تفریحات پر طرفدار گرجستان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2022
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشوری مشترک در قاره اروپا و آسیا که با نام گرجستان شناخته می‌شود. هدف تمامی افراد و گردشگران از سفر، داشتن تفریح مناسب است و چه بهتر که این تفریح در یکی از کشور‌های توریستی دنیا باشد. تفریحات گرجستان مانند پارک آبی، تله کابین و همچنین بولینگ بوده و شهربازی‌های زیادی نیز وجود دارد که به عنوان نقاط تفریحی شناخته می‌شود. کشور گرجستان مناظر طبیعی بکر و بی‌نظیر دارد که نظر هر ببینده‌ای را جلب می‌کند. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد شناخت این تفریحات مهیج است تا به آسانی بتوانند از آن‌ها لذت ببرند.  

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. تفریحات گرجستان در تفلیس
    1. شهربازی متاتسمیندا
    2. مجموعه لبوسکی
    3. زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان
    4. پاراگلایدر تفلیس
    5. باغ وحش تفلیس
    6. ماشین سواری و پیست کارتینگ در پارک آسترا    
    7. فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز
    8. تله کابین سواری در تفلیس
    9. خانه اپرای پالیاشویلی
  2. تفریحات آبی گرجستان
    1. لذت حمام داغ در حمام گوگردی گولو
    2. پارک آبی متاسمیندا گرجستان
    3. تفریحات آبی در یورو پارک
    4. پارک آبی جینو پارادایس
  3. تفریحات مجردی گرجستان
    1. کافه گردی و تجربه نوشیدن قهوه داغ
    2. در سواحل گرجستان آفتاب بگیرید
    3. تجربه ماساژ و حمام داغ
    4. زیپ لاین، تجربه هیجان‌انگیز
    5. اتاق فرار آپارتمان شماره ۳۳
  4. شب گردی و تفریح در گرجستان
    1. پیاده روی در خیابان روستاولی
    2. شب نشینی در کافه میزوری
    3. خیابان مرجانیشویلی
    4. کافه لیسی، کافه‌ای دنج برای شب گردی
    5. خیابان آقماشنبلی
  5. تفریحات گرجستان در باتومی
    1. باغ گیاه‌ شناسی باتومی
    2. برج الفبا    
    3. مجسمه علی و نینو    
    4. پارک ویک تفلیس
    5. جاده آبانو به توشتی
    6. تجربه پینت بال در مجموعه هاف لایف
    7. پیاده روی در بوستان رایک
    8. پیست کارتینگ پارک آسترا
    9. موتور پارک بین‌المللی روستاولی
    10. بالن سواری تفلیس
    11. پیست اسکی باکوریانی
    12. شهر سایناگی
    13. صومعه واردزیا
    14. دلفیناریوم باتومی    
    15. دریاچه نوریگلی
  6. تفریحات گرجستان در شهر‌های دیگر
  7. تفریحات ساحلی گرجستان

تفریحات گرجستان

 

تفریحات گرجستان در تفلیس

تفریحات مهیج و محبوب در شهر تفلیس، این شهر را به یکی از بهترین‌ها برای تفریح و خوش‌گذرانی تبدیل کرده است. کشور گرجستان به دلیل اینکه برای سفر به آن نیازی به ویزا نیست، مقصد بسیار مناسبی برای مسافران ایرانی محسوب می‌شود. به دلیل توریستی بودن این شهر، از زیرساخت‌های مناسبی برای به وجود آمدن تفریحات متعدد استفاده شده است. در بین تمامی شهر‌های گرجستان شهر تفلیس به عنوان یکی از شهر‌هایی که تفریحات زیادی در آن وجود دارد شناخته می‌شود که این تفریحات مانند بالن سواری، زیپ لاین و رانندگی در خطرناک‌ترین جاده‌های جهان تحت عنوان رانندگی هیجان‌انگیز در مسیر‌های کوهستانی باعث شده تا یک شهر مهیج برای تفریحات شناخته شود.
 دلیل اصلی توریستی شدن شهر تفلیس وجود تفریحات متنوع در آن است. تمامی مسافران و گردشگرانی که به دنبال تفریح مناسب هستند شهر تفلیس را به عنوان یکی از گزینه‌های خود انتخاب می‌کنند. در شهر تفلیس به جز تفریحات، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی وجود دارد که اگر قصد سفر و استفاده از این امکانات تفریحی را دارید باید اطلاعات لازم و کافی را نسبت به آن جمع آوری کنید. 

سفری ارزان به کشوری اروپایی

شهربازی متاتسمیندا

یکی از شهربازی‌های برجسته گرجستان و تفلیس شهربازی متاتسمیندا نام دارد که در دامنه کوه و ارتفاع ۷۷۰ متری تفلیس قرار گرفته است. در این شهربازی حدود ۲۵ بازی هیجان‌انگیز وجود دارد. تمامی انتظارات گردشگران و کسانی که به دنبال انواع تفریحات متفاوت و مختلف هستند در این شهربازی برطرف خواهد شد. همچنین بازی‌های موجود در این شهربازی به گونه‌ای است که برای تمامی افراد از کودکان تا بزرگسالان تعبیه شده است. یکی از ویژگی‌های شهربازی متاتسمیندا وجود یک بوستان بسیار بزرگ با مساحت ۱۰۰ هکتار است. از معروف‌ترین و هیجان انگیز‌ترین امکانات این شهربازی چرخ و فلک بسیار بزرگ و درخت رقصان و ماشین‌های کوبنده و قطار خوشحال است. در این مجموعه قلعه ارواح و سرزمین چوبی قسمتی از بازی‌ها و امکانات موجود هستند.

شهربازی متاتسمیندا

 

مجموعه لبوسکی

بزرگترین مجموعه بولینگ در شهر تفلیس کشور گرجستان واقع شده است. این مجموعه باعث شده تا کودکان و نوجوانان از این بازی مهیج استفاده کنند. بازی بولینگ دارای رده سنی خاصی نیست و مجموعه ورزشی بولینگ لبوسکی دارای سالن‌های ورزشی بسیار دیگری مانند اسکیت و سالن بدنسازی است.
در واقع در صورتی که به مجموعه بولینگ لبوسکی مراجعه می‌کنید می‌توانید از انواع تفریحات در نظر گرفته شده در این مجموعه استفاده کنید. می‌توانید از سالن بدنسازی و سالن‌های ورزشی دیگری که در این مجموعه تعبیه شده است نهایت استفاده را ببرید. مجموعه بولینگ لبوسکی یک مجموعه کامل از انواع تفریحات بی‌نظیر است اما بیشتر به دلیل بازی بولینگ شهرت پیدا کرده است. این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند و تا ساعت ۲ بعد از نیمه شب ادامه دارد.

زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان

زیپ‌لاین ضمن اینکه ورزشی بسیار جالب و هیجان‌انگیز به شمار می‌رود؛ برگزار شدن این تفریح در باغ گیاه‌شناسی تفلیس که فضایی چشم‌نواز و آب و هوایی دلچسب دارد، معرکه خواهد بود. این ورزش به تازگی به تفریحات باغ گیاه‌شناسی افزوده شده که همین موضوع باعث جذب گردشگران زیادی به این تفریحگاه گشته است.

زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان    

 

پاراگلایدر تفلیس

یکی از کشور‌های مناسب برای تجربه پاراگلایدر، گرجستان است. وجود کوه‌ها، صخره‌ها و وزش باد مناسب دلایلی برای تجربه پاراگلایدر در گرجستان محسوب می‌شوند. یکی از مهیج‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات دنیا به شمار می‌رود. تجربه پرواز با هواپیما به وسیله کایت و پاراگلایدر در آسمان لذت‌بخش و پر از هیجان خواهد بود. آب و هوای مناسب برای داشتن یک پرواز عالی و بی‌نقص را می‌توان مهم‌ترین علت شهرت پاراگلایدر گرجستان دانست. همچنین مشاهده چشم‌انداز‌های بی‌نظیر این کشور از بالا و در ارتفاع، گردشگران را به‌ وجد می‌آورد.    

باغ وحش تفلیس

از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین باغ وحش‌های کشور گرجستان می‌توان به باغ‌ وحش تفلیس اشاره کرد. مساحت این باغ وحش حدوداً ۱۲۰ هکتار است که تنوع جانوری بسیاری را در خودش جای می‌دهد و برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب خواهد بود.    

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

ماشین سواری و پیست کارتینگ در پارک آسترا    

یکی از مجموعه‌هایی که هر ساله گردشگران بسیاری را برای بازدید به خود جلب می‌کند پارک آسترا است. امکانات آن شامل دوازده ماشین برای بزرگسالان و کودکان، سینمای چند بعدی، کافی شاپ، میز‌های پینگ پنگ، اتاق تیراندازی و… می‌شوند.    

فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز

شاید برای اولین بار وقتی نام تیراندازی در یک فروشگاه را می‌شنوید کمی تعجب کنید ولی در حقیقت این یک تفریح بسیار محبوب در کشور گرجستان است. این تفریح برای کسانی که علاقمند به تیراندازی هستند و تیراندازی را به عنوان یک ورزش دنبال می‌کنند بسیار لذت بخش است.

با توجه به اینکه تیراندازی نیازمند مهارت و تمرکز بالایی است این ورزش را نمی‌توان در هر مکانی انجام داد، به همین دلیل وجود یک اسلحه مناسب برای انجام این کار علاوه بر مکان مناسب از ملزومات این ورزش به حساب می‌آید.

این مکان شگفت‌انگیز فرصت بسیار مناسبی را به افرادی خواهد داد که به دنبال انجام تیراندازی هستند ولی فرصت و موقعیتی برای حضور در میادین تیراندازی ندارد. میدان تیراندازی فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز در شهر تفلیس مکان مورد علاقه این گونه از افراد خواهد بود. در این مجموعه می‌توانید با انواع اسلحه‌های سبک و سنگین و همچنین با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت خود اقدام به برگزاری مسابقات تیراندازی کنید. همچنین این مجموعه برای فراگیری مهارت‌های شلیک و آموزش تیراندازی بسیار مناسب است.

فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز

 

تله کابین سواری در تفلیس

یکی از تفریحات بسیار هیجان‌انگیز و مهیج استفاده از تله کابین در پارک‌ها و مکان‌های پرطرفدار این شهر است. در بوستان پایین قلعه تا قلعه ناریکالا که به عنوان بلندترین مسیر تله کابین در این شهر شناخته می‌شود می‌توانید از تله کابین استفاده کنید.

جاهای دیدنی گرجستان - تماشای آثار نئو کلاسیک در کنار سواحل کم نظیر شهرهای تفلیس و باتومی!

به دلیل ارتفاع بلندی که قلعه ناریکالا دارد شاهد چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر تفلیس خواهید بود. به خصوص در فصل پاییز که فضایی از جنگل‌های رنگارنگ تفلیس باعث مجذوب شدن شما خواهد شد. تله کابین سواری تفلیس از ساعت ۱۲ ظهر تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. با سوار شدن در این تله کابین در فصل زمستان کوه‌های برفی بسیار زیبا را مشاهده می‌کنید.

خانه اپرای پالیاشویلی

تئاتر ملی اپرا و باله گرجستان که در گذشته به نام تئاتر امپریال تفلیس معروف بوده یک خانه اپرا است. این خانه اپرا در خیابان روستا ولی در شهر تفلیس قرار دارد. این مرکز به عنوان قدیمی‌ترین سالن در منطقه شرق اروپا شناخته می‌شود.    

خانه اپرای پالیاشویلی

 

تفریحات آبی گرجستان

علاوه بر تفریحات متعددی که در کشور گرجستان وجود دارد تفریحات آبی جای خود را در بین گردشگران باز کرده است. تفریحات آبی شامل تفریحات در پارک‌های آبی کشور گرجستان است که پارک آبی متاسمیندا و پارک آبی جینو پارادایس از جمله این پارک‌های آبی هستند.

لذت حمام داغ در حمام گوگردی گولو

برخی از تفریحات مهیج و به یادماندنی در شهر تفلیس در تاریخ این شهر ریشه کرده است. به عنوان مثال حمام گوگردی گولو یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تفلیس است و این حمام در سده هفدهم میلادی بنا شد و به عنوان یک مکان تاریخی نیز شناخته می‌شود. آب گرمی که در این حمام وجود دارد باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. در این حمام تاریخی یک سونای مجهز نیز تعبیه شده است. در حمام گوگردی گولو یک کافه و رستوران نیز وجود دارد.

حمام گوگردی گولو

 

پارک آبی متاسمیندا گرجستان

یکی از بهترین پارک‌های آبی گرجستان که به پارک کوهستانی تفلیس معروف است پارک آبی متاسمیندا نام دارد. سرسره آبی این پارک بسیار پر پیچ و خم و در ارتفاع ۴۳۰ متری است. این پارک آبی انواع مختلفی از استخر‌های روباز را دارد و مکانی ویژه برای خانواده‌ها شناخته می‌شود. در این پارک آبی علاوه بر سرسره و استخر، رستوران و کافه‌های مدرن سنتی وجود دارد.

تفریحات آبی در یورو پارک

تفریحات آبی موجود در یورو پارک باعث شگفتی شما خواهد شد یورو پارک تفلیس یک مرکز آبی روباز است و یک مکان بسیار مناسب برای فصل تابستان به شمار می‌آید. این پارک در حدود ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن به واسطه مترو تفلیس امکان‌پذیر است. این مرکز مجهز به چهار استخر و جکوزی، سورتمه آبی و سالن مخصوص بازی کودکان بوده و همچنین یک سالن تناسب اندام نیز در مرکز تفریحات آبی یورو پارک در نظر گرفته شده است.

یورو پارک گرجستان

 

پارک آبی جینو پارادایس

این پارک آبی به عنوان یک پارک آبی چند منظوره در کشور گرجستان شناخته می‌شود که ورزش‌های آبی بسیار جالب و شگفت‌انگیزی در این پارک آبی وجود دارد. حدود ۲۰ هزار هکتار مساحت پارک آبی جینو پارادایس است و در این مساحت انواع استخر و همچنین سرسره‌های آبی زیادی تعبیه شده است. این پارک آبی با صرف هزینه‌ای در حدود ۲۰ میلیون یورو به بهره‌برداری رسید. ۱۲ استخر سرپوشیده و سالن‌های بسیار زیاد ماساژ و رستوران‌های متعدد با کیفیت از امکانات تفریحی و رفاهی پارک آبی جینو پارادایس است.

تفریحات مجردی گرجستان

تفریحات زیاد دیگری در کشور گرجستان وجود دارد که می‌توانید به تنهایی و به صورت مجردی آن‌ها را انجام دهید. برخی از این تفریحات شامل آفتاب گرفتن در سواحل گرجستان و استفاده از ماساژ و حمام است.

کافه گردی و تجربه نوشیدن قهوه داغ

در کشور گرجستان نوشیدنی‌های بسیار خوش طعم و خوشمزه‌ای وجود دارد که شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. تقریباً در تمامی کافه‌های کشور گرجستان نوشیدنی‌های خنک و نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه سرو می‌شود. کافه‌های این شهر خدمات بسیار مناسبی را به گردشگران ارائه می‌دهند و می‌توانید تجربه نوشیدن یک قهوه داغ را در کافه‌های این کشور داشته باشید.

تفریحات مجردی گرجستان

 

در سواحل گرجستان آفتاب بگیرید

به دلیل نوع ساختار سواحل گرجستان و صخره‌ای بودن بیشتر سواحل، آفتاب گرفتن بسیار لذت بخش است. توجه داشته باشید در زمان مراجعه به این سواحل حتماً از کفش‌های مناسب استفاده کنید. درختان زیادی در سواحل گرجستان وجود دارند که می‌توانید در کنار این درختان از فضای بی‌نظیر دریای سیاه لذت ببرید. این سواحل یکی از تفریحات مجردی گرجستان معرفی می‌شوند. سواحل تایلند و سارپی و سنت سیمونز آیلند از برترین ساحل‌های کشور گرجستان هستند.

در سواحل گرجستان آفتاب بگیرید

 

تجربه ماساژ و حمام داغ

استفاده از حمام گوگردی آبانوتوبانی از تفریحات مجردی در کشور گرجستان و شهر تفلیس به شمار می‌آید. در این محله اتاق‌های اختصاصی زیادی با هزینه ورودی حدوداً ۴۰ تا ۹۰ لاری برای هر ساعت ماساژ و حمام در نظر گرفته شده است. به طور میانگین اگر ۴۰لاری برای یک ماساژ بی‌نظیر هزینه کنید واقعاً ارزشش را دارد.

زیپ لاین، تجربه هیجان‌انگیز

این تفریح هیجان‌انگیز در سال ۲۰۱۷ در قلعه ناریکالا افتتاح شده است. این مجموعه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۹ شب فعالیت می‌کند. یک کابل ۲۷۵ متری با ارتفاع ۳۰ متری است که از آغاز قلعه ناریکالا تا باغ گیاه‌شناسی دارد.

جاذبه های گردشگری تفلیس - تماشای جاهای دیدنی پایتخت گرجستان!

اتاق فرار آپارتمان شماره ۳۳

یکی از تفریحاتی که در حال حاضر در تمامی کشور‌های دنیا دارای هیجان زیادی است اتاق‌های فرار هستند. اتاق‌های فرار روزانه در شهر تفلیس از جذابیت بسیار زیادی برخوردارند. اتاق فرار آپارتمان شماره ۳۳ در رابطه با دوران شوروی و برخی از بازی‌های مربوط بهIQB است. از این تفریح می‌توان به عنوان یکی از تفریحات مجردی گرجستان نام برد.

اتاق فرار در یک زیرزمین در محله ورا تعبیه شده است. برای بازی در این اتاق فرار باید حدود ۲۰ لاری پرداخت کنید و با ورود به بازی اتاق فرار آپارتمان شماره ۳۳ با یک سرگرمی عجیب و پیچیده رو به رو هستید. در این بازی باید سعی کنید تا بسیاری از معما‌های پیچیده و جذاب را حل کنید.

اتاق فرار آپارتمان شماره 33

 

شب گردی و تفریح در گرجستان

بسیاری از افراد علاقه زیادی به پیاده روی و همچنین شب گردی دارند. این گونه از افراد فرصت گشت و‌گذار در شب را از دست نمی‌دهند. کشور گرجستان نیز یکی از کشور‌های بسیار زیبا و چشم نواز در شب است. از این رو افراد زیادی در تفلیس به مکان‌های دیدنی و تفریحی این شهر در شب می‌پردازند.

پیاده روی در خیابان روستاولی

خیابان روستا ولی از خیابان‌های معروف کشور گرجستان به حساب می‌آید که دارای فرهنگ و آداب و رسوم کاملاً گرجی است. این خیابان توسط دولت جماهیر شوروی ساخته و طراحی شد و این خیابان به عنوان اصلی‌ترین خیابان کشور گرجستان شناخته می‌شود.

نام آن در اوایل ساخت و در زمان حکومت شوروی گلوینی بود ولی پس از مدتی نام شاعر پر افتخار و معروف گرجی به نام روستا ولی بر روی آن گذاشته شد. در این خیابان رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی وجود دارند که به صورت شبانه روزی اقدام به فعالیت می‌کنند. همچنین ساختمان‌های بسیار زیبا از نظر معماری در این خیابان به چشم می‌خورد. سالن‌های تئاتر و کلیسای کاشوتی در مجاورت خیابان روستاولی قرار دارد.

پیاده روی در خیابان روستاولی

 

شب نشینی در کافه میزوری

کافه میزوری یکی از کافه‌های مناسب برای شب نشینی است. این کافه در یکی از زیباترین و مشهورترین پارک‌های کشور گرجستان واقع شده و به دلیل محیط جذاب و دوست داشتنی که دارد در شب‌های زیبای تفلیس می‌همانان زیادی را میزبانی می‌کند.

لازم به ذکر است در این کافه استعمال سیگار و مصرف دخانیات ممنوع است. امکانات بسیار مناسب و خوبی برای افرادی که دارای معلولیت هستند در این کافه تعبیه شده است و تمامی افراد می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز از این کافه استفاده کنند و یک خاطره بسیار به یادماندنی را در شب‌های تفلیس در این کافه تجربه نمایند.

خیابان مرجانیشویلی

علاقه‌مندان به بنا‌های تاریخی می‌توانند از این خیابان دیدن کنند. این خیابان دارای ساختمان‌های بسیار قدیمی است که عمر ساخت آن‌ها به قرن ۱۸ تا ۱۹ میلادی بر می‌گردد. زیبایی این خیابان زبانزد عام و خاص است. در این خیابان ساختمان‌های سنتی با معماری اصیل گرجی وجود دارد. همچنین در کنار این معماری اصیل و سنتی انواع نما‌های اروپایی به چشم می‌خورد و مراکز خرید بسیار لوکس و معتبری در این خیابان وجود دارد.

خیابان مرجانیشویلی

 

کافه لیسی، کافه‌ای دنج برای شب گردی

اگر به دنبال یک شب زنده داری و شبگردی بی‌نظیر هستید و به دنبال یک کافه مناسب برای این کار می‌گردید کافه لیسی یکی از بهترین کافه‌هایی است که می‌توانید در شب‌های زیبای گرجستان از آن استفاده کنید. در این کافه بهترین نوشیدنی‌های گرجی و همچنین انواع غذا‌های اصیل این کشور وجود دارد. کافه لیسی به غروب بسیار زیبا و جذاب مشهور است. از بنا‌های به یادماندنی و معروفی که در اطراف این کافه قرار دارد می‌توان به نارین قلعه اشاره کرد.

خیابان آقماشنبلی

زیباترین آثار تاریخی کشور گرجستان در این خیابان قرار گرفته است. این خیابان معماری بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد و مراکز خرید و رستوران‌ها و همچنین کافه‌های سنتی فراوانی در آن به چشم می‌خورد. در حقیقت هر آنچه که برای یک شب زنده داری بی‌نظیر نیاز دارید می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

این خیابان در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد و به خیابان میخیلو مشهور بود. ولی پس از چندین سال و در زمان شکست شوروی این خیابان به نام کنونی تغییر نام داد. نام کنونی این خیابان برگرفته از مهمترین پادشاه گرجی به نام دیوید آقماشنبلی است.

خیابان آقماشنبلی

 

تفریحات گرجستان در باتومی

ممکن است شهر باتومی به آن صورت که باید شناخته شود، معرفی نشده باشد. با این اوصاف امروزه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. پیش از سفر، در مورد مقصدی که اولین‌بار است به آنجا می‌روید اطلاعات کافی را کسب نمایید. اطلاعاتی از جمله جاذبه‌های گردشگری، تفریحات، هزینه‌ها، رستوران‌ها و دیگر اطلاعات مربوط به سفر برای این منظور مهم هستند. شما می‌توانید با تجربه سفر به باتومی، سفری آسوده و بی‌دغدغه را در کنار دوستان و خانواده تجربه کنید.    

باغ گیاه‌ شناسی باتومی

این باغ به عنوان باغ گیاه‌شناسی ملی شهر تفلیس شناخته می‌شود. باغ گیاه‌شناسی به عنوان یک نهاد تحقیقاتی و آموزشی معرفی شده است. این باغ از میراث فرهنگی گرجستان بوده و دارای جاذبه‌های تاریخی و نقاط دیدنی بسیار زیادی است که از جمله معروف‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان به خطوط لوله آب باستانی و پل ملکه تامار اشاره کرد.
 در صورتی که علاقه‌مند به تاریخ و انواع گیاهان با اقلیم‌های متفاوت و مختلف هستید می‌توانید از این باغ دیدن کنید. بازدید از باغ گیاه شناسی به علت وجود انواع گیاهان از اقصا نقاط جهان برای تمامی افراد علاقه‌مند، پیشنهاد می‌شود. اکثر افرادی که به دنبال شناخت گونه جدید از گیاهان هستند دیدن این مکان زیبا را از دست نمی‌دهند. 

باغ گیاه‌ شناسی باتومی

 

برج الفبا    

برج الفبا یکی از برج‌های مشهور و دیدنی تفلیس محسوب می‌شود. برجی ۱۳۰ متری که در بلوار باتومی قرار دارد و علت نامگذاری این برج، نوشتن الفبای گرجی بر روی آن است. از نظر شکل ظاهری نیز این برج مانندDNA  طراحی گردید. در بالای این برج رستورانی گردان قرار دارد که می‌توانید آنجا در کنار صرف غذا از منظره بسیار زیبای تفلیس نیز لذت ببرید.    

مجسمه علی و نینو    

رمانتیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس مربوط به مجسمه علی و نینو این شهر می‌شود. این مجسمه در گرجستان نمادی بزرگ برای عشق بوده و شهرت این عشق جهانی است. از ویژگی‌های این مجسمه، ۸ متر ارتفاع آن بوده که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این مجسمه با الهام از داستانی عاشقانه بین دو نفر به نام‌های علی و نینو بنا گردید. علی مسلمان و نینو دختری گرجی بوده که بعد از سال‌ها به وصال هم در آمدند ولی با فروپاشی جمهوری شوروی این دو عاشق از هم جدا شدند.

پارک ویک تفلیس

بزرگ‌ترین پارک تفلیس ویک است که وسعتی در حدود ۲۰۰ هکتار را به خود اختصاص می‌دهد. این پارک از نظر قدمت به قرن بیستم میلادی بر می‌گردد. فضای سرسبز و جنگلی، شهربازی کوچک، آب نما‌ها و کنسرت‌های درون آن دلایلی برای جذب گردشگران به این منطقه هستند. پله‌های گسترده‌ آن که در بخش شمالی پارک قرار دارد به عنوان بخشی از فضای منحصربه‌فرد پارک شناخته می‌شود. در انتهای پارک نیز موزه‌ لوکوموتیو قرار گرفته که بازدید از آن می‌تواند بسیار جذاب باشد. برای بازدید از این بخش می‌توانید در ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر مراجعه نمایید.    

پارک ویک تفلیس

 

جاده آبانو به توشتی

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاده‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد جاده آبانو است. این جاده دارای ۲۸۵۰ متر ارتفاع از سطح دریا بوده و به عنوان بلندترین جاده قابل رانندگی به حساب می‌آید. رانندگی در این جاده بسیار لذت بخش است چرا که دارای چشم انداز بسیار زیبا و البته ترسناک بوده که باعث می‌شود هیجان زیادی را تجربه کنید. این جاده در منطقه‌ای به نام توشتی واقع شده است و برای رانندگی در این جاده پر پیچ و تاب حتماً باید وسیله نقلیه مجهز به دو دیفرانسیل باشد.

تجربه پینت بال در مجموعه هاف لایف

تفریح بسیار هیجان‌انگیز در مجموعه هاف لایف به واسطه پینت بال به اوج خود خواهد رسید. در واقع این مکان یکی از بهترین زمین‌های موجود در پینت بال محسوب می‌شود. یک سرگرمی بسیار چالش برانگیز که باعث می‌شود اوقات بسیار خوشی برایتان رقم بخورد. بدون شک استفاده از مجموعه هاف لایف و بازی پینت بال یک خاطره بسیار زیبا را در ذهن شما هک خواهد کرد.

تجربه پینت بال در مجموعه هاف لایف

 

پیاده روی در بوستان رایک

در وهله اول شاید پیاده روی در بوستان رایک خیلی هیجان‌انگیز به نظر نیاید. اما در بوستان رایک علاوه بر پیاده روی می‌توانید از بالن سواری نیز استفاده کنید. در واقع زمانی که به این مجموعه مراجعه می‌کنید می‌توانید علاوه بر پیاده روی از تفریحات مهیج و هیجان‌انگیز دیگری نیز استفاده کنید. در صورتی که به دنبال یک تفریح آرام و همچنین کسب آرامش هستید می‌توانید اقدام به پیاده روی در این بوستان نمایید و در صورتی که به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز و پر جنب و جوش باشید می‌توانید در همین مجموعه از بالن استفاده کنید.

پیست کارتینگ پارک آسترا

کارتینگ و سرعت و مهارت‌های رانندگی به عنوان یک ورزش و همچنین یک تفریح مورد علاقه بسیاری از افراد محسوب می‌شود. در حقیقت کارتینگ علاوه بر اینکه یک ورزش به حساب می‌آید یک تفریح بسیار مهیج و در برخی از مواقع مخاطره‌آمیز است. در شهر تفلیس با در نظر گرفتن امکانات تفریحی مناسب امکان استفاده و بهره بردن از پیست کارتینگ پارک آستارا فراهم است. در این پیست انواع خودرو‌های کارتینگ وجود دارد و به دلیل مسیر پر پیچ و خمی که دارد، علاقه‌مندان به سرعت که مهارت رانندگی مناسبی دارند اقدام به رقابت در پیست کارتینگ می‌کنند.

پیست کارتینگ پارک آسترا

 

موتور پارک بین‌المللی روستاولی

تفریحات مهیج و هیجان‌انگیز شهر تفلیس بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. یکی از مهم‌ترین و هیجان انگیزترین تفریحات موجود در این شهر موتور پارک بین‌المللی روستاولی است. این تفریح هیجان‌انگیز به وسیله موتور پارک و هرگونه وسایل سرگرم‌کننده با خودرو و موتورسیکلت انجام می‌شود.

 رقابت‌های بسیار مهیج در این مجموعه صورت می‌گیرد و در شرایطی که فرد دارای مهارت‌های رانندگی و یا همچنین مهارت‌های موتور سواری حرفه‌ای باشد می‌تواند وارد رقابت‌های این مجموعه شود. در صورتی که علاقه‌مند به رانندگی و خودرو هستید پیشنهاد می‌شود حتماً از مجموعه بین‌المللی موتور پارک روستاولی استفاده کنید و برای یک بار هم که شده مهارت‌های خود را محک بزنید.

بالن سواری تفلیس

در صورتی که ترس از ارتفاع ندارید و به دنبال هیجان می‌گردید می‌توانید از بالن سواری در تفلیس نهایت استفاده را ببرید. دیدن آسمان شهر تفلیس و همچنین نظاره‌گر بودن مناظر این شهر از بالا برای بسیاری از افراد یک تفریح رویایی محسوب می‌شود. به همین دلیل در زمان سفر به گرجستان و شهر تفلیس حتماً از این تفریح استفاده می‌کنند. ظرفیت بالن‌هایی که در این مجموعه در نظر گرفته شده است از ۲تا ۲۴ نفر بوده و در طی انجام این تفریح پذیرایی‌های مناسبی انجام خواهد شد. 

بالن سواری تفلیس گرجستان

 

پیست اسکی باکوریانی

پیست اسکی باکوریانی یکی از تفریحات جالب برای علاقه‌مندان به اسکی محسوب می‌شود. گرجستان یکی از کشور‌های مجهز به پیست اسکی شناخته شد. این پیست ۱۴ بالابر مانند تله کابین، تله سیژ دارد. پیست اسکی باکوریانی حدوداً تعداد ۱۲۲۸۸ نفر را در ساعت می‌تواند جابه‌جا کند. این پیست اسکی در ارتفاعی بین ۱۷۴۰ و ۲۶۷۲ متر جای گرفت. این پیست با ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا در قسمت شمالی دامنه‌های کوه تریالتی و با فاصله ۱۸۰ کیلومتری در ناحیه شمال شهر تفلیس واقع است.    

شهر سایناگی

شهر کوچکی در کاختی که تنها ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد. شهر سایناگی مرکز اداری منطقه سیگناخ و مرکز اسقف نشین بدبه را در بر می‌گیرد. شهرت آن به این دلیل است که از سال ۲۰۰۵، کار در این مکان شروع شده تا شهر را به "چهره گردشگری گرجستان" تبدیل نماید. امروزه یکی از پربازدیدترین مکان‌ها مخصوصاً توسط اروپایی‌ها در گرجستان محسوب می‌شود. در عین‌ حال، با کمال تعجب، یکی از نا‌شناخته‌ترین مکان‌ها معرفی می‌گردد.    

همه چیز درباره گرجستان - معرفی صفر تا صد کشور گرجستان

صومعه واردزیا

شهر سنگی صومعه واردزیا در جنوب گرجستان قرار دارد. خانه‌های این شهر غار مانند و یک صومعه است. در دامنه‌های کوه اروشتی و در سمت چپ ساحل رودخانه متکواری صومعه واردزیا قرار دارد. این بنا در نیمه دوم قرن دوازدهم میلادی ساخته شد.    این غار‌ها در امتداد پرتگاه تا ۵۰۰ متر و در بالا تا ۱۹ ردیف امتداد دارند. 
مجموعه‌ای از نقش‌های مهم بر دیوار‌های کلیسای تعهد نقاشی شده که به سال‌های ۱۱۸۰ میلادی بر می‌گردند. این نقاشی‌ها مربوط به عصر طلایی گرجستان بوده که در زمان ملکه تامار و شوتا روستاولی ترسیم شده است. بعد از تسلط عثمانی در قرن شانزدهم میلادی در این منطقه، این مکان تا حد زیادی متروکه گردید. امروزه بخشی از میراث ملی و میراث جهانی یونسکو را در بر گرفت.    

صومعه واردزیا

 

دلفیناریوم باتومی    

افرادی که از شنا کردن و دیدن دلفین‌ها لذت می‌برند، می‌توانند آن را در تور تفریحات گرجستان تجربه کنند. برای تجربه هیجان‌انگیز با دلفین‌ها، به دلفیناریوم باتومی بروید. این مرکز در سال ۱۹۷۵ به روی بازدیدکنندگان گشوده شد و افراد زیادی را برای تجربه این سرگرمی‌های دیدنی و جذاب به باتومی جلب نمود. در طول سال با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای غالب باتومی، یک برنامه آموزشی و نمایش‌های دلفین‌ها همواره برگزار می‌گردد. این جاذبه با پذیرش ۷۰۰ تماشاگر، نمایش دلفین‌ها را به سه زبان انگلیسی، روسی و گرجی ارائه می‌دهد. مدت زمان پخش این نمایش حدوداً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ادامه دارد.    

دریاچه نوریگلی

یکی از دریاچه‌های زیبا و تفریحات گرجستان دریاچه نوریگلی است. این دریاچه به بندر باتومی ارتباط داشته که در فاصله ۱۳۰ متری از دریای سیاه قرار دارد. عمق این دریاچه ۷ تا ۸ متر بوده و به وسیله آب‌های زیرزمینی ایجاد گردیده است. دریاچه نوریگلی از انواع ماهی‌های گوناگون تشکیل شده و همواره ماهیگیران زیادی را به خود جذب می‌کند. قایقرانی، پارک کودک، باغ وحشی کوچک و دوچرخه‌ سواری به عنوان تفریحاتی برای مسافران و گردشگران معرفی می‌شوند.    

دریاچه نوریگلی

 

تفریحات گرجستان در شهر‌های دیگر

کشور گرجستان یکی از مناطقی است که همواره توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. گرجستان به دلیل برخورداری از آب و هوای خوب و موقعیت جغرافیای مناسب، مراکز خرید، جا‌های دیدنی تفلیس و دیگر تفریحات به عنوان کشوری توریستی معرفی می‌گردد. در حال حاضر تور‌های زیادی همچون تور گرجستان و تور تفلیس موجب جذب گردشگران به این کشور شده است.    

تفریحات ساحلی گرجستان

گرجستان تفریحات هیجان‌انگیز زیادی دارد. پارک آبی به عنوان مهیج‌ترین تفریح در کشور گرجستان شناخته شد. بخش ساحلی، استخر‌های مختلف و متفاوت، محوطه بازی و استخر مربوط به کودکان، بازی‌های هیجان‌انگیز و... محبوب‌ترین بخش تفریحات ساحلی گرجستان به شمار می‌روند. طرفداران و بازدید‌کنندگان همواره این تفریحات را تجربه کرده و از آن لذت می‌برند. در کنار این تفریحات ذکر شده افرادی که به این مجموعه تفریحی ‌می‌روند نیز می‌توانند از رستوران، کافی شاپ، سالن بدنسازی و اسپای آن نیز استفاده نمایند. با تجربه این بخش، لذت حضور خود در این پارک آبی را دوچندان کنید.

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

سخن پایانی    
گرجستان یکی از مناطق گردشگری شناخته شده است. جاذبه‌های گردشگری و تفریحات گرجستان در باتومی به یک یا دو جای خاص محدود نمی‌شود. برای تجربه و گشت‌و‌گذار در این کشور توریستی لازم است چند روز در این کشور اقامت نمایید. گرجستان و تفلیس از نظر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار غنی هستند. شنا کردن، آفتاب گرفتن، کارناوال‌های لب آب و تفریحات آبی از جمله مهیج‌ترین تفریحات گرجستان به شمار می‌روند.

 

 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر