و گزار در کشور بزرگی چون ارمنستان بدون وسیله نقلیه امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین شما به حمل و نقل نیاز خواهید داشت. همراه داشتن یک ایروان کارت یا کارت گردشگری در صرفه‌جویی هزینه‌های سفر کمک شایانی می‌نماید. پس از شارژ کردن آن به مبلغ دلخواه قادر به استفاده از خدمات، وسیله‌های نقلیه و تخفیفات هستید. 

ایروان کارت

چگونه ایروان کارت‌ها را تهیه کنیم؟ 

ما به 3 روش می‌توانیم ایروان کارت‌ها را تهیه نماییم. 

  • روش اول

        شما می‌توانید در سایت ایروان کارت وارد شده و کارت مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید. سپس برای دریافت آن به شعبه‌های تحویل کارت مراجعه نمایید. 

  • روش دوم

       گاهی اوقات از طریق سایت، رزرو کارت و وارد کردن آدرس دقیق محل اقامت خود در این شهر می‌توانید ایروان کارت را تهیه نمایید. توجه داشته باشید که هزینه ارسال آن باید کامل پرداخت شود. بعد از ثبت کردن در سایت و پرداخت هزینه، کارت برای شما ارسال خواهد شد. 

  • روش سوم 

      در آخرین روش نیز با مراجعه حضوری به مراکز فروش کارت، تهیه ایروان کارت امکان‌پذیر خواهد بود.

ایروان کارت

کلام پایانی 

برای سرعت بخشیدن به سفر و گشت‌ و گذار بهتر در سطح شهر ایروان شما می‌توانید از متروها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، ترولی باس و تاکسی‌ها استفاده کنید. هزینه کرایه هر کدام از آن‌ها تقریباً یکسان بوده و تفاوت چندانی ندارد. اطلاعات کافی درباره این سیستم علاوه‌بر جلوگیری از صرف مقدار هزینه اضافی باعث کاهش سردرگمی و کلافگی در شهر نیز می‌شود. در آخر نیز شما با همراه داشتن ایروان کارت می‌توانید از خدمات و همچنین از وسایل نقلیه عمومی با قیمت مناسب و دیگر مزایای آن بهره ببرید. 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر