ایران به عنوان یک مقصد جدید توریستی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/25
بازدید: 71
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

'سایمون پرس' از مدیران ارشد نمایشگاه بین المللی گردشگری ‘بازار سفرهای جهانی' لندن روز دوشنبه با استقبال از حضور نمایندگان ایران در این نمایشگاه، تصریح کرد، ظهور ایران به عنوان یک مقصد جدید توریستی یک چشم انداز هیجان انگیز شمرده می شود.

به نقل از ایرنا، 'سایمون پرس' مدیرارشد 'بازار مسافرت جهانی ' در این مورد به خبرنگاران گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که شمار بیشتر و بیشتری از نمایندگان ایران، نمایشگاه 'بازار مسافرت جهانی ' را به عنوان محلی به منظور به نمایش گذاشتن جاذبه های توریستی کشورشان برای جهانیان اعم از متصدیان صنعت توریسم و مشتری ها انتخاب می کنند.
این مدیر ارشد نمایشگاه بین المللی 'بازار سفرهای جهانی' تصریح کرد که ظهور ایران به عنوان یک مقصد بالقوه گردشگری یک چشم انداز هیجان انگیز برای صنعت توریسم به شمار می آید.
وی با اشاره به توافق هسته ای وین در جولای گذشته و لغو تحریم ها علیه ایران متعاقب آن، گفت: به دنبال این توافق، بسیاری از شرکت های خارجی از جمله شرکت های گردشگری به دنبال فعالیت اقتصادی در این کشور برآمده اند.
سایمون پرس افزود: در این شرایط انتظار هجوم بازدیدکنندگان خارجی از ایران می رود ضمن اینکه با خروج این کشور از تحریم ها، ایرانیان از منافع اقتصادی ناشی از این مساله نیز منتفع خواهند شد.
درهمین حال 'بازار مسافرت جهانی ' لندن روز دوشنبه در گزارشی عنوان کرد که ایران به دنبال تحولات سیاسی اخیر صورت گرفته پس از توافق هسته ای وین، به طور بالقوه به عنوان یک مقصد توریستی برای گردشگران انگلیسی بشمار می آید.
در این گزارش عنوان شده است: از هر شش گردشگر انگلیسی یک نفرشان (16درصد) گفته اند که علاقه مند به دیدن از ایران هستند .
براساس این گزارش، بیش از 30 درصد از متصدیان صنعت مسافرت جهانی ( شامل غرفه داران بازار مسافرت جهانی و مشترکین این بازار) که به نوعی در تعامل با بخش گردشگری ایران هستند، گفته اند انتظار می رود که در 12 ماه آینده برای امور کاری شان به این کشور سفر کنند.
در این گزارش آمده است: مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایران در گفت وگو با شبکه تلویزیونی این کشور گفته است که ایران علاقه مند به جذب 20 میلیون گردشگر خارجی تا سال 2025 میلادی است.
در ادامه این گزارش با اشاره به توافق هسته ای وین و لغو تحریم های ایران، می افزاید: تقریبا بلافاصله بعدازاین توافق وزارت خارجه انگلیس هشدارهای مسافرتی اش را در ارتباط با ایران لغو کرد و سطح روابط دیپلماتیک میان لندن با ایران با بازگشایی سفارتخانه ای دو طرف در ماه آگوست گذشته (اول شهریورماه) ارتقا یافت.
این گزارش افزود: در بخش توریسم، شرکت هتل های زنجیره ای 'اکور' فرانسه در حال باز کردن دو هتلش فرودگاهی اش در ایران است و قرار است در آینده شمار آنها را افزایش دهد و در همین حال شرکت هتل های زنجیره ای 'روتانا ' که مقرش در دبی است نیز متعهد شده است که حداقل چهار هتل در ایران باز کند.
در این گزارش با اشاره به علاقه مندی شرکت های هواپیمایی بین المللی برای حضور بیشتر در بازار ایران اضافه کرد: به طور مثال شرکت هواپیمایی امارات یک خط پروازی به شهر مشهد اضافه کرده و این درحالی است که این شرکت قبلاً تنها به تهران پرواز داشت.
' بازار مسافرت جهانی ' لندن در این گزارش همچنین عنوان کرده که پیش ازاین نیز به رغم وجود محدودیت ها ، در ارتباط با صنعت گردشگری ایران بوده است و در سال گذشته نیز نمایندگانی از شرکت های ایران در نمایشگاهش شرکت داشته اند .
بازار مسافرت جهانی عنوان کرده است که در این نظرسنجی از 2 هزار تن از مدیران ارشد اجرایی صنعت توریسم و از بیش از یک هزار تن از گردشگران انگلیسی سووال به عمل آمده است.
نمایشگاه بین المللی گردشگری ‘بازار سفرهای جهانی’ روز دوشنبه با حضور شمار زیادی از نمایندگان شرکت های توریستی، مقامات دولتی و علاقه مندان به صنعت توریسم از جمله تعدادی از شرکت های گردشگری ایرانی، در لندن گشایش یافت.
براساس گزارش مسوولان این نمایشگاه تخصصی گردشگری، انتظار می رود که بیش از 50 هزار تن از دست اندرکاران صنعت گردشگری، وزیران حوزه گردشگری و رسانه های بین المللی از این نمایشگاه که تا حدود زیادی متاثر از تحولات جهانی از جمله مسایل مرتبط با تروریسم و آوارگان است، دیدن کنند.
در این نمایشگاه که سی و ششمین نمایشگاه 'بازار سفرهای جهانی ' بشمار می آید، شاهد بخش های مختلفی از جمله بازارهای عربی، آمریکای لاتین، آفریقا و نیز بازار بین المللی فرانسه است.
همچنین در حاشیه این نمایشگاه، فضاهایی برای رویدادهای فرهنگی، برگزاری کنفرانس ها و میزگردهای تخصصی و نیز عقد قراردادهایی در حوزه گردشگری دیده شده است.
به ادعای مقامات برگزارکننده ی این نمایشگاه، ارزش قراردادهای منعقدشده در این نمایشگاه در سال گذشته میلادی در حدود 2.5 میلیارد پوند بوده است.
در غرفه ایران چندین شرکت گردشگری ایرانی از جمله ‘ایران دوستان’، ‘سبط تور’، آژانس مسافرتی ‘ققنوس’، آژانس مسافرتی ‘جام جم’، ‘مارکوپولو’، ‘توران زمین’ و شرکت جهان گردی ‘آیتو’ شرکت دارند.
این نمایشگاه که بخشی از ‘نمایشگاه جهانی مسافرتی رید’ به شمار می آید، در 14 کشور دیگر به صورت دوره ای برگزار می شود و فرصتی است تا فعالان صنعت توریسم ضمن معرفی آخرین فعالیت ها و برنامه های شان ، از آخرین تحولات این صنعت باخبر شوند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر